abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:58:00 #1
16082 Wytze
...Confidential
pi_65322557
Ola,

Ik heb een akkefietje met mijn sportschool - ik wil mijn abbonement opzeggen - zij hebben hem onlangs weer stilzwijgend met een jaar verlengd en ik kan dus pas over 9 maanden opzeggen. Ik wil nu dus gewoon het automatisch incasso van mijn rekening blokeren - de bank kan dit probleemloos doen.

Maar in de praktijk, hoe pakt dit uit ? Als je alsnog middels een incasso bureau moet betalen is het het niet waard.

Het verhaal in a nutshell:
In september 2006 bij deze sportschool begonnen. Altijd met plezier gesport, en in Maart 2008 ben ik naar een nieuwe woning verhuisd waar in Oktober 2008 een sportschool in de woontoren kwam. Nog een tijdje zowel in de woontoren als in de sportschool gesport, maar ik ga tegenwoordig alleen maar smorgens in de woontoren dus ik wil het opzeggen.

Bij de sportschool aangekomen blijkt dat ik pas in September 2009 kan opzeggen omdat ze in september mijn contract weer voor een jaar stilzwijgend hebben verlengd - omdat ik een oud contract heb. Nieuwe contracten kun je na het 1e jaar wel per maand opzeggen.

totale bullshit dus. Sportschool wilt me niet tegemoet komen..

Toevallig was hiet vanochtend nog iets over op het nieuws: http://www.rtl.nl/(/finan(...)800_abonnementen.xml

Maar in de praktijk, heb ik er wat aan om dit bij de bank te blokeren ?
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_65322627
nee , je moet gewoon betalen of afkopen
<>
pi_65322660
Als jij dat laat blokkeren sturen zij (uiteindelijk) een incassobureau achter je aan. Dat contract moet je gewoon uitzitten.
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:01:10 #4
16082 Wytze
...Confidential
pi_65322691
Dat is dan behoorlijk kansloos - in dat geval hoop ik dat die nieuwe wet erdoor gaat - zwendelaars
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:01:56 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65322721
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:00 schreef Dennis101 het volgende:
Als jij dat laat blokkeren sturen zij (uiteindelijk) een incassobureau achter je aan. Dat contract moet je gewoon uitzitten.
Lang leve mij! *O*
pi_65322801
Dat hier mensen zitten die zo nauw kijken op en haast geilen op regeltjes. Overheidslulzuigers!

Dat nieuwe regels niet voor alle leden gelden (ook voor mensen met een "oud" contract), is best wel naaierij.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65322819
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:01 schreef Wytze het volgende:
Dat is dan behoorlijk kansloos - in dat geval hoop ik dat die nieuwe wet erdoor gaat - zwendelaars
Blijkbaar is dit nieuw voor je, dus houdt er rekening mee dat dit voor de meeste abonnementen geldt, dus ook je internet, telefonie, je favoriete tijdschrift en ga zo maar door.
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:07:06 #8
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_65322898
Maar als ze het in 2007 niet stilzwijgend verlengd hadden had je ook op
je achterste poten gestaan?

Wellicht is t beter om in t vervolg de overeenkomst voor jezelf duidelijk
te hebben?

Waarschijnlijk heb je ook een jaarlijkse overeenkomst getekend en
staan ze volledig in hun recht om te zeggen dat je niet op tijd was en
je voor nog een jaar getekend hebt... Als dit niet zo is heb je nog
iets om op te staan...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:07:39 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_65322921
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:01 schreef Wytze het volgende:
Ik neem aan dat je je contract gelezen hebt voor je het ondertekende? En dat je dus ook weet hoe het zit met opzegtermijnen enzo?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:08:13 #10
152789 karr-1
pi_65322942
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:04 schreef Man-E-Faces het volgende:
Dat hier mensen zitten die zo nauw kijken op en haast geilen op regeltjes. Overheidslulzuigers!

Dat nieuwe regels niet voor alle leden gelden (ook voor mensen met een "oud" contract), is best wel naaierij.
Nee een maatschappij zonder regels daar komen we verder mee.
pi_65323863
Dit is een zeer bekend verhaal bij sportscholen. En ja, je zult het contract moeten uitzingen of afkopen.

Overigens is dit zo'n bekend verhaal dat het mij verbaast dat er nog steeds mensen zijn die dit niet weten! Sportscholen, GSM-abbo's, verzekeringen en wat dies meer zij hebben allemaal zo'n automatisch prolongatiesysteem in de voorwaarden staan.

Dus nu op de blaren zitten en voortaan iets beter opletten!
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:36:51 #12
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65323969
Achja dat soort dingen zul je altijd houden.
Zo hebben we hier ook iets vergelijkbaars - en eigenlijk ook weer totaal niet -, een abbonement bij KPN voor de telefoon en het internet gehad en deze omgezet naar een combinatiepakket van KPN en wat blijkt, we krijgen niet het pakket wat je als nieuwe klant kunt aanvragen (en wat wij dus ook aangevraagd hadden) maar een hoger en dus duurder pakket omdat die andere enkel voor nieuwe klanten is.
Kortom, eerst 3 maanden meer betalen en dan pas het pakket kunnen kiezen wat je daadwerkelijk wilde omdat upgraden naar het gewenste pakket niet kan maar downgraden vanuit het duurdere wel.

Knap staaltje klantenbinding als je het mij vraagt en dat geld in jouw verhaal eigenlijk ook, alles is wettelijk in orde en staat netjes op papier, desondanks vind ik het niet bepaald fraai om je trouwe klanten op deze manier te behandelen.
pi_65325322
Voor TS is het dan zuur, maar er zal gewoon betaald moeten worden, mogelijk dmv een afkoop wat misschien wat scheelt.
Wat ik niet snap is de aversie die je tegenkomt tegen automatische verlenging van een overeenkomst. Op basis van de verleninging kan een bedrijf investeren.

Bij de nieuwe wetgeving zal nog moeten blijken of dit werkt. Ten eerste mag men nog steeds gewoon langdurige contracten afsluiten en is het een eitje om deze te vernieuwen (dus niet verlengen)
Maar stel dat het werkt, dan zal dat ook te merken zijn aan de prijs. Het kan niet anders dan dat dit vertaald wordt in het abonnementsgeld wat betaald wordt.
Ik zou persoonlijk veel meer zien in een initiatief van de leverancier zelf, namelijk een brief met de melding dat het abonnement verlengd wordt tenzij er binnen een bepaalde termijn schriftelijk wordt opgezegd.
Hiermee geef je het bedrijf de kans om met een bepaalde zekerheid investeringen te kunnen doen en eventueel de bestaande klant een nieuwe aanbieding te doen.
Voor de klant is er ook een voordeel, je wordt zelf op de hoogte gehouden van de einddatum en de prijs kan ook nog interessant zijn. Ja, dat de overeenkomst voor een bepaalde tijd wordt verlengd, dat is voor het gros geen probleem.
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:18:54 #14
16082 Wytze
...Confidential
pi_65330336
Thnx voor de reacties. Ik baal er stiekem wel een beetje van - had me net voorgenomen eens lekker zuinig te gaan doen dit half jaar

Overigens, telefoons worden na het initiele contract per maand verlengd niet direct voor een jaar - zo is dat ook met internet, en landlijn verbindingen.

Dit is dan ook de eerste sportschool waarbij ik het mee maak. Maar ik had dan inderdaad gewoon beter moeten lezen, mee eens. ..van de sportschool vind ik het nog steeds kansloos ik denk dat de negatieve mond op mond meer schade aan richt dan iemand 9 maanden verplicht bij je houden a 60 euro de maand.

for now, let's just suck it up
pi_65347064
Wat zijn jullie voor lapzwanzen.
Je gaat naar de dokter, vraagt om een doktersverklaring. Je bent namelijk geblesseerd en kunt niet meer fitnessen. Nu is je contract vernietigbaar.

Negers weten de deally.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:48:11 #16
152789 karr-1
pi_65347555
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:33 schreef tho_Omas het volgende:
Je gaat naar de dokter, vraagt om een doktersverklaring. Je bent namelijk geblesseerd en kunt niet meer fitnessen. Nu is je contract vernietigbaar.

Negers weten de deally.
En dan denk je dat je onder je contract uitkomt?
pi_65348455
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep, dit zou nog wel eens gaan werken.

In vrijwel elke fitnesscontract staat een dergelijke ontbindingsclausule. Overigens moet je dan nog wel een dokter vinden die dat voor jou bereid is te doen (= valsheid in geschrifte)
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_65348698
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij MOETEN sportscholen een dergelijke clausule in de contracten zetten. Mijn ervaring leert mij dat sommige sportscholen je er van tevoren op wijzen, en je er bij andere sportscholen zelf achteraan moet.

Wurgcontracten
  vrijdag 23 januari 2009 @ 16:34:22 #19
152789 karr-1
pi_65348926
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:22 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ja, volgens mij MOETEN sportscholen een dergelijke clausule in de contracten zetten. Mijn ervaring leert mij dat sommige sportscholen je er van tevoren op wijzen, en je er bij andere sportscholen zelf achteraan moet.

Wurgcontracten
Moet je alleen nog wel een dokter zien te vinden die bereid is fraude voor je te plegen.....

En van een wurgcontract is natuurlijk geen sprake, je hebt het zelf ondertekend en er dus mee ingestemd. Had je maar moeten lezen voor je je krabbel zet.
pi_65349020
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Moet je alleen nog wel een dokter zien te vinden die bereid is fraude voor je te plegen.....
Ik ben de type die de bel van je fiets plukt.
Noem me dienstmeubilair van de streets
  vrijdag 23 januari 2009 @ 16:51:16 #21
152789 karr-1
pi_65349184
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:41 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ik ben de type die de bel van je fiets plukt.
Noem me dienstmeubilair van de streets
pi_65349955
Eigen schuld, Dikke bult.
Jij bent dit contract zelf aangegaan.
Lees dan ook even de voorwaarden
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:54:27 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65354409
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:33 schreef tho_Omas het volgende:

Negers weten de deally.
Ja vooral lekker gaan frauderen
pi_65356243
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ja vooral lekker gaan frauderen
Zever niet. Sportschoolcontracten zijn vaak zwaar achterlijk. Dat weten ze zelf ook. Aan een doktersverklaring is niets verkeerd? Die mogelijkheid geven ze zelf al.
Weten jullie wel wat fraude is?

Je wilt de meest gunstige manier, en die geef ik. Verdere mogelijkheden kan ik niet bedenken.
pi_65357781
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:50 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Zever niet. Sportschoolcontracten zijn vaak zwaar achterlijk. Dat weten ze zelf ook. Aan een doktersverklaring is niets verkeerd? Die mogelijkheid geven ze zelf al.
Weten jullie wel wat fraude is?

Je wilt de meest gunstige manier, en die geef ik. Verdere mogelijkheden kan ik niet bedenken.
Weet jij wel wat fraude is? Indien TS een doktersverklaring haalt om zo van zijn contract af te komen, pleegt hij valsheid in geschrifte en fraude. Deze clausule gaat dat er vanuit dat TS door lichamelijke klachten niet meer mag sporten, daarom kan hij met een doktersverklaring van zijn contract afkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')