Niet alleen onacceptabel, ik vind het bijna crimineel...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is het traject Vlissingen - Roosendaal stoptrein, verder als Intercity. Al is het gewoon een sneltrein gezien het aantal stations, imho.
Verder is die dienstregeling wel acceptabel, maar het kan beter - ik vind niet dat de HST's de gewone IC's moeten verdringen, alleen maar om ervoor te zorgen dat NS Hispeed een beetje kostendekkend kan zijn. Dat is gewoon niet acceptabel, imho.
Ja, wat nou?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:58 schreef eer-ik het volgende:
OK, NS.nl failure.
Het schijnt echt moeilijk te zijn om de oude kaart te vervangen met een nieuwe.
Ik dacht het wel effe te kunnen fixen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat nou?dat zou jij toch gaan regelen?
volgens mij sinds augustus alquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:39 schreef Peter het volgende:
Sinds wanneer rijden die nieuwe dubbeldekker eigenlijk al rond? Ik zit in de 9548, maar vind het maar een kille boel. en harde stoelen...
[ afbeelding ]
Schiet lekker op zo jaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:57 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik dacht het wel effe te kunnen fixen.
Maar het moet eerst langs legal, dan nog bij iemand die de kaart heeft, die moet 't weer doorsturen naar iemand anders, dan zegt die tegen weer iemand anders: jo zet dat ding online.
Maar deze week moet het geregeld zijn
Ik laat het wel weten als ie er eindelijk op staatquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schiet lekker op zo jaWe houden het in de gaten
Bwahaha IC halte Steenwijkquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:34 schreef brandsrus het volgende:
Ik mis toch een betere verbinding van Leeuwarden/Heerenveen met Amsterdam/Rotterdam.
Nu is dat 2x in het uur maar erg druk, waarom niet naar ontwerp van Groningen zoals:
2 x Stoptrein (Grou - Jirnsum, Akkrum, Heerenveen, Wolvega, Steenwijk, Meppel en Zwolle en dan verder als IC naar wisselende bestemmingen in de randstad)
2 x Intercity (Heerenveen, Steenwijk en Zwolle en dan verder als IC naar de randstad)
Nu worden de beide treinseries onterecht als IC aangemerkt terwijl ze dat niet zijn en deze lijn wordt steeds drukker, vooral in de spits (getuige de extra slagen tussen Leeuwarden en Wolvega in de ochtend en avondspits)
Haha, wat een grote foutquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie station Hengelo Drienerlo al? Vanaf 8 februari vertrekt vanaf daar elke zondag om 11.10u een trein naar Enschede!
klik
mja, in de adviesaanvraag voor 2010 staat ook dat de eerste intercity van Enschede naar het westen ook stopt te Enschede Drienerloo. Doe het dan tenminste meteen goed met 5 o'squote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie station Hengelo Drienerlo al? Vanaf 8 februari vertrekt vanaf daar elke zondag om 11.10u een trein naar Enschede!
klik
Mischien moet je even mailen naar de indier aan wie het website beheer is ge-offshored. Ik vind het ook maar krom. Een bedrijf in Ierland oprichten, daar je vloot aan verkopen om ze vervolgens weer terug te leasen. OK het sell&leaseback principe is me wel bekend. Maar omdat nu helemaal in ierland te doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik laat het wel weten als ie er eindelijk op staat
Controleer het 2 keer per dag, en elke keer dat ie er niet op staat, stuur ik een mail naar betreffende medewerker
Vraag of je dat ding mag hebbenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Van de week weer eens in mijn eigen heimwee-express gezeten: een benelux stuurstand. Kan ik toch nog een beetje in de rode koploperbankjes hangen. Ik moet eigenlijk eens een foto maken van de waarschuwingsposter voor zwartrijden. Die is nog helemaal origineel in NS-International huisstijl en in goede staat.
Wat een onzin om daar ic's te laten stoppenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, in de adviesaanvraag voor 2010 staat ook dat de eerste intercity van Enschede naar het westen ook stopt te Enschede Drienerloo. Doe het dan tenminste meteen goed met 5 o's
Nah zo'n treinfappert ben ik ook weer niet. Opvallender is dat die dingen nog niet zijn ondergekalkt/afgescheurd/overplakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vraag of je dat ding mag hebben
Die Bs'en worden straks toch gesloopt, dus...
Die Wolvega pendel rijdt alleen omdat ie (zwaar overpriced) gekocht is door de provincie Fryslân. De reizigersaantallen geven geen aanleiding voor die extra trein. Het verlengen van een aantal treinen is best zat eigenlijk. Die extra trein wordt trouwens nog een leukigheidje, vanaf DRGL 2010 loopt het contract af voor deze extra treinen. Als er niet weer wat wordt ingekocht, dan zal ie er heel rap weer uit gaan...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:34 schreef brandsrus het volgende:
Ik mis toch een betere verbinding van Leeuwarden/Heerenveen met Amsterdam/Rotterdam.
Nu is dat 2x in het uur maar erg druk, waarom niet naar ontwerp van Groningen zoals:
2 x Stoptrein (Grou - Jirnsum, Akkrum, Heerenveen, Wolvega, Steenwijk, Meppel en Zwolle en dan verder als IC naar wisselende bestemmingen in de randstad)
2 x Intercity (Heerenveen, Steenwijk en Zwolle en dan verder als IC naar de randstad)
Nu worden de beide treinseries onterecht als IC aangemerkt terwijl ze dat niet zijn en deze lijn wordt steeds drukker, vooral in de spits (getuige de extra slagen tussen Leeuwarden en Wolvega in de ochtend en avondspits)
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
Kennen jullie station Hengelo Drienerlo al? Vanaf 8 februari vertrekt vanaf daar elke zondag om 11.10u een trein naar Enschede!
klik
Daar is niets mis meer heur:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Een stoptrein laten rijden voor 3 stations
neuh, valt best meequote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar Hengelo en Enschede liggen echt dicht tegen elkaar aan.
Ook Eindhoven - Weert: 2 stops.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:15 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Daar is niets mis meer heur:
Zwolle - Kampen (0 stops);
Sittard - Heerlen (4 stops);
Arnhem - Ede (2 stops);
Utrecht - Breukelen (2 stops);
Wel allemaal niets naar nergens stukjes trouwens...
Nee nee ontbreekt echt een stukje spoorquote:Op maandag 26 januari 2009 22:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is dat ook nieuw? Of was het altijd al zo?
Dr staat toch alleen maar een stootjuk tussen? Dan zit je zo bij t perron waar die trein naar duitsland staat?
Hé, eentje die het begrijpt! Kijk je weleens bij de vacatures op www.prorail.nl? Er staat vast iets voor je bij!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is gewoon een ruime las. Komt door de winter. Van t zomer past het weer keurig aan elkaar
Ik vind het karig de bezetting ten opzichte van de ruimte. Er rijdt hier vaak maar een drietje naar Leeuwarden terwijl hij bij Heerenveen bomvol zit. Ik durf te wedden dat de reizigersaantallen door de jaren heen tussen Leeuwarden / Randstad veel gegroeid is en mijn beeld van deze route is dat het bommetjevol is zowel in de spits als overdag buiten de spits. Dit wordt overigens bevestigd dor mijn medestudenten die elke dag op en neer treinen. Twee keer in een uur een verbinding met het zuiden is naar mijn idee karig qua reizigersaantal.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:37 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Als je dan toch een extra trein inzet, laat m dan naar Zwolle rijden. Dan heeft ie nog iets nut. De bezetting van de treinen is redelijk, maar zeker niet overvol. Ook bij de traditioneel drukke treinen om 6.45 en 7.04 uit Leeuwarden is het alleen staan vanaf Meppel en een enkele keer vanaf Steenwijk. Terug is vanaf Zwolle al jaren de trein van 17.20 een probleempje, die moet met 3 stellen rijden en dan is het probleem ook opelost. Dit is even planmatig geweest. Ik kan alleen niet zo goed zien of dat nog steeds zo is.
Prorail is helaas nog niet toe aan zoveel genialiteitquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé, eentje die het begrijpt! Kijk je weleens bij de vacatures op www.prorail.nl? Er staat vast iets voor je bij!
Dankjequote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:15 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nee nee ontbreekt echt een stukje spoor
[ afbeelding ]
Foto van December 2008
Dat is geen bestaande verbinding.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:13 schreef Socios het volgende:
Amsterdam CS - Venlo (tientallen stops)
nu op dit moment?quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:42 schreef James1988 het volgende:
Wat doet een Thalys in Breda? Met passagiers erin, wachtend op spoor 2, iemand enig idee?
Van uitstel komt...quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:16 schreef Fixers het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)kaart-jaren-uit.html
En ik heb net gister eens een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat nu zou moeten gaan met internationaal reizen.De problemen lossen zichzelf op.
laten we het hopenquote:
Ze zijn wel druk aan het testen idd, waarbij ze ook in Bd komen. Zou goed kunnen. De passagiers zijn dan meetmuizen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:52 schreef dennistd het volgende:
Dan lijkt het me inderdaad een HSL-test, hoewel daarbij voor zover ik weet geen passagiers aanwezig zijn.
ik neem aan ICM 4067? aangezien het nog geen tijd is voor trein 4067quote:
de brandweer meldt via p2000 tis 2.4, wat overeenkomt met een zeer grote brand in een trein op een station, of het station zelfquote:
aldus omroep gelderlandquote:'T HARDE - Bij het treinstation in 't Harde staat op dit moment een trein in brand. De brandweer is ter plaatste. Volgens de politie gaat het om een lege passagierstrein.
Wat er precies in brand staat en hoe de brand is ontstaan is nog niet duidelijk. Er zijn geen gewonden gevallen.
Vanwege de brand rijden er geen treinen tussen Zwolle en Nunspeet. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |