abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65438390
Na dit topic in pub gelezen te hebben, en stiekem ook wel een beetje nieuwsgierig te zijn naar de nieuwe msn
toch ook maar even aan het installeren geslagen, en ja, dan ook maar gelijk een reviewtje he!
bij deze :

MSN
Windows Live Messenger (WLM) is de huidige naam van de Instant Messaging-dienst van het Microsoft Windows Live-platform. Deze heette voorheen MSN Messenger (vóór versie 8), de naam waaronder het programma nog steeds het meest bekend is. De naamswijziging houdt verband met de opsplitsing van Microsoft Network in MSN en Windows Live. Het programma werd geïntroduceerd in 1995.

De installatie :

De link voor de installatie heb ik op deze site gevonden.
Waar heel fijn staat aan gegeven wat je moet doen om de installatie goed te laten verlopen:

Nadat ik deze stappen heb uitgevoerd kom je bij het volgende keuze menu terecht, waar je kan aangeven wat wel en wat niet te installeren. zo zitten er wat leuke opties op om bestanden online te beheren, om foto's te bewerken, een outlook connectie en natuurlijk de live mail.

Ik koos er voor om 2 extraatjes te installeren om eens uit te proberen.
De download begon op zich aardig snel, tot dat ik ineens de percentage balk omlaag zag lopen tot 0, en deze foutmelding kreeg.

Uiteraard liet ik het hier niet bij zitten, en probeerde ik de download opnieuw, alleen nu zonder alle extraatjes, en heel simpel alleen de messenger.
en wonder boven wonder ging dit goed!

Ik kon weer verder met de installatie en kwam bij het volgende stadia.

natúúúrlijk doe ik niet mee aan al die troep, dus verder niets aangevinkt en verder gegaan.

vervolgens belandde ik in het volgende scherm, en met wat wachten en wat klikken her en der kwam ik vanzelf bij mijn contactpersonen uit.

beoordeling Installatie : na mijn wensen ging het niet geheel zoals het moest, of dit nu aan mijn pc ligt of aan de installatie. echter was het wel goed duidelijk hoe en wat. dus laat ik het maar een 6.5 geven.

De vormgeving :

'Is dit het nou?!' was mijn eerste reactie. ik vond het ietwat saai en koud ogen.. en had er stiekem meer van verwacht.
gelukkig ontdekte ik al snel de opties om je msn een beetje persoonlijker te maken

voor het gemak, en mijn om mijn vrouwelijke kant even te be nadrukken, en hip roze kleurtje gekozen.
Ah fijn, dat ziet er al iets minder saai uit, Maar tevreden ben ik niet echt..

Ook is er de optie om een eigen foto te selecteren. helaas is die niet te positioneren, waardoor het een raar geheel word.
alhoewel het natuurlijk wel een leuke optie is om bijvoorbeeld een mooie zonsondergang te delen met je vrienden, zonder die naar iedereen te hoeven sturen.

wat in mijn ogen echter wel een nadeel is, is dat je contactpersoon zijn scherm jouw gekozen kleur aanneemt, of terwijl, je contact persoon bepaald hoe jouw gespreks venster er uit ziet.
in dit geval het gespreks venster van contact persoon genomen als voorbeeld, die dus mijn kleuren ziet
Je contact persoon kan dus gelijk achterhalen of je op de nieuwste msn zit ja of nee.
of dit positief of negatief is daar gelaten.

Je kunt wel de vormgeving naar je hand zetten, indelingen maken, opties verwijderen of juist toevoegen,
Wil je scherm afbeeldingen bij de contactpersoon in je contact lijst zien? Wil je statussen van je contactpersoon zien? alles valt hier aan en uit te zetten, wat in principe heel fijn is. want ik hoef al die poespas niet.

Je kunt ook aan de scherm afbeelding van een contact persoon zien, welke status deze staat.
zo heeft iedere kleur een betekenis

persoonlijk geloof ik niet dat het echt een toevoeging heeft, gezien ik er niet op let.. maar och, het is best leuk.

Uiteraard kun je nog steeds je naam, danwel persoonlijk bericht wijzigen, en ook kun je nog steeds je Windows media player koppelen aan msn.

Beoordeling vormgeving : De opties om het allemaal wat persoonlijker te maken zijn wel aardig, echter vind ik het minder dat je contact persoon kan bepalen hoe jouw scherm er uit ziet.
dat je zelf het een en ander kan indelen scoort dan weer wél punten.
dus een 7 is wel reeel.

Gespreksvenster

Wat dan wél weer goed geregeld is, is de verandering in het gespreks veld,
er komt niet bij iedere zin die je typt te staan:

Lis. zegt (21:46):

want als je zonder langdurige onderbrekingen door typt, komt alles overzichtelijk onder elkaar te staan

Lis. zegt (21:51):
Ja, was inderdaad wel even leuk.
kwam er toevallig langs,
en dacht.. laat ik eens kijken..
en zowaar was het leuk!

Ook de gespreks geschiedenis is makkelijk terug te lezen door dat er boven het gespreks venster een werkbalk is geplaatst, waarmee je gemakkelijk allerlei acties kan uitvoeren

wat ik een groot voordeel vond, is dat al mijn oude emoticons bewaard zijn gebleven, en ik die dus niet weer - zoals bij de oude msns - opnieuw moest opslaan, want dát is een pleuris werk
daarbij zijn ook al mijn oude instellingen bewaard gebleven, en heb ik dus niets opnieuw moeten instellen.

beoordeling : Ja, het gespreks venster is er écht op vooruit gegaan, overzichtelijker en met leuke opties.
dit vind ik toch wel de grootste verbetering van de nieuwe msn.
dus dit krijgt dan ook een welverdiende 8.

Gebruiksvriendelijkheid

In principe zijn alle basis dingen van windows live erg makkelijk, en leid alles zichzelf.
voor de wat geavanceerderde opties moet je wel wat meer puzzelen.
maar wie voor simpel wil gaan, is er niets aan het handje!
ik zelf heb wel wat moeite gehad met bepaalde functies vinden, en ineens stonden er opties aan die ik nooit heb aan gezet, dus wat mij betreft krijgt het een 7tje.

Al bij al vond ik het niet leuk op een review te schrijven veels te veel werk, en weet niet of ik zo blij ben met de nieuwe msn op mijn pc. maar och, het valt altijd nog te verwijderen.

Conclusie :
met een 6.5 voor de Installatie
een 7 voor vormgeving
een 7 voor de gebruiksvriendelijkheid
en een 8 voor de gespreksvensters
brengt dat de nieuwe Windows live bij mij op een gemiddelde van 7,1
wat niet slecht is natuurlijk.. maar ik ben er ook zeker niet van onder de indruk.
mijn eind conclusie is dan ook 'is dit het nou..'

[ Bericht 0% gewijzigd door liiszle op 26-01-2009 22:52:52 ]
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_65438518
Leuk e-mail adres bij Jaap

Voor de rest laat ik die update lekker zitten, gebruik het toch amper meer
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_65438666
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:46 schreef Superheld het volgende:
Leuk e-mail adres bij Jaap [ afbeelding ]

Voor de rest laat ik die update lekker zitten, gebruik het toch amper meer
Ohja, kut. een moment.

zo fixxed.
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  maandag 26 januari 2009 @ 22:57:59 #4
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_65439037
Hmmm, ik ga hem maar eens uitproberen. Ziet er wel leuk uit op zich.
  maandag 26 januari 2009 @ 23:02:39 #5
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_65439215
Die functie om omgeving van andere contactpersonen aan te nemen kun je ook uitschakelen, door simpel met je rechtermuisknop te klikken, en het Uit te vinken!

Probleem opgelost.
Ik vind het een geweldige verbetering iig
  maandag 26 januari 2009 @ 23:05:58 #6
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65439355
Zitten inderdaad wel wat verbeteringen in, maar ik gebruik heel dat MSN dusdanig weinig om de boel op m'n eigen pc te updaten.
  PR/Manusje van alles dinsdag 27 januari 2009 @ 10:40:33 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_65447703
Goeie review

Het lijkt mij helemaal niets, al die nieuwe functies en weet ik wat. Enkel de avatars in de lijst met contactpersonen spreekt mij wel aan
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 12:14:49 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_65450673
Goede review! Ik gebruik MSN al heel lang niet meer, dus deze update laat ik ook maar aan mij voorbijgaan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_65451311
Bedankt allemaal

Inmiddels heb ik MSN plus er op geïnstalleerd (beta versie)
en dat beval al een stuk beter.
dus wellicht dat ik het nog even blijf gebruiken.
pi_65500565
hier gekomen via google ( http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=wGt&q=windows+messenger+live+review&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl )

ik ben het eens met lizzle
het is mooier gemaakt, maar de functies zijn nou niet echt vernieuwend
wat ik nog steeds jammer vind is dat wlm nog steeds geen msn plus dingen ondersteunt. wat ik bijvoorbeeld zou willen is gesprekken in tabs en een goede gesprek logger.

ik merk wel dat het programma zwaarder geworden is, het start net wat minder vloeiend op dan msn 8.5.
wat wel beter is geworden is de installatie. vroeger problemen gehad met installeren, die keer verliep het zonder fouten.

wat ook een vooruitgang is dat mails nu geopend worden in firefox (standaardbrowser). vroeger werd het steevast geopend in internet explorer.
pi_65500713
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:19 schreef Sena het volgende:
hier gekomen via google ( http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=wGt&q=windows+messenger+live+review&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl )

ik ben het eens met lizzle
het is mooier gemaakt, maar de functies zijn nou niet echt vernieuwend
wat ik nog steeds jammer vind is dat wlm nog steeds geen msn plus dingen ondersteunt. wat ik bijvoorbeeld zou willen is gesprekken in tabs en een goede gesprek logger.

ik merk wel dat het programma zwaarder geworden is, het start net wat minder vloeiend op dan msn 8.5.
wat wel beter is geworden is de installatie. vroeger problemen gehad met installeren, die keer verliep het zonder fouten.

wat ook een vooruitgang is dat mails nu geopend worden in firefox (standaardbrowser). vroeger werd het steevast geopend in internet explorer.
Bij mij werkt Msn plus op het moment goed.
wat werkt er niet bij jou?
pi_65500948
na het lezen van jouw post nogmaals op de site gekeken ( http://www.msgpluslive.nl/download/ )

ik zie nu dat er een link is naar de beta versie.ik had blijkbaar de oude versie ( http://mirror1.msgpluslive.net/MsgPlusLive-470.exe ) gedownload.

ik had niet goed gelezen/gekeken en snel geklikt op de download nu button. de beta versie ( http://mirror3.msgpluslive.net/MsgPlusLive-479b.exe ) werkt inderdaad

bedankt
pi_65501610
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:31 schreef Sena het volgende:
na het lezen van jouw post nogmaals op de site gekeken ( http://www.msgpluslive.nl/download/ )

ik zie nu dat er een link is naar de beta versie.ik had blijkbaar de oude versie ( http://mirror1.msgpluslive.net/MsgPlusLive-470.exe ) gedownload.

ik had niet goed gelezen/gekeken en snel geklikt op de download nu button. de beta versie ( http://mirror3.msgpluslive.net/MsgPlusLive-479b.exe ) werkt inderdaad

bedankt
No problem hij werkt prima.
pi_65502627
Die uil
graag verwijderen
pi_65503525
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:18 schreef fyah het volgende:
Die uil
heb je hem ook weer hoor

misschien moet jij ook de nieuwe msn nemen. dan crash je niet zo
pi_65503628
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:44 schreef liiszle het volgende:

[..]

heb je hem ook weer hoor

misschien moet jij ook de nieuwe msn nemen. dan crash je niet zo
ik heb geen msn account
graag verwijderen
pi_65604928
quote:
Gespreksvenster

Wat dan wél weer goed geregeld is, is de verandering in het gespreks veld,
er komt niet bij iedere zin die je typt te staan:

Lis. zegt (21:46):

want als je zonder langdurige onderbrekingen door typt, komt alles overzichtelijk onder elkaar te staan

Lis. zegt (21:51):
Ja, was inderdaad wel even leuk.
kwam er toevallig langs,
en dacht.. laat ik eens kijken..
en zowaar was het leuk!
Dit kon al.
pi_65607259
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:13 schreef Roei het volgende:

[..]

Dit kon al.
Niet op mijn msn
pi_65653977
Wel even Apatch eroverheen natuurlijk Maar dan is dit wel weer een verbetering t.o.v. de vorige versie..
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!
  maandag 2 februari 2009 @ 16:45:39 #20
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_65661370
Ik mis de optie om de kleur van je gespreksvensters te wijzigen. Of kijk ik er gewoon overheen? Mijn 'omgeving' heb ik ingesteld in roze, maar de rest van het gespreksvenster blijft blauw. Niet echt een mooie combi dus..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_65720969
Goede review maar ik gebruik toch pidgin. Msn zitten veel te veel functies op, ik wil gewoon chatten
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_65754415
Het vervelendste vind ik dat de gif's niet groter mogen zijn dan 200 kb, tot zover het goed customizen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_65882922
Zie Test het nieuwe Windows Live en win een webcam!! , je hebt een LifeCam gewonnen met deze review! .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')