oke dan maarquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:40 schreef Pheno het volgende:
Dus als je even edit heb je de nieuwe versie cali
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:40 schreef Pheno het volgende:
Want zo ben ik, niet dat koffiemodverzaakMPG gedoe
De koffiemodtitel is hij niet waardigquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:42 schreef Klonk het volgende:
moet ik MPG even gaan slaan ?
niet vrolijk en blijquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:45 schreef OA het volgende:
Dat valt reuze mee...
Ik ga zo naar huis. Ben zo ziek als een hond
Mijn hond was nooit ziek?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:45 schreef OA het volgende:
Dat valt reuze mee...
Ik ga zo naar huis. Ben zo ziek als een hond
quote:Zeven mannen ziek na eten van blaasvistestikels
Blaasvis eten blijkt niet zonder risico's.
Zeven Japanners zijn ernstig ziek geworden na het eten van blaasvistestikels. Dit incident doet de controverse rond de gevaarlijke delicatesse weer oplaaien.
Verlamd
De slachtoffers aten gisteravond rauw vlees en de blaasviskloten - ook bekend als shirako - in een restaurant in Tsuruoka. Ze werden onwel en vertoonden verlammingsverschijnselen. De hele groep werd overgebracht naar het ziekenhuis. Eén van hen is in kritieke toestand. De slachtoffers zijn tussen 61 en 69 jaar.
Restaurateur ondervraagd
Het restaurant had geen vergunning om blaasvis te serveren. De vis bevat giftige stoffen die dodelijk kunnen zijn. De uitbater wordt ondervraagd door de politie. Hij wordt verdacht van nalatigheid.
Vergunning
Om ongelukken te vermijden mogen enkel koks met een speciale licentie de blaasvis bereiden. In 2002 zijn zes mensen gestorven aan blaasvisvergiftiging. Elk jaar eist het gastronomische hoogstandje gemiddeld drie mensenlevens in Japan. (eb)
Die vertalingquote:
tja... tis net als rusisch roulette he... soms gaat het verkeerdquote:
Dank!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:46 schreef Californium het volgende:
[..]
niet vrolijk en blij
erop dan maar
![]()
Kuthondquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mijn hond was nooit ziek?
Beterschap!
Hte is trouwens fugu shirako...shirako zelf zijn de testikels, maar fugu is de kogelvis (blaasvisquote:
Maar is het ook lekkerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hte is trouwens fugu shirako...shirako zelf zijn de testikels, maar fugu is de kogelvis (blaasvis).
Het is...apart....quote:
Ik ken alleen de term kogelvis.. blaasvis nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hte is trouwens fugu shirako...shirako zelf zijn de testikels, maar fugu is de kogelvis (blaasvis).
Ik kan niet wachten om weer in tokio naar de vismarkt te gaan. Ik heb de route al opgezocht vanuit het hotel. Vis als ontbijtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:01 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb ooit in een restaurant gegeten dat Fugu heet. Het eten was al niet lekker, dus die Fugu (wat ze niet serveerden) zal ook wel tegenvallen dan
Verse tonijn en zwaardvisquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten om weer in tokio naar de vismarkt te gaan. Ik heb de route al opgezocht vanuit het hotel. Vis als ontbijt
zover ik weet nietquote:
Alles kan hequote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:25 schreef Californium het volgende:
[..]
zover ik weet nieten is dat behoorlijk onmogelijk
_!
klopt.. maar dit zou wel heel erg apart zijnquote:
Maria californiumquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:30 schreef Californium het volgende:
[..]
klopt.. maar dit zou wel heel erg apart zijn
Waar moet ik zijn?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:27 schreef Muck het volgende:
Zo, als de taart die in de oven staat net zo lekker smaakt als ie ruikt, ben ik een gelukkig mens
Als het niet rekt scheurt het wel, dus gaan ervoorquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:32 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, toch nog even thuis tussen het shoppen en het uitgaan door. Had teveel spullen om mee te nemen de club in vanavond, dus dan maar 'eventjes' heen en weer (3 uur in totaal). Het leed werd zonet verzacht door een schoolmeisje (15 jaar mag ook hier niet) dat een heel gesprek aan ging.
Niets mis mee toch?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:30 schreef Californium het volgende:
[..]
klopt.. maar dit zou wel heel erg apart zijn
Om je kwartet op te slaan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:34 schreef marcb1974 het volgende:
Zo maar weer richting de bank
ik dacht net aan jouquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:32 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, toch nog even thuis tussen het shoppen en het uitgaan door. Had teveel spullen om mee te nemen de club in vanavond, dus dan maar 'eventjes' heen en weer (3 uur in totaal). Het leed werd zonet verzacht door een schoolmeisje (15 jaar mag ook hier niet) dat een heel gesprek aan ging.
Didamquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |