Niet aan het spoor inderdaad. Althans, niet aan het normaal bereikbare spoor. Ik ben ooit op een open dag in Montzen geweest. Met een stoomtrein over Het Viaduct gereden en zo, erg leuk. Maar Moresnet, Teuven, Voeren, en al die andere kleine dorpjes daar zijn sowieso wel de moeite waard. Helaas alleen niet die industriestrook aan de maasquote:
Ik ben zo'n beetje overal daar wel geweest, op fietstochten toen ik daar nog in de buurt woonde. Niet alleen spoorgerelateerde zaken ook. Maar al die foto's zijn nog analoog, wat online zetten lastig maakt. Eigenlijk een keer een negatiefscanner aanschaffenquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja, er is daar nog een hoop te zien, bijvoorbeeld het complex van Hombourg. Maar daar kom je dus eigenlijk nooit
Mja dat heb ik ook een beetje, alleen dan zonder foto'squote:Op woensdag 28 januari 2009 22:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben zo'n beetje overal daar wel geweest, op fietstochten toen ik daar nog in de buurt woonde. Niet alleen spoorgerelateerde zaken ook. Maar al die foto's zijn nog analoog, wat online zetten lastig maakt. Eigenlijk een keer een negatiefscanner aanschaffen
We hebben het grofweg over het gebied tussen Vise en Aachen, en ik had het meer specifiek over de open dag in Aachen en Montzen waar ik ooit geweest ben, waar een enorme materieelshow was en dus een stoomtreinrit over het viaduct van Moresnet. Spoortechnisch gezien zijn dat de interessantste stukken, maar voor de rest is het sowieso een erg leuk gebied. Zolang je maar uit het Maasdal kruipt in ieder gevalquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hebben jullie het nu over die enorme staalfabriek in Wallonie?
Vonken zijn tof.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:28 schreef dennistd het volgende:
De loc die de pimpel uit Bentheim ophaalt is vanmorgen iig gewoon vertrokken vanaf spoor 11 in Hengelo, wat gepaard ging met een hele grote vonkenregen (maarja, daar heeft ook nog niks gereden vandaag).
Vandaag slapen ze extra lang, want staking (alweer).quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:33 schreef von_Preussen het volgende:
Klopt ja, (Duits) personeel slaapt regelmatig in Bad Bentheim, en dan lijkt het me dat "hun" trein daar ook overnacht.
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:41 schreef James1988 het volgende:
Ik sta nu op Breda, op spoor 8, te wachten op de trein naar Den Haag. Ik keek achter me en zag op spoor 2 weer een Thalys staan. Aangezien ik nog wel even tijd had, wilde ik naar spoor 3 lopen om een foto te maken.
Kom ik op spoor 3, Thalys weg! Keek ik in de richting Tilburg, en ja hoor, daar reed hij net weg...
Wtf?
\quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??
Nee richting Schubbekutteveen-West.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus de Thalys vertrok richting Tilburg??
Ik zie het zo voor me, komt je die trap op rennenquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee richting Schubbekutteveen-West.
Hij reed in de richting van Tilburg ja, geen idee waarvoor alleen. Wel typisch dat hij precies wegreed toen ik 'm op de foto wilde zetten.
Bronquote:Spoorboekloos treinen voorlopig onmogelijk
UTRECHT - Het plan om vanaf 2010 spoorboekloos twaalf treinen per uur te laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven is niet haalbaar.
De frequenties blijken in combinatie met de goederentreinen op dit traject niet mogelijk op de bestaande infrastructuur. De Nederlandse Spoorwegen schrijven dat in een brief aan consumentenorganisaties.
Vervoerders onderzoeken nog of voor het idee plaats is in de dienstregeling van 2011.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |