Verstandige zet idd, maar dit had moeten gebeuren voordat ze dat clubje aartsconservatieven (Pius X) weer toelieten..quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:20 schreef Wheelgunner het volgende:
De betreffende bisschop heeft een ultimatum gekregen van Rome om zijn woorden publiekelijk terug te nemen. Verstandige zet van de RKK, maar een beetje laat.
Vatican: Bishop must recant Holocaust denial
Het vaticaan is in deze machteloos.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:27 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Verstandige zet idd, maar dit had moeten gebeuren voordat ze dat clubje aartsconservatieven (Pius X) weer toelieten..
blijf het maar een (vaak wereld-)vreemd instituut vinden, het Vaticaan
Het is in de 2 Täterlanden ( Duitsland en Oostenrijk ) dus wel strafbaar . In Oostenrijk zelfs tot en met 15 jaar strafbaar!quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:01 schreef Iblis het volgende:
Die Williamson is natuurlijk een reactionaire kerel, de banden met Levebre maken het er al niet beter op. Zijn brieven aan de gelovigen waarin hij de protocollen van Zion als authentiek kenmerkt (bron) en zijn opvattingen over vrouwen zijn m.i. compleet gedateerd, en het zou prettig zijn als de RK zich van zo'n idioot zou distantiëren.
Sowieso hebben zulke broederschappen en tegenstanders van het tweede Vaticaans Concillie m.i. net iets te veel bewondering voor rechtse, autoritaire en naar fascisme neigende regimes.
Dat de kerk hem eruit trapt zou ik dan ook zeer aanmoedigen. En nu niet een excommunicatie latae sententiae, maar gewoon een duidelijke ‘toedelodokie’.
Desalniettemin heeft de beste man natuurlijk alle recht om zijn onwetendheid te ventileren, en aanklagen lijkt me een heel slecht idee. Mensen in de gevangenis stoppen omdat ze feiten ontkennen is zinloos. Ja, hij ontkent de holocaust, maar goed, is dat strafbaar? Het is ook niet strafbaar om de kwantummechanica te ontkennen, of de evolutietheorie, terwijl het ongeveer net zo'n daad van domheid is.
Mensen die dat doen moet je gewoon in hun eigen sop laten gaarkoken.
In Nederland is het ook strafbaar in feite.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:57 schreef CANARIS het volgende:
Het is in de 2 Täterlanden ( Duitsland en Oostenrijk ) dus wel strafbaar . In Oostenrijk zelfs tot en met 15 jaar strafbaar!
Duitsland heeft natuurlijk praktische redenen om zichzelf te willen presenteren als een nieuwe staat. Het is dan ook wel pijnlijk dat het deze paus ook juist aangerekend wordt ‘omdat hij Duits is’, alsof deze generatie ook nog heden ten dage een collectieve schuld heeft aan de holocaust. Natuurlijk de generatie van de tweede wereld oorlog is nog voor een groot deel in leven, maar de landen zelf hebben inmiddels zo'n wijziging van beleid en regering doorgemaakt dat je ze niet zomaar verantwoordelijk kunt houden. Het op de ‘Duitse man’ spelen vind ik wat dat betreft een beetje achterhaald.quote:Ik denk dat dat ook een juiste reactie was. Het ontkennen dat die 6 millioen mensen zijn vermoord is niets anders als natrappen of pissen op hun graven. Eerst vermoorden en daarma , bij gebrek aan getuigen (quot erat Demonstrandum) gaan ontkennen dat het is gebeurd.![]()
Daarom vind ik het goed dat in die landen het ontkennen van de daad aan zich een misdaad is. Of dat ook het geval moet zijn in Nederland of bijvoorbeeld Engeland waag ik te betwijfelen omdat de gehele omgang met een thema een hele andere invalshoed heeft.
Ik denk dat op het moment dat de laastet overlevende van de Shoah is verstorven met deze paragraphen in de analen van de geschiedenis mag verbannen .quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
In Nederland is het ook strafbaar in feite.
[..]
Duitsland heeft natuurlijk praktische redenen om zichzelf te willen presenteren als een nieuwe staat. Het is dan ook wel pijnlijk dat het deze paus ook juist aangerekend wordt ‘omdat hij Duits is’, alsof deze generatie ook nog heden ten dage een collectieve schuld heeft aan de holocaust. Natuurlijk de generatie van de tweede wereld oorlog is nog voor een groot deel in leven, maar de landen zelf hebben inmiddels zo'n wijziging van beleid en regering doorgemaakt dat je ze niet zomaar verantwoordelijk kunt houden. Het op de ‘Duitse man’ spelen vind ik wat dat betreft een beetje achterhaald.
En dat die Paus zo omstreden is, ligt misschien niet een heel klein beetje aan hemzelf? Met zijn oerconservatieve koers verwijdert Benedictus zich steeds verder van de opvattingen van katholieken in West-Europa. Verder zijn deskundigen het erover eens dat Benedictus zeker iets geweten moet hebben van de opvattingen van Williamson. Het heeft alles te maken met de druk vanuit Duitsland (zowel politiek als kerk) dat de Paus nu buigt en Williamson ertoe maant om zijn woorden in te trekken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:09 schreef CANARIS het volgende:
Dat de Pius Broederschap uit de excommunicatie zou worden gehaald was al maanden bekend. Dat dan 3 dagen voordat dit gebeurde dit interview naar buiten kwam , lijkt zeer op een bewust gezette val voor intern heftig omstreden Paus.
Wat bedoel je daarmee? Dat wat ik zeg de holocaust bagatelliseert? Daar ben ik het niet mee eens, ik vind dat het niet (meer) aangaat om juist deze Paus nog even harder aan te rekenen wat hij doet, omdat het een Duitser is. Je mag hem zeker hard aanrekenen dat hij zo’n Richard Williamson met z'n bizarre uitspraken weer toelaat tot de kerk, maar dat had net zo hard gemoeten wanneer de Paus uit Zuid-Amerika of Afrika, of een ander Europees land was gekomen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:25 schreef CANARIS het volgende:
Ik denk dat op het moment dat de laastet overlevende van de Shoah is verstorven met deze paragraphen in de analen van de geschiedenis mag verbannen .
Ik vind dit zo'n typisch nederlandse houding. We hebben in dit land een totaal gebrek aan historisch besef. Verschillende landen om ons heen vieren feesten over gebeurtenissen die honderden jaren geleden gebeurd zijn, terwijl wij 5 mei al na 50 jaar hebben afgewaardeerd. Ik vind dat kwalijk, omdat het laat zien dat we in dit land blijkbaar niet realiseren wat we van de geschiedenis kunnen leren. We herdenken de shoah (holocaust in goed frans) niet alleen omwille van de overlevenden, maar juist omwille van onszelf.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:25 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik denk dat op het moment dat de laastet overlevende van de Shoah is verstorven met deze paragraphen in de analen van de geschiedenis mag verbannen .
Valse getuigenis afleggen is natuurlijk een kwalijke zaak. Een bisschop die een potje staat te liegen zou ik niet in mijn kerk willen hebben, vooral niet als het een leugen betreft die het leven van miljoenen mensen betreft. Wat dat betreft is de RK ondemocratisch genoeg om korte metten haha woordgrapje met zo'n man te maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat betreft deze bisschop, van mij mag hij gewoon in de kerk blijven: sinds wanneer is holocaustontkenning een reden tot excommunicatie? Zolang hij maar geen officiële functie heeft.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dat die Paus zo omstreden is, ligt misschien niet een heel klein beetje aan hemzelf? Met zijn oerconservatieve koers verwijdert Benedictus zich steeds verder van de opvattingen van katholieken in West-Europa. Verder zijn deskundigen het erover eens dat Benedictus zeker iets geweten moet hebben van de opvattingen van Williamson. Het heeft alles te maken met de druk vanuit Duitsland (zowel politiek als kerk) dat de Paus nu buigt en Williamson ertoe maant om zijn woorden in te trekken.
Het is allemaal zo hypocriet als de pest, dat hele Vaticaan.
Iblis....... ik was het eigenlijk met je eensquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Dat wat ik zeg de holocaust bagatelliseert? Daar ben ik het niet mee eens, ik vind dat het niet (meer) aangaat om juist deze Paus nog even harder aan te rekenen wat hij doet, omdat het een Duitser is. Je mag hem zeker hard aanrekenen dat hij zo’n Richard Williamson met z'n bizarre uitspraken weer toelaat tot de kerk, maar dat had net zo hard gemoeten wanneer de Paus uit Zuid-Amerika of Afrika, of een ander Europees land was gekomen.
Oh, dan las ik het toch niet helemaal goed, ik vond je zin wat onduidelijk. Mijn excuses dan… dan laat ik het maar staan als toelichting en niets als weerwoord.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:38 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Iblis....... ik was het eigenlijk met je eens
Ik had het erover dat het onder straffe stellen van het ontkennen van de Shoah , een goed ding is, maar kan mij er wel in vinden om het strafbare feit afteschaffen wanneer geen overlevende (!) meer leeft.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:48 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n typisch nederlandse houding. We hebben in dit land een totaal gebrek aan historisch besef. Verschillende landen om ons heen vieren feesten over gebeurtenissen die honderden jaren geleden gebeurd zijn, terwijl wij 5 mei al na 50 jaar hebben afgewaardeerd. Ik vind dat kwalijk, omdat het laat zien dat we in dit land blijkbaar niet realiseren wat we van de geschiedenis kunnen leren. We herdenken de shoah (holocaust in goed frans) niet alleen omwille van de overlevenden, maar juist omwille van onszelf.
Wat betreft deze bisschop, van mij mag hij gewoon in de kerk blijven: sinds wanneer is holocaustontkenning een reden tot excommunicatie? Zolang hij maar geen officiële functie heeft.
OK.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik had het erover dat het onder straffe stellen van het ontkennen van de Shoah , een goed ding is, maar kan mij er wel in vinden om het strafbare feit afteschaffen wanneer geen overlevende (!) meer leeft.
Ik zeg niets over het afschaffen van de herdenking . God behoede.
Daar staat iets over een mythe, wat is daar precies bewijs aan?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:13 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ze zullen nooit bijdraaien, de papen.
Het is ook niet zo verwonderlijk, want in tegenstelling tot wat de linkse en paapse media ons willen doen geloven is de paus ook helemaal niet de vertegenwoordiger van de Here op aarde.
Voor het bewijs, zei http://en.wikipedia.org/w(...)he_Papal_Tiara_claim
Ja, en de onzin die jij gelooft is wel frisquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:13 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ze zullen nooit bijdraaien, de papen.
Het is ook niet zo verwonderlijk, want in tegenstelling tot wat de linkse en paapse media ons willen doen geloven is de paus ook helemaal niet de vertegenwoordiger van de Here op aarde.
Voor het bewijs, zei http://en.wikipedia.org/w(...)he_Papal_Tiara_claim
Zit jij in therapie? Ik kan me niet voorstellen dat je, aannemend dat je serieus bent, een normaal functionerend persoon bent...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nou als je geen geloof in de Here hebt en meer bewijs wil, dan moet je maar eens een van de meer recente Jack Chick tracts lezen, daarin wordt haarfijn uitgelegd dat de katholieke kerk de hoer van Babylon is en de paus de antichrist.
Wat ik maar wil zeggen is dat dergelijk absoluut, absoluut verwerpelijk gedrag zoals holocaustnegationisme van de paapse entiteit me niet verbaasd, hun hele geschiedenis al staan ze aan de zijde van het Beest.
Jack Chick… ik denk dat ik genoeg weet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nou als je geen geloof in de Here hebt en meer bewijs wil, dan moet je maar eens een van de meer recente Jack Chick tracts lezen, daarin wordt haarfijn uitgelegd dat de katholieke kerk de hoer van Babylon is en de paus de antichrist.
Wat is er met het woord 'compassionate' gebeurd uit je ondertitel?quote:Wat ik maar wil zeggen is dat dergelijk absoluut, absoluut verwerpelijk gedrag zoals holocaustnegationisme van de paapse entiteit me niet verbaasd, hun hele geschiedenis al staan ze aan de zijde van het Beest.
wow....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Wat ik maar wil zeggen is dat dergelijk absoluut, absoluut verwerpelijk gedrag zoals holocaustnegationisme van de paapse entiteit me niet verbaasd, hun hele geschiedenis al staan ze aan de zijde van het Beest.
De achterhaalde lulkoek dat mensen hun moraal perse zouden moeten halen uit geloof of een god is lachwekkend, maar vooral ook heel erg triest.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Wheelgunner: Ik vergeef je je opmerkingen. Jezus heeft immers voorspeld dat men ons zou hekelen om ons geloof, dus ik ben al gewend aan dat soort reacties.
Iblis: Compassionate, ja, maar niet met het kwaad. Modernisten en atheïstische hebben geen moreel kompas en zijn dus geneigd in alles en iedereen iets goeds te zien. Wij Christenen kunnen nog het onderscheid maken tussen goed en kwaad en gaan dus niet alles relativeren gewoon omdat dat in de hedendaagse samenleving een populaire attitude is.
wow....man je klingt als een Pius Broeder . Heb je je ooit in hun verdiept?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Wheelgunner: Ik vergeef je je opmerkingen. Jezus heeft immers voorspeld dat men ons zou hekelen om ons geloof, dus ik ben al gewend aan dat soort reacties.
Iblis: Compassionate, ja, maar niet met het kwaad. Modernisten en atheïstische hebben geen moreel kompas en zijn dus geneigd in alles en iedereen iets goeds te zien. Wij Christenen kunnen nog het onderscheid maken tussen goed en kwaad en gaan dus niet alles relativeren gewoon omdat dat in de hedendaagse samenleving een populaire attitude is.
Ik bedoel het niet lullig, ik ben oprecht benieuwd hoe jij je nogal extreme overtuigingen een plaats geeft in je dagelijks leven. Studeer je bijvoorbeeld, of wat voor werk doe je? Heb je een partner? Hoe reageert je omgeving op je geloof, en in hoeverre draag je dat uit?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:17 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nou ik ben van plan in de toekomst theologie te gaan studeren, maar voorlopig werk ik via onze Internationale moederkerk als missionaris en hulpverlener in gebieden die nog van het Woord van de Here verstoken zijn. Vorig jaar werkte ik bv. drie maanden in Zuid-Soedan om hulpgoederen bij de plaatselijke Christelijke gemeenschappen te krijgen, en daarna was ik 5 maanden in Papua-Nieuw-Guinea ( zie hier voor ons werk: http://adventist.org.au/a(...)fic/papua_new_guinea ) om te helpen met het bouwen van kerken, "church planting" zoals wij dat noemen. In het verleden heb ik ook al logistieke hulp verleend aan onze bekeringsactiviteiten in Oost-Europa. Sinds de ondergang van het communisme is er daar namelijk een spiritueel vacuum en heeft men het Woord van de Here hoognodig, zodat er zich daar voor ons belangrijke opportuniteiten aanbieden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |