Hoezo WIJ?, ik heb al die info niet, dus als ik kan kiezen tussen 2 dezelfde soorten vlees waarvan de 1 om wat voor reden dan ook goedkoper is, ga ik voor de goedkopere.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 00:29 schreef robber57 het volgende:
Uiteraard...
Als je de getallen hoort is het ook niet verwonderlijk: bij warm roken verliest een buik ongeveer 40% van zijn gewicht.
En aangezien wij (de consument) lekker goedkoop vlees willen heeft dat de fabrikant op een ideetje gebracht....
Amen!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:37 schreef Isegrim het volgende:
Die info is vrij gemakkelijk beschikbaar (en staat ook op de verpakking voor de goede verstaander). Helaas zijn er nog maar weinig 'ambachtelijke' dingen die echt ambachtelijk zijn.
Vroeger was vlees een luxeproduct dat zeker niet dagelijks gegeten werd. En elk stukje beest werd heel efficiënt gebruikt.
Tegenwoordig eist de consument elke dag vlees, tegen kiloknallerprijzen en dat kost kwaliteit. Dan krijg je volgespoten kipfilets en koudgerookt spek. Niemand weet nog hoe het allemaal echt hoort te smaken.
Ze stikken maar bij AH in hun Filetquote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:09 schreef Paul het volgende:
Filet american is in de aanbieding deze week bij de AH
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:09 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ze stikken maar bij AH in hun Filet
Ik heb voor de sweet onion gekozen, ik ga 'm zo ff proeven...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:34 schreef Simsfan88 het volgende:
Die gewone van de AH is lekker smeuig![]()
Ik kan nooit kiezen, gewone, met uitjes of pesto
Dan zou ik ze constant moeten hebben, filet americainquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:53 schreef LuKaLiKe het volgende:
Ik vindt het sinds twee weken geleden (voor het eerst geprobeerd) ook heerlijk, maar mij werd vroegah altijd verteld dat als je het te veel eet, kans op 'wormpjes' krijgt.
Off: Zag trouwens laatst een fimpje over rauw vlees in een kom waar cola overheen werdt geschud.... Na genoeg cola kwamen er godverdomme wormpjes naar boven kruipen!
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:53 schreef LuKaLiKe het volgende:
Ik vindt het sinds twee weken geleden (voor het eerst geprobeerd) ook heerlijk, maar mij werd vroegah altijd verteld dat als je het te veel eet, kans op 'wormpjes' krijgt.
En daar gaan de geruchten....quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef Leef het volgende:
Mij is het overkomen dat ik een bakje van 2 ons filet americain in de ijskast had staan, en ik had honger, en er lag nog een eind brood.
Dus ik at het op met veel peper.
Bakje leeg en ik kijk naar het etiket: tenminste houdbaar tot: een maand geleden. oeps
Ik dacht oh fuck, dat wordt een maand op de wc met een emmer voor me.
Maar ik heb helemaal niks gehad! Helemaal niks.
En dat voor rauw vlees, dus allemachtig wat moeten daar een conserveringsmiddelen inzitten. Het was m'n geluk dat het al die tijd achteraan in de ijskast heeft gestaan, maar je maakt mij niet wijs dat het alleen maar daarom was dat het na een maand nog lekker rook, lekker smaakte, en er normaal uitzag..
Mits met mate geen probleem. Als je dik bent moet je vooral koolhydraten mijden en niet eens zozeer vetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Leef het volgende:
Gezond is filet americain trouwens niet voor dikke mensen. Zit vol, vol, vol met onverzadigde vetten.
het is juist mager vlees!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Leef het volgende:
Gezond is filet americain trouwens niet voor dikke mensen. Zit vol, vol, vol met onverzadigde vetten.
Ja, en die onverzadgde vetten waarmee het vol,vol,.vol zit zijn erg slechtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Leef het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:02 schreef Isegrim het volgende:
In filet américain (uit de winkel) zit doorgaans flink wat mayonaise.
Ongezonde ingrediënten bestaan niet echt. Mayonaise is niet ongezond. Een ongezonde leefwijze bestaat wel. Elke dag mayonaise is bijvoorbeeld wel ongezond.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef LuKaLiKe het volgende:
[..]
Welke lekker eten bevat geen ongezonde ingrediënten?
Ik heb in verleden ooit in AH vleescentrale gewerkt en kan je zeggen dat dat kwalitatief erg goed is.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Ik werkte ook in een supermarktslagerij. En dan te bedenken dat veel mensen hun bedenkingen hadden bij een supermarktslagerij.......
Goede tip, fiets er dagelijks langs, ben er nog niet binnengeweestquote:Op zondag 15 maart 2009 02:35 schreef grif het volgende:
Er is filét americain van de Appie (die ongeveer licht geeft in het donker) en de ouderwetse - maar een paar dagen houdbaar en o zo lekker - ik haal 'm meestal bij Marqt. Amsterdam en Haarlem only. Alleen al daarom wil je niet in de provincie wonen...
je vergeet de peper en zout en danquote:Op zondag 15 maart 2009 00:32 schreef sgattie het volgende:
Wit knapperig pistoletje met filet american ,hardgekookt eitje erop en een beetje ui,smullen maar
verstegen heeft verschillende kant en klare filet sauzen in hun assortiment, echter wel in emmers van 11 liter voor professioneel gebruik... je zou bij de lokale slager kunnen vragen of ze dit spul gebruiken en of je er misschien een bakje van kan kopen, de saus is naar mijn weten wel een tijdje houdbaar zolang je hem afgesloten en koel bewaart...quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:21 schreef robber57 het volgende:
Ik heb voor de aardigheid eens een mailtje aan Verstegen (specerijen) gestuurd met daarin de vraag of er wellicht niet FA kruiden aan het assortiment kan worden toegevoegd....
Goed idee.Morgen ff halenquote:Op woensdag 13 januari 2010 00:09 schreef Paul het volgende:
Ik hed filet gekauft bij c1000 euroweken voor een euro met uitjes
Mjum
waarom niet?quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:12 schreef FANN het volgende:
vanaf vandaag eet ik dus nooit meer Filet American
En wat is daar mis mee? Als je een koe tot sudderlappen en biefstuk snijdt heb je altijd afsnijsels.quote:
Haha dream onquote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En voor die van de Albert Heijn: 3 el rundertartaar - 2 a 3 ons mayonaise - 2 ons pittige mosterd - 2 ons paprikapoeder - 2 ons chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zout
En wat is er mis met kut?quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Als je een koe tot sudderlappen en biefstuk snijdt heb je altijd afsnijsels.
Het is niet alsof het koeiekut is
quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En wat is er mis met kut? [ afbeelding ]
Wil filet americain, geen filet of fishquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En wat is er mis met kut? [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |