Dit meldt Derksen vandaag in zijn dagelijkse online vragenprogramma op Vi.nlquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:13 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie dat bericht nergens op de VI-site staan. Je hebt het zelf getypt?
Het AD is het niet met Derksen eens.quote:Been rond, Beenhakker onderweg
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Feyenoord heeft zijn nieuwe trainer definitief binnen, Leo Beenhakker staat klaar om in de Kuip technisch directeur te worden.Het wachten is nog even op het juiste moment, maar op korte termijn presenteert Feyenoord het duo dat de club een grondige facelift moet geven.
Terwijl Mario Been woensdag definitief werd vastgelegd als trainer voor de komende drie seizoenen, zijn de besprekingen met Leo Beenhakker in een vergevorderd stadium.
De huidige bondscoach van Polen moet nog deze voetbaljaargang - liefst zo snel mogelijk - benoemd worden tot technisch directeur. Leon Vlemmings maakt het huidige seizoen af als hoofdtrainer, zo maakte Feyenoord gisteren bekend. De Brabander keert pas komende zomer terug in de rol van assistent.
Beenhakker zal normaal gesproken niet terugkeren op het veld, maar de geboren Rotterdammer moet zowel Vlemmings als de dolende spelersgroep uit de wind gaan houden. Vanaf komend seizoen vormt Beenhakker een beoogde tandem met Been, met wie hij op het WK van 2006 ook al samenwerkte bij Trinidad en Tobago. In het seizoen ’99-’00 werkte het duo kort samen bij Feyenoord.
Grootste hindernis is Beenhakkers huidige contract bij de Poolse voetbalbond, die hem tot het WK in Zuid-Afrika van 2010 wil houden. Tot komende zomer speelt Polen nog drie WK-kwalificatiewedstrijden, tegen Noord-Ierland (twee keer) en San Marino. Beenhakker wil graag, maar wéér zal Feyenoord op zoek moeten naar geld om een contract af te kopen.
Sinds afgelopen zomer betaalde de club al 1,8 miljoen euro aan afkoopsommen. Gertjan Verbeek kreeg bij zijn ontslag 700.000 euro mee en inmiddels had Been zijn contract bij NEC verlengd. Zijn actuele afkoopsom: 750.000 euro. Voor de aan Verbeek ‘complementaire’ assistent Vlemmings betaalde Feyenoord vorige zomer 350.000 euro aan NAC. Tel daar Beenhakker bij op en je komt aardig in de buurt van het transferbedrag dat Ajax voor Rob Wielaert neerlegde.
Toch bleek een goed gesprek van 2,5 uur in Maassluis genoeg om Been over de streep te trekken. De trainer eiste die middag geen garanties om in de spelersgroep te kunnen investeren, ook omdat hij weet hoe de feiten liggen. Been gelooft echter in de mogelijkheden van Feyenoord, ondanks de financiële en sportieve rampspoed van de laatste jaren. ,,Ik wil iets moois opbouwen bij een geweldige club, zei Been gisteren.
Cruciaal wordt de omgeving waarin de geboren Rotterdammer straks aan de slag moet. Been mag dan een echte clubman zijn, als coach is hij net zo onervaren als Verbeek was bij zijn aanstelling. Beide generatiegenoten werkten in de eerste divisie (respectievelijk bij Heracles en Excelsior) en waren succesvol in de subtop (SC Heerenveen en NEC), maar hun cv telt pas één a4-tje. Niet voor niets pleit ook Been voor de komst van de oude rot Beenhakker.
Met zijn nieuwe coach kiest Feyenoord voor een totaal ander type trainer dan het afgelopen zomer deed. Verbeek was rechtlijnig, maar ook stug en eigengereid. Been is sociaal slim en beweegt zich soepel tussen spelers, sponsors, bestuurders en supporters.
,,Hij is in alle opzichten de ideale kandidaat,’’ zegt directeur Eric Gudde. ,,We zijn blij dat zijn komst definitief is, want van hieruit kunnen we verder. De laatste dagen zijn we snel en op een goede manier tot elkaar gekomen.’’
Gudde onderstreept het draagvlak voor Been bij Feyenoord, maar wijst ook op diens trainerskwaliteiten. ,,Mario heeft bewezen op verschillende niveaus, met verschillende soorten spelers en karakters te kunnen werken,’’ aldus Gudde. ,,Vanuit een heldere visie bovendien. Daarnaast heeft hij - als kind van Varkenoord - veel affiniteit met de jeugdafdeling. Ook dat is niet onbelangrijk.’’
Feyenoord bevestigt zo snel mogelijk een technisch directeur vast te willen leggen, als opvolger voor de opgestapte Peter Bosz. ,,Op namen kan ik niet ingaan,’’ houdt Gudde vol. ,,Maar ga er maar vanuit dat we die post binnen afzienbare tijd voor elkaar willen hebben. We zijn er volop mee bezig.’’
Om hem nu per direct als interimtrainer neer te zetten niet nee, maar daar hebben we het niet over.quote:
Paul Bosvelt zou me ook niet verbazen, maar Fraser is prima natuurlijkquote:AMSTERDAM - De staf waarmee Mario Been bij Feyenoord gaat werken krijgt al zijn contouren. Leon Vlemmings maakt definitief het seizoen af als interim-trainer en wordt na de komst van Been weer assistent-trainer, terwijl Patrick Lodewijks aanblijft als keeperstrainer.
Been: "Leon Vlemmings ken ik goed van de cursus Coach Betaald Voetbal en is met zijn kwaliteiten complementair aan mij. Patrick Lodewijks functioneert naar ik heb begrepen goed als keeperstrainer. Verder komt er nog een assistent bij, waarover ik zelf kan beslissen. Dat wordt in ieder geval een jongen met een Feyenoord-achtergrond." Henk Fräser is een naam die voor die functie veel wordt genoemd.
Peter Boszquote:Been: Assessment? Wat houdt dat in? door Jereoen Kapteijns
ROTTERDAM - Bij de presentatie van Gertjan Verbeek als trainer van Feyenoord maakten toenmalig technisch directeur Peter Bosz en algemeen directeur Eric Gudde nog vol trots melding van de assessments (een verzameling psychologische tests en rollenspellen), die Verbeek had ondergaan en waardoor zij ervan verzekerd waren de juiste man op de juiste plaats te hebben benoemd.
Het nieuwigheidje blijkt in De Kuip een vroege dood te zijn gestorven, getuige de reactie van Been gisteren. "Assessments, wat houdt dat in?" om daar met een knipoog aan toe te voegen: "Ik paste wel compleet in het profiel."
Al te veel geld zal er volgend seizoen niet zijn, en dan ligt de prioriteit toch echt achterin, dus een spits zal er niet bij komen!quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Kunnen beter eens goede spelers halen, of blijven we laf met 1 spits spelen ?
Wat moet die Plet van Telstar eigenlijk kosten dan?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:22 schreef Luni het volgende:
[..]
Al te veel geld zal er volgend seizoen niet zijn, en dan ligt de prioriteit toch echt achterin, dus een spits zal er niet bij komen!
Kom je toch in de problemen met 1 ''goede'' spits in de selectie die ouder en steeds slechter aan het worden isquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:22 schreef Luni het volgende:
[..]
Al te veel geld zal er volgend seizoen niet zijn, en dan ligt de prioriteit toch echt achterin, dus een spits zal er niet bij komen!
Alsof je als eerstedivisiespits zo kunt aansluiten bij een topclub en kunt aanhaken aan het niveau. Veel voorbeelden van dat soort spelers zijn er niet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:26 schreef ursel het volgende:
[..]
Wat moet die Plet van Telstar eigenlijk kosten dan?
Contract van anderhalf jaar bij een eerste divisie club. 21 jaar, dus heeft nog potentie ook.
Hij is nog jong dus ook nog potentie..quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Alsof je als eerstedivisiespits zo kunt aansluiten bij een topclub en kunt aanhaken aan het niveau. Veel voorbeelden van dat soort spelers zijn er niet.
Hou me vast, ik kom niet meer bij, wat een humor heb jij, daar moet je wat mee gaan doen, jij gaat echt volle zalen trekken!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:36 schreef lighted het volgende:
Hebben jullie al geld overgemaakt voor de inzamelingsactie voor de buschauffeur van Feyenoord? Aangezien hij volgend jaar naar Emmen, Veendam en andere vreemde stadions moet rijden heeft hij een TomTom nodig. Geen dure met Europa, dat is niet nodig.
Ik vond hem ook wel leuk.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef Luni het volgende:
[..]
Hou me vast, ik kom niet meer bij, wat een humor heb jij, daar moet je wat mee gaan doen, jij gaat echt volle zalen trekken!
He wat leuk! Een grap die ik al op 500 smsjes voorbij heb zien komenquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:36 schreef lighted het volgende:
Hebben jullie al geld overgemaakt voor de inzamelingsactie voor de buschauffeur van Feyenoord? Aangezien hij volgend jaar naar Emmen, Veendam en andere vreemde stadions moet rijden heeft hij een TomTom nodig. Geen dure met Europa, dat is niet nodig.
Ja en helaas heb ik niet alle nr's van de leden van Fok! anders had ik hem doorgestuurd!:)quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:43 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
He wat leuk! Een grap die ik al op 500 smsjes voorbij heb zien komen
Ik kan me iets herinnenren over Kalou en een investeringsmaatschappijquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:15 schreef Jorwol het volgende:
AD zit er bijna nooit naast. Kan me eigenlijk niet iets bedenken wat niet klopte wat zij meldden?
Wat, was at niet waar danquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:19 schreef dill het volgende:
[..]
Ik kan me iets herinnenren over Kalou en een investeringsmaatschappij
De mac, op 4 minuten lopenquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is er vanavond een patatkraam open om wat te vreten?
Macquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:32 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
De mac, op 4 minuten lopen
Niet? Eindelijk kans om weer een winstpartij te zien in de Kuipquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:48 schreef jorienvdherik het volgende:
Nee
Interesseert jou dat.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:59 schreef jorienvdherik het volgende:
Feyenoord betaalt bijna 2 miljoen aan afkoopsommen
LEES MEER Ondanks het feit dat Feyenoord amper geld heeft om spelers te kopen, blijft de Rotterdamse club zich wel suf betalen aan afkoopsommen voor de technische leiding. Sinds afgelopen zomer gaven de Rotterdammers volgens het AD al een bedrag van 1,8 miljoen uit.
Goed bezig !
quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
tyfus grens! 100% doelpunt afgekeurd.
Feyenoord heeft 0,0 euro.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:01 schreef Sloggi het volgende:
Was Nilsson niks voor ons geweest? Als Vitesse 'm over een half jaar kan betalen...
Been is binnen, Beenhakker komt eraan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vitesse ook. Buijs is weg, Derijck is weg. Er is echt wel iets mogelijk.
Hij had ook bijna bij Feyenoord gezeten , Verbeek en Nilsson hebben er in iedergeval over gesproken :quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:01 schreef Sloggi het volgende:
Was Nilsson niks voor ons geweest? Als Vitesse 'm over een half jaar kan betalen...
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)eekOverFeyenoord.htmquote:Nilsson sprak met Verbeek over Feyenoord
16/11/2008 21:52
Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek en Lasse Nilsson hebben elkaar gesproken over een nieuwe samenwerking. De twee kennen elkaar van hun gezamenlijke periode bij SC Heerenveen.
Het antwoord van Nilsson is nog niet van belang. 'We moeten eerst verkopen, dan kunnen we zelf pas nieuwe spelers aantrekken', aldus Verbeek tegen RTV Rijnmond. 'Maar Lasse zou een prima aanwinst zijn.
De Feyenoord-trainer weet nog niet of hij in de winterstop zijn selectie sowieso van nieuw bloed kan voorzien. 'Ik moet ook nog de zekerheid hebben dat ik iemand mag halen als we een speler verkocht hebben.'
'
Netjes...quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:01 schreef Happel het volgende:
Jong Feijenoord - Jong Ajax 2-0. Doelpunten van Jordao Pattinama en Luis Pedro. Ajax speelde met enkele spelers uit het eerste, Feijenoord met geen.
Logisch, daar zitten ook spelers die gretig zijn en willen. Zullen er de komende jaren genoeg van doorbreken onder Been. Begreep dat ze er ook fel op gingen met ellebogen, natrappen en doorspelen bij een blessure. Heerlijk toch.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:16 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Vind het 2e elftal beter spelen dan het eerste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |