abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65458624
quote:
CFO Rabo: Er zal nog een aantal banken omvallen

"Kijk maar naar de rentestanden. Die met de hoogste percentages gaan het eerst." Dat voorspelt Rabo-topman Bert Bruggink. De CFO laat zich niet verleiden tot het noemen van namen.

Dollar valt
De Rabobank is er niet gerust op dat de economie zich in de loop van dit jaar weer zal gaan herstellen. Bruggink neigt naar een lastiger scenario, waarin het bijna onvermijdelijk is dat de dollar onderuit gaat en het herstel van de wereldeconomie pas in de loop van 2011 in zal zetten. "In de loop van 2009 zal nog een aantal banken omvallen."

Dat meldt de regionale krant De Stentor.

Liever algehele steun
In reactie op de overheidssteun voor ING, stelde Bruggink geen voorstander te zijn van de huidige garantieregeling van de Nederlandse overheid. Naar zijn mening heeft Frankrijk het vanaf het begin al beter gedaan door over de hele linie banken te steunen, onafhankelijk van het gegeven of ze in moeilijkheden waren of niet. "In Nederland moeten de banken de hand ophouden in Den Haag. Dat werkt stigmatiserend."

Toilet?
"Bovendien kun je je afvragen waar eurocommissaris Kroes (die waakt over een eerlijke concurrentie) op dit moment is. Ik denk dat ze op het toilet is opgesloten en dat de sleutel is weggegooid."
Bron: RTL Z
pi_65458686
En bij wie zitten we in deze tijden veilig? Juist....

@ die laatste zin
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:01:13 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65458842
2009 - 2010 is toast.
quote:
"Bovendien kun je je afvragen waar eurocommissaris Kroes (die waakt over een eerlijke concurrentie) op dit moment is. Ik denk dat ze op het toilet is opgesloten en dat de sleutel is weggegooid."
Bingo.... heel scherp.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:03:02 #4
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_65458919
Die laatste zin inderdaad , maar gelijk heeft hij zeker. Gewoon verkapte staatssteun aan ING.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_65459016
Maar goed, is de euro zoveel beter? Lijkt wel of Europese banken meer last hebben van de rotte hypotheken.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:06:28 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65459045
Tja... ik zie liever dat de overheid het probleem slimmer aanpakt, dus ipv kapitaal injecties, kunnen ze beter op een meer verantwoordde manier de 'bubbel' iets laten leeglopen.

Hierbij denk ik dus van 'indirecte' steun, dus bijvoorbeeld gewoon heel veel orders te geven om meer betaalbare koopwoningen etc neer te zetten. Op die manier blijft men geld uitgeven en investeren, en tegelijkertijd laat je die belachelijk hoge huizenprijzen weer naar een lager en normaal niveau zakken.

Groote gedeelte van het probleem is natuurlijk dat teveel mensen belachelijk hoge leningen aangaan om te kunnen wonen, en de HRA-regeling helpt ook niet bepaald mee om die belachelijke prijzen/leningen tegen te gaan... (afschaffen dus, maar CDA stelt partijbelang boven landsbelang, want die raken stemmen kwijt als ze de HRA-regeling af willen schaffen)

Ik zie dus liever een oplossing waarbij je teglijkertijd zorgt voor veel cashflow, EN waarbij je de oorzaak van het probleem zachtjes teniet doet.

Maar goed, wat weet ik er van...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:10:14 #7
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65459162
Rabobank redt het vooralsnog prima zonder steun.

Stel:
Rabobank wordt een soort Google van Nederland en is straks de enige bank die overblijft. Ze kopen in 2011 alle banken van Bos over en bezitten uiteindelijk alle financiële data van het land.
pi_65459238
quote:
Dat meldt de regionale krant De Stentor.
Bij de rabo blijven het een stelletje provincialen. Je CFO een interview laten doen met het regionale suffertje.
quote:
"In Nederland moeten de banken de hand ophouden in Den Haag. Dat werkt stigmatiserend."
Hij is goed thuis in het Haagse Jargon Ik weet zeker dat als hij wil dingen voor elkaar krijgt in den haag
quote:
Hahaha, [alleen taalgebruik een CFO onwaardig [of is hij CFO van een lokaal rabokantoortje met 10 man]]
pi_65459246
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:10 schreef Lemans24 het volgende:

