jaargenoot, schoolgenoot, nooit gemogen die gast; maar dit is verschrikkelijkquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:33 schreef Susi het volgende:
De Standaard Online
Het dochtertje van de Vlaamse journalist Bart van Belle zat ook op deze creche. Hij beschrijft hier de gebeurtenissen van afgelopen vrijdag, het gebeurde toen zijn dochter daar ook lag.
welke muziek of spelletjes geven aanleiding om babies af te slachten? Dat deed zelfs the Joker niet ...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:20 schreef Specularium het volgende:
Ben benieuwd wanneer muziek of games de schuld gaan krijgen.
Erg heldhaftig, tegen kinderen die zich niet kunnen verweren.
Silent scream van Slayer?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:55 schreef Re het volgende:
[..]
welke muziek of spelletjes geven aanleiding om babies af te slachten? Dat deed zelfs the Joker niet ...
Ze bedoelt ws. de man die bij Pauw en Witteman zat, die vertelde dat inderdaad.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:09 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoe zit dat nu met dat beschilderde gezicht? Mijn schoonmoeder vertelde dat er gisteravond een arts op tv was die als een van de eersten ter plaatse is geweest en ook de dader behandeld had en die vertelde dat zijn gezicht helemaal niet beschilderd was?
Maar mijn schoonmoeder staat ook niet bepaald bekend om haar fantastische luistercapaciteiten dus ik weet niet wat ik daar van moet geloven.![]()
Maar was dat uit woede of wellicht om dat de arrestant zich verzette? Ik denk dat de politie professioneel genoeg is om de emoties geen rol te laten spelen.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:28 schreef SHE het volgende:
Wel mooi te lezen in het getuigenverslag van de redacteur dat hij van zijn collega's heeft vernomen dat de dader bij zijn arrestatie ' er flink van langs heeft gehad '
Ik kan me de woede van de agenten goed voorstellen. Petje af dat ze in staat waren het daarbij te laten.
Ik had dat niet gekund. Ik had zijn hart er uit gerukt en hem erin laten stikken.
Volgens mij niet hoor. Ik keek vanavond even het Belgische journaal en zelfs de hulpverleners zijn helemaal kapot van de dingen die zij hebben gezien. Z stonden te huilen voor de tv.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar was dat uit woede of wellicht om dat de arrestant zich verzette? Ik denk dat de politie professioneel genoeg is om de emoties geen rol te laten spelen.
Ja, veel hupverleners hadden ook hulpverlening nodig inderdaad. Maar politie-agenten gaan vast en zeker geen geweld tegen een arrestant gebruiken als dat niet nodig is, daar zijn strakke richtljnen voor en het kan alleen maar in het voordeel van de verdachte werken als dat wel gebeurt, dus dat lijjkt me niet zo logisch.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:37 schreef childintime het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Ik keek vanavond even het Belgische journaal en zelfs de hulpverleners zijn helemaal kapot van de dingen die zij hebben gezien. Z stonden te huilen voor de tv.
Bij hulpverleners moet je je doorgaans ook niet teveel voorstellen. Naast de professionelen zoals ambulancemedewerkers en artsen zijn dat gewoon tante Truusjes die het zo gezellig vinden om een keer in de week bij het Rode Kruisgebouw koffie te drinken met de tante Toosjes. Maar dat Rode Kruis wordt in dit soort gevallen wel ingezet als hulpverlening en dan moeten de tantes aan de bak. En dat grijpt ze logischerwijs enorm aan omdat ze er toch niet aan gewend zijn. En gelukkig maar.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:37 schreef childintime het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Ik keek vanavond even het Belgische journaal en zelfs de hulpverleners zijn helemaal kapot van de dingen die zij hebben gezien. Z stonden te huilen voor de tv.
Volgens mij als je hulpverlener bent en je ziet dit soort dingen.... Dat trek je niet volgens mij... Je kunt op veel voorbereidt zijn, maar niet op het zien en helpen van kindjes van 0 tot 2 die met een mes gestoken zijn puur voor de lol....quote:Op zondag 25 januari 2009 00:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bij hulpverleners moet je je doorgaans ook niet teveel voorstellen. Naast de professionelen zoals ambulancemedewerkers en artsen zijn dat gewoon tante Truusjes die het zo gezellig vinden om een keer in de week bij het Rode Kruisgebouw koffie te drinken met de tante Toosjes. Maar dat Rode Kruis wordt in dit soort gevallen wel ingezet als hulpverlening en dan moeten de tantes aan de bak. En dat grijpt ze logischerwijs enorm aan omdat ze er toch niet aan gewend zijn. En gelukkig maar.
@SCH: Maar heb je enig idee wat daar van waar is? Want alle media die ik verder zie spreken allemaal nog steeds van een geschminkte man.
Het werd niet helemaal duidelijk uit dat gesprek.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:42 schreef MinderMutsig het volgende:
SCH: Maar heb je enig idee wat daar van waar is? Want alle media die ik verder zie spreken allemaal nog steeds van een geschminkte man.
En toch zijn er mensen die er met genoeg afstand naar kunnen kijken om zo het hoofd koel te houden.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:48 schreef childintime het volgende:
[..]
Volgens mij als je hulpverlener bent en je ziet dit soort dingen.... Dat trek je niet volgens mij... Je kunt op veel voorbereidt zijn, maar niet op het zien en helpen van kindjes van 0 tot 2 die met een mes gestoken zijn puur voor de lol....
Zou me oprecht verbazen in een geval als dit.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie professioneel genoeg is om de emoties geen rol te laten spelen.
Mij ookquote:Op zondag 25 januari 2009 00:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zou me oprecht verbazen in een geval als dit.
Mij niet, het zou me eerder verbazen als ze opzettelijk onnodig geweld hebben gebruikt. Ik kan me voorstellen dat ze woedend waren en dat er emoties speelden maar niet dat dat een dermate rol speelt, nogmaals: dat kan in het voordeel van de verdachte werken.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zou me oprecht verbazen in een geval als dit.
Die man is een held. Om zo het hoofd koel te houden en dan later op de avod nog bij Paul en Witteman te verschijnen en op een dergelijke manier verslag uit te brengen. Echt waar, diep respect!quote:Op zondag 25 januari 2009 00:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het werd niet helemaal duidelijk uit dat gesprek.
Het ging om Ignace Demeyer, hoofd spoedeisende hulp in het ziekenhuis in België, je kan het terugkijken
Ik vond het eigenlijk een beetje raar, om dan nog helemaal naar Nederland te rijden voor een tv-programma na zo'n dag. Maar hij vertelt het wel goed en zakelijk idd.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:02 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die man is een held. Om zo het hoofd koel te houden en dan later op de avod nog bij Paul en Witteman te verschijnen en op een dergelijke manier verslag uit te brengen. Echt waar, diep respect!
Ook politie zijn mensen. En het gaat hier over de meest onschuldigen. Hopelijk is het gerucht niet waar.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Mij niet, het zou me eerder verbazen als ze opzettelijk onnodig geweld hebben gebruikt. Ik kan me voorstellen dat ze woedend waren en dat er emoties speelden maar niet dat dat een dermate rol speelt, nogmaals: dat kan in het voordeel van de verdachte werken.
edit: ik heb het dan expliciet over de politie, niet over hulpverleners e.d.
Je hoort toch van alle kanten dat de hulpverlening in dit geval kalm en uiterst professioneel aan het werk is geweest?quote:Op zondag 25 januari 2009 00:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bij hulpverleners moet je je doorgaans ook niet teveel voorstellen. Naast de professionelen zoals ambulancemedewerkers en artsen zijn dat gewoon tante Truusjes die het zo gezellig vinden om een keer in de week bij het Rode Kruisgebouw koffie te drinken met de tante Toosjes. Maar dat Rode Kruis wordt in dit soort gevallen wel ingezet als hulpverlening en dan moeten de tantes aan de bak. En dat grijpt ze logischerwijs enorm aan omdat ze er toch niet aan gewend zijn. En gelukkig maar.
@SCH: Maar heb je enig idee wat daar van waar is? Want alle media die ik verder zie spreken allemaal nog steeds van een geschminkte man.
"Opzettelijk onnodig geweld".... Sorry hoor, hoe proffesioneel je op zo'n mement moet kunnen zijn, "Onnodig" geweld is in zo'n context niet ter sprake......quote:Op zondag 25 januari 2009 01:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Mij niet, het zou me eerder verbazen als ze opzettelijk onnodig geweld hebben gebruikt. Ik kan me voorstellen dat ze woedend waren en dat er emoties speelden maar niet dat dat een dermate rol speelt, nogmaals: dat kan in het voordeel van de verdachte werken.
edit: ik heb het dan expliciet over de politie, niet over hulpverleners e.d.
Ja, want dat lost alles op. Is de dader ook met 'n makkie hier vanaf gekomen, én zullen we wellicht nooit weten wat er mis is met die persoon. Herstel je opvatting dus maar weer, want dat lijkt me voor onderzoek én rechtvaardiging niet de juiste optie.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:03 schreef IHVK het volgende:
In dit soort gevallen zou ik toch wel uitzondering willen maken over mijn opvatting over de doodstraf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |