quote:Cambuur-Zwolle voor derde maal op losse schroeven
Een nieuwe afgelasting dreigt voor het duel tussen SC Cambuur-Leeuwarden en FC Zwolle. Het duel staat voor dinsdagavond op de rol, maar voor die tijd wordt opnieuw zware regenval verwacht in de Friese hoofdstad.
Verder is het veld bij de zuidtribune nog bevroren, doordat er op dat punt van de grasmat nauwelijks zon komt. Waarschijnlijk zal dinsdag de knoop definitief doorgehakt worden over het al dan niet laten doorgaan van het duel.
Het treffen tussen Cambuur en Zwolle bezorgt de KNVB veel hoofdbrekens. Het is een cruciaal duel in de strijd om de vierde periode, maar werd al twee keer eerder afgelast. Zowel vorige week dinsdag als de vrijdag daarvoor waren de omstandigheden in Leeuwarden niet toereikend.
quote:SC Cambuur - FC Zwolle afgelast
10-02-2009
De wedstrijd van vanavond tussen SC Cambuur en FC Zwolle is voor de 3e keer afgelast. Vanwege de sneeuwval van vannacht en vanmorgen is het veld onbespeelbaar.
Hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik denk dat het een complot van de KNVB is tegenover Fortuna inzake de fusie. Als Cambuur het daluk weer niet kan organiseren zal de KNVB de wedstrijd omzetten in een forfeit lost voor Cambuur. Hierdoor krijgt Zwolle automatisch de 3 punten en dus het periodekampioenschap.
Wat denken jullie?
quote:Veendam krijgt drie punten aftrek door externe blunder
Datum: 11-feb-2009 12:01
BV Veendam heeft van de KNVB drie punten in mindering gekregen, omdat de jaarrekening van de club niet tijdig werd voorzien van een handtekening van een externe huisaccountant. De club reageert via een persbericht verbolgen: ‘De sanctie is zuur nu de oorzaak blijkt te liggen in de handelwijze van een door BV Veendam ingeschakelde professionele adviseur, terwijl van de zijde van BV Veendam alles in het werk is gesteld om tijdig aan haar verplichtingen te kunnen voldoen.’
De KNVB is echter niet te vermurwen nu blijkt dat de schuld niet bij de club ligt, maar bij de huisaccountant. ‘Dat is een omstandigheid die voor rekening en risico van Veendam komt,’ aldus de beroepscommissie licentiezaken van de KNVB.
Veendam is door de KNVB ingedeeld in categorie I, wat inhoudt dat een overtreding automatisch lijdt tot een aftrek van drie punten. ‘Het sanctiesysteem van de KNVB is wat dat betreft even simpel als onverbiddelijk. Voor een goed begrip, de positief afgesloten jaarcijfers waren door BV Veendam reeds op voorhand wel tijdig aan de KNVB overgelegd,’ besluit het persbericht. (LvS)
Da's wel heel stom van veendam natuurlijk; ze zijn zelf verantwoordelijk ervoor aangezien ze zelf de externe accountant uitkiezen. Als ze dan met zn kwabbernoot in zee gaan die zn zaakjes niet op tijd af heeft moet je niet bij de KNVB gaan klagen maar bij je accountant... niet dat die 3 punten terug kan geven natuurlijk, maar als club zijnde hoefde hij bij mij iig geen teen meer over de drempel te zettenquote:
pfff, da's wel heel ver gezocht imho... waarom zou de KNVB dat doen?? Elke keer dat het werd afgelast was er toch echt wel een goede reden voor dacht ik....quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik denk dat het een complot van de KNVB is tegenover Fortuna inzake de fusie. Als Cambuur het daluk weer niet kan organiseren zal de KNVB de wedstrijd omzetten in een forfeit lost voor Cambuur. Hierdoor krijgt Zwolle automatisch de 3 punten en dus het periodekampioenschap.
Wat denken jullie?
Ajax, Vitesse of FC Groningen had deze aftrek nooit gekregen hoor.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:37 schreef kroegtijger het volgende:
Da's wel heel stom van veendam natuurlijk; ze zijn zelf verantwoordelijk ervoor aangezien ze zelf de externe accountant uitkiezen. Als ze dan met zn kwabbernoot in zee gaan die zn zaakjes niet op tijd af heeft moet je niet bij de KNVB gaan klagen maar bij je accountant... niet dat die 3 punten terug kan geven natuurlijk, maar als club zijnde hoefde hij bij mij iig geen teen meer over de drempel te zetten
Dat denk ik niet. Bovendien kon Cambuur er in alle gevallen niks aan doen. En automatisch verliezen vanwege sneeuwval lijkt me wat ver gezocht...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat denken jullie?
Wil net zeggen, Vitesse had al lang zes divisies teruggezet moeten zijn als die elke keer puntenaftrek hadden gekregen...quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ajax, Vitesse of FC Groningen had deze aftrek nooit gekregen hoor.
Helmond Sport ook in de rust.quote:
1-1quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:49 schreef Dos37 het volgende:
1-2 Cambuur gaat het nog spannend worden.
Mag ook wel tegen Omniworld he.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:03 schreef Tim86 het volgende:
Cambuur bazen!
Eerste uitoverwinning voor TOP
Ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:34 schreef PabloLopez het volgende:
Haarlem 5e haha, laagste begroting wat een stunt
Ach kijk naar de ranglijst en je ziet dat ze ook zo weer 10e kunnen staan.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:34 schreef PabloLopez het volgende:
Haarlem 5e haha, laagste begroting wat een stunt
Zet vol zijn been op de knie van Van Guldener. Ongelooflijk dat de scheids daar niets in zag. Al zag die wel meer niet...quote:Op zondag 15 februari 2009 00:56 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb de beelden niet gezien, wat deed die Van Boxel?
Heel erg vervelend zulke dingen maar ik kan me niet voorstellen dat de KNVB het hierdoor OPNIEUW gaat uitstellen..Vrijdag was Ditewig er zelf ook al niet bij..quote:Aangeslagen Veendam wil duel met Omniworld uitstellen
Door Carlo Willemsen
Zondag, 15 februari 2009, 14:48
BV Veendam wil de inhaalwedstrijd tegen FC Omniworld uitstellen. Omdat doelman Barry Ditewig met trieste familieomstandigheden kampt, die de hele selectie heeft aangegrepen, voelen de Groningers zich niet in staat om te voetballen. De club gaat snel met de KNVB om de tafel om tot een oplossing te komen.
De wedstrijd tussen Veendam en Omniworld staat voor komende dinsdag op het programma. De confrontatie is vanwege de slechte weersomstandigheden al driemaal verschoven.
Durf ik niet te zeggen, maar dan nog.... Die hadden die aftrek ook moeten krijgen dan natuurlijk. Dr zijn nu eenmaal regels waar je je aan moet houden; doe je dat niet, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de gevolgen en moet je het niet afschuiven op een externe partij terwijl je zelf die partij gekozen hebt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ajax, Vitesse of FC Groningen had deze aftrek nooit gekregen hoor.
Tja, als 't binnen het programma nog past zullen ze denk ik wel mee willen werken, maar om het hele programma ervoor overhoop te halen denk ik dat de KNVB dat wat te ver vindt gaan....quote:Op zondag 15 februari 2009 19:40 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Heel erg vervelend zulke dingen maar ik kan me niet voorstellen dat de KNVB het hierdoor OPNIEUW gaat uitstellen..Vrijdag was Ditewig er zelf ook al niet bij..
quote:Op maandag 16 februari 2009 15:15 schreef Tim86 het volgende:
het gaat om de dochter van Ditewig die is overlleden. Wedstrijd is uitgesteld, ook in overleg met Omniworld.
Den Bosch was dat niet die subsidieclub van de Gemeente Den Bosch? ik ou ook janken als ik onder H'lem zou staan! Veel s6 verder nog!quote:Op zondag 15 februari 2009 01:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ach kijk naar de ranglijst en je ziet dat ze ook zo weer 10e kunnen staan.
Elke BVO ontvangt subsidie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:52 schreef PabloLopez het volgende:
Den Bosch was dat niet die subsidieclub van de Gemeente Den Bosch? ik ou ook janken als ik onder H'lem zou staan! Veel s6 verder nog!
Dolf Kerklaan op doel .quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:11 schreef Rucebo het volgende:
Zwolle heeft schijnbaar een reservekeeper van 40, met 1 duel ervaring in het betaald voetbal
Kerklaan aan rood ontsnaptquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:15 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Dolf Kerklaan op doel .
Heeft 0,0 ervaring dus het zal een wonder zijn als ze de 0 weten te houden.
Zo zie je maar, ervaring is een PRE om als keeper in het doel te staan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:26 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Kerklaan aan rood ontsnapt...
Wel penalty!
1-1![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |