abonnement Unibet Coolblue
pi_66510390
De tekst is groter dan de afbeelding :)

Afbeeldingen zijn vlaggetjes, tekst is de taal die hoort bij het vlaggetje :)

Overigens nog een leuke: Ik heb de searchbutton vervangen met een plaatje, alleen IE laat nog deels de zoektekst door het plaatje heen zien...

1
2
3
4
5
6
7
8
#search-block-form input.form-submit, #search-form input.form-submit {
height: 15px;
width: 15px;
cursor: pointer;
text-indent: -9999px;
border: none;
background: url(http://www.mijnwerkgever.nl/images/final/arrow_double.png) no-repeat left top;
}
pi_66510482
URL? Dat kijkt wat makkelijker.
pi_66510606
Hij staat op een gesloten deel van de server en is alleen nog van binnenuit te bereiken
pi_66510704
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hmm, weet iemand hoe ik vanuit mn style sheet text (link) uit een list kan verwijderen, zonder dat ik ook de afbeelding verwijder?
[ code verwijderd ]

Werkt niet in IE en Chrome omdat ik dan nog kleine stipjes zie. In FF gaat dit wel netjes.

Display none werkt niet, omdat in de link een afbeelding staat welke dan ook weg is (ik wil alleen dat de tekst weg gaat :) ).

XHTML kant is niet aan te passen, het gaat om een standaard snippet binnen het cms..
1text-indent: -999em;
pi_66511294
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:51 schreef Light het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]


Hmz, dit lijkt niets te doen?
pi_66511890
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De tekst is groter dan de afbeelding
De div waar ze in staan de grootte van het vlaggetje maken dan, met overflow: hidden?
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:51 schreef Light het volgende:
Dan is zijn plaatje ook verdwenen, aangezien die gewoon in de text flow staat
pi_66512375
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:05 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

ok je noemt je pagina php ipv html

<?php
include 'blablabla.php';
?>

en dan heb je een stukje pagina erin gezet in een andere pagina


Zoiets dacht ik al
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_66513631
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Overigens nog een leuke: Ik heb de searchbutton vervangen met een plaatje, alleen IE laat nog deels de zoektekst door het plaatje heen zien...
Dat is een bitch, maar ik heb ooit deze verzonnen:

1
2
3
4
5
width: #px;
height: #px;
padding-top: #px;
overflow: hidden;
text-indent: -9999px;


Waarbij de padding-top gelijk moet zijn aan de height. De text-indent is nodig omdat anders Safari de bovenste pixel van de tekst alsnog laat zien.
pi_66515024
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dat is een bitch, maar ik heb ooit deze verzonnen:
[ code verwijderd ]

Waarbij de padding-top gelijk moet zijn aan de height. De text-indent is nodig omdat anders Safari de bovenste pixel van de tekst alsnog laat zien.
werkt
pi_66515745
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dat is een bitch, maar ik heb ooit deze verzonnen:
[ code verwijderd ]

Waarbij de padding-top gelijk moet zijn aan de height. De text-indent is nodig omdat anders Safari de bovenste pixel van de tekst alsnog laat zien.
Safari heeft standaard een kleinere line-height dan de andere browsers. Dat kan ook zorgen dat die bovenste pixel nog verschijnt.
pi_66516448
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:43 schreef Light het volgende:

Safari heeft standaard een kleinere line-height dan de andere browsers. Dat kan ook zorgen dat die bovenste pixel nog verschijnt.
Dat is dan een bug die ze snel moeten fixen 23px witruimte zou namelijk geen 22px moeten zijn.
pi_66516627
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:03 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dat is dan een bug die ze snel moeten fixen 23px witruimte zou namelijk geen 22px moeten zijn.
Als je gewoon een line-height instelt, is er niets aan de hand.
pi_66519136
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:09 schreef Light het volgende:

Als je gewoon een line-height instelt, is er niets aan de hand.
Dat maakt het niet minder een bug toch?
pi_66520145
Is het ook mogelijk om een achtergrond op 100% width en height te zetten?
Just say hi!
pi_66520386
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:19 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder een bug toch?
Het is geen bug. Er staat nergens gedefinieerd of een tekst van 10 pixels een line-height van 12, 13, 14, 15 of 20 pixels moet hebben. En normaal gesproken maakt het ook niets uit. Maar als je uitgaat van een bepaalde line-height dan moet je die wel ergens instellen. En als je een vlak een hoogte geeft met als doel een deel van de inhoud erbuiten te laten vallen, dan gebruik je (impliciet) die line-height.
pi_66520897
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:48 schreef Light het volgende:

[..]

Het is geen bug. Er staat nergens gedefinieerd of een tekst van 10 pixels een line-height van 12, 13, 14, 15 of 20 pixels moet hebben. En normaal gesproken maakt het ook niets uit. Maar als je uitgaat van een bepaalde line-height dan moet je die wel ergens instellen. En als je een vlak een hoogte geeft met als doel een deel van de inhoud erbuiten te laten vallen, dan gebruik je (impliciet) die line-height.
Als je een padding-top gebruikt, dan mag je wmb verwachten dat er binnen die hoogte geen tekst staat. Ik zie niet wat line-height hiermee van doen zou moeten hebben
pi_66665721
www.jeroencoelen.nl
Hij is eindelijk af. Op en aanmerkingen?
pi_66666196
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:23 schreef Flaccid het volgende:
www.jeroencoelen.nl
Hij is eindelijk af. Op en aanmerkingen?
Jammer dat de hele site niet werkt zonder Javascript. Naar mijn mening moet Javascript gebruikt worden om de user experience te verhogen, door bijvoorbeeld extra functionaliteit toe te voegen of extra effecten. Maar functionaliteit moet m.i. nooit púúr op Javascript gebouwd worden.

Verder inline Javascript-code, kun je toch veel makkelijker/mooier binden in een los Javascript-bestand? Zelfde geldt voor je CSS, waarom heb je deze allemaal in je HTML staan...?
Bleuh.
pi_66666493
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:32 schreef PimD het volgende:

[..]

Jammer dat de hele site niet werkt zonder Javascript. Naar mijn mening moet Javascript gebruikt worden om de user experience te verhogen, door bijvoorbeeld extra functionaliteit toe te voegen of extra effecten. Maar functionaliteit moet m.i. nooit púúr op Javascript gebouwd worden.
Ik denk dat misschien 1 op de 100 of nog minder een browser gebruikt die geen javascript ondersteunt. Waarom nu nog lastig doen? Het werkt toch prima?
quote:
Verder inline Javascript-code, kun je toch veel makkelijker/mooier binden in een los Javascript-bestand? Zelfde geldt voor je CSS, waarom heb je deze allemaal in je HTML staan...?
Ja dat heb iuk toevallig al gedaan. Moest het nog even uploaden.
pi_66667885
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:37 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ik denk dat misschien 1 op de 100 of nog minder een browser gebruikt die geen javascript ondersteunt. Waarom nu nog lastig doen? Het werkt toch prima?
[..]

Ja dat heb iuk toevallig al gedaan. Moest het nog even uploaden.
Wat je nu hebt gemaakt kan op de precies dezelfde manier werken maar op zo'n manier dat het ook bij niet javascript users werkt. Op mijn mobiel zou ik nu onmogelijk je portfolio kunnen bekijken daar javascript altijd maar half werkt op die mobiele browsers.

Verder is je code verre van W3C valid wat voor een webdesign/develop bedrijf toch wel een must is.
0023
pi_66667976
verder vind ik je visitekaartje niet echt professioneel een 06 nummertje met spaties tussen elke 2 nummers en het email adres is ook erg slordig zo.
0023
pi_66672394
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:09 schreef ikJur het volgende:

[..]

