abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:28:33 #26
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_65372227
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:33 schreef Susi het volgende:
De Standaard Online

Het dochtertje van de Vlaamse journalist Bart van Belle zat ook op deze creche. Hij beschrijft hier de gebeurtenissen van afgelopen vrijdag, het gebeurde toen zijn dochter daar ook lag.
jaargenoot, schoolgenoot, nooit gemogen die gast; maar dit is verschrikkelijk wens hem en alle andere betrokkenen veel positieve krachten. Onbeschrijfbaar
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:55:32 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65373133
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:20 schreef Specularium het volgende:
Ben benieuwd wanneer muziek of games de schuld gaan krijgen.

Erg heldhaftig, tegen kinderen die zich niet kunnen verweren.
welke muziek of spelletjes geven aanleiding om babies af te slachten? Dat deed zelfs the Joker niet ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 25 januari 2009 @ 00:01:42 #28
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65373310
Daarom juist vind ik dat zo iemand (die dus duidelijk zo ernstig gestoord is) nooit meer in een samenleving terecht mag komen. Dit zijn verdorie baby's en peuters; hoe ziek kan je zijn
pi_65373538
Hoe zit dat nu met dat beschilderde gezicht? Mijn schoonmoeder vertelde dat er gisteravond een arts op tv was die als een van de eersten ter plaatse is geweest en ook de dader behandeld had en die vertelde dat zijn gezicht helemaal niet beschilderd was?
Maar mijn schoonmoeder staat ook niet bepaald bekend om haar fantastische luistercapaciteiten dus ik weet niet wat ik daar van moet geloven.

Op nu.nl staat overigens dat het stadsbestuur besloten heeft dat het kinderdagverblijf voorgoed haar deuren moet sluiten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65373562
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:55 schreef Re het volgende:

[..]

welke muziek of spelletjes geven aanleiding om babies af te slachten? Dat deed zelfs the Joker niet ...
Silent scream van Slayer?

De link met Batman is al gelegd, dat het een 'gewone' psychopaat zou zijn is immers geen verklaring genoeg.
Er moet op de een of andere manier altijd dwangmatig een externe factor worden bijgesleept.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:28:28 #31
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65374044
Wel mooi te lezen in het getuigenverslag van de redacteur dat hij van zijn collega's heeft vernomen dat de dader bij zijn arrestatie ' er flink van langs heeft gehad '

Ik kan me de woede van de agenten goed voorstellen. Petje af dat ze in staat waren het daarbij te laten.
Ik had dat niet gekund. Ik had zijn hart er uit gerukt en hem erin laten stikken.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:32:43 #32
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65374167
Ik had 'm langzaam gewurgd en steeds als'ie bijna dreigde te stikken weer een beetje losgelaten om vervolgens weer te knijpen.....

Djeez.... Ik wou dat ik zo iemand een uur in mijn handen had.....
pi_65374194
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:09 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoe zit dat nu met dat beschilderde gezicht? Mijn schoonmoeder vertelde dat er gisteravond een arts op tv was die als een van de eersten ter plaatse is geweest en ook de dader behandeld had en die vertelde dat zijn gezicht helemaal niet beschilderd was?
Maar mijn schoonmoeder staat ook niet bepaald bekend om haar fantastische luistercapaciteiten dus ik weet niet wat ik daar van moet geloven.
Ze bedoelt ws. de man die bij Pauw en Witteman zat, die vertelde dat inderdaad.
pi_65374229
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:28 schreef SHE het volgende:
Wel mooi te lezen in het getuigenverslag van de redacteur dat hij van zijn collega's heeft vernomen dat de dader bij zijn arrestatie ' er flink van langs heeft gehad '

Ik kan me de woede van de agenten goed voorstellen. Petje af dat ze in staat waren het daarbij te laten.
Ik had dat niet gekund. Ik had zijn hart er uit gerukt en hem erin laten stikken.
Maar was dat uit woede of wellicht om dat de arrestant zich verzette? Ik denk dat de politie professioneel genoeg is om de emoties geen rol te laten spelen.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:37:38 #35
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65374306
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar was dat uit woede of wellicht om dat de arrestant zich verzette? Ik denk dat de politie professioneel genoeg is om de emoties geen rol te laten spelen.
Volgens mij niet hoor. Ik keek vanavond even het Belgische journaal en zelfs de hulpverleners zijn helemaal kapot van de dingen die zij hebben gezien. Z stonden te huilen voor de tv.
pi_65374381
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:37 schreef childintime het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Ik keek vanavond even het Belgische journaal en zelfs de hulpverleners zijn helemaal kapot van de dingen die zij hebben gezien. Z stonden te huilen voor de tv.
Ja, veel hupverleners hadden ook hulpverlening nodig inderdaad. Maar politie-agenten gaan vast en zeker geen geweld tegen een arrestant gebruiken als dat niet nodig is, daar zijn strakke richtljnen voor en het kan alleen maar in het voordeel van de verdachte werken als dat wel gebeurt, dus dat lijjkt me niet zo logisch.

Het is wel weer bizar dat er zoveel zaken rond dit drama onduidelijk zijn of eerst verkeerd in de media komen. Gisteren over het aantal doden, vandaag over de bekentenis.
pi_65374422
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:37 schreef childintime het volgende:

[..]

Bij hulpverleners moet je je doorgaans ook niet teveel voorstellen. Naast de professionelen zoals ambulancemedewerkers en artsen zijn dat gewoon tante Truusjes die het zo gezellig vinden om een keer in de week bij het Rode Kruisgebouw koffie te drinken met de tante Toosjes. Maar dat Rode Kruis wordt in dit soort gevallen wel ingezet als hulpverlening en dan moeten de tantes aan de bak. En dat grijpt ze logischerwijs enorm aan omdat ze er toch niet aan gewend zijn. En gelukkig maar.

@SCH: Maar heb je enig idee wat daar van waar is? Want alle media die ik verder zie spreken allemaal nog steeds van een geschminkte man.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 25-01-2009 00:44:05 (typo :')) ]
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:48:21 #38
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65374537
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:42 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bij hulpverleners moet je je doorgaans ook niet teveel voorstellen. Naast de professionelen zoals ambulancemedewerkers en artsen zijn dat gewoon tante Truusjes die het zo gezellig vinden om een keer in de week bij het Rode Kruisgebouw koffie te drinken met de tante Toosjes. Maar dat Rode Kruis wordt in dit soort gevallen wel ingezet als hulpverlening en dan moeten de tantes aan de bak. En dat grijpt ze logischerwijs enorm aan omdat ze er toch niet aan gewend zijn. En gelukkig maar.

@SCH: Maar heb je enig idee wat daar van waar is? Want alle media die ik verder zie spreken allemaal nog steeds van een geschminkte man.
Volgens mij als je hulpverlener bent en je ziet dit soort dingen.... Dat trek je niet volgens mij... Je kunt op veel voorbereidt zijn, maar niet op het zien en helpen van kindjes van 0 tot 2 die met een mes gestoken zijn puur voor de lol....
pi_65374628
quote:
SCH: Maar heb je enig idee wat daar van waar is? Want alle media die ik verder zie spreken allemaal nog steeds van een geschminkte man.
Het werd niet helemaal duidelijk uit dat gesprek.

Het ging om Ignace Demeyer, hoofd spoedeisende hulp in het ziekenhuis in België, je kan het terugkijken

[ Bericht 10% gewijzigd door SCH op 25-01-2009 00:59:37 ]
pi_65374647
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:48 schreef childintime het volgende:

[..]

Volgens mij als je hulpverlener bent en je ziet dit soort dingen.... Dat trek je niet volgens mij... Je kunt op veel voorbereidt zijn, maar niet op het zien en helpen van kindjes van 0 tot 2 die met een mes gestoken zijn puur voor de lol....
En toch zijn er mensen die er met genoeg afstand naar kunnen kijken om zo het hoofd koel te houden.

Niemand heeft iets aan irrationele beslissingen, zeker niet op zo'n cruciaal moment.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:59:04 #41
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65374714
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:34 schreef SCH het volgende:

[..]
Ik denk dat de politie professioneel genoeg is om de emoties geen rol te laten spelen.
Zou me oprecht verbazen in een geval als dit.
  zondag 25 januari 2009 @ 01:00:49 #42
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65374736
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:59 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mij ook
pi_65374738
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:59 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mij niet, het zou me eerder verbazen als ze opzettelijk onnodig geweld hebben gebruikt. Ik kan me voorstellen dat ze woedend waren en dat er emoties speelden maar niet dat dat een dermate rol speelt, nogmaals: dat kan in het voordeel van de verdachte werken.
edit: ik heb het dan expliciet over de politie, niet over hulpverleners e.d.
pi_65374760
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Het werd niet helemaal duidelijk uit dat gesprek.

Het ging om Ignace Demeyer, hoofd spoedeisende hulp in het ziekenhuis in België, je kan het terugkijken

Die man is een held. Om zo het hoofd koel te houden en dan later op de avod nog bij Paul en Witteman te verschijnen en op een dergelijke manier verslag uit te brengen. Echt waar, diep respect!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_65374774
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die man is een held. Om zo het hoofd koel te houden en dan later op de avod nog bij Paul en Witteman te verschijnen en op een dergelijke manier verslag uit te brengen. Echt waar, diep respect!
Ik vond het eigenlijk een beetje raar, om dan nog helemaal naar Nederland te rijden voor een tv-programma na zo'n dag. Maar hij vertelt het wel goed en zakelijk idd.
pi_65374783
In dit soort gevallen zou ik toch wel uitzondering willen maken over mijn opvatting over de doodstraf.
pi_65374792
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Mij niet, het zou me eerder verbazen als ze opzettelijk onnodig geweld hebben gebruikt. Ik kan me voorstellen dat ze woedend waren en dat er emoties speelden maar niet dat dat een dermate rol speelt, nogmaals: dat kan in het voordeel van de verdachte werken.
Ook politie zijn mensen. En het gaat hier over de meest onschuldigen. Hopelijk is het gerucht niet waar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_65374793
quote:

[..]

Je hoort toch van alle kanten dat de hulpverlening in dit geval kalm en uiterst professioneel aan het werk is geweest? Waarom dan deze rare aannames?
  zondag 25 januari 2009 @ 01:04:25 #49
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65374796
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:00 schreef SCH het volgende:

[..]

"Opzettelijk onnodig geweld".... Sorry hoor, hoe proffesioneel je op zo'n mement moet kunnen zijn, "Onnodig" geweld is in zo'n context niet ter sprake......
pi_65374812
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:03 schreef IHVK het volgende:
In dit soort gevallen zou ik toch wel uitzondering willen maken over mijn opvatting over de doodstraf.
Ja, want dat lost alles op. Is de dader ook met 'n makkie hier vanaf gekomen, én zullen we wellicht nooit weten wat er mis is met die persoon. Herstel je opvatting dus maar weer, want dat lijkt me voor onderzoek én rechtvaardiging niet de juiste optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')