Niks.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef dekilo het volgende:
Het volgende:
Ik had geboden op een item dat op marktplaats stond.
Mailt die kerel mij dat ik het voor die prijs kon kopen.
Heb ik teuggemaild dat het een deal was.
Ik wou het item de volgende dag ophalen en vroeg om de adres gegevens.
Ik denkende dat de deal rond was een andere bieding via ebay laten verlopen.
Mailt die kerel terug dat hij het artikel al aan iemand anders beloofd had maar dat die niks meer van zich had laten weten, maar opeens het product gekocht had.
Aanbieder wil dus niet meer aan mij verkopen
Klacht: marktplaats schooiers.
Vraag: Wat kan ik hieraan doen, naar mijn menig heeft de aanbieder een schriftelijke overeenkomst met mij gesloten.
Stap naar de rechter met je mailje, en eis je 'item'quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef dekilo het volgende:
Vraag: Wat kan ik hieraan doen, naar mijn menig heeft de aanbieder een schriftelijke overeenkomst met mij gesloten.
heb ik ookk wel eens gehad en dan ben je opeens met twee persoenen bezig, zonder het te willen , maar je kunt het maar een keer verkopen, vaak wie eerst komt eerst maaltquote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef dekilo het volgende:
Het volgende:
Ik had geboden op een item dat op marktplaats stond.
Mailt die kerel mij dat ik het voor die prijs kon kopen.
Heb ik teuggemaild dat het een deal was.
Ik wou het item de volgende dag ophalen en vroeg om de adres gegevens.
Ik denkende dat de deal rond was een andere bieding via ebay laten verlopen.
Mailt die kerel terug dat hij het artikel al aan iemand anders beloofd had maar dat die niks meer van zich had laten weten, maar opeens het product gekocht had.
Aanbieder wil dus niet meer aan mij verkopen
Klacht: marktplaats schooiers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overeenkomst_(Nederland)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:01 schreef 3rdStrike het volgende:
[..]
Stap naar de rechter met je mailje, en eis je 'item'
Iemand betaalt er meer voor dan jij, jammer voor je.
meneer heeft z'n antwoord al dusquote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:09 schreef dekilo het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overeenkomst_(Nederland)
Als je er niks van weet reageer hier dan niet.
Nou, begin een rechtszaak, schep een precedent voor de toekomst.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:09 schreef dekilo het volgende:
[..]
Bied je, let's say, 50 euro, krijg je altijd van die mailtjes terug ''ik heb al een bod gehad van 55 euro, bied jij meer?''quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:06 schreef Flurry het volgende:
daarom dus altijd gewoon ebay gebruiken... marktplaats heeft teveel paupers.
Ik zeg toch: stap naar de rechter.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:09 schreef dekilo het volgende:
[..]
Duidelijk lijkt me... snap niet dat je hier een topic over opent. Bel een advocaat en zet het proces in werking, houdt ons wel op de hoogte.. dit zijn leuke topicsquote:Deze rechten kunnen via de rechter worden afgedwongen.
Hier ook, zaterdag zou iemand een kastje bij me komen ophalen, t ding staat nu nog in de hal te wachten...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:06 schreef Curiosity het volgende:
Andersom is ook leuk, iets willen hebben en vragen wanneer het uitkomt om de koop te sluiten.
Vervolgens 2 optie's bieden in het weekend, dat was ook het verzoek en dan vervolgens niks meer horen.
Moe word je er van.
Zoiets? In ieder geval heeft de kerel gewoon de fout gemaakt om een koop af te sluiten en daarna te besluiten dat hij daarop terug wil komen. Nu gaat dit echt geen rechtbank issue worden, of laat staan deurwaarders, maar je kunt wel laten merken dat je verwacht dat hij de koop gewoon netjes voldoet.quote:"Beste [persoon],
In onze mailcorrespondentie van [datum, zie bijlage] is een koopovereenkomst gesloten, die bindend is.
Ik verwacht ook dat aan deze koopovereenkomst, in tegenstelling tot wat beweerd werd in uw email van [datum, zie bijlage] zal worden voldaan. Voorts zend ik u het verschuldigde bedrag en informeer ik hierbij dat in het geval van in gebreke blijven in het leveren van de goederen verdere stappen zullen worden overwogen.
Hoogachtend
[naam]
[bijlagen]
Jij kunt wel erg weinig hebben. Het hele idee van Marktplaats is dat je iets minder biedt omdat de verkopers (meestal) teveel vragen. Ook dat iemand een produkt wil testen vind ik niet zo vreemd. Dat de doos overeenkomt met de advertentie-tekst wil nog niet zeggen dat de inhoud van de doos daarmee overeenkomt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:34 schreef Buzz129 het volgende:
Op marktplaats moet je ook alleen maar van oude vrouwtjes kopen die je eerst even voor de helft naar beneden lult en dan met drie man bij haar op de stoep dreigen om het gratis mee te nemen als er niet nog eens een kwart van de afgesproken prijs af gaat omdat het wel inclusief reiskosten was.![]()
Maar best dekliko:
Je hebt wel gelijk. Maar gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Klagen mag maar het helpt niet zo heel veel. Misschien licht het een beetje op en nu weer gewoon doorgaan met ademhalen. Marktplaats is best wel aardig maar je moet eens weten wat voor een pauper kopers er ook rondlopen.
Ik bood een tijdje geleden een set ORIGINELE Volvo V50 lastdragers aan voor 50 euro, omdat ik een andere auto gekocht heb. Komt er één gast aan de deur en die wilde 40 euro geven. Die trap je dan toch van de deur af. De volgende wilde wel de afgesproken 50 euro betalen maar eerst even kijken of ze wel op zijn V50 zouden passen. Ben je blind dan gvd, ze zaten nog in een originele doos en waren 2 x gebruikt. Rot op zeg! Om maar even aan te geven dat er nog meer pauper kopers dan verkopers op marktplaats lopen te schooieren!
Beroerde kopers, dat is echt heel erg het laatste jaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:06 schreef Curiosity het volgende:
Andersom is ook leuk, iets willen hebben en vragen wanneer het uitkomt om de koop te sluiten.
Vervolgens 2 optie's bieden in het weekend, dat was ook het verzoek en dan vervolgens niks meer horen.
Moe word je er van.
sorry, maar zo'n attitude als verkoper vind ik raar.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:34 schreef Buzz129 het volgende:
-knip-
Niks mis mee, ik had een nieuwe leasebak en dat was dus geen V50 meer. En er stond met grote letters op de doos dat ze origineel van Volvo waren voor een type V50 en op de dragers zelf stond dat ook nog eens. Je denkt toch niet dat ik zo'n gast voor werkelijk een schijtprijsje van een kwart van de nieuwprijs ook nog eens ga helpen te monteren. De instructie zat er tenslotte nog bij.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:08 schreef avonne het volgende:
[..]
sorry, maar zo'n attitude als verkoper vind ik raar.
Hoezo mag hij ze niet passen?
Zal wel iets mis mee zijn geweest dan.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:34 schreef Buzz129 het volgende:
Op marktplaats moet je ook alleen maar van oude vrouwtjes kopen die je eerst even voor de helft naar beneden lult en dan met drie man bij haar op de stoep dreigen om het gratis mee te nemen als er niet nog eens een kwart van de afgesproken prijs af gaat omdat het wel inclusief reiskosten was.![]()
En waar is dit kinderachtige woord'grapje' (not) voor nodig?quote:Maar best dekliko:
TS formuleert naast z'n klacht ook een vraag. Had hij alleen willen klagen, had hij het wel in KLB gepost.quote:Je hebt wel gelijk. Maar gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Klagen mag maar het helpt niet zo heel veel. Misschien licht het een beetje op en nu weer gewoon doorgaan met ademhalen. Marktplaats is best wel aardig maar je moet eens weten wat voor een pauper kopers er ook rondlopen.
quote:Ik bood een tijdje geleden een set ORIGINELE Volvo V50 lastdragers aan voor 50 euro, omdat ik een andere auto gekocht heb. Komt er één gast aan de deur en die wilde 40 euro geven. Die trap je dan toch van de deur af.
Als ik een verkoper van dit kaliber tegenkwam met dit soort gebral, wilde ik het artikel ook (dan al helemáál) zelf eerst testen. Je stoere praatjes maken juist wantrouwend. Want jij weet ook wel: Marktplaatskopen = garantie tot de voordeur, de onderzoeksplicht van koper gaat dan erg ver. Dat jij daar niet goed tegen kunt, zegt meer over jou dan over die koper.quote:De volgende wilde wel de afgesproken 50 euro betalen maar eerst even kijken of ze wel op zijn V50 zouden passen. Ben je blind dan gvd, ze zaten nog in een originele doos en waren 2 x gebruikt. Rot op zeg! Om maar even aan te geven dat er nog meer pauper kopers dan verkopers op marktplaats lopen te schooieren!
Dat vind ik dus nogal zwak van Marktplaats. Het is onderdeel van eBay, maar durft niet hetzelfde systeem te hanteren omdat Nederlanders over het algemeen gewoon asociaal zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:38 schreef zuchtje het volgende:
Vraag
Is een bod op Marktplaats.nl bindend?
Antwoord
Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentietermijn is verstreken.
Als u een meningsverschil heeft met een koper of een verkoper dan adviseren wij u om advies in te winnen bij een rechtswinkel. Zij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn. Zoek hier naar een rechtswinkel bij u in de buurt
Een bod is (lijkt me logisch) niet bindendquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:38 schreef zuchtje het volgende:
Vraag
Is een bod op Marktplaats.nl bindend?
Antwoord
Nee, Marktplaats.nl is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentietermijn is verstreken.
Als u een meningsverschil heeft met een koper of een verkoper dan adviseren wij u om advies in te winnen bij een rechtswinkel. Zij kunnen u vertellen wat uw rechten zijn. Zoek hier naar een rechtswinkel bij u in de buurt
Hehe eindelijk iemand die het snapt!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:25 schreef iBolt het volgende:
[..]
Een bod is (lijkt me logisch) niet bindendnee, anders ging ik meteen op alle producten daar 1 euro bieden... Maar als je vervolgens dan via contact dan tot een "deal" overgaat kun je ervanuit gaan dat je het produkt in feitelijk al gekocht hebt. De verkoper heeft immers ingestemd met het bedrag dat jij gaat betalen en volgens mij heb je dan ook gewoon recht op datgene wat de verkoper wilt verkopen en mag hij niet zeg maar zeggen na 15 minuten als hij een beter bod ziet... Oh tjah sorry maar iemand anders kwam met een beter bod na jou...
Maar zover ik me kan herinneren was er ooit een item (bij Kassa of de Rijdende rechter, geloof Kassa) dat hierover ging.
Het was bij de Rijdende Rechter en ging over een partij terrasstoelen o.i.d.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:51 schreef dekilo het volgende:
Hehe eindelijk iemand die het snapt!
wat was de uitkomst bij Kassa? weet je nog welke uitzending dat was?
Ik heb ondertussen een sommatie gestuurd.
Get a life zeg. Wat denk je nu uiteindelijk te bereiken. Wat is je doel? Aanbieder kan toch niet leveren, het is geen winkel waar je ze tot een nabestelling zou kunnen verplichten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:51 schreef dekilo het volgende:
[..]
Hehe eindelijk iemand die het snapt!
wat was de uitkomst bij Kassa? weet je nog welke uitzending dat was?
Ik heb ondertussen een sommatie gestuurd.
idd... TS heeft gelijk, maar er valt niets te winnen. Scheld een keer goed, neem een drankje en laat het rusten... als je een veiling op ebay en een aanbod op marktplaats had, dan is het betreffende object vast binnenkort wel weer ergens te koop.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:34 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Get a life zeg. Wat denk je nu uiteindelijk te bereiken. Wat is je doel? Aanbieder kan toch niet leveren, het is geen winkel waar je ze tot een nabestelling zou kunnen verplichten.
Geloof mij maar, je wordt van al dat gezeik echt niet beter, hooguit slechter als die verkoper je zo zat wordt dat hij je auto even komt bewerken. je zou de eerste (zuigert) niet zijn. Niet dat ik dat goedkeur, maar het gebeurt helaas wel.
Dat had TS niet, dat had die verkoper. Het betreft hetzelfde object.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:56 schreef Flurry het volgende:
als je een veiling op ebay en een aanbod op marktplaats had, dan is het betreffende object vast binnenkort wel weer ergens te koop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |