abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:03:45 #51
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65493755
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:55 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Nog steeds AAA rating inderdaad. Er zit echter wel een (kleine) risico premie op t.o.v. de Duitse. Schijnt ook een vertrouwen kwestie te zijn. Duitsland=groter dus veiliger?
[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)inder_kredietwaardig
Dat bedoelde ik inderdaad. Las ook ergens dat de obligaties van Griekenland 3 procenpunten hoger liggen dan de Duitse, daar is de situatie dus echt onzeker.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:10:04 #52
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_65493947
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:03 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. Las ook ergens dat de obligaties van Griekenland 3 procenpunten hoger liggen dan de Duitse, daar is de situatie dus echt onzeker.
Selang heeft ooit een grafiekje daarvan gepost. Elk land wat z'n financien niet op orde heeft betaald een hogere prijs
pi_65494695
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:10 schreef Lemans24 het volgende:
Rabobank redt het vooralsnog prima zonder steun.

Stel:
Rabobank wordt een soort Google van Nederland en is straks de enige bank die overblijft. Ze kopen in 2011 alle banken van Bos over en bezitten uiteindelijk alle financiële data van het land.
Zolang de nieuwe klanten 2 % minder rente krijgen als trouwe rabobank klanten is dat niet erg en anders gaan ze toch gewoon naar een ander bank. De rabobank kan die klanten missen als kiespijn
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:44 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Rabobank heeft/geeft toch geen openheid van zaken? Dan is het toch helemaal niet bekend of ze wel of niet de sjors zijn?
De Rabobank moet gewoon verantwoording afleggen aan zijn leden dat is hetzelfde als aandeelhouders alleen het voordel van de rabobank is dat ze geen last hebben van dalende koersen

[ Bericht 29% gewijzigd door vipergts op 28-01-2009 15:36:39 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:34:30 #54
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65494927
Tsja, nieuwe klanten zijn niet zo veel waard als trouwe klanten. Daar is ING Direct ook op pijnlijke manier achter gekomen. Ze zijn zo weer weg als het gras ergens groener is. Daar zit je dan met je investeringen met lange maturities die je hebt gedaan met hun knaken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65508288
had de rabobank vorig jaar niet voor 40 miljard aan nl-hypotheken aan de ecb verkocht?
pi_65508350
Ik heb een Rabobank-rekening aangevraagd.
pi_65508464
Het gejammer van de Rabo moet je met een flinke korrel zout nemen.
Eigenbelang en verder niets.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_65508548
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:50 schreef FeestNummer het volgende:
Het gejammer van de Rabo moet je met een flinke korrel zout nemen.
Eigenbelang en verder niets.
Ik vind het vrij terecht dat de Rabobank klaagt, concurrenten krijgen steun van de overheid en daarmee kan de Rabobank, ondanks dat het bedrijf gezond is, daar niet van profiteren door marktaandeel uit te breiden. Eigenbelang dat zeker, maar daarmee zeker niet onterecht.
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:53:24 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65508607
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb een Rabobank-rekening aangevraagd.
Ik ook begin dit jaar. Ben er zelfs speciaal voor naar NL gereisd.
De helft van me geld staat er nu op, ik heb alleen nog geen inlogcodes, dus ik hoop maar dat de beurs nog even geen bodem zet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65508621
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:34 schreef eleusis het volgende:
Tsja, nieuwe klanten zijn niet zo veel waard als trouwe klanten. Daar is ING Direct ook op pijnlijke manier achter gekomen. Ze zijn zo weer weg als het gras ergens groener is. Daar zit je dan met je investeringen met lange maturities die je hebt gedaan met hun knaken.
Als ik buitenlandse spaarder bij ING was weet ik ook niet of ik zou blijven.
Het optreden van de oppositie in de Tweede Kamer zaait toch twijfel of je geld er wel veilig is.
Als er ooit een rechtse regering komt kun je als spaarder naar je geld fluiten, dat is wel duidelijk.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:57:05 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65508744
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:53 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Als ik buitenlandse spaarder bij ING was
* Meldt

ING is een soort Icesave, gedekt door het garantiestelsel van een vreemd land
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65509063
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Eigenbelang dat zeker, maar daarmee zeker niet onterecht.
Maar daarom inhoudelijk dus niet serieus te nemen.
pi_65509123
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:05 schreef FeestNummer het volgende:
Maar daarom inhoudelijk dus niet serieus te nemen.
Waarom zou eigenbelang de mededeling inhoudelijk onjuist maken?
pi_65510034
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:58 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Gaan we weer.
De boeren hebben tenminste een triple A status.
De boeren hebben vooralsnog geen 27miljard extra injectie nodig (ING) bovenop de 10miljard eerder(ING)
Ik vind je maar een wereldvreemd mannetje. Zeker abn klant en je staat altijd achter je bank en bla bla bla.
Die triple A status heeft Rabobank te danken aan het niet internationaal opereren. Ik vind zijn uitspraken ook buitengewoon ongepast voor iemand in zijn functie. Het had politieker gemogen. In elk geval tegen de juiste doelgroep. En wat is het nu? Europese concurrentie of Nederlandse concurrentie?
pi_65510193
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:27 schreef Integrity het volgende:
Die triple A status heeft Rabobank te danken aan het niet internationaal opereren.
Eerder aan het niet jaarlijks uit te hoeven keren van dividend aan drammerige aandeelhouders.
pi_65510311
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:31 schreef FeestNummer het volgende:
Eerder aan het niet jaarlijks uit te hoeven keren van dividend aan drammerige aandeelhouders.
Aandeelhouders zijn niet drammerig en horen er gewoon bij als je er voor kiest om publiek verhandelbare aandelen uit te geven. Als je dat vervelend vind moet je als bedrijf die aandelen niet uitgeven. De gedachte moet er toch echt bij eens uit bij sommigen dat aandeelhouders alleen als pot met geld dienen en verder maar hun mond moeten houden.
pi_65510441
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:31 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nee, vanwege het niet internationaal opereren. Geen winst is geen dividend en je opereert op dezelfde markt. Het risicogebied is in dat opzicht gewoon kleiner. Dat is de reden van een triple A.

Edit: nee, nog wel meer redenen. Ze opereren gewoon veel strakker. Neemt niet weg dat ik zijn uitspraken veel te cru vind. Had anders gekund.

[ Bericht 5% gewijzigd door Integrity op 28-01-2009 22:51:23 ]
pi_65511143
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aandeelhouders zijn niet drammerig en horen er gewoon bij als je er voor kiest om publiek verhandelbare aandelen uit te geven. Als je dat vervelend vind moet je als bedrijf die aandelen niet uitgeven. De gedachte moet er toch echt bij eens uit bij sommigen dat aandeelhouders alleen als pot met geld dienen en verder maar hun mond moeten houden.
Net als de gedachte dat bedrijven alles maar moeten doen om aandeelhouders op de korte termijn te plezieren
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65511284
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:53 schreef du_ke het volgende:
Net als de gedachte dat bedrijven alles maar moeten doen om aandeelhouders op de korte termijn te plezieren
Tsja, dat zie ik toch als een taak van de onderneming zelf. Als het bestuur denkt dat aandeelhouders onverstandige dingen willen dan zal zij dat aan de aandeelhouders duidelijk moeten maken. Zijn de aandeelhouders het daar niet mee eens, dan zullen zij hun wil toch door kunnen duwen, het zijn immers de eigenaren van een onderneming.

Dat kan soms heel vervelend zijn, maar dat zijn de spelregels als je als onderneming besluit aandelen uit te geven. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het allemaal feest is als aandeelhouders de portemonnee trekken en dat als men de daarmee verworven rechten uit wil oefenen er ineens een hoop sippe gezichten getrokken worden.
pi_65511360
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

niks moet Duke
pi_65511399
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tsja, dat zie ik toch als een taak van de onderneming zelf. Als het bestuur denkt dat aandeelhouders onverstandige dingen willen dan zal zij dat aan de aandeelhouders duidelijk moeten maken. Zijn de aandeelhouders het daar niet mee eens, dan zullen zij hun wil toch door kunnen duwen, het zijn immers de eigenaren van een onderneming.

Dat kan soms heel vervelend zijn, maar dat zijn de spelregels als je als onderneming besluit aandelen uit te geven.
Wel een leuke parallel naar de Fortis aandeelhouders, die zelf hebben ingestemd met een overname en vervolgens de staat willen aanklagen voor een ingrijpen met de motivatie: de keuze van de aandeelhouder. Maar of nu zeker is dat Fortis ging vallen... Je kunt het overal op gooien, maar ik denk dat het afdragen van het geld voor de overname in combinatie met de negatieve berichtgeving omtrent de kredietcrisis Fortis in problemen bracht.
pi_65511416
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:58 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

niks moet Duke
klopt maar het zou wel zeer verstandig zijn
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65512097
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:53 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Als ik buitenlandse spaarder bij ING was weet ik ook niet of ik zou blijven.
Het optreden van de oppositie in de Tweede Kamer zaait toch twijfel of je geld er wel veilig is.
Als er ooit een rechtse regering komt kun je als spaarder naar je geld fluiten, dat is wel duidelijk.
Je zal als Nederlander dan maar een rekening hebben in Australie, de VS etc want die landen leggen dan onmiddelijk beslag...
Krijg je van die huilende expats en Nederlanders die in de jaren 60 het ruime sop hebben gekozen op de buis te zien.
pi_65514494
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:53 schreef SeLang het volgende:

Ik ook begin dit jaar. Ben er zelfs speciaal voor naar NL gereisd.
De helft van me geld staat er nu op, ik heb alleen nog geen inlogcodes, [..]
Hebben ze je wel alvast een 'random reader' meegegeven? Die krijg je ook nodig. En blijf vooral de NL woningmarkt volgen
pi_65514726
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:27 schreef Integrity het volgende:

[..]

Die triple A status heeft Rabobank te danken aan het niet internationaal opereren.
De Rabobank is ook gewoon in het buitenland actief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')