abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65424401
Hallo, ik ben een jongen van 20 en ik zit met een behoorlijk groot probleem. Ik ben op dit moment doodongelukkig omdat er een paar dingen in mijn leven zijn waar ik me totaal geen raad mee weet. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik er eigenlijk nergens anders over kan praten en hier anoniem wel kan vertellen wat er aan de hand is.

Het probleem is eigenlijk dat ik een afwijkende geaardheid heb. Ik val namelijk op jongens in de puberteit of iets erna. Het verschijnsel heet efebofilie, en is dus niet hetzelfde als pedofilie. Het heeft echter wel ongeveer dezelfde gevolgen. Ik besef me namelijk de laatste tijd dat ik door deze afwijking heel veel dingen moet gaan missen in mijn leven. Ik zal nooit een normale, langdurige relatie kunnen hebben en ik zal het nooit kunnen ervaren om bij diegene te zijn waar ik verliefd op ben. En ook seksueel gezien zal ik me nooit echt kunnen uiten. Het besef dat ik die twee belangrijkste menselijke behoeftes nooit kan ervaren op de manier die ik wil is op dit moment overdraaglijk en maakt me doodongelukkig.

Wat het allemaal nog ingewikkelder maakt, is dat ik nu ook nog verliefd ben geworden op mijn beste vriend. Hij is ongeveer van mijn leeftijd en is 100% hetero en voor mij dus onbereikbaar. Ik wordt er gek van dat ik zulke intense gevoelens heb, maar er niks mee kan. En omdat ik ze niet kan uiten, merk ik dat ze ook alleen maar heftiger worden. Ik word bijvoorbeeld gek van jaloezie op sommige momenten.

Ik word elke keer weer geconfroneerd met mijn probleem, en het beinvloed ook mijn dagelijks leven. Ik loop al bij een psycholoog, maar ik heb het idee dat hij ook niet weet wat hij er mee aanmoet. Verder weet niemand ervan. Ik weet ook niet precies wat ik hier zoek, maar ik wil gewoon wat meningen horen over de situatie. Misschien heeft er iemand adviezen of tips, want ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan.
pi_65424703
Tja.......als de psycholoog het al niet weet........
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_65424748
Dan een andere psycholoog ?
pi_65424823
en als je nu een meerderjarig homo-vriendje zoekt met een baby-face, zodat ie er wel uitziet alsof ie in de pubertijd / net erna zit? Dan kun je gerust al je lusten botvieren. Qua langlopendheid van de relatie; tsja dat zou ik niet weten...
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  maandag 26 januari 2009 @ 16:53:46 #5
235417 Blommaert
Weggelopen Zeeuw
pi_65424967
serieus... ik weet niet hoe oud je bent of zo...
Maar ga gewoon is naar een gaybar, leer mensen kennen
en daar zijn genoeg jongeren die iemand zoeken...

En velen maken zich op als een stel vrouwen,
maar bij mannen werkt het omgekeerd XD
Ze lijken er alleen maar jonger op.

En anders moet je een stapje verder gaan ---> psychiater
En laat jezelf niet labelen door één of andere naam, want
dan ga je je alleen maar richten op dat terwijl je heus ook
wel op andere mannen van andere leeftijden kan vallen.
< Voer een persoonlijk bericht in >
  maandag 26 januari 2009 @ 16:56:09 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65425060
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:53 schreef Blommaert het volgende:

Maar ga gewoon is naar een gaybar, leer mensen kennen
en daar zijn genoeg jongeren die iemand zoeken...

En velen maken zich op als een stel vrouwen,
maar bij mannen werkt het omgekeerd XD
Ze lijken er alleen maar jonger op.

En anders moet je een stapje verder gaan ---> psychiater
En laat jezelf niet labelen door één of andere naam, want
dan ga je je alleen maar richten op dat terwijl je heus ook
wel op andere mannen van andere leeftijden kan vallen.
Lees de 1e zin van de OP eens lieverd
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65425270
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:53 schreef Blommaert het volgende:
serieus... ik weet niet hoe scheef jij bent of zo...

Verder lastige situatie, vraag aan je psycholoog of hij collega's kan inlichten over de kwestie misschien?
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 26 januari 2009 @ 17:03:43 #8
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_65425391
Maak je je niet teveel zorgen? Je bent 20 en verliefd op iemand van ongeveer je eigen leeftijd, dat is toch niet vreemd? Het kan best zijn dat je valt op jongens die (iets) jonger zijn dan jij, maar dat die leeftijd wel 'meegroeit' met je eigen leeftijd. Je bent nu sowieso nog te jong om te weten of je efebofiel bent.
...as always
  maandag 26 januari 2009 @ 17:04:51 #9
235417 Blommaert
Weggelopen Zeeuw
pi_65425435
Ow ja 20.... misschien ben ik niet geïnteresseerd ^^
Trouwens pubertijd of iets erna is toch rond jouw leeftijd of zie k dat verkeerd XD
pi_65425676
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:03 schreef Anyanka het volgende:
Maak je je niet teveel zorgen? Je bent 20 en verliefd op iemand van ongeveer je eigen leeftijd, dat is toch niet vreemd? Het kan best zijn dat je valt op jongens die (iets) jonger zijn dan jij, maar dat die leeftijd wel 'meegroeit' met je eigen leeftijd. Je bent nu sowieso nog te jong om te weten of je efebofiel bent.
dat dus
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_65426023
quote:
idd voor iemand van 20 ben je nog te jong voor die diagnose.. anders zou half puberend nederland dat zijn.....

de ander helft zijn dan alle MILF-lovers
I'm not the man you think I am!
  maandag 26 januari 2009 @ 17:24:59 #12
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_65426160
quote:
Inderdaad. De manier waarop jij nu voor jezelf een diagnose stelt maakt je alleen maar ongelukkig. Maar ben jij wel in staat omdat zelf te doen? Hoe vreemd is het dat je als relatief jongere op jongeren valt?

Vooralsnog ben je 'alleen maar' of 'gewoon' (het is maar hoe je het wilt zien hè?) homo... Gezien de vele anderen op deze aardkloot die dat ook zijn, en daar prima mee kunnen leven, valt het volgens mij allemaal nog wel mee.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_65457849
Bijna iedereen heeft last van efebofilie, alleen is het zelden zo dat het een noodzaak is in plaats van een voorkeur. Je bent te jong om te weten of dat zo is, en al was het zo, het is niet heel erg.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:14:43 #14
172358 oddman
Introspecteur
pi_65461573
Toen ik de leeftijd van TS had, had ik ook efebofilie. En was ik ook verliefd op mijn beste vriendin.

Meh.

Komt wel goed.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_65462007
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:14 schreef oddman het volgende:
Toen ik de leeftijd van TS had, had ik ook efebofilie. En was ik ook verliefd op mijn beste vriendin.

Meh.

Komt wel goed.
Met welk medicijn ben jij weer beter geworden?
pi_65466896
-edit- en jij kortzichtig

[ Bericht 83% gewijzigd door Re op 27-01-2009 21:24:02 ]
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
  woensdag 28 januari 2009 @ 02:45:04 #17
235417 Blommaert
Weggelopen Zeeuw
pi_65478924
Dus volgens een Beauregard "mens" heb je efobofilie als je 1 keer verliefd wordt op je beste vriendin......

Dat heet mere exposure effect en het delen van normen en waarden ReTaRd....
pi_65478980
Ho, relax! Je stopt jezelf wel heel jong in een hokje hoor! En je aannames over al bijna een gebroken toekomst ("Ik zal nooit een normale, langdurige relatie kunnen hebben en ik zal het nooit kunnen ervaren om bij diegene te zijn waar ik verliefd op ben") vind ik echt desastreus voor je ontwikkeling. Je kijkt met oogkleppen naar jezelf! En wat zegt je psycholoog van deze 'diagnose'? Want ik kan me nauwelijks voorstellen dat die daarin mee zou gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65481394
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:45 schreef Blommaert het volgende:
Dus volgens een Beauregard "mens" heb je efobofilie als je 1 keer verliefd wordt op je beste vriendin......

Dat heet mere exposure effect en het delen van normen en waarden ReTaRd....
.

Ziekte, noem ik dat.
pi_65482171
And the TS has left the building...

Altijd irritant wanneer ze niet te horen krijgen wat ze willen horen...

Mocht je dit toch lezen: je bent begin 20, je valt op jongens van je eigen leeftijd. Ook op je beste vriend, die hetero is. In mijn ogen een gevalletje vette pech. En een gevalletje drama-queen.....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:07:23 #21
235417 Blommaert
Weggelopen Zeeuw
pi_65488849
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:45 schreef zwaaibaai het volgende:
And the TS has left the building...

Altijd irritant wanneer ze niet te horen krijgen wat ze willen horen...

Mocht je dit toch lezen: je bent begin 20, je valt op jongens van je eigen leeftijd. Ook op je beste vriend, die hetero is. In mijn ogen een gevalletje vette pech. En een gevalletje drama-queen.....
pi_65488872
Om heel eerlijk te zijn begrijp ik 't probleem niet zo goed zoals mensen voor me al opgemerkt hebben: je bent zelf 20, dus je valt op mensen van ongeveer je eigen leeftijd. En je praat jezelf dingen aan dat je nooit 'n langdurige relatie zult hebben enzovoorts. Beetje negatieve instelling. (understatement ) Ik hoop dat de TS nog terugkomt.

M.
Hallon!
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:32:42 #23
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_65494842
Wat betreft je vriend, je moet je proberen er overheen te zetten, er zit niks anders op. Als dat niet lukt blijft er maar één ding over; het contact met hem verbreken, anders ga je er straks aan onderdoor.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:58:51 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65506197
Je bent pas 20, wat een onzin heb je je nou weer laten aanpraten?? Op wat voor soort mannen/vrouwen je valt ligt nog helemaal niet vast, dat hele efebofilie verhaal is absoluut ONZIN en er klopt helemaal niets van. Ga alsjeblieft naar een andere psycholoog en klaag je huidige aan, want deze is duidelijk een kwakzalver die geen verdere schade aan mag richten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:22:02 #25
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_65518237
misschien hou je toch meer van vlezige sneetjes en ben je in de war
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')