abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65490104
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id

De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter .
pi_65490202
Rail Magazine heeft nieuwe lay-out.
pi_65490298
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:39 schreef Brembo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id

De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter .
Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik?
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 13:48:20 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65490442
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:44 schreef SNArky het volgende:

[..]

Ook geen stop in Veenendaal-West, begrijp ik?
het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaat
dus 's morgen stopt ie er wel van veenendaal naar utrecht, maar niet van utrecht naar veenendaal
's avonds is het precies andersom: ri. veeneldaal wel stopt, maar ri. utrecht niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65490767
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

het is zo dat ie in de tegenspits-richting die stations overslaat
dus 's morgen stopt ie er wel van veenendaal naar utrecht, maar niet van utrecht naar veenendaal
's avonds is het precies andersom: ri. veeneldaal wel stopt, maar ri. utrecht niet
Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends.
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 14:07:25 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65491297
quote:
ZWOLLE - De kortste treindienst van Nederland houdt op te bestaan. De provincie Overijssel en de twee betreffende gemeenten Kampen en Zwolle willen de treinlijn tussen beide steden laten ombouwen tot regiotram. De tram gaat op zijn vroegst in 2011 rijden, meldden de drie instanties woensdag.

"Het 'vertrammen' van een spoorlijn is nieuw in ons land”, zei gedeputeerde Job Klaasen (mobiliteit, VVD) woensdag. Het ombouwen van de treinverbinding tot een tramlijn met vier haltes kost de drie overheden 16 miljoen euro.
ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn...

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65491548
Bah, trams zijn saai en bovenal kut, treinen zijn lief.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:16:43 #188
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65491721
trams
Signature.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 januari 2009 @ 14:19:19 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65491819
Heeft die gedeputeerde of journalist wel leren tellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65491975
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef dennistd het volgende:
ik weet niet of meneer de gedeputeerde wel eens van de randstadrail gehoord heeft, maar dat was toch ook echt een spoorlijn die omgebouwd is tot een tramlijn...
Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan)

Bij het plan van Kampen-Zwolle zal de lijn ook niet meer op het station stoppen, maar ervoor. (als een echte tram). Overigens heb je wel punt dat het niet de eerste keer is, het lijntje Gouda - Alphen a/d Rijn (-Leiden) is ook een vertramming, waarvoor in Gouda de tram binnen enkele maanden ook echt voor het station gaat stoppen.
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:39 schreef Brembo het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)geling-2-februari-id

De verbeteringen vanaf 2 februari, met het meest opvallende in mijn ogen de direct spits-sprinter (IC) van Veenendal-C naar Utrecht C met geen overstap in Driebergen-Zeist. Oftewel een IC-station dat overgeslagen wordt door een snelle sprinter .
Het gaat om de tegenspits, treinen waar sowieso bijna niemand inzit. Verder is Driebergen=Zeist geen IC-station, maar een station waar 1:2 van de IC's stopt.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 28 januari 2009 @ 14:24:58 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65492100
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft die gedeputeerde of journalist wel leren tellen
de tekst komt van de telegraaf, het plaatje van tv oost
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef Cothen het volgende:

[..]

Tis eerder een metrolijn geworden (waar dan materieel overheen rijdt dat ook over tramsporen kan)
Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65492234
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef dennistd het volgende:
Ik doel met name op de zoetermeer stadslijn, dat vind ik toch meer trams dan metro's die erop rijden
De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram. (Maar wel 30cm breder dan het standaard trammaterieel in Den Haag)
So we just called him Fred too
pi_65492426




Op deze foto's lijkt de brand wel wat erger...

[ Bericht 27% gewijzigd door Nightshadow op 28-01-2009 14:38:00 ]
pi_65492574
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:56 schreef SNArky het volgende:

[..]

Dus puur een maatregel om nu wel op tijd te rijden, de spitstrein reed namelijk "planmatig" met +5 vanaf Veenendaal 's ochtends.
Misschien meer tijd voor viersporig vanaf Veenendal-aansluiting tot Utrecht Centraal of inhaalspoor bij station Maarn. Daarnaast kan prorail ook beter gebruik maken van het derde perron te Driebergen-Zeist.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:37:21 #195
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65492665
31 januari Utrecht-Gent Dampoort.
Mag ik met een enkeltje 2e klas met korting a 14,70 (essen) en een SHOPPINGBILJET (essen-gent retour) van 8 eurovan Utrecht naar Gent in een reguliere trein, m.a.w. niet stoppen in Essen
Is goedkoper dan gewoon enkeltje met korting (27.30)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:41:08 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65492844
Volgens mij mag dat niet, juist omdat je je reis niet te Essen onderbreekt.

