abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65354748
Ik dacht vandaag mijn ADSL en telefoon abonnement bij KPN op te gaan zeggen. Vertelt de mevrouw van KPN me dat mijn abonnement per 31 december stilzwijgend verlengd is tot en met 31 januari 2010.

Nu meen ik een paar jaar geleden eens iets gelezen te hebben over dat de regering van plan was het stilzwijgend verlengen van contracten, met een jaar, aan banden te gaan leggen. In het kader van deze casus vraag ik me nu af, heeft dit nog gevolg gekregen?

Of zijn nog andere constructies mogelijk om aan dergelijke contracten te ontsnappen?

[ Bericht 0% gewijzigd door KneiterS op 23-01-2009 20:14:18 ]
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:06:00 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65354796

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 23-01-2009 20:21:06 (Doet niet ter zake...) ]
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65354965
zijn ze nog steeds mee bezig! dus staat nog niets van vast! ging volgens mij deze week of aankomende week weer een keer in de kamer komen! maar op dit moment heb je nog gewoon eventjes pech...
pi_65355056
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:04 schreef KneiterS het volgende:
Ik dacht vandaag mijn ADSL en telefoon abonnement bij KPN op te gaan zeggen. Vertelt de mevrouw van KPN me dat mijn abonnement per 31 december stilzwijgend verlengd is tot en met 31 januari 2010.

Nu meen ik een paar jaar geleden eens iets gelezen te hebben over dat de regering van plan was het stilzwijgend verlengen van contracten, met een jaar, aan banden te gaan leggen. In het kader van deze casus vraag ik me nu af, heeft dit nog gevolg gekregen?

Of zijn nog andere constructies mogelijk om aan dergelijke contracten te ontsnappen?
Verhuizen naar een gebied waar KPN niet word aangeeboden
en dan terug verhuizen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:23:41 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65355284
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:18 schreef Ping_u het volgende:

[..]

_!
Dat is een verbastering die ik opzettelijk maak, net als dat ik de e niet voorzie van een accent grave.
Boeit weinig, het ging me meer om de tenenkrommende d/t fouten.
Edit: Het doet niet ter zake krijg ik nu te horen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65355346
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:15 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Verhuizen naar een gebied waar KPN niet word aangeeboden
en dan terug verhuizen
Ja of overlijden of emigreren...
pi_65355357
quote:

Nope, niks aan te doen. De regeling is er nog niet door en het zal ook nog wel een paar maanden duren voordat de regeling er is. Dan is het ook nog maar de vraag of het voor lopende contracten gaat gelden.
Maar voor nu is er dus niks veranderd.
Linkje FP met een misleidende titel: Stilzwijgend verlengen mag niet meer
pi_65355367
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:25 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ja of overlijden
Mwah, de erven zullen er blij mee zijn.
pi_65355502
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:26 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Mwah, de erven zullen er blij mee zijn.
Als het goed is, is KneiterS dan wel van z'n KPN af.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:31:25 #10
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65355521
quote:
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding [...] dat in geval van een overeenkomst tot het geregeld afleveren van zaken, elektriciteit daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van verrichtingen, leidt tot stilzwijgende verlenging of vernieuwing van meer dan een jaar;
De vraag is of een internetverbinding hieronder valt. Zoja, scheelt dat in ieder geval een maand.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:32:16 #11
106302 mustisuc
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65355554
Je kunt je abonnement ook afkopen
Kost alleen wel wat..
pi_65355662
Ach, scheelt maar een paar maandjes met als je het direct op kan zeggen.
Kennis van me heeft ook vorig jaar zijn KPN adsl opgezegt. Telefoon verbinding was vrij snel afgesloten, maar heeft daarna nog ruim 6 maanden geduurd voor de verbinding vrijgegeven werd door de KPN en hij naar een andere provider kon gaan.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_65355674
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:31 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

De vraag is of een internetverbinding hieronder valt. Zoja, scheelt dat in ieder geval een maand.
Nee, die valt daar niet onder.
pi_65355899
wachten op een wijziging van de voorwaarden.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_65355992
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:36 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Nee, die valt daar niet onder.
Even een onderbouwing, de door jouw geplaatste tekst geldt voor consumentenkoop. Het leveren van ADSL valt niet onder consumentenkoop.
Consumentenkoop geldt alleen voor roerende zaken en energie. De regeling geldt niet voor diensten, zoals het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering of het aangaan van een lening etc.
pi_65356013
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:42 schreef longinus het volgende:
Ook een fabeltje, dan zal deze aantoonbaar ten nadele van de klant moeten zijn.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:49:04 #17
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65356174
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:44 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Even een onderbouwing, de door jouw geplaatste tekst geldt voor consumentenkoop. Het leveren van ADSL valt niet onder consumentenkoop.
Consumentenkoop geldt alleen voor roerende zaken en energie. De regeling geldt niet voor diensten, zoals het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering of het aangaan van een lening etc.
Nee dat is een artikel uit boek 6 voor overeenkomsten in het algemeen (art. 6:236 BW om precies te zijn), en gaat altijd op mits de wederpartij een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Ik ben eens wat in de literatuur gedoken, en het is niet geheel duidelijk.
quote:
Bij het geregeld afleveren van zaken moet volgens de MvT Inv., Parl. gesch., blz. 1706, worden gedacht aan bij voorbeeld abonnementen op kranten en tijdschriften, lidmaatschappen van boeken- en platenclubs, de aanschaf van een encyclopedie die bezig is te verschijnen, en de leverantie van elektriciteit, gas en water door openbare nutsbedrijven.
quote:
Voor wat betreft de term 'doen van verrichtingen' verwijst de MvT Inv., Parl. gesch., blz. 1706, naar art. 7.7.1.1. Dit brengt mee dat art. 6:236, onder j, niet ziet op alle duurovereenkomsten die consumenten plegen te sluiten. Zo vallen bij voorbeeld huur-, pacht- en verzekeringsovereenkomsten buiten haar bereik. De regering verdedigt dit met het argument dat bij huur en pacht de materie reeds gedetailleerd in de wet is geregeld en dat dit bij de verzekeringsovereenkomst in het voornemen ligt.
Ik neig toch ook dat het artikel niet direct toepassing vindt. Maar alsnog vind ik het verdedigbaar dat de verlenging in dit geval onredelijk bezwarend is en daarom beperkt moet worden tot een jaar. Voor die ene maand is het alleen niet de moeite waard om ervoor te procederen.
pi_65356374
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:42 schreef longinus het volgende:
Zo heb ik het ook kunnen opzeggen, KPNplusBellen.

Alleen sloot KPN mijn telefoonabonnement eerder af dan afgesproken. 1 december was afgesproken, ook een brief ter bevestiging gekregen en 15 november sloten ze hem ineens al af.
pi_65356434
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:49 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Nee dat is een artikel uit boek 6 voor overeenkomsten in het algemeen (art. 6:236 BW om precies te zijn), en gaat altijd op mits de wederpartij een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Ik ben eens wat in de literatuur gedoken, en het is niet geheel duidelijk.
[..]

[..]

Ik neig toch ook dat het artikel niet direct toepassing vindt. Maar alsnog vind ik het verdedigbaar dat de verlenging in dit geval onredelijk bezwarend is en daarom beperkt moet worden tot een jaar. Voor die ene maand is het alleen niet de moeite waard om ervoor te procederen.
Ik heb daar vorig jaar een flinke mailwisseling over gehad met een bedrijfsjurist die ook diensten levert, niet om een geschil maar om een en ander duidelijk te krijgen. Ik kan de mail helaas niet even terugtoveren.
Dus ik zal in dit topic niet veel meer toe kunnen voegen op dat gebied.

Die verlenging van 13 maanden heeft mogelijk te maken met de opzegtermijn. Volgens de grijze lijst zal drie maanden opzegtermijn maximaal zijn, dus zal het abonnement mogelijk op 1 februari stilzwijgend verlengd worden en is TS te laat geweest, dus buiten de opzegtermijn gevallen zijn, waardoor de verlenging wel één jaar is, maar de verlenging pas later plaats zal vinden.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:04:19 #20
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65356776
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:56 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Die verlenging van 13 maanden heeft mogelijk te maken met de opzegtermijn. Volgens de grijze lijst zal drie maanden opzegtermijn maximaal zijn, dus zal het abonnement mogelijk op 1 februari stilzwijgend verlengd worden en is TS te laat geweest, dus buiten de opzegtermijn gevallen zijn, waardoor de verlenging wel één jaar is, maar de verlenging pas later plaats zal vinden.
Dat zal het zijn ja
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:07:32 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65356911
Gewoon niet betalen TS. Wordt je afgesloten en vervolgens op de kabel overstappen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65357159
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:07 schreef Megumi het volgende:
Gewoon niet betalen TS. Wordt je afgesloten en vervolgens op de kabel overstappen.
Beter nog, TS kan beter zijn modem een paar keer laten stuiteren en dan klagen dat internet het niet doet. Dan komt er een monteur of krijgt hij een nieuw modem en laat deze vervolgens weer stuiteren. Dan gaat hij klagen dat internet het nog steeds niet doet, en stelt de provider in gebreke. Dan krijgt hij weer een nieuw modem die weer op wonderbaarlijke wijze niet werkt... klaar.
Maar dan moet je het wel goed doen, het modem moet aan de buitenkant heel blijven. Dit natuurlijk als het modem door de provider is geleverd.

Anders kan hij de draadjes in het ISRApunt lospeuteren en dat gewoon iedere keer herhalen.

Kortom, alles lukt als je bereid bent tot fraude en het voor lief neemt dat je een tijdje zonder internet en telefonie zit.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:39:24 #23
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_65358197
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:14 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Beter nog, TS kan beter zijn modem een paar keer laten stuiteren en dan klagen dat internet het niet doet. Dan komt er een monteur of krijgt hij een nieuw modem en laat deze vervolgens weer stuiteren. Dan gaat hij klagen dat internet het nog steeds niet doet, en stelt de provider in gebreke. Dan krijgt hij weer een nieuw modem die weer op wonderbaarlijke wijze niet werkt... klaar.
Maar dan moet je het wel goed doen, het modem moet aan de buitenkant heel blijven. Dit natuurlijk als het modem door de provider is geleverd.

Anders kan hij de draadjes in het ISRApunt lospeuteren en dat gewoon iedere keer herhalen.

Kortom, alles lukt als je bereid bent tot fraude en het voor lief neemt dat je een tijdje zonder internet en telefonie zit.
Dan kan je er beter met zo'n electrische vonken aansteker in gaan zitten die ook gebruikt wordt voor het aansteker van bijvoorbeeld een gasfornuis (dus niet 1 die echt een vlam produceert)

edit: Maareh, of doen alsof je dood bent zoals ik in Blokeren Automatisch incasso postte?
pi_65359277
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:39 schreef aaipod het volgende:

edit: Maareh, of doen alsof je dood bent zoals ik in Blokkeren automatisch incasso postte?
Waarop je de reactie kreeg dat de erven daar heel blij mee zouden zijn.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:14:25 #25
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_65359485
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:08 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Waarop je de reactie kreeg dat de erven daar heel blij mee zouden zijn.
De meeste bedrijven zijn wel zo coullant tegenwoordig om resterende termijnen van jaar abonnementen niet te vorderen van de nabestaanden
pi_65359577
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:14 schreef aaipod het volgende:

[..]

De meeste bedrijven zijn wel zo coullant tegenwoordig om resterende termijnen van jaar abonnementen niet te vorderen van de nabestaanden
Ik weet het aantal bedrijven landelijk gezien niet, maar er zijn er nog wel veel. Ik doe het ook in veel gevallen.
pi_65360389
Bedankt voor alle reacties. Laten we hopen dat er dan snel wat aangepaste wetgeving doorheen komt. Al is het ijdele hoop te denken dat dit voor bestaande contracten zal gelden (de gevolgen zullen groot zijn). Maar het is toch wel van de gekken, je moet in Nederland kennelijk al je contractperiodes in je hoofd hebben om niet in zo'n achterlijke regeling te vallen. En het mafste vind ik dat ik voor 13 maanden eraan vast zit, het nieuwe abonnementsjaar is nog niet eens ingegaan. Maar goed, so be it begrijp ik.
pi_65362244
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:44 schreef KneiterS het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Laten we hopen dat er dan snel wat aangepaste wetgeving doorheen komt. Al is het ijdele hoop te denken dat dit voor bestaande contracten zal gelden (de gevolgen zullen groot zijn). Maar het is toch wel van de gekken, je moet in Nederland kennelijk al je contractperiodes in je hoofd hebben om niet in zo'n achterlijke regeling te vallen. En het mafste vind ik dat ik voor 13 maanden eraan vast zit, het nieuwe abonnementsjaar is nog niet eens ingegaan. Maar goed, so be it begrijp ik.
Ik begrijp je wel, maar er is ook een andere kant. Juist door de contracten met een bepaalde periode kunnen bedrijven lager bedrag rekenen voor hun dienst of product.
De consument hoeft op zich zelf niet eens zo veel gek te doen om vantevoren geinformeerd te worden over de looptijd van het abonnement. Ten eerste kan je een abonnement na aanvang opzeggen, dat heeft voor beide partijen een voordeel. Als bedrijf weet je dat je een klant in ieder geval voor een of twee jaar vast kan houden, en als consument kan je binnen die periode uitkijken naar een betere aanbieding, ookal is dat bij de zelfde leverancier.
Ook zijn er verschillende websites waar je automatisch een melding kan laten mailen wanneer je op moet zeggen etc.
De verantwoordelijkheid wordt erg sterk op de kant van de leverancier gelegd, terwijl er toch echt twee partijen zijn die de overeenkomst aangaan.

Het gekke is dat als een bedrijf een fout maakt er meteen al naar Kassa of Radar wordt verwezen omdat zij hun administratie niet orde hebben, maar als de klant ZELF vergeet dat hun abonnement opgezegd moet worden dit óók de schuld is van het bedrijf. Dat is toch raar?
Waarom houden mensen niet zelf bij wanneer ze iets zijn aangegaan en wanneer ze het moeten opzeggen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 24 januari 2009 @ 02:14:36 #29
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65365977
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:44 schreef KneiterS het volgende:
13 maand is vanwege het feit dat je minimaal 1 maand voor de einddatum moet opzeggen. dus na 31 december was je te laat om voor 31 januari op te kunnen zeggen.

Maar om nou te voorkomen dat je volgend jaar het vergeet...
zeg dan nu alvast op.. misschien heb je geluk en sluiten ze je per ongeluk per direct af...
(dit gebeurt tegenwoordig nog wel eens bij KPN)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65378522
quote:

Ik wou gisteren hetzelfde abonnement opzeggen.

Bij mij is hier met geen woord over gerept. Ze zeiden tot 2 keer toe "geen probleem, ik verbind je even door". En ze hebben twee keer de lijn verbroken. Ik had vervolgens niet de energie om nog een keer te bellen/wachten.

Waarschijnlijk moeten ze targets halen bij dat call-center. Ik bel morgen wel weer opnieuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')