abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:13:35 #51
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65494095
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:01 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Eerlijk of oneerlijk, elke loterij is winstgevend. Die lui doen dat niet uit liefdadigheid, maar puur om te cashen. Ze geven je het gevoel dat wat er in gaat, ook er weer uit gaat. Maar dat is natuurlijk onzin. Dat zie je maar weer. En als ze de kosten zouden dekken is het prima, net zoals bijvoorbeeld een stichting, maar dat punt zijn ze allang voorbij..
Ik heb al die familie en vrienden van me die met oudjaar een lot hadden nog bedankt. Scheelt mij weer belasting dit jaar.
pi_65494234
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die moeten geëxecuteerd worden?
Nee, die moeten niet ongewild betrokken worden bij deze oplichtersbende.
pi_65494289
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik heb al die familie en vrienden van me die met oudjaar een lot hadden nog bedankt. Scheelt mij weer belasting dit jaar.

En vrijwillig bovendien. Zelfs onze libertariers kunnen dat toch alleen maar toejuichen
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:21:10 #54
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65494368
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En vrijwillig bovendien. Zelfs onze libertariers kunnen dat toch alleen maar toejuichen
Toch denk ik niet dat ze meedoen.
pi_65494460
En dit 'mag' gewoon ?!?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_65494841
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:21 schreef Pool het volgende:

[..]

Toch denk ik niet dat ze meedoen.
Nou nee, gezien belasting=diefstal, zal het wel voelen alsof ze dan medeplichtig zijn aan diefstal. En eigendom is onschendbaar is regel 1 meen ik.
pi_65495312
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je wordt niet belazerd, je weet van te voren dat er maar een deel van de inleg wordt uitgekeerd aan prijzen. De reden dat mensen meedoen is dat ze hopen de spreekwoordelijke naald in de hooiberg te kopen en zo van enkele euro's enkele miljoenen euro's te maken.

Wat ik wel belachelijk vind is dat de Staatsloterij in haar informatievoorziening niet bepaald geweldig is en nu ook weer zoiets vreemds gebeurt. Meteen nadat bleek dat er maar één van de twee halve loten was verkocht had de Staatsloterij moeten beseffen dat er iets mis was gegaan. Maar kennelijk was men zo naïef dat men dacht dat het niemand zou opvallen ofzo...
De staatsloterij zou gewoon alleen een trekking moeten uitvoeren op de verkochtre nummers en niet een heleboel niet verkochte nummers moeten laten meetrekken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:01:13 #58
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65495841
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:23 schreef Roi het volgende:
En dit 'mag' gewoon ?!?
Als het echt per ongeluk is gegaan, dan zal ze strafrechtelijk niets te verwijten zijn. Eventueel is er civielrechtelijk wel onrechtmatig of in strijd met overeenkomsten gehandeld, maar de vraag is wel tegen wie en vooral wat er dan voor schade is. Alleen de verkooppunten misschien en die zijn al gecompenseerd las ik in een eerdere post.

Stel dat jij de eerste was die een lot heeft gekocht. Je hebt dat lot nu eenmaal in bezit en je weet op dat moment niet of de loterij uitverkocht zal raken of niet en je ontleent daar verder ook geen rechten aan. Waar lijd je dan onder wanneer de SL zegt dat ze uitverkocht zijn en later blijkt toch van niet?

Het is knullig, dat wel, maar ik heb in dit topic nog niet echt een grond voor een claim gelezen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:04:55 #59
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65495982
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou nee, gezien belasting=diefstal, zal het wel voelen alsof ze dan medeplichtig zijn aan diefstal. En eigendom is onschendbaar is regel 1 meen ik.
Eigendom schenden mag niet nee. Maar wat is er mis met medeplichtigheid in Libertopia? Als ik door een rover betaald word om uit de uitkijk te staan en een wapen aan hem verkoop, dan sluit ik slechts vrije contracten af en schend ik niemands eigendom.
pi_65496883
altijd toevallig dat er op net 1 van de niet verkochte loten een hoofdprijs valt

hoe groot is die kans.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:31:03 #61
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_65496926
Wat een klootzakken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:40:35 #62
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65497251
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Als het echt per ongeluk is gegaan, dan zal ze strafrechtelijk niets te verwijten zijn. Eventueel is er civielrechtelijk wel onrechtmatig of in strijd met overeenkomsten gehandeld, maar de vraag is wel tegen wie en vooral wat er dan voor schade is. Alleen de verkooppunten misschien en die zijn al gecompenseerd las ik in een eerdere post.

Stel dat jij de eerste was die een lot heeft gekocht. Je hebt dat lot nu eenmaal in bezit en je weet op dat moment niet of de loterij uitverkocht zal raken of niet en je ontleent daar verder ook geen rechten aan. Waar lijd je dan onder wanneer de SL zegt dat ze uitverkocht zijn en later blijkt toch van niet?

Het is knullig, dat wel, maar ik heb in dit topic nog niet echt een grond voor een claim gelezen.
Kijk eens naar de mensen die een lot wilden kopen maar dat niet meer konden. En als je dat nog rechtmatig vindt, hoe zit dat in de situatie waarin iemand geen lot kan kopen terwijl er achteraf nog precies één onverkocht lot bleek te zijn waar net de hoofdprijs op viel? En waar ligt dan de grens?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_65497328
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef GlowMouse het volgende:

Kijk eens naar de mensen die een lot wilden kopen maar dat niet meer konden.
Wat is je schade?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65497413
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is je schade?
25 miljoen : 2 haha

ik had dat lot lunnen kopen en die kans is me onterecht ontnomen
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:45:52 #65
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65497421
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is je schade?
In de tweede situatie hoofdprijs minus verkoopprijs van het lot.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:47:56 #66
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65497485
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Kijk eens naar de mensen die een lot wilden kopen maar dat niet meer konden. En als je dat nog rechtmatig vindt, hoe zit dat in de situatie waarin iemand geen lot kan kopen terwijl er achteraf nog precies één onverkocht lot bleek te zijn waar net de hoofdprijs op viel? En waar ligt dan de grens?
Ik zeg ook niet dat het rechtmatig is, ik zeg alleen dat ik niet echt een goede mogelijkheid voor een claim zie. Een claim waarbij een 'slachtoffer' ook over de (bewijs)drempels van relativiteit, causaliteit en schade heen kan stappen en daarna voldoende over houdt dat het procederen waard is.

Bij jouw tweede, theoretische voorbeeld, kan dit inderdaad iets anders worden, hoewel je dan nog steeds kunt afvragen of jouw schade (het niet kunnen kopen van het achteraf blijkende winnende lot) beschermd wordt door de geschonden norm (het niet mogen zeggen dat loten uitverkocht zijn terwijl ze dat niet zijn). Over de causaliteit kun je dan vervolgens ook nog leuke chaostheoretische discussies houden, zoals de stelling dat als je het lot nog wél had kunnen kopen, dat dan de prijs op een ander lot zou zijn gevallen.

Maar goed, los van jouw tweede voorbeeld, zie ik in de waargebeurde situatie dus niet echt mogelijkheden voor een geslaagde claim.
pi_65497650
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar de niet verkochte lotnummers zijn wel meegenomen in de trekking. Kortom, die hele trekking is onterecht!
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:56:40 #68
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65497775
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:52 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Maar de niet verkochte lotnummers zijn wel meegenomen in de trekking. Kortom, die hele trekking is onterecht!
Is door de Staatsloterij gegarandeerd dat ze alleen zouden trekken uit de verkochte loten en niet uit onverkochte loten?

Met andere woorden, als de kredietcrisis zo hard zou hebben toegeslagen dat nog maar 100 Nederlanders een lot gekocht zouden hebben, zouden dan alle prijzen onder die 100 loten verdeeld worden?

Ik had zelf geen lot en heb geen zin om die voorwaarden te zoeken, dus weet iemand dat?
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:57:50 #69
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65497826
Staatsloterij trekt altijd uit alle loten, ook die niet verkocht zijn. Zie http://www.loterijverlies.nl/nieuws.php?extend.2
pi_65497841
Tja, lepralijers.
pi_65498014
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo als dit waar is? Dat is toch duidelijk: alle loten waren uitverkocht en vervolgens valt er een prijs op een half lot en is er maar één van de twee halve loten met dat nummer verkocht...

1+1=2.
Ik dacht dat ook de halve en vijfde loten een uniek nummer hadden.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:20:30 #72
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_65498726
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:28 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "maar één half lot met 25mln"

Mee eens dat het stinkt overigens
Het is bekend dat de prijs in Maastricht(geloof ik) gevallen was op een half lot.
Het is niet bekend waar de andere helft van dat halve lot verkocht is.

Nu blijkt dat deze niet verkocht is.
Blijkbaar ieder lot nummer uniek is, of het nu een heel of een half lot is.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat dit een fout is die nu pas gemaakt is.
Waarschijnlijk worden er nooit dubbele lotnummers (voor 2 halve loten) uitgegeven.
Ik kan me niet iets anders voorstellen dan dat dit een business rule is in de software van de Staatsloterij.

Staat er ergens dat van van ieder half lot ook de andere helft beschikbaar moet zijn?
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_65499248
Ongelooflijk, dat dit nog gewoon kan in Nederland en niemand die er wat van zegt. Pure waanzin dit.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65499430
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:57 schreef GlowMouse het volgende:
Staatsloterij trekt altijd uit alle loten, ook die niet verkocht zijn. Zie http://www.loterijverlies.nl/nieuws.php?extend.2
Behalve de hoofdprijs, die wordt getrokken uit de verkochte lotnummers
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:15:28 #75
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65500435
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:35 schreef trifko het volgende:
Ongelooflijk, dat dit nog gewoon kan in Nederland en niemand die er wat van zegt. Pure waanzin dit.
Ik doe 1x per jaar mee aan de Staatloterij - voor de hoofdprijs natuurlijk, en ja ik weet ook wel dat die kans statistisch ongelooflijk klein is - maar ik voel me nu behoorlijk genaaid. Die loten zijn best duur.

Natuurlijk heeft bijna niemand de loten waar niets op is gevallen bewaard dus je geld terug vragen wordt ook moeilijk, terwijl je in wezen simpelweg bent opgelicht. Door de Staat nog wel.

Een ding weet ik wel zeker, ik doe nooit maar dan ook nooit meer mee met loterijen van die oplichters.

en computers maken geen fouten, mensen die er input in stoppen maken fouten
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')