ik doelde meer op dit stukje:quote:Op maandag 26 januari 2009 12:51 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Nope, DNA onderzoeken zijn vergeleken
quote:Zondagavond legde De Gelder voor het eerst bekentenissen af. Om 12.30 uur geeft het parket meer informatie over de zaak.
Dus praat hij nou wel of niet???quote:Op maandag 26 januari 2009 12:23 schreef Shitney het volgende:
[..]Zondagavond legde De Gelder voor het eerst bekentenissen af. Om 12.30 uur geeft het parket meer informatie over de zaak.
Bron: het belang van limburg.
Die officier van justitie heeft bevestigd wat wij daarvoor al wistenquote:Op maandag 26 januari 2009 14:40 schreef thestoryofus2009 het volgende:
nou...al meer info of is het uitgesteld?
bronnetjequote:Dader Dendermonde ook verdacht van moord bejaarde
Uitgegeven: 26 januari 2009 12:28
Laatst gewijzigd: 26 januari 2009 13:33
BRUSSEL - De verdachte van het bloedbad in het Belgische Dendermonde zou tien dagen geleden ook een 73-jarige vrouw in Beveren, bij Antwerpen, hebben omgebracht.
Officier van justitie Christian Du Four in Dendermonde heeft dat maandag gezegd.
Du Four zei dat justitie over duidelijke aanwijzingen beschikt, maar wilde geen details geven. Volgens de Vlaamse publieke omroep VRT zijn in de woning van de vrouw DNA-sporen van Kim De G. aangetroffen. Ook zou een getuige hem hebben zien wegfietsen.
Van Raemdonk
De bejaarde vrouw, Elza Van Raemdonk, werd op 16 januari dood aangetroffen in haar woning. Ze was met messteken om het leven gebracht. Het motief voor de moord is onduidelijk.
Het parket van Dendermonde stond voor een raadsel. Roofmoord werd uitgesloten, want er was niets gestolen uit de woning.
De echtgenoot van de vrouw was op het moment van de moord bij de buren. Hij werd urenlang ondervraagd als getuige, maar dat leverde niets op, meldde dagblad Het Laatste Nieuws.
Geen verklaring
De 20-jarige De G. wordt ervan verdacht vrijdag in een crèche in Dendermonde twee baby's en een leidster te hebben doodgestoken en diverse mensen te hebben verwond.
Volgens Du Four is er geen enkel verband tussen de dode vrouw en de slachtoffers in de crèche in Dendermonde. Hij noemt het ''bijzonder eigenaardig'' dat de man zowel een oudere vrouw als baby's als doelwit koos.
Adressen
Du Four bevestigde voor het eerst dat de verdachte vrijdag bij zijn aanhouding een papiertje bij zich had met de adressen van nog twee andere crèches.
De man heeft maandagochtend voor het eerst gesproken sinds zijn aanhouding, maar heeft nog niets gezegd over de delicten of zijn motief.
Maandag is hem een pro deo advocaat toegewezen.
Waarschijnlijk staan ze in de rij om hem te verdedigen. Publiciteits geile advocaten vinden dit soort zaken prachtig om te doen. Naamsbekendheid he. Als het een Nederlander was geweest, hadden Sprong, Moscovitch en de gebroeders Anker al in de rij gestaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:11 schreef thestoryofus2009 het volgende:
wie wil er uberhaupt de advocaat zijn van zo'n beest :S
bah, lijkt me toch de grootste verschrikking om zoiets te verdedigen...
Beter maar steningen hè?quote:Op maandag 26 januari 2009 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staan ze in de rij om hem te verdedigen. Publiciteits geile advocaten vinden dit soort zaken prachtig om te doen. Naamsbekendheid he. Als het een Nederlander was geweest, hadden Sprong, Moscovitch en de gebroeders Anker al in de rij gestaan.
Alsof je in twee dagen erachter komt wat een gezinsgeschiedenis is. Over de serie- en maasamoordernaars zelf wordt ook zo'n beetje altijd beweerd dat het zulke 'nette, normale, respectabele' mensen waren. Dat is zo'n enorm cliché inmiddels dat het alleen iets zegt over het vermogen van dubieuze figuren hun duistere kanten en activiteiten verborgen te houden, en het vermogen van de buitenwereld om de andere kant op te kijken als er iets echt niet in de haak is (zie alleen al de duizenden gevallen van ernstige kindermishandeling jaarlijks).quote:Op maandag 26 januari 2009 10:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Misschien moeten ze eens naar de pastoor gaan kijken.Lekker, die clichés.
Naar zijn ouders is al gekeken, door ieder actualiteitenprogramma, iedere krant en ongetwijfeld ook de politie. En de berichten over zijn ouders zijn stuk voor stuk dat het zulke nette, normale, respectabele mensen zijn.
Ze hadden hem beter gelijk een nekschot kunnen geven onder het mom "hij verzette zich bij arrestatie en hij trok een mes".quote:
Ja hoor. Zie oa Dutroux.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:33 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik heb zo het vermoeden dat dit monster nooit meer op vrije voeten gaat komen.
Ik mag toch aannemen dat België ook levenslang kan geven?
Of hij krijgt 18 jaar. Staat hij op zijn 38ste weer buiten, en dan? Zit je als maatschapppij daarop te wachten?quote:Op maandag 26 januari 2009 15:33 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik heb zo het vermoeden dat dit monster nooit meer op vrije voeten gaat komen.
Ik mag toch aannemen dat België ook levenslang kan geven?
Ja, dat dachten ze van Jozef Fritzl ook. Beetje naief gedacht, vind je niet?quote:Op maandag 26 januari 2009 10:26 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens naar de pastoor gaan kijken.Lekker, die clichés.
Naar zijn ouders is al gekeken, door ieder actualiteitenprogramma, iedere krant en ongetwijfeld ook de politie. En de berichten over zijn ouders zijn stuk voor stuk dat het zulke nette, normale, respectabele mensen zijn.
Dit is bij jou (getuige je posts in dit topic) wel een belangrijk punt of niet? Het zou me geen reet interesseren of mijn kind succesvol is, als hij maar gelukkig is. Autistisch lijkt me wel moeilijk, maar dan vooral omdat je daar moeilijk contact mee krijgt of een band opbouwt. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het voor de ouders van hem een verschrikking moet zijn. Je zult een schuldgevoel krijgen en waarschijnlijk er door veel mensen op worden aangekeken (dat gebeurt zelfs al in dit topic...).quote:Op maandag 26 januari 2009 10:38 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een ouder misschien nog wel erger is om de moeder van de dader te zijn dan de moeder van een slachtoffer. Ik zou het al verschrikkelijk vinden als iemand mijn kind zou beschrijven zoals deze Kim beschreven wordt, als een zonderling, zonder vrienden, een autistisch aandoend raar joch dat maar geen aansluiting vindt. Daar zou ik als moeder al jaren kopzorgen van hebben, je wil toch allemaal dat je kind gelukkig, blij en succesvol in het leven staat? En als hij dan ook nog mensen, babies zelfs, afslacht... Volgens mij ga je echt kapot daaraan, en is het zelfverwijt enorm.
"Succesvol" kan je ook zien als succesvol op sociaal vlak natuurlijk.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:04 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dit is bij jou (getuige je posts in dit topic) wel een belangrijk punt of niet? Het zou me geen reet interesseren of mijn kind succesvol is, als hij maar gelukkig is. Autistisch lijkt me wel moeilijk, maar dan vooral omdat je daar moeilijk contact mee krijgt of een band opbouwt. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het voor de ouders van hem een verschrikking moet zijn. Je zult een schuldgevoel krijgen en waarschijnlijk er door veel mensen op worden aangekeken (dat gebeurt zelfs al in dit topic...).
Ontopic: Bizar dit natuurlijk, zeker als blijkt at hij enige tijd daarvoor ook al die oude vrouw omgebracht heeft. Anders kan het nog een gevalletje kortsluiting in de hersenen zijn, maar nu lijkt er een knop omgezet waardoor hij opeens is gaan moorden. Eng.
Hieruit lijkt alsof succesvol alleen maar geldt voor de mensen die door de "grote gemene deler" als succesvol worden gezien...quote:Op maandag 26 januari 2009 17:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
"Succesvol" kan je ook zien als succesvol op sociaal vlak natuurlijk.
En die mensen lijken mij op het sociale vlak lang niet altijd succesvol. Ja, binnen de eigen kring wellicht.quote:Ik heb zelf schoolgaande kinderen en ik kan zelfs bij de jongere kinderen al zien wie de haantjes de voorsten zijn, wie de stoere knullen worden, welke jongens later de meisjes van zich af moeten slaan, welke jongens de brommers, voetbal, neuken en bier knullen worden en welke de kneusjes die goed zijn in scheikunde en op hun 21e nog maagd zullen zijn. Deze Kim De Gelder hoort overduidelijk bij de laatste categorie.
Wat bedoel je? Of succes voor mij belangrijk is? Als ouder vind ik het wel erg belangrijk dat mijn kinderen geliefd zijn en goed in de groep liggen, ja. Dat ze vrienden hebben, populair zijn, niet eenzaam, niet gepest worden, edit: zelf ook geen pesters zijn, dat vergat ik bijna maar dat vind ik net zo belangrijk, dat soort dingen. Gelukkig zijn mijn kinderen dat voor zover ik dat kan beoordelen ook. Waarom ik dat succesvol noem is omdat mijn ervaring is, zowel bij mijn kinderen als bij mij en mijn partner toen wij op school zaten, dat goed in de groep liggen op school vaak te maken heeft met een zekere mate van prestatie. De kinderen die het populairst zijn, zijn niet zelden ook de kinderen die bijvoorbeeld goed in sport zijn of heel grappig zijn bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:04 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dit is bij jou (getuige je posts in dit topic) wel een belangrijk punt of niet? Het zou me geen reet interesseren of mijn kind succesvol is, als hij maar gelukkig is. Autistisch lijkt me wel moeilijk, maar dan vooral omdat je daar moeilijk contact mee krijgt of een band opbouwt. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het voor de ouders van hem een verschrikking moet zijn. Je zult een schuldgevoel krijgen en waarschijnlijk er door veel mensen op worden aangekeken (dat gebeurt zelfs al in dit topic...).
Ontopic: Bizar dit natuurlijk, zeker als blijkt at hij enige tijd daarvoor ook al die oude vrouw omgebracht heeft. Anders kan het nog een gevalletje kortsluiting in de hersenen zijn, maar nu lijkt er een knop omgezet waardoor hij opeens is gaan moorden. Eng.
Met succesvol bedoelde ik niets anders dan: vrienden hebben, gezonde relaties hebben, liefdesrelaties hebben, werk of studie waar je blij van wordt, goede band met je ouders hebben, later een goede band met je eigen kinderen hebben, het vermogen hebben om plezier te maken in je leven, gewoon iemand die stabiel en gezond in het leven staat dus. Dat is wat ik mijn kinderen toewens en waartoe ik ze probeer op te voeden. En daarom zou ik het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen op hun twintigste beschreven zouden worden zoals deze Kim De Gelder beschreven wordt. Want dan is er wat mij betreft in die twintig jaar iets goed mis gegaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:14 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Hieruit lijkt alsof succesvol alleen maar geldt voor de mensen die door de "grote gemene deler" als succesvol worden gezien...
[..]
En die mensen lijken mij op het sociale vlak lang niet altijd succesvol. Ja, binnen de eigen kring wellicht.
Overigens vind ik op basis van die foto, waar deze discussie mee begon, dat hij juist niet een scheikunde nerd is, maar veel meer een alternatieveling, grunge of metal luisterend en met vrienden in het weekend onbenullig bier drinkend o.i.d. Misschien in een bandje spelen, als we toch gaan stereotyperen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |