Jawel jawel. Er worden wel degelijk percentages gehanteerd. Dit had een meisje, die ik ken, uit zo'n fascist gevist. Lag trouwens lager dan die 40%, 30 naar ik meen. Zij was overigens wel in één keer geslaagd. Maar ja, veel charme gekoppeld aan een lekkere meid...
Ben ik jaloers? Misschien wel. In tegenstelling tot haar ben ik de boy next door: die kan je plukken. Dus na 3 pogingen, was ik het volkomen fokken zat. Ik weet niet eens meer hoeveel ik kwijt was aan die onzin. Zou iets van 3 mille kunnen belopen. Gewoon zonde. En dan te bedenken dat ik in de VS vrolijk rondreed (zonder rijbewijs is daar niet ongewoon, ja echt): ook op de snelweg (die daar even vol zijn als hier, maar wel smaller). Van die praktijkervaring leerde ik meer dan met zo'n autocorrector naast me.
Zit er een lijn in hun beoordelingen? Misschien wel, maar niet op basis van kunde. Eén gast die ik ken had hem in 1 keer en heeft al een verkeersdode op zijn geweten. Heeft hij ervan geleerd? Neen, echt niet. Gewoon door roodrijden enzo. Wat zal het. Maar wel lekker assertief!
Valt het niemand op dat ze bij het afrijden altijd naar de moeilijkste inritten zoeken om je te laten afslaan? Of de drukst geparkeerde straten om je te laten keren of parkeren? Ze hebben maar één missie: jouw naaien. En het liefst je erbij vernederen. Vertelde ik bijvoorbeeld aan zo'n CBR-hoer dat ik op een afdeling planvorming werkte. Dom dom. Niks vertellen. Net zo reageren zoals iemand in een gevangenkamp reageert op de bevelen en oorvijgen van een kampbewaarder: zwijgend, in de houding staan en summier antwoorden op vragen, maar wel met twee woorden. Want natuurlijk vond die gesjeesde ziekenhuisfunctionaresse (waarschijnlijk weggebonjourd na een medische misser) wel een verkeerssituatie waarbij ze kon verwijzen om deze gevleugelde woorden te kunnen uitspreken: plannen is vooruitzien.

maar niet heus. Dit dus:

Ik had daarnaast zin om mijn pianistenhandje te ballen tot een lief doch ferm vuistje om daarmede haar oogkas dermate te beschadigen dat de artsen zouden vrezen dat er mogelijk botsplinters in haar hersenen zouden kunnen zitten na deze stressfractuur: maar ja te beschaafd hé. Iedereen kent wel dat soort situaties...
Aan deze magische woorden moest ik denken toen in de media de heugelijke berichtgeving verscheen dat het CBR weer flink verlies heeft geleden. Ik hoop dat de stekker eruit gaat uit die schandtoko. Maar waarschijnlijk gebeurt dit niet en wie mogen daar weer leuk voor opdraaien. Nou wie?
Met de gegevens die ik jullie nu verschaft heb, kunnen jullie daar wat mee? Vast wel toch? In ieder geval kunnen jullie hier de conclusie uittrekken dat WIJ ALLEN WILLENS EN WETENS IN ONZEN POEP WORDEN GENOMEN DOOR HET CBR. IS ER GVD GEEN PARLEMENTSLID DIE DE VINGER OP DIT GEZWEL WIL LEGGEN EN HET OP WIL NEMEN VOOR DE BURGER. OF IS ALLES GEOORLOOFD IN DE GROENE KRUISTOCHT? MAAR WIJ BETALEN GVD TOCH JULLIE SALARIS: WAT IS DIT?
Beetje böse? Jazeker.