Wat je nu hebt gemaakt kan op de precies dezelfde manier werken maar op zo'n manier dat het ook bij niet javascript users werkt. Op mijn mobiel zou ik nu onmogelijk je portfolio kunnen bekijken daar javascript altijd maar half werkt op die mobiele browsers.
Ook zonder javascript lukt dat niet, een mobiele browser zal meestal geen hoge resolutie hebben. En centreren wordt volledig gedaan door negatieve margins. Geen scrollbalken, en bij een klein venster mis je een deel van de content.
quote:
Verder is je code verre van W3C valid wat voor een webdesign/develop bedrijf toch wel een must is.
Ontbrekende alt-tags vind ik niet zo'n heel groot probleem, hoewel het voor de toegankelijkheid wel netter is als ze er staan. Een & niet als entiteit schrijven is slordig. Ik vind de css-fouten storender, eerlijk gezegd.
pi_66673038
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:51 schreef Light het volgende:

Ook zonder javascript lukt dat niet, een mobiele browser zal meestal geen hoge resolutie hebben. En centreren wordt volledig gedaan door negatieve margins. Geen scrollbalken, en bij een klein venster mis je een deel van de content.
Ik ga er van uit dat niemand mij mobiel bereikt.

[/quote]
quote:
Ontbrekende alt-tags vind ik niet zo'n heel groot probleem, hoewel het voor de toegankelijkheid wel netter is als ze er staan. Een & niet als entiteit schrijven is slordig. Ik vind de css-fouten storender, eerlijk gezegd.
Ik ben niet zo professioneel als jij misschien denkt. Ik klus hier en daar wat bij.

Kan je een css fout opnieuw dan die ik maak? Ik wil graag nogsteeds leren.
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:12 schreef ikJur het volgende:
verder vind ik je visitekaartje niet echt professioneel een 06 nummertje met spaties tussen elke 2 nummers en het email adres is ook erg slordig zo.
Ik had op mijn vorige website heel erg last van spam. Mij leek dit de beste manier om mijn e-mail adres toch openbaar te maken. Als je gewoon mijn adres daar plat op de site neerpleurt, is de kans op spam erg groot.

[ Bericht 7% gewijzigd door Flaccid op 04-03-2009 00:20:37 ]
pi_66673294
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:51 schreef Light het volgende:

[..]

Ook zonder javascript lukt dat niet, een mobiele browser zal meestal geen hoge resolutie hebben. En centreren wordt volledig gedaan door negatieve margins. Geen scrollbalken, en bij een klein venster mis je een deel van de content.
het is meer dat een mobiele browser overschakelt naar de html omdat ie de javascript overslaat. Verder wordt alles gewoon gecropt op dergelijke browsers.

In deze versie van de website zou je niet verder dan homepage komen.
quote:
Ontbrekende alt-tags vind ik niet zo'n heel groot probleem, hoewel het voor de toegankelijkheid wel netter is als ze er staan. Een & niet als entiteit schrijven is slordig. Ik vind de css-fouten storender, eerlijk gezegd.
hmm qua W3C fouten valt het idd nog mee. Maar css fouten storend? in wat voor opzicht want css fouten maak je niet zo snel volgens mij alleen met ie hacks enzo je kan ervoor kiezen om die in een aparte sheet te zetten maar daar heb ik nooit zin in.

[ Bericht 23% gewijzigd door ikJur op 03-03-2009 23:17:24 ]
0023
pi_66673377
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:10 schreef ikJur het volgende:

[..]

het is meer dat een mobiele browser overschakelt naar de html omdat ie de javascript overslaat. Verder wordt alles gewoon gecropt op dergelijke browsers.

In deze versie van de website zou je niet verder dan homepage komen.
Dat heb ik allang begrepen, en toen ik er mee begon vond ik dat ook niet erg. Er is niemand die mijn site mobiel bezoekt. Je moet ook aan je publiek denken. Ik ga toch ook geen iPhone versie maken van mijn website?
pi_66673395
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:04 schreef Flaccid het volgende:


Ik had op mijn vorige website heel erg last van spam. Mij leek dit de beste manier om mijn e-mail adres toch openbaar te maken. Als je gewoon ik@xxxxxxx.nl daar plat op de site neerpleurt, is de kans op spam erg groot.
ik doelde meer op de manier waarop je het ik@bladibla is niet zo proffesioneel doe dan mail@ of info@ of contact@

niet zo snugger overigens om nu alsnog je mail op deze manier op internet te zetten
0023
pi_66673441
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:11 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Dat heb ik allang begrepen, en toen ik er mee begon vond ik dat ook niet erg. Er is niemand die mijn site mobiel bezoekt. Je moet ook aan je publiek denken. Ik ga toch ook geen iPhone versie maken van mijn website?
bedenk wel dat google in feite ook een mobiele bezoeker is of eigenlijk gezegd een blinde bezoeker. Op deze manier kan google de links niet volgen en derhalve jouw site niet indexeren. Althans niet alle content

[ Bericht 7% gewijzigd door ikJur op 03-03-2009 23:19:45 ]
0023
pi_66673578
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:04 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat niemand mij mobiel bereikt.
Dan nog... ik ben geen fan van verticaal centreren. En horizontaal centreren kan eenvoudig met
1margin: 0 auto;
quote:
Ik ben niet zo professioneel als jij misschien denkt. Ik klus hier en daar wat bij.

Kan je een css fout opnieuw dan die ik maak? Ik wil graag nogsteeds leren.
Je kunt eens op deze pagina kijken. En dan op de linkjes in de fouten klikken (font, cursor, display)
quote:
Ik had op mijn vorige website heel erg last van spam. Mij leek dit de beste manier om mijn e-mail adres toch openbaar te maken. Als je gewoon <hier stond een mailadres> daar plat op de site neerpleurt, is de kans op spam erg groot.
Je kunt dan voor contact ook een contactformuliertje gebruiken. Dan maak je je mailadres niet bekend op de site (of niet als tekst) en kunnen mensen je wel bereiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Light op 04-03-2009 00:30:28 ]
pi_66673877
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:17 schreef Light het volgende:


Dan nog... ik ben geen fan van verticaal centreren. En horizontaal centreren kan eenvoudig met
[ code verwijderd ]
Ik vond het mooi om hem vertical te centreren. Een absolute gepositioneerd object centreren (horizontaal) lukt niet met margin:0 auto;
quote:
Je kunt eens op deze pagina kijken. En dan op de linkjes in de fouten klikken (font, cursor, display)
[..]
Dit zijn dan misschien een soort hacks? Die font heb ik er inmiddels uitgehaald. Die cursor heb ik nodig in IE, omdat ik het anders minder mooi vind, en niet duidelijk is dat het klikbaar is. Verder moet ik dat op die gekke manier doen, inline-block. Als ik niks doe, gaat het mis, inline en block gaan ook mis. Welke display zoek ik hier? En dan zie ik dit: http://www.webmasterworld.com/forum83/4640.htm - Het is wel 4 jaar oud, maar dan nog. Het werkt ook in FireFox. Is W3C verder ook niet een richtlijn ipv een must?
quote:
Je kunt dan voor contact ook een contactformuliertje gebruiken. Dan maak je je mailadres niet bekend op de site (of niet als tekst) en kunnen mensen je wel bereiken.
Dat ga ik doen. reCaptcha erbij zetten?
pi_66674139
cursor: pointer; will do the same job. en voor dat formulier zou ik wel captcha gebruiken ja.
0023
pi_66674245
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:31 schreef ikJur het volgende:
cursor: pointer; will do the same job. en voor dat formulier zou ik wel captcha gebruiken ja.
En kijk nu eens

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=www.jeroencoelen.nl&profile=css21&usermedium=all&warning=1&lang=en

en

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fjeroencoelen.nl%2Findex.html&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0

Valid CSS en HTML.

Het viel wel mee toch?

BTW ik heb websolutions maar weggehaald. Beetje groot woord voor de kleine diensten die ik lever.
pi_66674391
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:33 schreef Flaccid het volgende:

[..]

En kijk nu eens

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=www.jeroencoelen.nl&profile=css21&usermedium=all&warning=1&lang=en

en

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fjeroencoelen.nl%2Findex.html&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0

Valid CSS en HTML.

