abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65693085
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:39 schreef Rvdvaart het volgende:
Mensen nog ideeen/tips over bepaalde plekjes/tours/excursies in de buurt van Jasper, Banff, Whistler, Victoria, Tofino of Vancouver?

Reis is geboekt rond juli/augustus. Houd bij de ideeen/tips wel een beetje rekening met twee 50ers die met ons mee gaan

Ik ben benieuwd!

edit: nog even een vraagje: twijfelen nog tussen Tofino en Ucluelet, wat zouden jullie doen en waarom?
Tofino EN Ucluelet. Ucluelet vanwege de walvissen en Tofino vanwege de stranden.
pi_65693666
kwa tijd gaat dat helaas niet.. Is walvissen indrukwekkender dan beren kijken?
Kan je in Ucluelet ook beren zien via tochtje? Of moet je dan naar Tofino rijden
pi_65694580
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:16 schreef Rvdvaart het volgende:
Kan je in Ucluelet ook beren zien via tochtje? Of moet je dan naar Tofino rijden
Die keus is persoonlijk. Ik heb alleen walvissen kijken gedaan en dat was in Ucluelet.
WooZ kan daar misschien beter antwoord op geven.
pi_65705902
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:16 schreef Rvdvaart het volgende:
Walvissen kijken heb ik niet gedaan toen ik in Ucluelet was en daar heb ik wel spijt van, dus als je maar weinig tijd hebt, zal ik dat doen. Beren zie je meestal gewoon rondlopen zonder dat je een georganiseerde toer doet (in BC rondrijdend een paar keer beren langs de weg gezien en ook in de verte terwijl ik aan het hiken was). Ook een paar keer een beer-alarm gehad op de camping - beren gesignaleerd in de buurt - maar die heb ik niet gezien. Dat slaapt toch wat minder relaxed in een tentje. Het vuur hoog opstoken dan maar!

Hmmm ik heb nog een weekje over deze zomer nadat ik een paar weken in NL ben, misschien toch maar een weekje BC. Ik heb wel zin in een road trip door de bergen! Een van mn vriendin's vrienden werkt voor een kleinere charter vliegmaatschappij vanuit Prince George BC dus kunnen we waarschijnlijk gratis vliegen vanuit Regina .
pi_65709013
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Walvissen kijken heb ik niet gedaan toen ik in Ucluelet was en daar heb ik wel spijt van, dus als je maar weinig tijd hebt, zal ik dat doen. Beren zie je meestal gewoon rondlopen zonder dat je een georganiseerde toer doet (in BC rondrijdend een paar keer beren langs de weg gezien en ook in de verte terwijl ik aan het hiken was). Ook een paar keer een beer-alarm gehad op de camping - beren gesignaleerd in de buurt - maar die heb ik niet gezien. Dat slaapt toch wat minder relaxed in een tentje. Het vuur hoog opstoken dan maar!

Hmmm ik heb nog een weekje over deze zomer nadat ik een paar weken in NL ben, misschien toch maar een weekje BC. Ik heb wel zin in een road trip door de bergen! Een van mn vriendin's vrienden werkt voor een kleinere charter vliegmaatschappij vanuit Prince George BC dus kunnen we waarschijnlijk gratis vliegen vanuit Regina .
De kans dat je beren ziet in BC en Alberta is inderdaad behoorlijk groot. Alleen nooit uitstappen als je een beer langs de snelweg ziet en al helemaal niet volgen het bos in. Op campings wordt ook vaak voor beren gewaarschuwd ja.
Jasper is sowieso een must-see. Ik vind het minder leuk als Banff, maar in Jasper word je doodgegooid met wildlife.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:40:46 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_65729846
even een tvp. Ik ben eind april een lang weekend in Vancouver voor een congres van 25 t/m 28 april.
pi_65816164
zeg ik heb al flink wat dingen geboekt voor de komende weken (Toronto, Calgary, Banff, Montreal, NY) maar wil ook nog naar Vancouver.. ik zat er aan te denken om het volgende te doen:

Kelowna - Victoria op vrijdag ochtend, fietsen huren in victoria en rondkijken
Victoria - Vancouver met de Ferry zaterdag eind vd middag
Vancouver - Kelowna Maandag avond

Dit moet half maart gebeuren (over ruim een maandje), kan je dan een whale watch tour doen of?
Is er al wat van de spelen bezig, opbouw, reclame enz? altijd leuk
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  zondag 8 februari 2009 @ 19:34:15 #58
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_65858498
In juni, na mijn week NYC vlieg ik door naar Toronto, heb er zin in!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:36:58 #59
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_66023613
In mei 10 dagen naar Montreal en omgeving. We willen natuurlijk ook wel een paar dagen de stad uit en de wildernis in. Heeft er iemand tips voor mooie hikes in die contreien?
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_66058262
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:13 schreef axz0l het volgende:
zeg ik heb al flink wat dingen geboekt voor de komende weken (Toronto, Calgary, Banff, Montreal, NY) maar wil ook nog naar Vancouver.. ik zat er aan te denken om het volgende te doen:

Kelowna - Victoria op vrijdag ochtend, fietsen huren in victoria en rondkijken
Victoria - Vancouver met de Ferry zaterdag eind vd middag
Vancouver - Kelowna Maandag avond

Dit moet half maart gebeuren (over ruim een maandje), kan je dan een whale watch tour doen of?
Is er al wat van de spelen bezig, opbouw, reclame enz? altijd leuk
Voor whale watch tour heb je helaas niet genoeg tijd vrees ik. Ik zou sowieso aanraden om iets langer op het eiland te blijven.
pi_66058286
Vandaag ook mijn aanvraag ingediend voor kaartjes voor de Spelen. Ik denk dat ik ook kaartjes ga aanvragen voor bobsleeen ofzo.
  zondag 15 februari 2009 @ 12:49:15 #62
70004 niksan
net een beetje meer
pi_66079722
Een auto huren in Canada, voor een weekje, wat gaat dat mij ongeveer kosten?
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_66081757
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:49 schreef niksan het volgende:
Een auto huren in Canada, voor een weekje, wat gaat dat mij ongeveer kosten?
www.hertz.ca www.avis.ca www.budget.ca www.enterprise.ca www.rentacarvancouver.com/
pi_66171996
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:15 schreef tevebe het volgende:

[..]

Voor whale watch tour heb je helaas niet genoeg tijd vrees ik. Ik zou sowieso aanraden om iets langer op het eiland te blijven.
Ja inderdaad, Vancouver Island is zo geweldig mooi dat je echt zo lang mogelijk daar moet verblijven!
pi_66172201
Ik heb weer eens geen werk... Dalijk komt mijn plan nog in gevaar om in Vancouver te gaan studeren
pi_66174003
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:13 schreef tevebe het volgende:
Ik heb weer eens geen werk... Dalijk komt mijn plan nog in gevaar om in Vancouver te gaan studeren

Ben net aan die van mij begonnen, man man vroeg opstaan heb ik geen problemen mee. 4 uur 's ochtends vind ik alleen wel een beetje overdreven.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66174712
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:57 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ben net aan die van mij begonnen, man man vroeg opstaan heb ik geen problemen mee. 4 uur 's ochtends vind ik alleen wel een beetje overdreven.
Ik sta nu op de reservelijst voor DHL en dan zijn de tijden ook vanaf 4u sochtends. Moet er nu al niet aan denken Bevalt t werk wel? Trouwens ook al aanvraag ingediend voor de Spelen? Zo nee, doe maar niet. Dan maak ik meer kans
pi_66174759
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:00 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

enterprise was voor ons t goedkoopst
Daar heb ik ook ns n auto gehuurd. Met alle toeslagen waren we 100$ per dag kwijt voor de goedkoopste wagen
pi_66175025
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:15 schreef tevebe het volgende:

[..]

Daar heb ik ook ns n auto gehuurd. Met alle toeslagen waren we 100$ per dag kwijt voor de goedkoopste wagen
lol, wtf Da's wel raar dan, wij huurden steeds een fullsize en was goed betaalbaar

Ik mis het btw nogsteeds wel
pi_66176146
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:22 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

lol, wtf Da's wel raar dan, wij huurden steeds een fullsize en was goed betaalbaar

Ik mis het btw nogsteeds wel
Ja, maar ik was toen nog 19 en die ander 22 Eigenlijk konden we daar geen auto huren, maar via-via toch wat kunnen regelen.

Ik mis het ook nog steeds
pi_66178785
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:14 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik sta nu op de reservelijst voor DHL en dan zijn de tijden ook vanaf 4u sochtends. Moet er nu al niet aan denken Bevalt t werk wel? Trouwens ook al aanvraag ingediend voor de Spelen? Zo nee, doe maar niet. Dan maak ik meer kans
Wel lekker stil op de snelweg 's ochtends.

Mja, het werk is niet bepaald geest stimulerend, eerder nogal dodend. Maar 't is wel lekker simpel werk, leuke werksfeer (zelfs om 6 uur 's ochtends), leuke collegas, en het betaald erg goed. Dus mij hoor je voorlopig niet klagen.

Ik kijk wel wat ik doe over 2 maanden als m'n proefperiode ten einde loopt.

Bij DHL werken is wel leuk, niemand die je op de vingers kijkt, je eigen route uitstippelen, je eigen wagen beladen. Heb er een tijdje geleden ook gesolliciteerd, toen kon ik er rechtstreeks niet bijkomen, maar wel via een uitzendbureau. (Wat uiteindelijk ook niet meer bleek te mogen omdat ik al rechtstreeks had gesolliciteerd oid, vaag verhaal. )
pi_66181709
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:49 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja, maar ik was toen nog 19 en die ander 22 Eigenlijk konden we daar geen auto huren, maar via-via toch wat kunnen regelen.

Ik mis het ook nog steeds
hmm.. hebben wij geen problemen mee gehad hoor Ik was ook 22/23 toen ik daar was.
pi_66181777
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Mja, het werk is niet bepaald geest stimulerend, eerder nogal dodend. Maar 't is wel lekker simpel werk, leuke werksfeer (zelfs om 6 uur 's ochtends), leuke collegas, en het betaald erg goed. Dus mij hoor je voorlopig niet klagen.

Bij DHL werken is wel leuk, niemand die je op de vingers kijkt, je eigen route uitstippelen, je eigen wagen beladen. Heb er een tijdje geleden ook gesolliciteerd, toen kon ik er rechtstreeks niet bijkomen, maar wel via een uitzendbureau. (Wat uiteindelijk ook niet meer bleek te mogen omdat ik al rechtstreeks had gesolliciteerd oid, vaag verhaal. )
Wat is betaald erg goed? 10-15 pu?
pi_66189066
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Hoeveel Redbull drink je sochtends om wakker te worden?

Bij DHL zou ik geen koerier worden, maar dan zou ik pakketjes op pallets moeten leggen Niet echt iets waarvoor je HBO nodig hebt, maar zoiets is nog altijd veel beter dan niets hebben
pi_66189089
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:43 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hmm.. hebben wij geen problemen mee gehad hoor Ik was ook 22/23 toen ik daar was.
Nu voel ik me afgezet
pi_66205871
*moet nog steeds haar ticket voor de zomer boeken*
pi_66211355
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:45 schreef Irrem het volgende:
*moet nog steeds haar ticket voor de zomer boeken*
Wanneer wil je gaan?
pi_66211490
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:11 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hoeveel Redbull drink je sochtends om wakker te worden?

Bij DHL zou ik geen koerier worden, maar dan zou ik pakketjes op pallets moeten leggen Niet echt iets waarvoor je HBO nodig hebt, maar zoiets is nog altijd veel beter dan niets hebben
0.

Ik ga 's ochtends op de automatische piloot, na de eerste koffie schrik ik dan ineens wakker.

Waarom niet als koerier dan? Ze hadden destijds best veel deeltijd vacatures voor studenten als koerier. P inmiddels binnen?
pi_66212074
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:44 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Dat was sarcastisch bedoelt hoop ik? 10-15 CAD pu is niet te doen in (stedelijk) BC. Ik bedoel, daarvan rond te kunnen komen met huur enzo?

Het leven wordt ook hier op de prairies steeds duurder en met $22 pu is het net mogelijk om normaal te leven (heb wel een eigen huis sinds een krap jaartje).
pi_66212156
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:44 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Geen idee hoeveel het netto per uur is (geen zin om uit te rekenen). Maar er zit een 13e maand aan vast + vakantiegeld (komt neer op een 14e maand).
pi_66213689
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:32 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

0.

Ik ga 's ochtends op de automatische piloot, na de eerste koffie schrik ik dan ineens wakker.

Waarom niet als koerier dan? Ze hadden destijds best veel deeltijd vacatures voor studenten als koerier. P inmiddels binnen?
P nog steeds niet. Wacht ook nog steeds op de punten van toetsen. Maar goed die zijn pas 4,5 week terug begonnen
pi_66214010
Ik ga in december/januari naar Canada om mijn broertje te bezoeken in Toronto. Heeft er iemand een idee van de ticketprijzen rond die tijd?

Daarnaast willen we gaan skiën in de Rocky Mountains (inderdaad helemaal aan de andere kant van het land). Welk gebied raden jullie ons aan wat goed is qua prijs/kwaliteit verhouding?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_66248637
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:37 schreef Dezz het volgende:
Ik ga in december/januari naar Canada om mijn broertje te bezoeken in Toronto. Heeft er iemand een idee van de ticketprijzen rond die tijd?

Daarnaast willen we gaan skiën in de Rocky Mountains (inderdaad helemaal aan de andere kant van het land). Welk gebied raden jullie ons aan wat goed is qua prijs/kwaliteit verhouding?
Banff, Big White, Lake Louise, Revelstoke. Ikzelf ken alleen Banff en Lake Louise. Misschien kunnen anderen wat meer erover vertellen.
pi_66249325
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:19 schreef tevebe het volgende:

[..]

Banff, Big White, Lake Louise, Revelstoke. Ikzelf ken alleen Banff en Lake Louise. Misschien kunnen anderen wat meer erover vertellen.
Banff schijnt erg duur te zijn. Fernie scheen daarintegen juist wel goedkoop te zijn (iets meer richting het zuiden)
pi_66249777
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Banff schijnt erg duur te zijn. Fernie scheen daarintegen juist wel goedkoop te zijn (iets meer richting het zuiden)
Fernie was er idd ook nog. Banff is wel de shit
pi_66251248
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:48 schreef tevebe het volgende:

[..]

Fernie was er idd ook nog. Banff is wel de shit
Tja, er zal vast een reden zijn dat ze daar meer geld kunnen vragen dan elders Uiteindelijk ga je niet naar een skioord voor de drukte Een van mijn Canadese vriendinnen heeft een huisje in Invermere, daar gaan ze met kerst enzow altijd naartoe
pi_66267044
Ik zal al deze plaatsen eens gaan bekijken, bedankt allemaal! Nu natuurlijk nog op zoek naar een binnenlandse vlucht van Toronto naar Calgary/Vancouver. Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_66268157
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:44 schreef Dezz het volgende:
Ik zal al deze plaatsen eens gaan bekijken, bedankt allemaal! Nu natuurlijk nog op zoek naar een binnenlandse vlucht van Toronto naar Calgary/Vancouver. Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten.
Vancouver zal in januari wel wat duurder zijn ivm de Spelen die niet veel later zullen zijn. Onderdak zal daardoor ook (veel) duurder uitvallen.
pi_66268265
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:44 schreef Dezz het volgende:
WestJet
pi_66268293
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:29 schreef tevebe het volgende:

[..]

P nog steeds niet. Wacht ook nog steeds op de punten van toetsen. Maar goed die zijn pas 4,5 week terug begonnen
Ah, is het zo'n school.

Lekker vlot.
pi_66268613
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:28 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah, is het zo'n school.

Lekker vlot.
Ik heb mn herkansing binnen voor ICT. 7.4 En dat terwijl ik in 7min klaar was met de toets

Vrij vandaag?
pi_66268629
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

WestJet
Ik was toen met Air Canada goedkoper uit als WestJet.
pi_66312988
Het gaat lekker in GVA. Al 14 moorden dit jaar. http://www.cbc.ca/bc/features/homicide/2009.html. En dan nog dit http://www.cbc.ca/canada/(...)-ubc-kidnapping.html
pi_66314115
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef tevebe het volgende:
Het gaat lekker in GVA. Al 14 moorden dit jaar. http://www.cbc.ca/bc/features/homicide/2009.html. En dan nog dit http://www.cbc.ca/canada/(...)-ubc-kidnapping.html
Het lijkt wel erg veel, maar hoe zou zo'n kaart van Amsterdam eruit zien? Niet dat het een excuus is, maar gewoon om dingen een beetje in perspectief te zien
pi_66315124
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Het lijkt wel erg veel, maar hoe zou zo'n kaart van Amsterdam eruit zien? Niet dat het een excuus is, maar gewoon om dingen een beetje in perspectief te zien
Het is natuurlijk wel gemeten over 2,5 miljoen mensen, maar volgens mij staan ze wel bovenaan in Canada nu.
pi_66324879
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:39 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik heb mn herkansing binnen voor ICT. 7.4 En dat terwijl ik in 7min klaar was met de toets

Vrij vandaag?
Neuh, avonddienst had ik. Net zoals vandaag weer.

Wat een geren op het laatst, ben kapot. Ff eten.
pi_66324947
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:17 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Neuh, avonddienst had ik. Net zoals vandaag weer.

Wat een geren op het laatst, ben kapot. Ff eten.
Wat een leventje heb je toch

Ik wil ook werken
pi_66325023
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Wat een leventje heb je toch

Ik wil ook werken
Niet dit werk, geloof me.

Het is of; je hebt niets te doen en de tijd kruuuuuuuuipt voorbij, of het gaat zo snel dat je het niet meer bij kunt benen.
pi_66325063
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:22 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Niet dit werk, geloof me.

Het is of; je hebt niets te doen en de tijd kruuuuuuuuipt voorbij, of het gaat zo snel dat je het niet meer bij kunt benen.
Dan hou ik het wel bij niksen Misschien morgen nog maar eens gaan carnavaluhhhhhhh Kutmuziek overal en veels te druk.. maja die vrouwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')