Stel:
Rabobank wordt een soort Google van Nederland en is straks de enige bank die overblijft. Ze kopen in 2011 alle banken van Bos over en bezitten uiteindelijk alle financiële data van het land.
Dat is toch kapitalisme?
pi_65459360
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:12 schreef TubewayDigital het volgende:
Bij de rabo blijven het een stelletje provincialen. Je CFO een interview laten doen met het regionale suffertje.
Binding met de klant, als dorpse mensen die krant lezen is 't heel slim.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65459652
quote:
quote:
ZWOLLE - In de loop van het jaar zullen er nog meer banken omvallen, voorspelde Rabo-topman Bert Bruggink gisteravond tijdens een spreekbeurt in Zwolle.
http://www.brabantsdagbla(...)s/article4409922.ece
pi_65459696
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:16 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Zouden meer banken moeten doen..
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_65459730
quote:
Zwolle, hij wordt steeds leuker hier.

Nee serieus: prachtige stad en ik begrijp hun link met hun doelgroep wel, die zitten zeker ook buiten de Randstad itt Fortis die voornamelijk spaarders in de Randstad hadden.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:27:44 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65459791
quote:

[..]

[..]

Hij is goed thuis in het Haagse Jargon Ik weet zeker dat als hij wil dingen voor elkaar krijgt in den haag
[..]

Hahaha, [alleen taalgebruik een CFO onwaardig [of is hij CFO van een lokaal rabokantoortje met 10 man]]
Wat een onzinredenering, van iemand die nog steeds in het megalomane gelul van twee jaar geleden gelooft.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65459839
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een onzinredenering, van iemand die nog steeds in het megalomane gelul van twee jaar geleden gelooft.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:31:45 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65459926
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:29 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Precies wat er staat.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65460001
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Precies wat er staat.
het staat daar alleen niet precies
pi_65464616
Over Kroes
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65464767
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:51 schreef du_ke het volgende:
Over Kroes
Het klopt natuurlijk wel. Kroes kijkt de andere kant op nu de overheid er voor zorgt dat concurrenten van de Rabobank overeind blijven. Deze bank, en andere gezonde banken, ondervinden daar grote schade van door gederfde inkomsten. Nee, Kroes houdt zich liever met Microsoft bezig en wil zelfs dat Microsoft Opera en Firefox in zijn besturingssysteem aan biedt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 18:58:23 #20
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_65464794
quote:

[..]

[..]

[..]

Gaan we weer.
De boeren hebben tenminste een triple A status.
De boeren hebben vooralsnog geen 27miljard extra injectie nodig (ING) bovenop de 10miljard eerder(ING)
Ik vind je maar een wereldvreemd mannetje. Zeker abn klant en je staat altijd achter je bank en bla bla bla.
pi_65464845
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:58 schreef Bob-B het volgende:
De boeren hebben tenminste een triple A status.
De boeren hebben vooralsnog geen 27miljard extra injectie nodig (ING) bovenop de 10miljard eerder(ING)
Helemaal mee eens, de Rabobank, en andere voorzichtige banken, hebben zeker recht van spreken. Men laat daar zien dat ze verstaan wat bankieren inhoudt, namelijk dat je je geld nog wil hebben over een maand of langer.
pi_65464922
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:10 schreef Lemans24 het volgende:

Stel:
In 2011 heeft Kroes het sleuteltje vast wel weer gevonden De Rabobank zal de staatsbanken niet mogen opkopen lijkt me.
pi_65465117
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:16 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Inderdaad, hij stelt zich menselijk op. Dat is wat de mensen willen zien van de bankiers die verder vooral hard hun best gedaan hebben hun vooraanstaande positie te verliezen de laatste tijd.
pi_65465156
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het klopt natuurlijk wel. Kroes kijkt de andere kant op nu de overheid er voor zorgt dat concurrenten van de Rabobank overeind blijven. Deze bank, en andere gezonde banken, ondervinden daar grote schade van door gederfde inkomsten. Nee, Kroes houdt zich liever met Microsoft bezig en wil zelfs dat Microsoft Opera en Firefox in zijn besturingssysteem aan biedt.
Als ABN eb ING waren omgevallen hadden ze Rabo natuurlijk in hun val meegenomen .
pi_65465576
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')