wat moet het worden?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:45 schreef Flaccid het volgende:
Mijn iframe had al een id. Het enige is, het gaat om een tabel die zijn kleur krijgt dmv:
[ code verwijderd ]
Heel lelijk om naar te kijken, maar ik weet niet hoe ik dit kan aanpakken.
En waar zou ik dan op moeten zoeken?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:47 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Mits de inhoud van het iframe op hetzelfde domein draait als de parent, kun je gewoon in de HTML rommelen met JS (en een stylesheet toevoegen aan de header).
edit: Inline styles worden daarmee niet overschreven, die zul je dan ook met JS moeten verwijderen.
Ik wil een bg instellen met een simpele gradient. Het gaat om dit ding btw:quote:
Hoe wil ik dat aan de table meegeven als ik geen toegang heb tot die tabel?quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:02 schreef cablegunmaster het volgende:
background: url(http://www.waar je plaatjestaat.nl/plaatje.png) no-repeat left top;
en dit dan aan de table meegeven en het plaatje gradient maken
zo zou ik het hebben opgelost
1 2 3 4 5 6 7 | [...] background-image: url("../images/mains/grass_background.png"); background-position: bottom; background-attachment: fixed; background-repeat: repeat-x; } |
Thanks! Even bookmarkenquote:Op maandag 9 maart 2009 09:22 schreef Roy_T het volgende:
Gebruik DD_belatedPNG zou ik zeggen
Dan kun je ook background-repeat, etc gebruiken voor PNG's in IE6. Dat kan met supersleight toch niet?
Hmm, dat klopt, hoewel ik het niet zo erg vond, aangezien we ondersteuning voor 'perfectie' in IE6 hebben laten vallenquote:Op maandag 9 maart 2009 09:22 schreef Roy_T het volgende:
Gebruik DD_belatedPNG zou ik zeggen
Dan kun je ook background-repeat, etc gebruiken voor PNG's in IE6. Dat kan met supersleight toch niet?
waarom wil je dat nou weer ?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:01 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om in een textarea een vaste achtergrond te zetten? zodat deze niet verspringt als je entert?
Thx, met deze opbouwende kritiek kan ik wel wat!! Ik ga ermee aan de slagquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:53 schreef Roy_T het volgende:
Stuk beter metallicattim!
Op basis van wat ik nu snel gezien heb:
Het is nu tijd om wat meer op semantiek te letten. Je lijst met menu items bijvoorbeeld, is een lijst en geen paragraaf. Het zou dus logischer zijn om hier een <ul> voor te gebruiken.
Zorg daarnaast dat de namen van de CSS classes en ID's beschrijvend zijn. Vermijd zaken als "red" en "rechts". Je regelt de lay-out nu met CSS, maar je krijg een vreemde situatie als je de tekst liever links en groen wilt hebben: je class "redrechts" dekt dan de lading niet meer. Maak het beschrijvend, zoals "introtekst", etc etc (wat het is dus, en niet hoe het eruit ziet).
PNG's kun je prima gebruiken, zolang je beseft dat de transparantie in PNG's niet werkt in IE6 (wél in IE7 en 8). Je kunt daar kunstgrepen voor uithalen, of denken "fuck IE6"Het voordeel van PNG's is dat ze het fenomeen "semi-transparant" kennen, waar in een GIF een pixel helemaal transparant is, of helemaal niet.
PS: Haal die <center> eens snel weg, dat kan ook in de CSS
Nee, dat kan niet. Wat je wél kunt doen is een div die achtergrond geven, met daarbinnen een textarea met dezelfde afmetingen als die div en background: transparent.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:24 schreef Chandler het volgende:
om een afbeelding als achtergrond te gebruiken voor een textarea?vraag van een klantje, en het wil wel maar niet in alle browsers (IE7 bv)
PHPquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:41 schreef metallicattim het volgende:
ik zit nu op werk, dus kan niet al te veel aan de site doen, maar nu valt me bv. in dat ik nog een menu-item wil toevoegen, dat moet ik nu dus op elke pagina erbij gaan plakken.
Is er geen mogelijkheid om een menu te maken en deze "op te vragen" op elke pagina, zodat je het menu maar op 1 plek hoeft aan te passen en dat op elke pagina doorgevoerd word ( Dat was toch de kracht van CSS? ) maar dit kan niet via een div in style.css of toch?
1 |
1 2 3 | include 'menu.php' ?> |
Zolang elk bestand waar het menu in voorkomt maar php heet snapt de php code je werkingquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:10 schreef Roy_T het volgende:
Sterker nog, je mag 'm ook gewoon menu.html noemen en die includen in je iets.php
Hoeft niet eens, zolang er in de httpd.conf van apache maar staat aangegeven dat het betreffende bestandsformaat geparsed wordt door php is er niks aan de hand..quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:53 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Zolang elk bestand waar het menu in voorkomt maar php heet snapt de php code je werking
1 2 3 4 5 6 7 | height: 20px; left: 260px; background: #CCC; position: absolute; bottom: 20px; padding-top: 20px; |
SUPER!!quote:
wat staat er in de html? en wat is de css voor tekst?quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:19 schreef klusmeister het volgende:
iemand een idee waarom in IE mijn footer div zo'n resultaat geeft:
[ afbeelding ]
en in FF en Chrome zo'n resultaat geeft:
[ afbeelding ]
En wat ik er aan zou kunnen doen om het goed te krijgen ? ;-)
[ code verwijderd ]
Probeer eens wat te varieren met { line-height: ##px } op het element waar de tekst in staat.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:19 schreef klusmeister het volgende:
iemand een idee waarom in IE mijn footer div zo'n resultaat geeft:
[ afbeelding ]
en in FF en Chrome zo'n resultaat geeft:
[ afbeelding ]
En wat ik er aan zou kunnen doen om het goed te krijgen ? ;-)
[ code verwijderd ]
Als dat in OP komt, dan heb ik nog wel een stuk of 10 libraries die erin kunnen. Je kunt je ook afvragen waarom je zo'n library nodig hebt. Je bent best wel een prutser als je een site in IE7 niet hetzelfde krijgt als in Firefox, zonder hier meer dan 5 minuten extra aan te besteden. Het is imo plain evil om dat met JS op te gaan lossen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:37 schreef cablegunmaster het volgende:
http://code.google.com/p/ie7-js/
toevoegen aan OP! svpDat maakt het dat IE zich ook degelijk gedraagt ^^ als Firefox.
Wel eenvoudig.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:37 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Als dat in OP komt, dan heb ik nog wel een stuk of 10 libraries die erin kunnen. Je kunt je ook afvragen waarom je zo'n library nodig hebt. Je bent best wel een prutser als je een site in IE7 niet hetzelfde krijgt als in Firefox, zonder hier meer dan 5 minuten extra aan te besteden. Het is imo plain evil om dat met JS op te gaan lossen.
Had het eigenlijk tegen degene die propageerde dat het in de OP moest. Maar heb al wat gevonden.quote:
Je zult echt eerst uit moeten leggen hoe een li iets "omhoog duwt"quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:11 schreef Nashje het volgende:
Is het mogelijk om een plaatje in een li te plaatsen, zonder dat die li de bovenliggende li omhoog duwt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |