abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 07:36:32 #51
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_65444378
Mweh, ik heb gisteren een bakje gehaald. Smaakte lekker op een stokbroodje, maar ik voel me nu onwel. Dit is al de tweede keer dat ik dat heb nadat ik filet american heb gegeten.

Dus voorlopig blijf ik er vanaf.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_65444404
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:36 schreef VeX- het volgende:
Mweh, ik heb gisteren een bakje gehaald. Smaakte lekker op een stokbroodje, maar ik voel me nu onwel. Dit is al de tweede keer dat ik dat heb nadat ik filet american heb gegeten.

Dus voorlopig blijf ik er vanaf.
Wanneer je ziek wordt van voedsel (omdat het niet meer goed was), dan treden de klachten vaak meteen na het eten (binnen een paar uur) op. Dus als je gisteren een broodje hebt gegeten en je nu niet lekker voelt, lijkt het me sterk dat het van de filet komt.

Maar ik ben geen dokter, dus wie weet.....het zou kunnen natuurlijk.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 07:53:49 #53
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_65444485
Dat klopt. Maar ik had het gistermiddag en vannacht voor het slapen gaan gegeten en ik kreeg al snel erna buikpijn. Dus ik denk dat de kans dat het de filet was vrij hoog is.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_65444756
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:29 schreef Tezz het volgende:
Filet Americain is lekker wanneer je het vers eet en goed gekoeld houdt. In de zomer koop ik het echt nooit. Ligt ie eerst een kwartier buiten de koeling terwijl jij door de supermarkt struint en dan gaat het bakje ook nog mee in een hete auto/fiets. Tegen de tijd dat ie bij jou thuis weer in de koelkast ligt lopen de bacterien polonaise door je filet....

Ik heb bij een collega ontdekt dat het helemaal geen kwaad kan Tot twee maal toe een hele nachtdienst (en die van hem duren 10 uur) buiten de koelkast bewaren in een 24 graden omgeving geeft géén ziekteverschijnselen. Wel wat waterige filet met wat bruine kleur, maar voor de rest: hij leeft nog steeds!

ik zou hem echt nóóit na doen!

Is het trouwens waar wat ik hoorde, dat hoe lichter de filet americain hoe meer mayonaise er in zit?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65444972
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:25 schreef Isabeau het volgende:
Is het trouwens waar wat ik hoorde, dat hoe lichter de filet americain hoe meer mayonaise er in zit?
Dat lijkt mij niet onlogisch.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 27 januari 2009 @ 09:18:17 #56
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_65445539
Ik ben nog nooit er ziek van geworden
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_65445565
Ik word sowieso nooit ergens ziek van. Sterke maag denk ik.
pi_65447593
quote:

[..]

Ik heb bij een collega ontdekt dat het helemaal geen kwaad kan Tot twee maal toe een hele nachtdienst (en die van hem duren 10 uur) buiten de koelkast bewaren in een 24 graden omgeving geeft géén ziekteverschijnselen. Wel wat waterige filet met wat bruine kleur, maar voor de rest: hij leeft nog steeds!

ik zou hem echt nóóit na doen!

Bij die van de AH zit er in elk geval heel weinig vlees en heel veel andere dingen doorheen. Waaronder fel-oranje kleurstof. Opzich wel lekker, maar heeft niets weg van Filet Americain.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:38:49 #59
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_65447647
wit pistoletje + filet americain + VEEL UITJES = LEKKEEEEEEEEEEEEER
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:33:23 #60
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_65451182
*fanboy meldt

WIT pistoletje, doorsnijden, 1 kant dikke laag FA er op, andere kant beetje mayo. hard gekookt eitje in plakjes er op. beetje bieslook, zout en pikante paprika poeder. Dichtklappen en smikkelen maar
I follow you......but not on Twitter
pi_65451476
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:38 schreef cherrycoke het volgende:
wit pistoletje + filet americain + VEEL UITJES = LEKKEEEEEEEEEEEEER
beetje peper en zout mag ook!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:06:28 #62
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_65456815
Filet americain Martino, wie dat heeft uitgevonden mag een lintje krijgen
The Police 08-06-2008
pi_65460614
quote:

[..]

Bij mijn weten zit er helemaal geen mayonaise in filet!
pi_65460887
[/quote]Bij mijn weten zit er helemaal geen mayonaise in filet!
[quote]
ongeveer 10%
pi_65461202
Filet American
Het orginele slagersrecept!
3 ons rundertartaar - 2 a 3 el mayonaise - 2 tl pittige mosterd - 2 tl paprikapoeder - 2 tl chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zout

Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worchestershiresaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smeuiger met mayonaise.
pi_65461304
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:03 schreef r2d22 het volgende:
Filet American
Het orginele slagersrecept!
3 ons rundertartaar - 2 a 3 el mayonaise - 2 tl pittige mosterd - 2 tl paprikapoeder - 2 tl chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zout

Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worchestershiresaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smeuiger met mayonaise.
En voor die van de Albert Heijn: 3 el rundertartaar - 2 a 3 ons mayonaise - 2 ons pittige mosterd - 2 ons paprikapoeder - 2 ons chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zout
pi_65462223
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef Tezz het volgende:

Bij mijn weten zit er helemaal geen mayonaise in filet!
Dan heb je nog nooit een recept voor filet americain gezien
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65462292
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een recept voor filet americain gezien
Nee dat blijkt! Ik ga het dit weekend proberen te maken zelf, haha!
pi_65462404
Ik dacht trouwens ook altijd dat het gemalen vlees met kruiden was en 'schrok' toen ik zag dat er veel mayo doorgaat
pi_65462572
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht trouwens ook altijd dat het gemalen vlees met kruiden was en 'schrok' toen ik zag dat er veel mayo doorgaat
Nou, ik heb ooit in een supermarktslagerij gewerkt, en daar ging wel gewoon vers vlees in, maar daarna een of ander chemisch goedje uit een emmer. Ik heb me nooit gerealiseerd dat die chemische oranje vloeistof wel eens aangemaakt zou kunnen zijn met mayo!
pi_65462624
Ik heb altijd begrepen dat hoe roder de filet is, hoe magerder. Ook wel logisch natuurlijk, gezien de mayo.
Is dat zo?
pi_65468141
Als je in Amsterdam of Haarlem woont, zou je eens langs Marqt kunnen fietsen. De filet americain die daar verkocht wordt, lijkt niet eens op die van de AH, maar is wel zoals ik 'm van vroeger ken. Gewoon drie dagen en niet drie weken houdbaar. Geen knaloranje kleur en een fijne subtiele smaak.
Never try to outstubborn a cat.
pi_65468210
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:45 schreef Smallish het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe roder de filet is, hoe magerder. Ook wel logisch natuurlijk, gezien de mayo.
Ik gok eerder: Hoe meer oranje, hoe magerder. Meer rood = meer vlees..
pi_65469026
LHO ik ben om ik haat AH!
pi_65471302
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Okee, nee, dat is echt ambachtelijk, tartaar malen en dan gewoon groothandelsaus erdoorheen.
Ik heb nergens gezegd dat het ambachtelijk was.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')