Het mag wel als je naar Roosendaal reist, en daar overstapt op het stoppertje. Of je dat wilt is een tweede natuurlijk. ICRm zit toch wel een stuk beter dan een AM75, vind ik
pi_65493284
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:37 schreef bork het volgende:
31 januari Utrecht-Gent Dampoort.
Mag ik met een enkeltje 2e klas met korting a 14,70 (essen) en een SHOPPINGBILJET (essen-gent retour) van 8 eurovan Utrecht naar Gent in een reguliere trein, m.a.w. niet stoppen in Essen
Is goedkoper dan gewoon enkeltje met korting (27.30)
Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:02:39 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65493718
Faalhazen in Rotterdam met de uitgifte van de tijdelijke student OV chipkaart

Ik heb er al 3
pi_65496541
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:31 schreef Nightshadow het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op deze foto's lijkt de brand wel wat erger...
wou al zeggen.. we reden er stapvoets langs op het andere spoor.. maar dr was weinig te zien
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:21:17 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65496559
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef Cothen het volgende:

[..]

De grens is inderdaad enigzins vervaagd, maar de baan is volgens de defintie een metro-traject. Het materieel is inderdaad te bestempelen als een tram.
Er is wel een definitie "een stadsspoorweg (lees: metro) is ongelijkvloers" maar dat impliceert nog niet "als een (stedelijke) raillijn ongelijkvloers is, is het een metro" (anders moet je bijv. de Flevolijn ook metro gaan noemen). Er is niks vervaagd aan de Zoetermeerlijn: het is gewoon een lokaalspoorweg waar trams op rijden.
pi_65496618
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er is wel een definitie "een stadsspoorweg (lees: metro) is ongelijkvloers" maar dat impliceert nog niet "als een (stedelijke) raillijn ongelijkvloers is, is het een metro" (anders moet je bijv. de Flevolijn ook metro gaan noemen). Er is niks vervaagd aan de Zoetermeerlijn: het is gewoon een lokaalspoorweg waar trams op rijden.
met een langzame krot snelheid
pi_65497012
Tram is leuk voor vervoer door de stad maar niet voor verkeer tussen verschillende plaatsen/ steden.
pi_65498242
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:34 schreef Socios het volgende:
Tram is leuk voor vervoer door de stad maar niet voor verkeer tussen verschillende plaatsen/ steden.

ze willen zeker die DM90's kwijt?

nou. how about.. hang er waslijn boven ( moet je toch ook voor een tram :p )

en zet er een SLTtje op? of een SGMm ?
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:24:43 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65498892
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:33:08 #205
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65499181
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
Ze hebben tegenwoordig toch ook gesloten toiletsystemen?
pi_65499449
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef James1988 het volgende:
Paardentram, anyone? Moet je alleen wel iemand hebben die poep scheppen wel ok vindt
Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65501136
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel een leuk baantje voor wat overtollige vingerverfterroristen natuurlijk
ja je moet ze wel bezig houden natuurlijk..

dat mario figuurtje bij steenwijk kan ik dan wel weer waarderen.. alleen wat er naast zit vind ik weer niks :p
pi_65502049
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ze willen zeker die DM90's kwijt?

nou. how about.. hang er waslijn boven ( moet je toch ook voor een tram :p )

en zet er een SLTtje op? of een SGMm ?
Als gemeente tel je niet mee als je geen plan hebt voor Lightrail, daarbij zou het aantal reizigers toenemen vooral voor de noordelijke kant van zwolle. Eigenlijk moeten ze het doortrekken tot zwolle-zuid of oost, dat je een totaal lijn krijgt die om het kwartier kan rijden.
pi_65502369
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met een Rail Pass mag dit soort dingen altijd wel gewoon, maar ik kan me voorstellen dat het door de productvoorwaarden van het shoppingbiljet expliciet uitgesloten wordt.
Wat ik uit de voorwaarden kan opmaken mag het inderdaad niet. Als je een shopping biljet van/naar Essen neemt dan moet je ook een trein hebben die daadwerkelijk daar stopt.

Zie hier: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/shopping/index.php

De infrabel is overigens ook wakker geworden: www.railtime.be Actuele vertrektijden en vertragingen op het belgische net.
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:18:21 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65502613
Nieuwe website, yay. Ik vraag me wel af waarom die vertrektijden op het station bij een Infrabel-site staan, en niet bij de NMBS (zoals bij de NS). Iets als ActuRail (www.acturail.nl) is dan toch weer ietsjes handiger, imho.

Infrabel's nieuwe website (www.infrabel.be) is wel nice, beter dan die van ProRail (www.prorail.nl) if you ask me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')