Die foto is niet zo heel oud, en hij is er zeker geen 13. Hij had in het laatste jaar van de middelbare school lang haar en als je de foto goed bekijkt zie je dat hij een jaar of 17 of 18 is, zeker geen 13.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat kun je toch niet zien aan die foto? Die foto is oud, is gemaakt toen ie een jaar of dertien was. Vertel mij eens welke dertienjarige vol zelfvertrouwen in het leven staat. Neem een gemiddelde klassefoto van de brugklas en je ziet allemaal onzekere snoetjes.
[..]
Nogmaals, dit is geen foto van een 20-jarige (want zo oud is de dader nu). Hij heeft zelfs een enorme rugzak op z'n rug, geen baardgroei, nog duidelijk een kindergezichtje.
Deze foto zegt helemaal niks. Niks over of ie kan voetballen en of ie lekkere wijven neukt. Dit is geen recente foto. En daarom vind ik de verhalen eromheen dat je het aan de ogen kunt zien onzin.
LOL.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:16 schreef Shitney het volgende:
[..]
Die foto is niet zo heel oud, en hij is er zeker geen 13. Hij had in het laatste jaar van de middelbare school lang haar en als je de foto goed bekijkt zie je dat hij een jaar of 17 of 18 is, zeker geen 13.
Ik heb zelf schoolgaande kinderen en ik kan zelfs bij de jongere kinderen al zien wie de haantjes de voorsten zijn, wie de stoere knullen worden, welke jongens later de meisjes van zich af moeten slaan, welke jongens de brommers, voetbal, neuken en bier knullen worden en welke de kneusjes die goed zijn in scheikunde en op hun 21e nog maagd zullen zijn. Deze Kim De Gelder hoort overduidelijk bij de laatste categorie.
Maar goed, dat is mijn mening op basis van de foto's, jij mag er anders over denken uiteraard.
Er is weinig over zijn gezin bekend, maar in alle berichten wordt alleen gezegd dat zijn ouders goed bemiddeld zijn en dat ze alles deden om hun kinderen gelukkig te maken.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:07 schreef Luiaerdt het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af wat voor invloed de ouders van zo iemand hebben gehad..
Je ziet vaak mensen die echt aan de drugs raken of andere gekke dingen doen dat ze niet echt een leuke jeugd gehad hebben
Al hoeft dit natuurlijk niet zo te zijn bij deze jongen, misschien heeft hij inderdaad een ziekte o.i.d.
Ik denk toch dat ie jonger is. In een vorig topic stond nog een foto van hem met lang haar, en toen zag z'n gezicht toch echt mannelijker en dus ouder uit. Daar zal hij wel ouder zijn. Een jongen van al 17 of 18 zie ik hier niet in.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:16 schreef Shitney het volgende:
[..]
Die foto is niet zo heel oud, en hij is er zeker geen 13. Hij had in het laatste jaar van de middelbare school lang haar en als je de foto goed bekijkt zie je dat hij een jaar of 17 of 18 is, zeker geen 13.
Ik heb zelf schoolgaande kinderen en ik kan zelfs bij de jongere kinderen al zien wie de haantjes de voorsten zijn, wie de stoere knullen worden, welke jongens later de meisjes van zich af moeten slaan, welke jongens de brommers, voetbal, neuken en bier knullen worden en welke de kneusjes die goed zijn in scheikunde en op hun 21e nog maagd zullen zijn. Deze Kim De Gelder hoort overduidelijk bij de laatste categorie.
Maar goed, dat is mijn mening op basis van de foto's, jij mag er anders over denken uiteraard.
Het lijkt me toch wel evident dat als iemand tot een dergelijke moordpartij in staat is, er ooit eens *ergens* iets mis is gegaan in het koppie, en het voor het komen tot een psychologisch profiel en het bepalen van de evt. directe trigger voor de slachting het van het grootste belang is te kijken naar de ouder/kindrelatie en de jeugd van de dader, srsly, dat je dat zelf niet bedenkt vind ik op zijn minst opmerkelijk.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, ik stel een vraag en die meen ik serieus. Ik was benieuwd wat de user precies van de ouders wil weten.
Het kan heel goed zijn dat daar een mede-oorzaak ligt maar het blijkt niet meteen uit de informatie die nu voorhanden is.
Beetje normale ouders zullen kapot gaan door dit alles... ook zij hebben misschien geen antwoorden en zitten vol vragen etc, waar zaten we fout, wat hebben we gedaan waardoor hij zo door het lint ging etc.. schuldgevoel etc etc..quote:Op maandag 26 januari 2009 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
De ouders zullen heus ook wel al ondervraagd zijn over die jongen hoor.
Misschien moeten ze eens naar de pastoor gaan kijken.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:03 schreef Luiaerdt het volgende:
Misschien moeten ze eens naar die ouders gaan kijken.
Wat trek jij toch snel conclusies voor anderenquote:Op maandag 26 januari 2009 10:23 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wel evident dat als iemand tot een dergelijke moordpartij in staat is, er ooit eens *ergens* iets mis is gegaan in het koppie, en het voor het komen tot een psychologisch profiel en het bepalen van de evt. directe trigger voor de slachting het van het grootste belang is te kijken naar de ouder/kindrelatie en de jeugd van de dader, srsly, dat je dat zelf niet bedenkt vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Die zijn er wel, maar mogen niet gebruikt worden in een beschaafde maatschappij.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:24 schreef Frutsel het volgende:
Helaas is er geen manier om hem verplicht te laten praten
Zelfs die manieren geven geen garantie op succes.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die zijn er wel, maar mogen niet gebruikt worden in een beschaafde maatschappij.
Dat laatste heb ik ook nergens beweerd. Ik zeg juist dat ik het beangstigend vind dat hij zo gewoon is. Zo'n heel gewoon kneusje zoals er honderdduizenden van zijn en waarvan de meesten rond hun dertigste hele gewone leuke mannen zijn die zichzelf ook niet meer kunnen voorstellen dat ze ooit zo depri en zwaar op de hand waren. Vandaar dat ik hem knuffelbaar vond, bij de meeste jongens is dat een fase waar ze echt wel overheen groeien, hoort het ook een beetje bij puber en adolescent zijn.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk toch dat ie jonger is. In een vorig topic stond nog een foto van hem met lang haar, en toen zag z'n gezicht toch echt mannelijker en dus ouder uit. Daar zal hij wel ouder zijn. Een jongen van al 17 of 18 zie ik hier niet in.
En een jongen die stoer is, meiden neukt en bier drinkt kan ook geestelijk instabiel zijn.
Het zegt allemaal alsnog niets.
In niks is te zien aan deze foto dat het een jongen is die in staat zou kunnen zijn tot het vermoorden van baby's.
Waar doe ik dat dan?quote:Op maandag 26 januari 2009 10:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat trek jij toch snel conclusies voor anderen
Daarom lijkt het me nogal duidelijk dat daar uitvoerig naar gekeken moet worden.quote:Ik lees in zijn profiel dat hij uit een redelijk welgesteld milieu komt, zijn ouders zijn niet gescheiden enz. Dat zegt allemaal nog heel weinig maar het geeft ook niet direct aanknopingspunten.
Ja, maar jij vind jezelf er ook sympathiek uitzien. Dus dat zegt niks.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:34 schreef SHE het volgende:
Ik vind 'm er ook niet gestoord uit zien op de foto; eerder sympathiek
Ik denk dat het voor een ouder misschien nog wel erger is om de moeder van de dader te zijn dan de moeder van een slachtoffer. Ik zou het al verschrikkelijk vinden als iemand mijn kind zou beschrijven zoals deze Kim beschreven wordt, als een zonderling, zonder vrienden, een autistisch aandoend raar joch dat maar geen aansluiting vindt. Daar zou ik als moeder al jaren kopzorgen van hebben, je wil toch allemaal dat je kind gelukkig, blij en succesvol in het leven staat? En als hij dan ook nog mensen, babies zelfs, afslacht... Volgens mij ga je echt kapot daaraan, en is het zelfverwijt enorm.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beetje normale ouders zullen kapot gaan door dit alles... ook zij hebben misschien geen antwoorden en zitten vol vragen etc, waar zaten we fout, wat hebben we gedaan waardoor hij zo door het lint ging etc.. schuldgevoel etc etc..
Enige die vragen kan beantwoorden, schuldgevoel kan wegnemen, helderheid kan verschaffen is de dader en die zwijgt. Helaas is er geen manier om hem verplicht te laten praten
quote:
Je suggereert dat ik dat zelf niet bedenk, dat doe ik juist wel, ik vroeg alleen een user om er nog wat explicieter over te zijn waaruit jij blijkbaar opmaakt dat ik denk dat de ouders er geen rol in kunnen spelen ofzo?quote:Op maandag 26 januari 2009 10:23 schreef Vivi het volgende:
van het grootste belang is te kijken naar de ouder/kindrelatie en de jeugd van de dader, srsly, dat je dat zelf niet bedenkt vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Zeker. Maar uit de eerste berichten over dat gezin, blijkt daar nog niet meteen iets van. Maar dat neemt niet weg dat het zeker een mogelijkheid is.quote:Daarom lijkt het me nogal duidelijk dat daar uitvoerig naar gekeken moet worden.
De groep daders van publiek geweld telt een groot aantal 'first offenders' (mensen die eenmalig tot een geweldsexplosie komen). Verdachten die zowel binnenshuis als buitenshuis gewelddadig zijn, hebben vaak zelf met een ernstige geweldsproblematiek te maken gehad.
Niet alleen kàn het verhaal van het groene haar weer een link zijn met the joker, maar het geeft aan dat hij in december al met kleine kinderen in zijn hoofd zat. Achteraf een zeldzaam en griezelig inkijkje in zijn geest...quote:Op maandag 26 januari 2009 09:08 schreef Shitney het volgende:
[..]Soms stelden ze zich wel vragen bij het gedrag van hun jonge collega. Begin december verscheen hij plots op het werk met ros geverfd haar, de kleur waarmee hij vrijdag na zijn moordende tocht ook opgepakt werd. 'Hij had daar een heel vreemde uitleg voor', vertellen enkele collega's. 'Hij was aan het spelen geweest met enkele kleinere kinderen en die hadden zijn haar met groene graffitiverf bespoten, zei hij. Omdat hij de groene verf niet weggewassen kreeg, had hij zijn haar maar ros geverfd.'[...]
Bron: de standaard online
Denk ik ook wel, maar ook dat hangt af van de relatie met ouders/kind. Misschien maakte hij geen deel meer uit van het gezin / aanvaringen / weggelopen. (Geen idee of hier wat over bekend is trouwens )quote:Op maandag 26 januari 2009 10:38 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een ouder misschien nog wel erger is om de moeder van de dader te zijn dan de moeder van een slachtoffer. Ik zou het al verschrikkelijk vinden als iemand mijn kind zou beschrijven zoals deze Kim beschreven wordt, als een zonderling, zonder vrienden, een autistisch aandoend raar joch dat maar geen aansluiting vindt. Daar zou ik als moeder al jaren kopzorgen van hebben, je wil toch allemaal dat je kind gelukkig, blij en succesvol in het leven staat? En als hij dan ook nog mensen, babies zelfs, afslacht... Volgens mij ga je echt kapot daaraan, en is het zelfverwijt enorm.
Ik ben ook goed in scheikundequote:Op maandag 26 januari 2009 10:16 schreef Shitney het volgende:
[..]
Maar wel raar. Hij voldoet wel aan het 'buitenstaander-signalement' in mijn hoofd. Dat is altijd achteraf geklets natuurlijk, maar dat hij fan is geweest van metal muziek verbaast me niksquote:Op maandag 26 januari 2009 11:29 schreef petitlapin2 het volgende:
ik vind hem op de foto's vriendelijk en zachtaardig overkomen...
zo zie je maar...
Ja, dat zie je meteen. Lang haar, een beetje een alto-uiterlijk.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar wel raar. Hij voldoet wel aan het 'buitenstaander-signalement' in mijn hoofd. Dat is altijd achteraf geklets natuurlijk, maar dat hij fan is geweest van metal muziek verbaast me niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |