abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:26:55 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65766522
115 lessen, en dan nog een automaatbeperking
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65767101
Snap ook niet waarom je maar een geldigheid van 5 jaar zou moeten hebben eigenlijk?

Een rijbewijs is altijd 10 jaar geldig namelijk, dus om dat nou 'mazzel' te noemen...

Tenzij er voor een rijbewijs met beperkingen andere regels gelden natuurlijk. Wellicht dat het dan wel 5 jaar is.
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:51:06 #103
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_65767446
Wat mij opvalt is dat dit verhaal vooral lijkt te gelden voor het B rijbewijs. Ik ben hierbij 2 keer gezakt, ook vaak om overdreven redenen. (28 lessen, instructeur vond me na 20 lessen al goed genoeg)

Nu heb ik recent echter ook mijn CE en A rijbewijs gehaald, allebei in 1 keer, en voor mijn gevoel word het daar veel soepeler gerekend. (Iemand bij zebrapad niet gezien). Respectievelijk 18 lessen en 16 lessen gehad.

Er moeten gewoon niet zoveel mensen opgaan voor hun B.
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:43:53 #104
182073 invine
blablabla etc.
pi_65771423
ik heb in totaal 32 lesuren gehad, voor beide eerste keer geslaagd.. heb hem nu bijna 3 jaar.. maar ik ben het verder eens dat het geldklopperij is.. Veel mensen die ik ken zakken op onzinnige redenen.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:42:40 #105
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65777510
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:43 schreef invine het volgende:
ik heb in totaal 32 lesuren gehad, voor beide eerste keer geslaagd.. heb hem nu bijna 3 jaar.. maar ik ben het verder eens dat het geldklopperij is.. Veel mensen die ik ken zakken op onzinnige redenen.
Ben jij examinator ofzo?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:53:44 #106
182073 invine
blablabla etc.
pi_65782477
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Ben jij examinator ofzo?
Nee ik ben privé chauffeur
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:19:01 #107
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65783483
Het was ook geen serieuze vraag. Alsof jij na het verhaaltje van een gezakte vriend kan beoordelen of het terecht was of niet /
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65783754
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:31 schreef zomoetdat het volgende:

[..]

Van wiki: http://nl.wikipedia.org/w(...)entage_CBR_Nederland

Slagingspercentage CBR Nederland
Gebaseerd op de Nederlandse slagingspercentage in 2006 en 2007

eerste keer praktijkexamen slaagpercentage CBR 41%
tweede keer praktijkexamen slaagpercentage CBR 75%


Ik heb hem vandaag gehaald! (3e poging)
Mijn kans om de eerste twee keer te zakken is dus 14,75 procent. Dat is best klein En toch twee keer gezakt..
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:40:36 #109
182073 invine
blablabla etc.
pi_65802696
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:19 schreef fathank het volgende:
Het was ook geen serieuze vraag. Alsof jij na het verhaaltje van een gezakte vriend kan beoordelen of het terecht was of niet /
nee maar je kan enigzins wel ingeschatten hoe goed iemand in het verkeer zou kunnen rijden.. zelfde verhaal mijn zus is geslaagd toen ze fietsers inhaalde in een on overzichtelijke bocht..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_65829954
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:26 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik heb hem vandaag gehaald! (3e poging)
Mijn kans om de eerste twee keer te zakken is dus 14,75 procent. Dat is best klein En toch twee keer gezakt..
Lieve schat, ik hoor ook bij die 14,75 procent dus je hoeft je nu niet zo alleen te voelen.
En nog gefeliciteerd trouwens.
Tok.
pi_80542095
Jawel jawel. Er worden wel degelijk percentages gehanteerd. Dit had een meisje, die ik ken, uit zo'n fascist gevist. Lag trouwens lager dan die 40%, 30 naar ik meen. Zij was overigens wel in één keer geslaagd. Maar ja, veel charme gekoppeld aan een lekkere meid...

Ben ik jaloers? Misschien wel. In tegenstelling tot haar ben ik de boy next door: die kan je plukken. Dus na 3 pogingen, was ik het volkomen fokken zat. Ik weet niet eens meer hoeveel ik kwijt was aan die onzin. Zou iets van 3 mille kunnen belopen. Gewoon zonde. En dan te bedenken dat ik in de VS vrolijk rondreed (zonder rijbewijs is daar niet ongewoon, ja echt): ook op de snelweg (die daar even vol zijn als hier, maar wel smaller). Van die praktijkervaring leerde ik meer dan met zo'n autocorrector naast me.

Zit er een lijn in hun beoordelingen? Misschien wel, maar niet op basis van kunde. Eén gast die ik ken had hem in 1 keer en heeft al een verkeersdode op zijn geweten. Heeft hij ervan geleerd? Neen, echt niet. Gewoon door roodrijden enzo. Wat zal het. Maar wel lekker assertief!

Valt het niemand op dat ze bij het afrijden altijd naar de moeilijkste inritten zoeken om je te laten afslaan? Of de drukst geparkeerde straten om je te laten keren of parkeren? Ze hebben maar één missie: jouw naaien. En het liefst je erbij vernederen. Vertelde ik bijvoorbeeld aan zo'n CBR-hoer dat ik op een afdeling planvorming werkte. Dom dom. Niks vertellen. Net zo reageren zoals iemand in een gevangenkamp reageert op de bevelen en oorvijgen van een kampbewaarder: zwijgend, in de houding staan en summier antwoorden op vragen, maar wel met twee woorden. Want natuurlijk vond die gesjeesde ziekenhuisfunctionaresse (waarschijnlijk weggebonjourd na een medische misser) wel een verkeerssituatie waarbij ze kon verwijzen om deze gevleugelde woorden te kunnen uitspreken: plannen is vooruitzien. maar niet heus. Dit dus: Ik had daarnaast zin om mijn pianistenhandje te ballen tot een lief doch ferm vuistje om daarmede haar oogkas dermate te beschadigen dat de artsen zouden vrezen dat er mogelijk botsplinters in haar hersenen zouden kunnen zitten na deze stressfractuur: maar ja te beschaafd hé. Iedereen kent wel dat soort situaties...

Aan deze magische woorden moest ik denken toen in de media de heugelijke berichtgeving verscheen dat het CBR weer flink verlies heeft geleden. Ik hoop dat de stekker eruit gaat uit die schandtoko. Maar waarschijnlijk gebeurt dit niet en wie mogen daar weer leuk voor opdraaien. Nou wie?

Met de gegevens die ik jullie nu verschaft heb, kunnen jullie daar wat mee? Vast wel toch? In ieder geval kunnen jullie hier de conclusie uittrekken dat WIJ ALLEN WILLENS EN WETENS IN ONZEN POEP WORDEN GENOMEN DOOR HET CBR. IS ER GVD GEEN PARLEMENTSLID DIE DE VINGER OP DIT GEZWEL WIL LEGGEN EN HET OP WIL NEMEN VOOR DE BURGER. OF IS ALLES GEOORLOOFD IN DE GROENE KRUISTOCHT? MAAR WIJ BETALEN GVD TOCH JULLIE SALARIS: WAT IS DIT?

Beetje böse? Jazeker.
pi_80548131
quote:
Valt het niemand op dat ze bij het afrijden altijd naar de moeilijkste inritten zoeken om je te laten afslaan? Of de drukst geparkeerde straten om je te laten keren of parkeren?
Wat is daar erg aan? In de praktijk zul je het ook moeten kunnen.

En daarnaast: Volgens mij zie je spoken .
pi_80557285
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:52 schreef nergensthuis het volgende:
Jawel jawel. Er worden wel degelijk percentages gehanteerd.

-heul verhaal-

Beetje böse? Jazeker.
Als ik examinator was en iemand met jouw instelling kwam bij mij de auto in, zou ik je ook laten zakken. Kom maar terug als je een beetje normaal kunt doen, zou ik zeggen.

Je rijervaring in de VS zegt niks en kan zelfs in je nadeel werken. Juist doordat je daar (blijkbaar) al wat rijervaring hebt opgedaan, kun je jezelf ook gewoontes hebben aangeleerd waar ze bij het CBR nou eenmaal niet blij mee zijn.

En ja, natuurlijk blijft niemand na het behalen van zijn rijbewijs zo rijden zoals ze bij het examen deden, maar het is nu eenmaal onderdeel van het spelletje dat je je in dat ene half uurtje gewoon perfect aan alle regeltjes houdt, zodat je in elk geval laat zien dat je op z'n minst weet hoe het zóu moeten. Zodra je je rijbewijs op zak hebt kun je je stuur vasthouden hoe je wilt, maar in dat ene ritje moet je gewoon niet de arrogante eikel uithangen die het allemaal wel beter weet en al oh zo veel rijervaring heeft.
pi_80557358
Ik heb er echt lang over gedaan maar ik ben dan ook een vrouw
pi_80557445
Oh vet oud topic waarin ik al had gepost
pi_80569864
Ach, heb er zelf ook 3x over gedaan.

Eerste keer gezakt door veel fouten, was echt ontzettend zenuwachtig voor dat examen en verknalde het.
Tweede keer ben ik een keer op de stopstreep bij het verkeerslicht gestopt met mijn voorwielen, dat was ook de enige reden verder vond ie mijn rit perfect.
Derde keer hetzelfde als tweede keer maar dan zonder dat ene kleine 'foutje'.

Inmiddels ook C rijbewijs gehaald, die wel in 1x.

Kanker CBR, jammer dat ik er nog moet komen voor A.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_80662947
Zoals in het begin al werd gezegd. Topic vol met faalers/ klagers. Als je gewoon normaal je lessen volgt, je theorie gewoon normaal leert dan slaag je gewoon in één keer. Auto in 1x geslaagd door gewoon normaal te rijden en motor ook (beide examens) door gewoon normaal te rijden. En niet zoals het merendeel hier met bezwete trillende handjes de auto in stappen en dan achterlijke fouten maken en dat op het CBR afschuiven. Dat is gewoon bullshit, mijn vriendin is ook 3x gezakt en dat kwam gewoon door haar zelf en niet door het CBR.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_80666605
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:20 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ach, heb er zelf ook 3x over gedaan.

Eerste keer gezakt door veel fouten, was echt ontzettend zenuwachtig voor dat examen en verknalde het.
Tweede keer ben ik een keer op de stopstreep bij het verkeerslicht gestopt met mijn voorwielen, dat was ook de enige reden verder vond ie mijn rit perfect.
Derde keer hetzelfde als tweede keer maar dan zonder dat ene kleine 'foutje'.

Inmiddels ook C rijbewijs gehaald, die wel in 1x.

Kanker CBR, jammer dat ik er nog moet komen voor A.
WTF laten zakken op een stopstreep? Ik stond ruim een meter óver de stopstreep tijdens m'n examen (was nog nóóit gebeurd tijdens rijles en vooralsnog ook nooit nu ik zelf rij) en ik was gewoon geslaagd Wat een rotexaminatoren hebben jullie zeg

Overigens, het gemiddeld aantal uren voor het eerste examen mag dan 40u bedragen, het gemiddeld aantal uren dat nodig is om te slagen in het rustige deel van Nederland (alles boven de lijn Alkmaar-Eindhoven) zo'n 56 KLOKuren (een autoles is meestal 45-50 minuten), binnen de Randstad is dat zo'n 68 klokuur. Cijfers komen van m'n oom die jaartje bij t CBR gewerkt heeft. Toen had ie d'r wel genoeg van. Rotcollega's he
Killing as few patients as possible.
pi_80667630
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 13:58 schreef davidov2009 het volgende:
WTF laten zakken op een stopstreep? Ik stond ruim een meter óver de stopstreep tijdens m'n examen (was nog nóóit gebeurd tijdens rijles en vooralsnog ook nooit nu ik zelf rij) en ik was gewoon geslaagd Wat een rotexaminatoren hebben jullie zeg
Al die verhalen van mensen die roepen dat ze gezakt zijn door één heel klein foutje (zoals de stopstreep) neem ik ook met een grote korrel zout eerlijk gezegd hoor... Als je gewoon normaal rijdt, zul je echt niet zakken op één of zelfs meerdere kleine foutjes. Op het moment dat je zogenaamd gezakt bent op een stopstreep, zal de rest van de rit ook wel gewoon klote zijn geweest. De grap is natuurlijk dat vrijwel iedereen die gewoon klote heeft gereden, zégt te zijn gezakt op iets lulligs.

Het gaat er voor het grootste deel natuurlijk om of de examinator zich naast jou veilig heeft gevoeld in de auto; is dat het geval, dan zullen kleine fouten je niet kwalijk worden genomen. Zit je inderdaad wel zoals tongytongyenz. al zei met trillende zweethandjes in de auto, dan kun je niet veel meer goed doen.
pi_80667787
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zoals in het begin al werd gezegd. Topic vol met faalers/ klagers. Als je gewoon normaal je lessen volgt, je theorie gewoon normaal leert dan slaag je gewoon in één keer. Auto in 1x geslaagd door gewoon normaal te rijden en motor ook (beide examens) door gewoon normaal te rijden. En niet zoals het merendeel hier met bezwete trillende handjes de auto in stappen en dan achterlijke fouten maken en dat op het CBR afschuiven. Dat is gewoon bullshit, mijn vriendin is ook 3x gezakt en dat kwam gewoon door haar zelf en niet door het CBR.
Tuuurlijk.

Zijn wel wat meer factoren die een rol spelen dan 'je theorie gewoon geleerd hebben' en 'normaal je lessen volgen'.
pi_80668339
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
(...) En niet zoals het merendeel hier met bezwete trillende handjes de auto in stappen en dan achterlijke fouten maken en dat op het CBR afschuiven.(...)
Fijn dat jij controle hebt over je autonome zenuwstelsel. Je bent de eerste. Ik raad je aan contact op te nemen met je huisarts.

@Omniej: ah oke, ja dat zou wel eens goed kunnen.
Killing as few patients as possible.
pi_80669366
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 14:37 schreef Omniej het volgende:

[..]

Al die verhalen van mensen die roepen dat ze gezakt zijn door één heel klein foutje (zoals de stopstreep) neem ik ook met een grote korrel zout eerlijk gezegd hoor... Als je gewoon normaal rijdt, zul je echt niet zakken op één of zelfs meerdere kleine foutjes. Op het moment dat je zogenaamd gezakt bent op een stopstreep, zal de rest van de rit ook wel gewoon klote zijn geweest. De grap is natuurlijk dat vrijwel iedereen die gewoon klote heeft gereden, zégt te zijn gezakt op iets lulligs.
Het was toch echt mijn enige fout en verder reed ik de rit precies zo netjes en oplettend als de derde keer waarvoor ik wel ben geslaagd.

Hij was gewoon aan het zoeken naar redenen en dan komt er zo'n kul reden die mij weer 200 euro kost.
Blaze with the fire that is never extinguished
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')