Hallo, ik ben een jongen van 20 en ik zit met een behoorlijk groot probleem. Ik ben op dit moment doodongelukkig omdat er een paar dingen in mijn leven zijn waar ik me totaal geen raad mee weet. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik er eigenlijk nergens anders over kan praten en hier anoniem wel kan vertellen wat er aan de hand is.
Het probleem is eigenlijk dat ik een afwijkende geaardheid heb. Ik val namelijk op jongens in de puberteit of iets erna. Het verschijnsel heet efebofilie, en is dus niet hetzelfde als pedofilie. Het heeft echter wel ongeveer dezelfde gevolgen. Ik besef me namelijk de laatste tijd dat ik door deze afwijking heel veel dingen moet gaan missen in mijn leven. Ik zal nooit een normale, langdurige relatie kunnen hebben en ik zal het nooit kunnen ervaren om bij diegene te zijn waar ik verliefd op ben. En ook seksueel gezien zal ik me nooit echt kunnen uiten. Het besef dat ik die twee belangrijkste menselijke behoeftes nooit kan ervaren op de manier die ik wil is op dit moment overdraaglijk en maakt me doodongelukkig.
Wat het allemaal nog ingewikkelder maakt, is dat ik nu ook nog verliefd ben geworden op mijn beste vriend. Hij is ongeveer van mijn leeftijd en is 100% hetero en voor mij dus onbereikbaar. Ik wordt er gek van dat ik zulke intense gevoelens heb, maar er niks mee kan. En omdat ik ze niet kan uiten, merk ik dat ze ook alleen maar heftiger worden. Ik word bijvoorbeeld gek van jaloezie op sommige momenten.
Ik word elke keer weer geconfroneerd met mijn probleem, en het beinvloed ook mijn dagelijks leven. Ik loop al bij een psycholoog, maar ik heb het idee dat hij ook niet weet wat hij er mee aanmoet. Verder weet niemand ervan. Ik weet ook niet precies wat ik hier zoek, maar ik wil gewoon wat meningen horen over de situatie. Misschien heeft er iemand adviezen of tips, want ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan.