abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65444487
Het volgende:

Ik had geboden op een item dat op marktplaats stond.
Mailt die kerel mij dat ik het voor die prijs kon kopen.
Heb ik teuggemaild dat het een deal was.
Ik wou het item de volgende dag ophalen en vroeg om de adres gegevens.
Ik denkende dat de deal rond was een andere bieding via ebay laten verlopen.
Mailt die kerel terug dat hij het artikel al aan iemand anders beloofd had maar dat die niks meer van zich had laten weten, maar opeens het product gekocht had.
Aanbieder wil dus niet meer aan mij verkopen

Klacht: marktplaats schooiers.
Vraag: Wat kan ik hieraan doen, naar mijn menig heeft de aanbieder een schriftelijke overeenkomst met mij gesloten.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 07:59:37 #2
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_65444525
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef dekilo het volgende:
Het volgende:

Mailt die kerel terug dat hij het artikel al aan iemand anders beloofd had maar dat die niks meer van zich had laten weten, maar opeens het product gekocht had.

Vraag: Wat kan ik hieraan doen, naar mijn menig heeft de aanbieder een schriftelijke overeenkomst met mij gesloten.
Niks.
Jij hebt pech.
Item weg.
pi_65444538
quote:
Stap naar de rechter met je mailje, en eis je 'item'

Iemand betaalt er meer voor dan jij, jammer voor je.
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:06:20 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_65444568
daarom dus altijd gewoon ebay gebruiken... marktplaats heeft teveel paupers.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_65444572
lekka voor je

klacht ongegrond verklaard
pi_65444586
quote:
Het volgende:

heb ik ookk wel eens gehad en dan ben je opeens met twee persoenen bezig, zonder het te willen , maar je kunt het maar een keer verkopen, vaak wie eerst komt eerst maalt

Je was gewoon niet snel genoeg.
Internet handel is snel, soms gaat het om een uurtje verschil
pi_65444605
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:01 schreef 3rdStrike het volgende:

[..]

Stap naar de rechter met je mailje, en eis je 'item'

Iemand betaalt er meer voor dan jij, jammer voor je.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overeenkomst_(Nederland)

Als je er niks van weet reageer hier dan niet.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 08:10:54 #8
230491 Zith
pls tip
pi_65444618
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:09 schreef dekilo het volgende:

[..]

meneer heeft z'n antwoord al dus
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65444636
Nee heb ik niet!

Hoe pak ik dit aan?
Ik laat dit niet zomaar over mijn vel gaan.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:12:51 #10
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_65444638
quote:

[..]

Nou, begin een rechtszaak, schep een precedent voor de toekomst.
Wij volgen het op den voet.
pi_65444645
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:06 schreef Flurry het volgende:
daarom dus altijd gewoon ebay gebruiken... marktplaats heeft teveel paupers.
Bied je, let's say, 50 euro, krijg je altijd van die mailtjes terug ''ik heb al een bod gehad van 55 euro, bied jij meer?''
Rise or Die Trying!
pi_65444683
quote:

[..]

Ik zeg toch: stap naar de rechter.
quote:
Deze rechten kunnen via de rechter worden afgedwongen.
Duidelijk lijkt me... snap niet dat je hier een topic over opent. Bel een advocaat en zet het proces in werking, houdt ons wel op de hoogte.. dit zijn leuke topics
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt wil je die misschien wel even bellen, die heb je niet voor niks natuurlijk. Succes!
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_65444871
Op marktplaats moet je ook alleen maar van oude vrouwtjes kopen die je eerst even voor de helft naar beneden lult en dan met drie man bij haar op de stoep dreigen om het gratis mee te nemen als er niet nog eens een kwart van de afgesproken prijs af gaat omdat het wel inclusief reiskosten was.

Maar best dekliko:
Je hebt wel gelijk. Maar gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Klagen mag maar het helpt niet zo heel veel. Misschien licht het een beetje op en nu weer gewoon doorgaan met ademhalen. Marktplaats is best wel aardig maar je moet eens weten wat voor een pauper kopers er ook rondlopen.

Ik bood een tijdje geleden een set ORIGINELE Volvo V50 lastdragers aan voor 50 euro, omdat ik een andere auto gekocht heb. Komt er één gast aan de deur en die wilde 40 euro geven. Die trap je dan toch van de deur af. De volgende wilde wel de afgesproken 50 euro betalen maar eerst even kijken of ze wel op zijn V50 zouden passen. Ben je blind dan gvd, ze zaten nog in een originele doos en waren 2 x gebruikt. Rot op zeg! Om maar even aan te geven dat er nog meer pauper kopers dan verkopers op marktplaats lopen te schooieren!

[ Bericht 33% gewijzigd door Buzz129 op 27-01-2009 08:42:29 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:06:13 #14
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_65446657
Andersom is ook leuk, iets willen hebben en vragen wanneer het uitkomt om de koop te sluiten.
Vervolgens 2 optie's bieden in het weekend, dat was ook het verzoek en dan vervolgens niks meer horen.
Moe word je er van.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_65446666
Wat schiet je ermee op? Als die gast de waarheid spreekt had hij hem al beloofd aan een ander die niet meer reageerde op de "overeenkomst" die hij al had met een ander.

Nu heeft hij een nieuwe gesloten met jou, alleen ietwat later reageerd die ander weer. Wellicht dat jij te lang gewacht heb met reageren ? (wat die eerste gast ook al deed?) In dat geval eigen schuld!

PS: Wil je een rechtzaak aanspannen? Voor wat? Wat je ook wilde kopen heeft die gast geen eens meer!
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:47:25 #16
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65447926
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:06 schreef Curiosity het volgende:
Andersom is ook leuk, iets willen hebben en vragen wanneer het uitkomt om de koop te sluiten.
Vervolgens 2 optie's bieden in het weekend, dat was ook het verzoek en dan vervolgens niks meer horen.
Moe word je er van.
Hier ook, zaterdag zou iemand een kastje bij me komen ophalen, t ding staat nu nog in de hal te wachten...

OT: er staat toch een reglement op MP, dat kun je misschien even naar de verkoper mailen
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_65457597
Je kunt hem gewoon netjes een mooie brief sturen met daarin:
quote:
"Beste [persoon],

In onze mailcorrespondentie van [datum, zie bijlage] is een koopovereenkomst gesloten, die bindend is.
Ik verwacht ook dat aan deze koopovereenkomst, in tegenstelling tot wat beweerd werd in uw email van [datum, zie bijlage] zal worden voldaan. Voorts zend ik u het verschuldigde bedrag en informeer ik hierbij dat in het geval van in gebreke blijven in het leveren van de goederen verdere stappen zullen worden overwogen.

Hoogachtend
[naam]

[bijlagen]
Zoiets? In ieder geval heeft de kerel gewoon de fout gemaakt om een koop af te sluiten en daarna te besluiten dat hij daarop terug wil komen. Nu gaat dit echt geen rechtbank issue worden, of laat staan deurwaarders, maar je kunt wel laten merken dat je verwacht dat hij de koop gewoon netjes voldoet.

Nou zal hij iets zeggen van "Ja, maar ik heb het product al verkocht."
Dan kun je gewoon pareren met "Pech, had je maar niet moeten doen terwijl ik wel akkoord was."
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_65458419
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:34 schreef Buzz129 het volgende:
Op marktplaats moet je ook alleen maar van oude vrouwtjes kopen die je eerst even voor de helft naar beneden lult en dan met drie man bij haar op de stoep dreigen om het gratis mee te nemen als er niet nog eens een kwart van de afgesproken prijs af gaat omdat het wel inclusief reiskosten was.

Maar best dekliko:
Je hebt wel gelijk. Maar gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Klagen mag maar het helpt niet zo heel veel. Misschien licht het een beetje op en nu weer gewoon doorgaan met ademhalen. Marktplaats is best wel aardig maar je moet eens weten wat voor een pauper kopers er ook rondlopen.

Ik bood een tijdje geleden een set ORIGINELE Volvo V50 lastdragers aan voor 50 euro, omdat ik een andere auto gekocht heb. Komt er één gast aan de deur en die wilde 40 euro geven. Die trap je dan toch van de deur af. De volgende wilde wel de afgesproken 50 euro betalen maar eerst even kijken of ze wel op zijn V50 zouden passen. Ben je blind dan gvd, ze zaten nog in een originele doos en waren 2 x gebruikt. Rot op zeg! Om maar even aan te geven dat er nog meer pauper kopers dan verkopers op marktplaats lopen te schooieren!
Jij kunt wel erg weinig hebben. Het hele idee van Marktplaats is dat je iets minder biedt omdat de verkopers (meestal) teveel vragen. Ook dat iemand een produkt wil testen vind ik niet zo vreemd. Dat de doos overeenkomt met de advertentie-tekst wil nog niet zeggen dat de inhoud van de doos daarmee overeenkomt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_65459049
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:06 schreef Curiosity het volgende:
Moe word je er van.
Beroerde kopers, dat is echt heel erg het laatste jaar.
Na wat heen en weer mailen, willen ze kopen en spreek je een bedrag af, geef je giro nummer, zet je je advertentie op "gereserveerd" en je hoort nooit meer wat. En dat dan 3 of 4 zulke keer achter elkaar.
pi_65459126
quote:
-knip-
sorry, maar zo'n attitude als verkoper vind ik raar.
Hoezo mag hij ze niet passen?
Zal wel iets mis mee zijn geweest dan.
pi_65471079
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:08 schreef avonne het volgende:

[..]

sorry, maar zo'n attitude als verkoper vind ik raar.
Hoezo mag hij ze niet passen?
Zal wel iets mis mee zijn geweest dan.
Niks mis mee, ik had een nieuwe leasebak en dat was dus geen V50 meer. En er stond met grote letters op de doos dat ze origineel van Volvo waren voor een type V50 en op de dragers zelf stond dat ook nog eens. Je denkt toch niet dat ik zo'n gast voor werkelijk een schijtprijsje van een kwart van de nieuwprijs ook nog eens ga helpen te monteren. De instructie zat er tenslotte nog bij.

En 40 euro aan de deur bieden terwijl ik via de telefoon had gezegd dat tie ze voor een vaste prijs van 50 euro mocht komen ophalen. Moet je bij niet proberen er aan de deur nog wat vanaf te krijgen want dan gooi ik ze nog liever bij het grofvuil. Ik krijg die dingen toch altijd wel gratis bij een nieuwe auto, als je er tenminste om vraagt.

Handel is handel dat weet ik ook, en als ik bied doe ik dat ook nooit aan de hoge kant en vaak genoeg zeg ik take it or leave it.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:12:40 #22
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65472735
Marktplaats is over het algemeen een kneuzenkermis. Ik zou mijn producten daar nooit verkopen.

Daarnaast kun je weinig doen met je claim.
pi_65474049
quote:
Stoer
quote:
Maar best dekliko:
En waar is dit kinderachtige woord'grapje' (not) voor nodig?
quote:
TS formuleert naast z'n klacht ook een vraag. Had hij alleen willen klagen, had hij het wel in KLB gepost.
quote:
Ik bood een tijdje geleden een set ORIGINELE Volvo V50 lastdragers aan voor 50 euro, omdat ik een andere auto gekocht heb. Komt er één gast aan de deur en die wilde 40 euro geven. Die trap je dan toch van de deur af.
stoer
quote:
De volgende wilde wel de afgesproken 50 euro betalen maar eerst even kijken of ze wel op zijn V50 zouden passen. Ben je blind dan gvd, ze zaten nog in een originele doos en waren 2 x gebruikt. Rot op zeg! Om maar even aan te geven dat er nog meer pauper kopers dan verkopers op marktplaats lopen te schooieren!
Als ik een verkoper van dit kaliber tegenkwam met dit soort gebral, wilde ik het artikel ook (dan al helemáál) zelf eerst testen. Je stoere praatjes maken juist wantrouwend. Want jij weet ook wel: Marktplaatskopen = garantie tot de voordeur, de onderzoeksplicht van koper gaat dan erg ver. Dat jij daar niet goed tegen kunt, zegt meer over jou dan over die koper.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65482015
Vraag

Is een bod op Marktplaats.nl bindend?

Antwoord

Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentietermijn is verstreken.

Als u een meningsverschil heeft met een koper of een verkoper dan adviseren wij u om advies in te winnen bij een rechtswinkel. Zij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn. Zoek hier naar een rechtswinkel bij u in de buurt
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:44:07 #25
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65488084
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:38 schreef zuchtje het volgende:
Vraag

Antwoord

Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentietermijn is verstreken.

Als u een meningsverschil heeft met een koper of een verkoper dan adviseren wij u om advies in te winnen bij een rechtswinkel. Zij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn. Zoek hier naar een rechtswinkel bij u in de buurt
Dat vind ik dus nogal zwak van Marktplaats. Het is onderdeel van eBay, maar durft niet hetzelfde systeem te hanteren omdat Nederlanders over het algemeen gewoon asociaal zijn.
pi_65488762
Het ging me erook niet om of een bod bindend is.
Ik heb via de email een toezegging ontvangen dat de koper akkoord was met het bod.
Dat zijn 2 verschillende zaken.
pi_65492138
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:38 schreef zuchtje het volgende:
Vraag

Antwoord

Een bod is (lijkt me logisch) niet bindend nee, anders ging ik meteen op alle producten daar 1 euro bieden... Maar als je vervolgens dan via contact dan tot een "deal" overgaat kun je ervanuit gaan dat je het produkt in feitelijk al gekocht hebt. De verkoper heeft immers ingestemd met het bedrag dat jij gaat betalen en volgens mij heb je dan ook gewoon recht op datgene wat de verkoper wilt verkopen en mag hij niet zeg maar zeggen na 15 minuten als hij een beter bod ziet... Oh tjah sorry maar iemand anders kwam met een beter bod na jou...

Maar zover ik me kan herinneren was er ooit een item (bij Kassa of de Rijdende rechter, geloof Kassa) dat hierover ging.
pi_65494566
vooruit, nog een linkje omdat ik het fout had.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2829
pi_65495506
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:25 schreef iBolt het volgende:

[..]

Een bod is (lijkt me logisch) niet bindend nee, anders ging ik meteen op alle producten daar 1 euro bieden... Maar als je vervolgens dan via contact dan tot een "deal" overgaat kun je ervanuit gaan dat je het produkt in feitelijk al gekocht hebt. De verkoper heeft immers ingestemd met het bedrag dat jij gaat betalen en volgens mij heb je dan ook gewoon recht op datgene wat de verkoper wilt verkopen en mag hij niet zeg maar zeggen na 15 minuten als hij een beter bod ziet... Oh tjah sorry maar iemand anders kwam met een beter bod na jou...

Maar zover ik me kan herinneren was er ooit een item (bij Kassa of de Rijdende rechter, geloof Kassa) dat hierover ging.
Hehe eindelijk iemand die het snapt!
wat was de uitkomst bij Kassa? weet je nog welke uitzending dat was?
Ik heb ondertussen een sommatie gestuurd.
pi_65496175
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:51 schreef dekilo het volgende:
Het was bij de Rijdende Rechter en ging over een partij terrasstoelen o.i.d.
Verkoper werd veroordeeld koper schadeloos te stellen; tot het leveren van de stoelen kon hij niet meer verplicht worden omdat die inmiddels allang waren geleverd aan de andere bieder (die hierdoor uiteraard ook niet gedupeerd mocht worden).

Daar ging het overigens niet zozeer om een hoger bod, maar om iemand die aan de deur kwam en de boel meteen mee kon/wilde nemen met boter bij de vis. Dit terwijl er al een mondelinge/mail overeenkomst was met eiser en ook al een datum gepland dat ze zou komen. Zoiets, meen ik.

[ Bericht 11% gewijzigd door r_one op 28-01-2009 16:17:55 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65499599
Wat doen we nou moeilijk? Ja, er is sprake van een geldige overeenkomst. Ja, daardoor ontstaat aan de zijde van de verkoper een leveringsverplichting. Een verplichting die hij eenvoudigweg niet maar na kan komen omdat de te leveren zaak niet meer in zijn bezit is. TS kan dus geen nakoming vorderen. Vervangende schadevergoeding dan maar? Tja, welke schade heeft TS dan geleden? Hij heeft de koopprijs in ieder geval niet betaald, dus die kan hij al niet terugkrijgen. Een schadevergoeding voor alle ergernis die het kennelijk met zich mee brengt? Zit er ook al niet in.

Aan TS: uithuilen en opnieuw beginnen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_65510334
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:51 schreef dekilo het volgende:

[..]

Get a life zeg. Wat denk je nu uiteindelijk te bereiken. Wat is je doel? Aanbieder kan toch niet leveren, het is geen winkel waar je ze tot een nabestelling zou kunnen verplichten.

Geloof mij maar, je wordt van al dat gezeik echt niet beter, hooguit slechter als die verkoper je zo zat wordt dat hij je auto even komt bewerken. je zou de eerste (zuigert) niet zijn. Niet dat ik dat goedkeur, maar het gebeurt helaas wel.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:56:20 #33
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_65511285
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:34 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Get a life zeg. Wat denk je nu uiteindelijk te bereiken. Wat is je doel? Aanbieder kan toch niet leveren, het is geen winkel waar je ze tot een nabestelling zou kunnen verplichten.

Geloof mij maar, je wordt van al dat gezeik echt niet beter, hooguit slechter als die verkoper je zo zat wordt dat hij je auto even komt bewerken. je zou de eerste (zuigert) niet zijn. Niet dat ik dat goedkeur, maar het gebeurt helaas wel.
idd... TS heeft gelijk, maar er valt niets te winnen. Scheld een keer goed, neem een drankje en laat het rusten... als je een veiling op ebay en een aanbod op marktplaats had, dan is het betreffende object vast binnenkort wel weer ergens te koop.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_65511455
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:56 schreef Flurry het volgende:
als je een veiling op ebay en een aanbod op marktplaats had, dan is het betreffende object vast binnenkort wel weer ergens te koop.
Dat had TS niet, dat had die verkoper. Het betreft hetzelfde object.
.
pi_65518046
Het waren 2 verschillende aanbieders.
en nee het product staat niet vaak te koop.
Anders zou ik het wel via een ander kanaal hebben besteld.
Ik ga het laten rusten het is vechten tegen de bierkaai.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')