quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:00 schreef Dennis101 het volgende:
Als jij dat laat blokkeren sturen zij (uiteindelijk) een incassobureau achter je aan. Dat contract moet je gewoon uitzitten.
Blijkbaar is dit nieuw voor je, dus houdt er rekening mee dat dit voor de meeste abonnementen geldt, dus ook je internet, telefonie, je favoriete tijdschrift en ga zo maar door.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:01 schreef Wytze het volgende:
Dat is dan behoorlijk kansloos - in dat geval hoop ik dat die nieuwe wet erdoor gaat - zwendelaars
Ik neem aan dat je je contract gelezen hebt voor je het ondertekende? En dat je dus ook weet hoe het zit met opzegtermijnen enzo?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:01 schreef Wytze het volgende:
Dat is dan behoorlijk kansloos - in dat geval hoop ik dat die nieuwe wet erdoor gaat - zwendelaars
quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:04 schreef Man-E-Faces het volgende:
Dat hier mensen zitten die zo nauw kijken op en haast geilen op regeltjes. Overheidslulzuigers!
Dat nieuwe regels niet voor alle leden gelden (ook voor mensen met een "oud" contract), is best wel naaierij.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:33 schreef tho_Omas het volgende:
Wat zijn jullie voor lapzwanzen.
Je gaat naar de dokter, vraagt om een doktersverklaring. Je bent namelijk geblesseerd en kunt niet meer fitnessen. Nu is je contract vernietigbaar.
Negers weten de deally.
Yep, dit zou nog wel eens gaan werken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dan denk je dat je onder je contract uitkomt?
Ja, volgens mij MOETEN sportscholen een dergelijke clausule in de contracten zetten. Mijn ervaring leert mij dat sommige sportscholen je er van tevoren op wijzen, en je er bij andere sportscholen zelf achteraan moet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dan denk je dat je onder je contract uitkomt?
Moet je alleen nog wel een dokter zien te vinden die bereid is fraude voor je te plegen.....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:22 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja, volgens mij MOETEN sportscholen een dergelijke clausule in de contracten zetten. Mijn ervaring leert mij dat sommige sportscholen je er van tevoren op wijzen, en je er bij andere sportscholen zelf achteraan moet.
Wurgcontracten
Ik ben de type die de bel van je fiets plukt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Moet je alleen nog wel een dokter zien te vinden die bereid is fraude voor je te plegen.....
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:41 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik ben de type die de bel van je fiets plukt.
Noem me dienstmeubilair van de streets
Ja vooral lekker gaan frauderenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:33 schreef tho_Omas het volgende:
Wat zijn jullie voor lapzwanzen.
Je gaat naar de dokter, vraagt om een doktersverklaring. Je bent namelijk geblesseerd en kunt niet meer fitnessen. Nu is je contract vernietigbaar.
Negers weten de deally.
Zever niet. Sportschoolcontracten zijn vaak zwaar achterlijk. Dat weten ze zelf ook. Aan een doktersverklaring is niets verkeerd? Die mogelijkheid geven ze zelf al.quote:
Weet jij wel wat fraude is? Indien TS een doktersverklaring haalt om zo van zijn contract af te komen, pleegt hij valsheid in geschrifte en fraude. Deze clausule gaat dat er vanuit dat TS door lichamelijke klachten niet meer mag sporten, daarom kan hij met een doktersverklaring van zijn contract afkomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Zever niet. Sportschoolcontracten zijn vaak zwaar achterlijk. Dat weten ze zelf ook. Aan een doktersverklaring is niets verkeerd? Die mogelijkheid geven ze zelf al.
Weten jullie wel wat fraude is?
Je wilt de meest gunstige manier, en die geef ik. Verdere mogelijkheden kan ik niet bedenken.
Waarom zijn die contracten zwaar achterlijk? Je bent er toch zelf bij dat je dat ding tekent? Je leest toch eerst wat je tekent?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Zever niet. Sportschoolcontracten zijn vaak zwaar achterlijk. Dat weten ze zelf ook. Aan een doktersverklaring is niets verkeerd? Die mogelijkheid geven ze zelf al.
Je wilt de meest gunstige manier, en die geef ik. Verdere mogelijkheden kan ik niet bedenken.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:33 schreef aaipod het volgende:
Ik zou een bult rouwkaarten voor jezelf laten drukken en daar 1 van opsturen en dan een brief sturen uit naam van 'je zus' en deze bijvoegen
Ik vraag me af of dit echt werkt. Vast wel bij de iets kleinere organisaties
Wat jij wil. TS wilt er vanaf en zo werkt dat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:29 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Weet jij wel wat fraude is? Indien TS een doktersverklaring haalt om zo van zijn contract af te komen, pleegt hij valsheid in geschrifte en fraude. Deze clausule gaat dat er vanuit dat TS door lichamelijke klachten niet meer mag sporten, daarom kan hij met een doktersverklaring van zijn contract afkomen.
Dat gooien ze in een clausule. Ik ben ooit 5 maanden niet geweest, en wilde toen opzeggen omdat ik toch niet meer ging komen. Daar waren ze het mee eens, want ik zou nog een halfjaar moeten. Ik heb gezegd dat ik niet meer zou betalen, en nooit meer wat van gehoord. Ze verdienen hoe dan ook het meeste aan "slapende" leden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:19 schreef Wytze het volgende:
Goede tip tho_Omas
Maar mijn dokter zit boven de sportschool, zeer kleine kans dat zij hier aan mee gaat werken. Het is gewoon fucking bullshit dat het zomaar met een jaar verlengd wordt. Als echt goede sportschool informeer je je klanten hierover - vooral als ze zien dat je al een hele tijd niet geweest bent.
Maarja dit blijft een eeuwige discussie, zelfs hier op Fok!
Ik heb ze gemailt of ze me tegemoet willen komen met het afkopen. Misschien dat ze daar nog schappelijk in zijn. Duidelijk is wel dat ik bij Fitness First nooit meer terug kom. Bagger toko.
Alleen in jouw wereld, niet in de echte wereld.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Wat jij wil. TS wilt er vanaf en zo werkt dat.
Yep fraude is echt de beste tip die je ooit gehad hebt.....quote:
Wat denk je van een stukje klantvriendelijkheid ?quote:Op zondag 25 januari 2009 21:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep fraude is echt de beste tip die je ooit gehad hebt.....
En waarom zouden ze je moeten waarschuwen? Omdat jij niet leest?
In dit geval gaat omzet voor klantvriendelijkheid. En aangezien het in zowat de gehele branche geldt hoeven ze ook niet bang te zijn dat je kwaad weggaat (en ook al ga je wel weg, dat was je blijkbaar dan toch al van plan).quote:Op zondag 25 januari 2009 23:01 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wat denk je van een stukje klantvriendelijkheid ?
Daarnaast geld het voor nieuwe abbonementen niet, dus zouden ze je op de 2e plaats kunnen informeren om verwarring te voorkomen.
Dat ik het had moeten lezen weten we onderhand wel.
Ja en vervolgens wordt die clausule geschrapt omdat er zoveel me gefraudeerd word en zitten de mensen met échte blessures met de gebakken peren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
..terugkomen doe ik in ieder geval niet - en dat is dan toch jammer want ik heb er echt altijd met veel plezier gesport. Daarbij, ondanks wat iedereen zegt - negatieve publiciteit is nooit goed. helemaal niet mond op mond.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In dit geval gaat omzet voor klantvriendelijkheid. En aangezien het in zowat de gehele branche geldt hoeven ze ook niet bang te zijn dat je kwaad weggaat (en ook al ga je wel weg, dat was je blijkbaar dan toch al van plan).
Nogmaals, nagenoeg iedere sportschool gebruikt dit 'trucje'. Ik zie hier dan ook geen negatieve reclame. Dat jij niet op de hoogte bent van je contract zie ik niet als een fout of slechte service van de sportschool.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:09 schreef Wytze het volgende:
[..]
..terugkomen doe ik in ieder geval niet - en dat is dan toch jammer want ik heb er echt altijd met veel plezier gesport. Daarbij, ondanks wat iedereen zegt - negatieve publiciteit is nooit goed. helemaal niet mond op mond.
Kwestie van levenservaring danquote:Op zondag 25 januari 2009 23:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nogmaals, nagenoeg iedere sportschool gebruikt dit 'trucje'. Ik zie hier dan ook geen negatieve reclame. Dat jij niet op de hoogte bent van je contract zie ik niet als een fout of slechte service van de sportschool.
Meer een levensles, met levenservaring heeft dit weinig te maken, zo lang loop ik ook nog niet rondquote:Op zondag 25 januari 2009 23:27 schreef Wytze het volgende:
[..]
Kwestie van levenservaring danHeb hiervoor bij 2 andere sportscholen gezeten, waar dit absoluut niet het geval was.
Deze discussie moet je niet voeren hier in WGR, met al die autistische regelneukers.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:01 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wat denk je van een stukje klantvriendelijkheid ?
quote:Op maandag 26 januari 2009 00:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Deze discussie moet je niet voeren hier in WGR, met al die autistische regelneukers.
Jij hebt mensenkennis.quote:
Kijk, daar heb ik wat aan inderdaad. In principe zou ik moeten zeggen; als het vanaf Mei 2009 in gaat wat ik zwart op wit heb - betaal ik hoogstens nog tot en met Mei. En daarna zak je er maar lekker in !quote:Op maandag 26 januari 2009 03:33 schreef THEFXR het volgende:
Wat zitten er hier weer heilige holy's alsof ze zelf een sportschool hebben zeg!
De nieuwe contractvoorwaarden lijken me van toepassing op jouw contract, dat is altijd met internet/gsm voorwaarden ook zo, als die wijzigen kan je opzeggen of die nieuwe voorwaarden accepteren.
Dus maar 1 maand opzegtermijn voor de TS en ander bekijken ze het maar.
Je hebt iets tegen mensen die wel de regels volgen?quote:Op maandag 26 januari 2009 00:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Deze discussie moet je niet voeren hier in WGR, met al die autistische regelneukers.
Yep want de voorwaarden van je GSM zijn te vergelijken met een sportschool.....quote:Op maandag 26 januari 2009 03:33 schreef THEFXR het volgende:
Wat zitten er hier weer heilige holy's alsof ze zelf een sportschool hebben zeg!
De nieuwe contractvoorwaarden lijken me van toepassing op jouw contract, dat is altijd met internet/gsm voorwaarden ook zo, als die wijzigen kan je opzeggen of die nieuwe voorwaarden accepteren.
Dus maar 1 maand opzegtermijn voor de TS en ander bekijken ze het maar.
Daar heb je helemaal niets aan, hij roept gewoon iets wat nergens op gebaseerd is.quote:Op maandag 26 januari 2009 08:50 schreef Wytze het volgende:
[..]
Kijk, daar heb ik wat aan inderdaad. In principe zou ik moeten zeggen; als het vanaf Mei 2009 in gaat wat ik zwart op wit heb - betaal ik hoogstens nog tot en met Mei. En daarna zak je er maar lekker in !
Moet je doen, kijken hoe lang het duurt voor de deurwaarder aan de deur staat.quote:Op maandag 26 januari 2009 08:50 schreef Wytze het volgende:
[..]
Kijk, daar heb ik wat aan inderdaad. In principe zou ik moeten zeggen; als het vanaf Mei 2009 in gaat wat ik zwart op wit heb - betaal ik hoogstens nog tot en met Mei. En daarna zak je er maar lekker in !
OH WAT DAT BETREFT MAG HIER WEL EEN SLOTJE OP DANquote:Op maandag 26 januari 2009 03:33 schreef THEFXR het volgende:
De nieuwe contractvoorwaarden lijken me van toepassing op jouw contract, dat is altijd met internet/gsm voorwaarden ook zo,
Beste reactie tot nu toequote:Op maandag 26 januari 2009 11:34 schreef aaipod het volgende:
[..]
OH WAT DAT BETREFT MAG HIER WEL EEN SLOTJE OP DAN
Lees nou gewoon even je oude contract, kijk wat daar in staat over stilwijgende verlenging, zoek vervolgens een juridische grondslag om dit beding nietig te verklaren. Vind je deze? Gefeliciteerd, je bent onder je contract uit! Vind je die niet? Sta dan ook niet raar te kijken als je straks een incassobureau achter je aan hebt met alle kosten die dat meebrengt.
Vergelijkingen met GSM contracten zijn hardstikke leuk maar houden geen stand in de rechtzaal. Bovendien betwijfel ik of dit bij elk GSM contract het geval is.
nee, niet de voorwaarden,wel hoe het principe van nieuwe voorwaarden wordt gehanteerd.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep want de voorwaarden van je GSM zijn te vergelijken met een sportschool.....![]()
Dat TS gewoon niet leest is zijn eigen schuld, daar kun je een sportschool niet van beschuldigen.
deurwaarder staat pas voor je deur, als je veroordeeld bent bij de kantonrechter.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Moet je doen, kijken hoe lang het duurt voor de deurwaarder aan de deur staat.
Het gaat om het feit, dat nieuwe contracten wel na 1 jaar maandelijks opgezegd kunnen worden en oude contracten niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:58 schreef Wytze het volgende:
Ola,
Bij de sportschool aangekomen blijkt dat ik pas in September 2009 kan opzeggen omdat ze in september mijn contract weer voor een jaar stilzwijgend hebben verlengd - omdat ik een oud contract heb. Nieuwe contracten kun je na het 1e jaar wel per maand opzeggen.
Dit geldt enkel als er een en-bloc aanpassing van de algemene voorwaarden heeft plaatsgevonden. De sportschool heeft dit niet gedaan (dat blijkt uit hun 'oude contract'-constructie) en kan prima de oorspronkelijke algemene voorwaarden hanteren bij de oude contracten.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het gaat om het feit, dat nieuwe contracten wel na 1 jaar maandelijks opgezegd kunnen worden en oude contracten niet.
Volgens mij mag een bedrijf niet verschillende voorwaarden hanteren voor dezelfde klanten.
Daarom kan de TS opzeggen omdat hij de nieuwe voorwaarden niet wil accepteren of hij accepteert ze wel en kan maandelijks opzeggen omdat hij al meer dan 1 jaar lid is!
Persoonlijk zou ik schriftelijk opzeggen met 1 maand opzegtermijn, rekening blokkeren en rustig afwachten wat er komen gaat.
Van incassobureau's wordt ik echt niet zenuwachtig ofzo, zijn gewoon commercieele bedrijven die teveel rekenen voor hun zogenaamde diensten.
Voor bedragen onder de 500E, gaan ze nog niet eens een rechtszaak aanspannen.
Ik vraag me sowiezo af of bedrijven echt die moeite nemen - maar het is een grote sportschool keten (fitness first) dus ik ga er wel vanuit dat ze hier gerichte procedures voor hebbenquote:Op maandag 26 januari 2009 20:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het gaat om het feit, dat nieuwe contracten wel na 1 jaar maandelijks opgezegd kunnen worden en oude contracten niet.
Volgens mij mag een bedrijf niet verschillende voorwaarden hanteren voor dezelfde klanten.
Daarom kan de TS opzeggen omdat hij de nieuwe voorwaarden niet wil accepteren of hij accepteert ze wel en kan maandelijks opzeggen omdat hij al meer dan 1 jaar lid is!
Persoonlijk zou ik schriftelijk opzeggen met 1 maand opzegtermijn, rekening blokkeren en rustig afwachten wat er komen gaat.
Van incassobureau's wordt ik echt niet zenuwachtig ofzo, zijn gewoon commercieele bedrijven die teveel rekenen voor hun zogenaamde diensten.
Voor bedragen onder de 500E, gaan ze nog niet eens een rechtszaak aanspannen.
Je de toegang ontzeggen wil natuurlijk niet zeggen dat ze het geld niet meer innen, dat loopt gewoon door.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
deurwaarder staat pas voor je deur, als je veroordeeld bent bij de kantonrechter.
Ze huren miss een incassobureau in, maar die mogen niks meer dan de gewone burger/bedrijf. verder is het zo dat ze je het vruchtgebruik van de sportschool ontzeggen, dus de toegang en das precies wat de ts wil.
De vraag is ook,waarom ze de voorwaarden hebben aangepast, de oude leden, willen ze graag houden met een auto verlenging per jaar. De nieuwe leden kunnen na 1 jaar maandelijks opzeggen. Waarom die verandering?quote:Op maandag 26 januari 2009 21:19 schreef Wytze het volgende:
[..]
Ik vraag me sowiezo af of bedrijven echt die moeite nemen - maar het is een grote sportschool keten (fitness first) dus ik ga er wel vanuit dat ze hier gerichte procedures voor hebben
En duizenden betalen dan ook nog steeds de rekening. Denk je nou echt dat er nog nooit iemand op dit "briljante" idee is gekomen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:21 schreef tho_Omas het volgende:
Gewoon je contract opvragen, inlezen en doen wat ik zei. Verder niet over nadenken, duizenden gingen u voor.
Elk bedrijf mag zijn voorwaarden aanpassen, zolang ze binnen de normen van de wet blijven vallen is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De vraag is ook,waarom ze de voorwaarden hebben aangepast, de oude leden, willen ze graag houden met een auto verlenging per jaar. De nieuwe leden kunnen na 1 jaar maandelijks opzeggen. Waarom die verandering?
Denk dat de TS er goed aan doet om eens raad te vragen bij het http://www.hetjl.nl/hetjl/
veel succes
Dat is juist de vraag of dit bedrijf zijn voorwaarden wel wettelijk zijn en zijn genoeg bedrijven die allerlei voorwaarden verzinnen die in strijd zijn met de wet!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Elk bedrijf mag zijn voorwaarden aanpassen, zolang ze binnen de normen van de wet blijven vallen is er niets aan de hand.
Met een jaar verlengen bij niet op tijd opzeggen lijkt me niet in strijd met de wet, maar een heel normale voorwaarde.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat is juist de vraag of dit bedrijf zijn voorwaarden wel wettelijk zijn en zijn genoeg bedrijven die allerlei voorwaarden verzinnen die in strijd zijn met de wet!
Ik doel op het hanteren van verschillende voorwaarden voor dezelfde klanten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met een jaar verlengen bij niet op tijd opzeggen lijkt me niet in strijd met de wet, maar een heel normale voorwaarde.
Nieuwe klanten zijn niet perse hetzelfde als bestaande klanten. Vaak zijn er acties en dergelijke voor nieuwe klanten, moeten die dan ook automatisch gelden voor bestaande klanten? Maar goed, ik zou inderdaad wel eens willen weten hoe een jurist of rechter dit uitlegt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik doel op het hanteren van verschillende voorwaarden voor dezelfde klanten.
Misschien legt een jurist het anders uit.
Ik vind de oplossing prima, maar je hebt geluk gehad dat de sportschool coulant wilde zijn. Dit hadden ze zeer zeker niet hoeven doen, maar ik ben blij voor je dat je er zo makkelijk vanaf gekomen bent.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:39 schreef Wytze het volgende:
Sportschool is inmiddels schappelijk geweest en heeft toegezegd mijn abbonement na de maand 'Mei' te annuleren, net als de nieuwe lidmaatschappen.
Goede oplossing.. Al is Karr het daar vast niet mee eens
Gevolg : je wordt er uit getrapt en moet nog steeds betalen. Schiet je dus niets mee op.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 02:05 schreef Noisiv het volgende:
Je had ook gewoon heel aso kunnen doen alle huisregels elke keer weer verbreken: petje dragen, alle gewichten hard laten donderen, geen handdoek meenemen, kranen laten lopen en noem maar op. Ik geloof dat ik toen der tijd in mn fit 4 free contract las dat bij herhaaldelijk breken van de huisregels het contract onmiddelijk word ontbonden
Wat wil je nog meer 2 weekjes de aso uithangen en nog van je contract af zijn ook!
inderdaad, jij hebt als consument zelf getekend voor de automatische incasso en daarbij geen kleine lettertjes gelezen (dombo).quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:59 schreef Swindler het volgende:
nee , je moet gewoon betalen of afkopen
het is al lang opgelost.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:42 schreef nuget het volgende:
[..]
inderdaad, jij hebt als consument zelf getekend voor de automatische incasso en daarbij geen kleine lettertjes gelezen (dombo).
Ze staan volledig in hun recht, helaas voor jou zal je het moeten afkopen of een tijdje door blijven betalen en nu alvast opzeggen zodat je in september niet weer automatisch word verlengd.
Je automatische incasso blokeren is een stom idee, dan sturen ze wel een incasso bureau achter je aan en moet je nog veel meer betalen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |