Na
dit topic in pub gelezen te hebben, en stiekem ook wel een beetje nieuwsgierig te zijn naar de nieuwe msn
toch ook maar even aan het installeren geslagen, en ja, dan ook maar gelijk een reviewtje he!
bij deze :
MSNWindows Live Messenger (WLM) is de huidige naam van de Instant Messaging-dienst van het Microsoft Windows Live-platform. Deze heette voorheen MSN Messenger (vóór versie 8), de naam waaronder het programma nog steeds het meest bekend is. De naamswijziging houdt verband met de opsplitsing van Microsoft Network in MSN en Windows Live. Het programma werd geïntroduceerd in 1995. De installatie :De link voor de installatie heb ik op
deze site gevonden.
Waar heel fijn staat aan gegeven wat je moet doen om de installatie goed te laten verlopen:
![]()
Nadat ik deze stappen heb uitgevoerd kom je bij het volgende keuze menu terecht, waar je kan aangeven wat wel en wat niet te installeren. zo zitten er wat leuke opties op om bestanden online te beheren, om foto's te bewerken, een outlook connectie en natuurlijk de live mail.
![]()
Ik koos er voor om 2 extraatjes te installeren om eens uit te proberen.
De download begon op zich aardig snel, tot dat ik ineens de percentage balk omlaag zag lopen tot 0, en
deze foutmelding kreeg.
Uiteraard liet ik het hier niet bij zitten, en probeerde ik de download opnieuw, alleen nu
zonder alle extraatjes, en heel simpel alleen de messenger.
en wonder boven wonder ging dit goed!
![]()
Ik kon weer verder met de installatie en kwam bij het volgende stadia.
![]()
natúúúrlijk doe ik niet mee aan al die troep, dus verder niets aangevinkt en verder gegaan.
vervolgens belandde ik in het
volgende scherm, en met wat
wachten en wat klikken
her en der kwam ik vanzelf bij mijn contactpersonen uit.
![]()
beoordeling Installatie : na mijn wensen ging het niet geheel zoals het moest, of dit nu aan mijn pc ligt of aan de installatie. echter was het wel goed duidelijk hoe en wat. dus laat ik het maar een 6.5 geven.
De vormgeving :'Is dit het nou?!' was mijn eerste reactie. ik vond het ietwat saai en koud ogen.. en had er stiekem meer van verwacht.
gelukkig ontdekte ik al snel de opties om je msn een beetje persoonlijker te maken
![]()
voor het gemak, en mijn om mijn vrouwelijke kant even te be nadrukken, en hip roze kleurtje gekozen.
Ah fijn, dat ziet er al
iets minder saai uit, Maar tevreden ben ik niet echt..
Ook is er de optie om een eigen foto te selecteren. helaas is die niet te positioneren, waardoor het een raar geheel word.
alhoewel het natuurlijk wel een leuke optie is om bijvoorbeeld een mooie zonsondergang te delen met je vrienden, zonder die naar iedereen te hoeven sturen.
![]()
wat in mijn ogen echter wel een nadeel is, is dat je contactpersoon zijn scherm jouw gekozen kleur aanneemt, of terwijl, je contact persoon bepaald hoe
jouw gespreks venster er uit ziet.
in dit geval het gespreks venster van contact persoon genomen als voorbeeld, die dus mijn kleuren zietJe contact persoon kan dus gelijk achterhalen of je op de nieuwste msn zit ja of nee.
of dit positief of negatief is daar gelaten.
Je kunt wel de vormgeving naar je hand zetten, indelingen maken, opties verwijderen of juist toevoegen,
Wil je scherm afbeeldingen bij de contactpersoon in je contact lijst zien? Wil je statussen van je contactpersoon zien? alles valt hier aan en uit te zetten, wat in principe heel fijn is. want ik hoef al die poespas niet.
![]()
Je kunt ook aan de scherm afbeelding van een contact persoon zien, welke status deze staat.
zo heeft iedere kleur een betekenis
![]()
persoonlijk geloof ik niet dat het echt een toevoeging heeft, gezien ik er niet op let.. maar och, het is best leuk.
Uiteraard kun je nog steeds je naam, danwel persoonlijk bericht wijzigen, en ook kun je nog steeds je Windows media player koppelen aan msn.
![]()
Beoordeling vormgeving : De opties om het allemaal wat persoonlijker te maken zijn wel aardig, echter vind ik het minder dat je contact persoon kan bepalen hoe jouw scherm er uit ziet.
dat je zelf het een en ander kan indelen scoort dan weer wél punten.
dus een 7 is wel reeel.GespreksvensterWat dan wél weer goed geregeld is, is de verandering in het gespreks veld,
er komt niet bij iedere zin die je typt te staan:
Lis. zegt (21:46):want als je zonder langdurige onderbrekingen door typt, komt alles overzichtelijk onder elkaar te staan
Lis. zegt (21:51):
Ja, was inderdaad wel even leuk.
kwam er toevallig langs,
en dacht.. laat ik eens kijken..
en zowaar was het leuk!![]()
Ook de gespreks geschiedenis is makkelijk terug te lezen door dat er boven het gespreks venster een werkbalk is geplaatst, waarmee je gemakkelijk allerlei acties kan uitvoeren
![]()
wat ik een groot voordeel vond, is dat al mijn oude emoticons bewaard zijn gebleven, en ik die dus niet weer - zoals bij de oude msns - opnieuw moest opslaan, want dát is een pleuris werk

daarbij zijn ook al mijn oude instellingen bewaard gebleven, en heb ik dus niets opnieuw moeten instellen.
beoordeling : Ja, het gespreks venster is er écht op vooruit gegaan, overzichtelijker en met leuke opties.
dit vind ik toch wel de grootste verbetering van de nieuwe msn.
dus dit krijgt dan ook een welverdiende 8.
GebruiksvriendelijkheidIn principe zijn alle basis dingen van windows live erg makkelijk, en leid alles zichzelf.
voor de wat geavanceerderde opties moet je wel wat meer puzzelen.
maar wie voor simpel wil gaan, is er niets aan het handje!
ik zelf heb wel wat moeite gehad met bepaalde functies vinden, en ineens stonden er opties aan die ik nooit heb aan gezet, dus wat mij betreft krijgt het een 7tje.Al bij al vond ik het niet leuk op een review te schrijven

veels te veel werk, en weet niet of ik zo blij ben met de nieuwe msn op mijn pc. maar och, het valt altijd nog te verwijderen.
Conclusie :
met een 6.5 voor de Installatie
een 7 voor vormgeving
een 7 voor de gebruiksvriendelijkheid
en een 8 voor de gespreksvensters
brengt dat de nieuwe Windows live bij mij op een gemiddelde van 7,1
wat niet slecht is natuurlijk.. maar ik ben er ook zeker niet van onder de indruk.
mijn eind conclusie is dan ook 'is dit het nou..' [ Bericht 0% gewijzigd door liiszle op 26-01-2009 22:52:52 ]
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..