De achterhaalde lulkoek dat mensen hun moraal perse zouden moeten halen uit geloof of een god is lachwekkend, maar vooral ook heel erg triest.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Wheelgunner: Ik vergeef je je opmerkingen. Jezus heeft immers voorspeld dat men ons zou hekelen om ons geloof, dus ik ben al gewend aan dat soort reacties.
Iblis: Compassionate, ja, maar niet met het kwaad. Modernisten en atheïstische hebben geen moreel kompas en zijn dus geneigd in alles en iedereen iets goeds te zien. Wij Christenen kunnen nog het onderscheid maken tussen goed en kwaad en gaan dus niet alles relativeren gewoon omdat dat in de hedendaagse samenleving een populaire attitude is.
wow....man je klingt als een Pius Broeder . Heb je je ooit in hun verdiept?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Wheelgunner: Ik vergeef je je opmerkingen. Jezus heeft immers voorspeld dat men ons zou hekelen om ons geloof, dus ik ben al gewend aan dat soort reacties.
Iblis: Compassionate, ja, maar niet met het kwaad. Modernisten en atheïstische hebben geen moreel kompas en zijn dus geneigd in alles en iedereen iets goeds te zien. Wij Christenen kunnen nog het onderscheid maken tussen goed en kwaad en gaan dus niet alles relativeren gewoon omdat dat in de hedendaagse samenleving een populaire attitude is.
Ik bedoel het niet lullig, ik ben oprecht benieuwd hoe jij je nogal extreme overtuigingen een plaats geeft in je dagelijks leven. Studeer je bijvoorbeeld, of wat voor werk doe je? Heb je een partner? Hoe reageert je omgeving op je geloof, en in hoeverre draag je dat uit?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:17 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nou ik ben van plan in de toekomst theologie te gaan studeren, maar voorlopig werk ik via onze Internationale moederkerk als missionaris en hulpverlener in gebieden die nog van het Woord van de Here verstoken zijn. Vorig jaar werkte ik bv. drie maanden in Zuid-Soedan om hulpgoederen bij de plaatselijke Christelijke gemeenschappen te krijgen, en daarna was ik 5 maanden in Papua-Nieuw-Guinea ( zie hier voor ons werk: http://adventist.org.au/a(...)fic/papua_new_guinea ) om te helpen met het bouwen van kerken, "church planting" zoals wij dat noemen. In het verleden heb ik ook al logistieke hulp verleend aan onze bekeringsactiviteiten in Oost-Europa. Sinds de ondergang van het communisme is er daar namelijk een spiritueel vacuum en heeft men het Woord van de Here hoognodig, zodat er zich daar voor ons belangrijke opportuniteiten aanbieden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |