abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 januari 2009 @ 17:34:25 #1
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_65391413
Gisteren is er ingebroken bij mijn achterburen; dit was de 5e keer sinds 2 maanden dat er vlakbij in de buurt is ingebroken en we hebben dan ook voorgenomen maatregelen te treffen.

Om te beginnen willen we graag een kluis aanschaffen. Nu heb ik hier en daar een beetje rond gekeken maar ik weet niet zo goed wat wijs is. Wie kan mij helpen met het nemen van een beslissing?
Het is een kluis voor prive gebruik. Er zal maximaal tot 5000,- inliggen.

- Waar moet je op letten qua inbraak en brandwerende kwaliteiten?
- Hoe zit dat met de verzekering?
- De keuze is tussen een slot met sleutel of een electronisch cijferslot (duurder) Wat is het beste? Als je voor de sleutel kiest, waar laat je die sleutels dan?
- Waar is de beste plaats om een kluis te plaatsen?
- Wat stop je uiteindelijk ik de kluis waarvan je zeker wil zijn dat het niet in handen kan komen van inbrekers? Geld en sieraden natuurlijk, paspoort en andere identificatie-papieren? Wat nog meer?



Sorry, het zijn een hoop vragen, ik hoop dat iedereen effe mee wil denken
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_65391441
Koop een kleine en lichte, dan wordt het voor mij makkelijker om hem te tillen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65391468
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:35 schreef Koploperkopper het volgende:
Koop een kleine en lichte, dan wordt het voor mij makkelijker om hem te tillen.
Zorg er dus voor dat het eentje is die je kunt verankeren, of dusdanig zwaar is dat het niet te sjouwen valt.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 januari 2009 @ 17:38:58 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65391582
Verzekeringspapieren, testamenten, misschien reservesleutels van je auto? Negatieven van oude foto's, alles wat je bij een brand niet kwijt wilt of kunt vervangen.

Sleutel of code is een kwestie van voorkeur. Een sleutel moet je veilig op kunnen bergen, een code kun je in je geheugen opslaan (of bij iemand anders deponeren).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 25 januari 2009 @ 17:39:42 #5
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_65391607
Ja, idd.. hij zal verankerd worden in de grond denk ik.. anders heb ik er nog niks aan
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_65391653
Leg je kluissleutel in een kleinere kluis met cijferslot
pi_65392025
in ieder geval geen bouwmarkt ding, die krijg je met een schroevendraaier open!
  zondag 25 januari 2009 @ 17:51:15 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_65392080
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:38 schreef Rewimo het volgende:
Verzekeringspapieren...
dat hoor ik vaker, maar waarom is dat? je bent toch nog gewoon verzekerd ook als de papieren weg zijn? kwestie van even met de verzekeraar bellen lijkt me?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:55:51 #9
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_65392236
ik zou hem achter een schilderij maken haha
Look who's back in the wrong place at the right time
  zondag 25 januari 2009 @ 18:01:39 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_65392437
ik zou om te beginnen ervoor zorgen dat je met certificaat alle sleutels meekrijgt die er bestaan voor die unit.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 25 januari 2009 @ 18:02:43 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_65392470
Misschien heb je hier iets aan? artikel uit de NRC:

http://www.nrc.nl/economi(...)luis_biedt_weerstand
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_65392757
Brandwerende kluizen zijn vaak niet goed te verankeren, en inbraakwerende zijn weer niet zo goed tegen brand.
In de consumentengids van deze maand staat een test van een aantal kluizen.
Beste koop was volgens hun de Metafa MK-3b, sleutelkluis. (niet te kraken maar niet zo brandwerend als een paar andere die weer binnen 1 minuut te kraken waren)
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 25 januari 2009 @ 18:18:01 #13
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_65392928
oh, nog een topic

Prive kluis, prijzen? waar?

Metafa MK-3b wordt binnen 11 minuten te heet zeggen ze daar, da's nog best snel
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 25 januari 2009 @ 18:26:39 #14
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65393186
Ik zou geen kluis nemen. Beter dat ze die 5000 euro snel meenemen dan dat ze je 's nachts uit bed tillen met een pistool op je hoofd om de kluis voor hun te kraken.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65393396
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:26 schreef Rosbief het volgende:
Ik zou geen kluis nemen. Beter dat ze die 5000 euro snel meenemen dan dat ze je 's nachts uit bed tillen met een pistool op je hoofd om de kluis voor hun te kraken.
Echte kluis wegwerken in de vloer (wordt ie ook niet zo warm bij brand) en een goedkoop bouwmarktding met een paar sieraden van de hema er in in een kast zetten.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een kluis bij de bank huren.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_65394387
Er was pas geleden een onderzoek geweest naar de inbraakwerendheid van kluizen, en de conclusie was dat het bedroevend slecht gesteld daarmee is, wil je een kluis, koop dan een echte, want die van de bouwmarkt zijn vaak binnen 3 minuten open, en sommigen vliegen al open zodra je hem een keertje hard op de grond gooit.

Het is alleen jammer dat een goede kluis erg duur is, dus wat dat betreft kun je het geld dan beter in de beste kluis stoppen die er is, de bank.
pi_65403402
ik heb een test gezien bij kassa waar ze heel veel van die kleine kluisjes in een mum van tijd open hadden.
Echter werd daarbij wel gebruik gemaakt van een techniek die bestond uit morrelen aan het slot terwijl ze tegelijk de kluis een beetje lieten stuiteren.
Dat lukt alleen maar bij een kluis die los staat en niet zwaarder is dan een kilo of 10.
Ik heb zelf meerdere kluisjes maar die zijn zwaar verankerd.
Ik bewaar o.a. reservesleutels en niet (of lastig) vervangbare documenten in één van de kluizen.
In vakantietijd kwam ook mijn uitneembare harddisk er in te liggen. Tegenwoordig staat mijn netwerkschijf vast opgesteld ín een kluis.

[ Bericht 2% gewijzigd door quo_ op 27-01-2009 14:30:12 ]
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_67750328
Kickje van dit oude topic; lijkt me niet nuttig om een nieuw topic voor aan te maken.

Ik ben op zoek naar een kluis om permanent een vast opslagmedium in te plaatsen. Bestaan er kluizen (data safes) met kabelinvoer, die toch redelijk tot goed brandwerend zijn, of is dat onmogelijk...?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 6 april 2009 @ 09:54:27 #19
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_67751260
Mooie kick

Ik heb uiteindelijk de beste keus uit de test van de consumentenbond laten plaatsen; de MK 3B van Metafa
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_96088702
Spam

[ Bericht 97% gewijzigd door HeatWave op 28-04-2011 14:47:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')