Het viel wel mee toch?

BTW ik heb websolutions maar weggehaald. Beetje groot woord voor de kleine diensten die ik lever.
nice, nu die 2 warnings nog
Overigens gaat mijn punt over dat google je site nu amper indexeerd nog steeds op.
0023
pi_66674467
je moet voor de grap je css eens uitzetten dan kan je zien wat google indexeert.
ik zie nu dat het nog wel meevalt maar voor grotere sites zou het wel problematisch zijn
0023
pi_66674566
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:39 schreef ikJur het volgende:
je moet voor de grap je css eens uitzetten dan kan je zien wat google indexeert.
ik zie nu dat het nog wel meevalt maar voor grotere sites zou het wel problematisch zijn
Edit rules. Het valt heel erg mee. Alleen mn contact dingetje, maar dat is een plaatje. Maar het is nu al beter dan eerst?
pi_66674883
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:24 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ik vond het mooi om hem vertical te centreren. Een absolute gepositioneerd object centreren (horizontaal) lukt niet met margin:0 auto;
Correct, ik positioneer dan ook bij voorkeur niet absoluut. Als ik iets verticaal moet centreren (omdat dat in het aangeleverde ontwerp zo staat en de klant niet op andere gedachten te brengen is) dan doe ik dat bij voorkeur met een extra div.
1
2
3
4
5
6
7
...
<body>
<div id="vcenter"></div>
<div id="container">
   --- site content ---
</div>
</body>


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
html, body {
    height: 100%;
}
#vcenter {
    height: 50%;
    margin-bottom: -123px;
}
#container {
    margin: 0 auto;
    height: 246px;
    width: 1000px;
    position: relative; /* Als je dan iets absoluut wilt/moet positioneren, kan dat netjes binnen de container */
}

Zoiets.
quote:
Dit zijn dan misschien een soort hacks? Die font heb ik er inmiddels uitgehaald. Die cursor heb ik nodig in IE, omdat ik het anders minder mooi vind, en niet duidelijk is dat het klikbaar is. Verder moet ik dat op die gekke manier doen, inline-block. Als ik niks doe, gaat het mis, inline en block gaan ook mis. Welke display zoek ik hier? En dan zie ik dit: http://www.webmasterworld.com/forum83/4640.htm - Het is wel 4 jaar oud, maar dan nog. Het werkt ook in FireFox. Is W3C verder ook niet een richtlijn ipv een must?
Ik zou om te beginnen al geen <span> in een <a> zetten. Dan heb je ook meteen die onmouseover niet meer nodig, je kunt een style maken voor a:hover (en dat werkt dan ook in alle browsers, inclusief IE6).
quote:
Dat ga ik doen. reCaptcha erbij zetten?
Lijkt me slim.
pi_66675032
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:50 schreef Light het volgende:

[..]

Correct, ik positioneer dan ook bij voorkeur niet absoluut. Als ik iets verticaal moet centreren (omdat dat in het aangeleverde ontwerp zo staat en de klant niet op andere gedachten te brengen is) dan doe ik dat bij voorkeur met een extra div.
[ code verwijderd ]


[ code verwijderd ]

Zoiets.
Maar dit is puur smaak neem ik aan? Ik vond dit het mooist, omdat ik geen poespas om mijn website wilde.
quote:
Ik zou om te beginnen al geen <span> in een <a> zetten. Dan heb je ook meteen die onmouseover niet meer nodig, je kunt een style maken voor a:hover (en dat werkt dan ook in alle browsers, inclusief IE6).
Dat stuk is inderdaad best warrig. Op deze manier begrijp ik wel wat er staat. Ik weet niet of ik dit doe (eigenwijs, sorry)
quote:
[..recaptcha..]
Lijkt me slim.
Ik zie nu dat reCaptcha iets nieuws heeft: Mailhide. Dan moet je een captcha vraag beantwoorden en dan krijg je het e-mail adres.
Contactformulier maken of de Mailhide?
pi_66675089
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:12 schreef ikJur het volgende:

[..]

ik doelde meer op de manier waarop je het ik@bladibla is niet zo proffesioneel doe dan mail@ of info@ of contact@
Ik vind info minder persoonlijk staan. Ik wil niet zo professioneel overkomen als een echt bedrijf, want ze hebben gewoon te maken met een scholier.
quote:
niet zo snugger overigens om nu alsnog je mail op deze manier op internet te zetten
Je bedoelt in een plaatje omdat bots dat kunnen lezen?
pi_66675699
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:56 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ik vind info minder persoonlijk staan. Ik wil niet zo professioneel overkomen als een echt bedrijf, want ze hebben gewoon te maken met een scholier.
ok dat is een keuze die ik wel begrijp.
quote:
[..]

Je bedoelt in een plaatje omdat bots dat kunnen lezen?
nee je zet net je adres gewoon op fok
0023
pi_66675805
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:54 schreef Flaccid het volgende:

Ik zie nu dat reCaptcha iets nieuws heeft: Mailhide. Dan moet je een captcha vraag beantwoorden en dan krijg je het e-mail adres.
Contactformulier maken of de Mailhide?
Dat moet je zelf weten.
pi_66675921
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:16 schreef Light het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten.
Zou je mijn adres uit jouw quote ff kunnen verwijderen
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:13 schreef ikJur het volgende:

[..]

ok dat is een keuze die ik wel begrijp.
[..]

nee je zet net je adres gewoon op fok
Fail
pi_66676166
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:21 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Zou je mijn adres uit jouw quote ff kunnen verwijderen
Zo ongeveer?
pi_66676684
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:30 schreef Light het volgende:

[..]

Zo ongeveer?
Bedankt
pi_66681751
Hoe kan ik aan de inhoud van een iframe, de src dus, een ander style sheet vastmaken? Ik heb geen toegang tot deze file.
pi_66681947
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:28 schreef Flaccid het volgende:
Hoe kan ik aan de inhoud van een iframe, de src dus, een ander style sheet vastmaken? Ik heb geen toegang tot deze file.
waarom heb je geen toegang tot de file?

1
2
iframe { Dit is gerelateerd aan de iframe hier kan alle css in die het iframe aanpast 
limit is dat alle iframe bestanden er zo gaan uitzien.  }
Redacted
pi_66682031
Dus de iframe een class meegeven! Want dat kan wel, toch? Denk ik? Ik snap de toegang niet zo, maar dat gok ik. Verwacht ik. Neem ik aan.
pi_66682170
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:37 schreef veldmuis het volgende:
Dus de iframe een class meegeven! Want dat kan wel, toch? Denk ik? Ik snap de toegang niet zo, maar dat gok ik. Verwacht ik. Neem ik aan.
op deze manier hoeft het nog niet eens met class :P

maarja je kan zoals veldmuis zegt ook
1
2
3
4
<iframe blablablabl class = "Iframepje" ></iframe>

css file:
iframepje { css }
Redacted
pi_66682208
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:42 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

op deze manier hoeft het nog niet eens met class
Snap ik maar omdat je zei van ja dan gaan alle iframe lollers er zo uitzien snapte witteni?
pi_66682269
Mijn iframe had al een id. Het enige is, het gaat om een tabel die zijn kleur krijgt dmv:
1<td BGCOLOR="DCDCDC" NOWRAP style="border: Solid 1px Black; font-family: arial; padding: 2px; width: 100%;">

Heel lelijk om naar te kijken, maar ik weet niet hoe ik dit kan aanpakken.
pi_66682328
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:28 schreef Flaccid het volgende:
Hoe kan ik aan de inhoud van een iframe, de src dus, een ander style sheet vastmaken? Ik heb geen toegang tot deze file.
Mits de inhoud van het iframe op hetzelfde domein draait als de parent, kun je gewoon in de HTML rommelen met JS (en een stylesheet toevoegen aan de header).

edit: Inline styles worden daarmee niet overschreven, die zul je dan ook met JS moeten verwijderen.
pi_66682375
Een !important in de css overruled de inline dingetjes wel toch? .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')