abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65444721
Vind alleen de mentor-examens achterlijk , die zou je gewoon gratis moeten mogen doen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:23:30 #27
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_65444739
Ja hoor, het is allemaal weer de schuld van het CBR met hun slagingspercentages en nazi-instructeurs .

Hebben jullie er ooit bij stilgestaan dat het examen maar een hele korte weergave is van jullie kunnen? Dan mogen jullie nog zo perfect rijden (wat me absoluut sterk lijkt) in de lessen, als je dat niet weet te laten zien tijdens het examen, laten ze je zakken. Dat is het enige minpunt aan het examensysteem in Nederland, dat je beoordeeld wordt op één uurtje rijden. Hoe dan ook, ik geloof dat niemand bij het halen van zijn rijbewijs al goed kan rijden. Dat komt daarna wel. Doe maar lekker wat beter je best en probeer je eigen fouten te herkennen en verbeteren in plaats van alleen maar af te geven op anderen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:25:38 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65444764
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:21 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Ik ben het er niet helemaal mee eens wat er in de OP staat...

Er zijn maar zat mensen die ontiegllijk kut hebben gereden en dan alsnog de eerste keer hun rijbewijs krijgen... Mijn vriend bijvoorbeeld, rijd overal te hard (word zelfs geflitst), geeft een paar keer geen voorrang en toch krijgt hij zijn rijbewijs... En hij kan nog steeds niet rijden maar dat is een andere discussie

Zelf ben ik ook een gevalltje van ''zakken op iets miereneukerigs'' - ik schakelde in één bocht net iets te laat terug waardoor ik gelijk, blijkbaar, heel de rit niet echt controle had over de auto en bla bla bla...

Als je het mij vraagt is het maar net hoe je examinator gemutst is en of je een beetje vroeg op de dag kon...
Dus omdat je 1 keer verkeerd hebt teruggeschakeld ben je gezakt denk jij .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:28:09 #29
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65444792
* TommyGun blij is dat ie alles in 1x heeft behaald voor in totaal 2200 euro

5 weken over gedaan

Juli vorig jaar
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:28:46 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65444800
wtf 2200 euro .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65445333
Wat een bedragen hier..
Ik was voor 1200 euro klaar?
pi_65445347
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:06 schreef PallominnoX het volgende:
Wat een bedragen hier..
Ik was voor 1200 euro klaar?
Mij heeft het geen ene cent gekost dankzij mijn lieve pappie
Rise or Die Trying!
pi_65445365
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:07 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Mij heeft het geen ene cent gekost dankzij mijn lieve pappie
Heb je mooi mazzel mee, ik mocht het helemaal zelf betalen.

En heb daarnaast ook nog een auto gekocht, mazzel dat ik er een jaartje tussenuit was na school zodat ik dat allemaal kon betalen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:16:42 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_65445504
Gegronde klacht. Oh het staat niet in KLB. Desalniettemin gegrond. Ik heb het de vierde keer gehaald, ik heb dan ook zeker drie keer laten vallen dat het m'n vierde keer was. Ik reed niet bepaald beter dan de vorige keren, maarja, als ze geen geld meer aan je kunnen verdienen willen ze je wel laten slagen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_65445840
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:14 schreef fathank het volgende:
Wat een topic vol met falers . En waar is je bron voor het slagingspercentage? Misschien moet je eens een fatsoenlijke rijschool met een fatsoenlijke instructeur zoeken. De rijschool waar ik en veel vrienden/bekenden gelest hebben heeft iedereen het in 1 keer gehaald, op een uitzondering na.

En dat voorbeeld van die vrouw uit India is ook niet echt representatief. Dat ik een Nederlands rijbewijs heb wil nog niet zeggen dat ik in het verkeer van India deel zou kunnen nemen. Heb je uberhaupt wel eens gezien hoe het er daar aan toe gaat? Dan ben ik heel blij dat die vrouw niet zomaar in een auto mag stappen hier.
Van wiki: http://nl.wikipedia.org/w(...)entage_CBR_Nederland

Slagingspercentage CBR Nederland
Gebaseerd op de Nederlandse slagingspercentage in 2006 en 2007

eerste keer praktijkexamen slaagpercentage CBR 41%
tweede keer praktijkexamen slaagpercentage CBR 75%


Mijn topic gaat nog niet eens zo direct over hoe zielig ik ben en hoeveel geld + frustratie ik daar heb opgedaan, maar meer over het feit dat dit achterlijke systeem nog steeds in ere wordt gehouden en niemand er iets aan doet...
Sterker nog, ze maken het nog elk jaar moeilijker en duurder ook overdreven gesproken...

En over die vrouw in India, ja die zal inderdaad zich moeten aanpassen aan het "ander soort" verkeer in Nederland... Maar de auto beheerst zij al lang, de theorie is een koud kunstje en hoogstens moet ze wat kijktechnieken bijleren voor fietsers.
Maar voor het CBR moet je 100% aan een examinator-verwachting voldoen en daar valt geen speld tussen te krijgen... De ene slaagt met door rood rijden en de andere zakt door "te veel kijken" ...
Dan ben je nog zo goed en duur opgeleid, maar het betekent in de ogen van de examinator helemaal niks.
Terwijl het echte autorijden en leren gewoon komt door ervaring. Al onze vaders zijn waarschijnlijk "goede verkeersdeelnemers" en hebben 25 jaar geleden ook een kutexamentje van niks doorlopen.

Het is gewoon overbodig, mierenneukerij, subjectief, grote kloof tussen rijschool en examinator, veel te duur en simpelweg overbodig.
Typisch Nederland weer, ze denken iets goeds te hebben bedacht en slaan daar in door.
Daarom zijn er in Nederland ook een miljoen flitspalen en dat is 1000 keer meer dan het aantal flitspalen over de hele wereld (deze cijfers zuig ik uit mijn duim)
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:33:24 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_65445875
---->PTA
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:10:32 #37
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_65446779
Gelukkig dat het CBR tenminste nog een beetje een selectie maakt, anders zaten er nog veel meer randdebielen op de weg zoals TS!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:56:21 #38
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65448210
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:28 schreef fathank het volgende:
wtf 2200 euro .
Maar dan heb je ook wat . Goede instructeur, en of course in 1x halen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:56:42 #39
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65448217
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:06 schreef PallominnoX het volgende:
Wat een bedragen hier..
Ik was voor 1200 euro klaar?
Jah, m'n vader ook voor 30 gulden

Times change he
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:56:52 #40
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65448221
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:10 schreef Herr.Flick het volgende:
Gelukkig dat het CBR tenminste nog een beetje een selectie maakt, anders zaten er nog veel meer randdebielen op de weg zoals TS!

  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:10:04 #41
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_65448623
1400 euro hier, alles erop en er aan
Ben het enigzins met je eens, maar ook niet.. Een fietser over het hoofd zien in een ritje van 40 minuten mag gewoon niet. Als je dat elke dag zou doen om de 40 minuten is er iets niet in orde.
pi_65452760
Ik ben zoooo blij dat ik het nu gewoon heb. Het wordt mijns inziens met elke verandering ingewikkelder gemaakt. De gevaarherkenning bij theorie slaat helemaal nergens op en is, voor mij althans, echt niet te doen. Ze willen het inschatten van situaties generaliseren, maar dat gáát helemaal niet. Het verschil tussen kiezen voor 'gas loslaten' of 'remmen' is in sommige vragen gewoon verwaarloosbaar, net als het verschil tussen 'gas loslaten' en 'gewoon doorrijden' (maar extra goed opletten, maar dat doe je als het goed is tóch al). Nee, die vragen slaan voor zover ik kan beoordelen echt nergens op, het beste wat je kan doen is het trucje leren en daar heb je in de praktijk helemaal niks aan.

Zelfde geldt voor al het gedoe rondom de coördinatiepunten of toch weer geen coördinatiepunten of toch maar wel maar dan variabele punten.. En clusteropdrachten waarbij onthouden ineens veel belangrijker lijkt dan rijden (waardoor je dus de meest stomme dingen (knipperlicht) gaat vergeten omdat je zó bezig bent met de route steeds in je hoofd herhalen zodat je 'm niet vergeet.
De bijzondere verrichtingen zijn wel beter geworden, ook realistischer en voor mij makkelijker in elk geval.

Maargoed, ik ben echt blij dat ik het heb en geen last meer ga hebben van wat ze nu allemaal gaan bedenken. De coördinatiepunten waren voor mij al bijna reden het niet eens meer te gaan proberen, wat een drama. Heb oprecht medelijden met iedereen die in de toekomst nog moet!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_65453967
Het is het gebrek aan openheid dat het CBR zelf geeft. Er zijn bepaalde normen die een rijschool van het CBR krijgt waar een leerling aan moet voldoen om te slagen. Zelf geeft het CBR niets prijs wat betreft deze normering. Het zou wel leuk zijn als er een checklist zou bestaan waarop staat wat de aandachtspunten zouden moeten zijn. Dan kan een leerling van tevoren inschatten waar de examinator naar kijkt, ipv dat vage 'je moet gewoon rijden zoals in je rijles'.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_65454242
scheelt wel dat jullie nog niet rijden, stukje veiliger voor de overige Nederlanders
pi_65455161
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:02 schreef Synthesist het volgende:
scheelt wel dat jullie nog niet rijden, stukje veiliger voor de overige Nederlanders
Want je hebt je roze vodje met twee vingers in de neus en je ogen dicht gehaald zeker?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_65455711
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:55 schreef Ridocar het volgende:
Het is het gebrek aan openheid dat het CBR zelf geeft. Er zijn bepaalde normen die een rijschool van het CBR krijgt waar een leerling aan moet voldoen om te slagen. Zelf geeft het CBR niets prijs wat betreft deze normering. Het zou wel leuk zijn als er een checklist zou bestaan waarop staat wat de aandachtspunten zouden moeten zijn. Dan kan een leerling van tevoren inschatten waar de examinator naar kijkt, ipv dat vage 'je moet gewoon rijden zoals in je rijles'.
Dat is er wel, het uitslagformulier.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_65456387
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:10 schreef Herr.Flick het volgende:
Gelukkig dat het CBR tenminste nog een beetje een selectie maakt, anders zaten er nog veel meer randdebielen op de weg zoals TS!

Zou goed zijn, ware het niet dat toch bijna iedereen het na een paar keer proberen toch wel haalt. Zo kost het je alleen een godsvermogen en het resultaat is hetzelfde...
pi_65456462


[ Bericht 64% gewijzigd door Repeat op 27-01-2009 14:58:36 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:51:59 #49
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_65462811
Het is inderdaad veel geld, maar het is wel een papiertje voor je leven dus 2000 a 3000 euro lijkt nu veel maar als je even ruim neemt dat je 50 auto rij jaren hebt (vanaf 20 jaar tot 70 jaar varieert natuurlijk per persoon) dan is het niet zo veel, daarbij komt dat Nederland natuurlijk ook niet het makkelijkste land is om te rijden mede door de zeer drukke wegen en het groot aantal fietsers. Vooral jonge fiets bestuurders denken niet mee in het verkeer en zijn daarom gauw doelwit van ongelukken. Daarom de taak als beginnend automobilist dat je deze gevaren herkent en dit met autorijlessen alsmede in theorie onder de knie krijgt. Zodat je daarna veilig zelfstandig kan leren omgaan met dit soort situaties.

Ik meen zelfs dat Nederland een van de veiligste landen is op het gebied van verkeer. Elk jaar nemen het aantal dodelijke slachtoffers af mede door de goede infrastructuur en de redelijke capaciteiten van beginnende bestuurders.

Ik ben zelf ook een paar gezakt en naar mijn mening was het gewoon terecht. Als ik bij de dokter komt en hij zit met knikkende knieën een onderzoek uit te voeren dan voel ik mij ook niet prettig

Verder rij ik nu gelukkig al een aantal jaar schadevri en dat vind ik persoonlijk belangrijker als mijn rijbewijs in 1 keer halen
pi_65463237
Uberhaupt het idee dat ze een monopolie hebben klopt niet naar mijn mening. Dat ze failliet mogen gaan.
Ik support gevallen topclubs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')