abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:09:23 #46
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_65359319
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:06 schreef versabommie het volgende:

[..]

ach twas weer een belg, ik bedoel in nederland zijn er ook zat zieke vruchten, maar waarom moet het altijd allemaal zo extreem zijn als het om kinderen gaat in dat kutland?

Misschien omdat kinderen(baby's) per definitie onschuldig zijn en zich niet kunnen weren
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_65359370
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:04 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja, topic 2 is ook al voor driekwart vol. Het is echt verbijsterend.
Jij werkt toch in die biz? Sta er maar niet te veel bij stil dan. Het kan overal gebeuren, gelukkig is de kans miniem dat er ooit zo'n ziek stuk menselijk afval binnenstapt.
Was ook op journaal.
Je kan een kinderdagverblijf niet tot een gevangenis maken.
Maar dit is te erg voor woorden.
Ik heb het gevolgd vanaf 11 uur vanochtend. En mijn haren stonden overeind.
Als je je kind niet eens meer veilig in een dagverblijf kan laten.
Het is gewoon te erg voor woorden.
pi_65359452
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:11 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Was ook op journaal.
Je kan een kinderdagverblijf niet tot een gevangenis maken.
Maar dit is te erg voor woorden.
Ik heb het gevolgd vanaf 11 uur vanochtend. En mijn haren stonden overeind.
Als je je kind niet eens meer veilig in een dagverblijf kan laten.
Het is gewoon te erg voor woorden.
Eens. 1000%
Dienst Justitiële Inrichtingen ?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:19:34 #49
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_65359647
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:09 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Misschien omdat kinderen(baby's) per definitie onschuldig zijn en zich niet kunnen weren
ze moeten gewoon in belgie helemaal stoppen met het concept "kinderen"

Hub de schaar in die zaadlijers en eilijers en gewoon lekker opdoeken...

Ik bedoel die mongool van vanmorgen hebben ze opgepakt en zal net als dutroux morgen wel weer buiten lopen omdat iemand een vijl in zijn taart heeft verstopt ofzo ..
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:20:56 #50
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_65359696
quote:

[..]

Jij werkt toch in die biz? Sta er maar niet te veel bij stil dan. Het kan overal gebeuren, gelukkig is de kans miniem dat er ooit zo'n ziek stuk menselijk afval binnenstapt.
Mijn vrouwtje is ook van den peuterspeelzalenbizz... maar die doen ze deur zomaar niet open heur... en zeker niet voor een zwart/wit geschminkte droplul
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_65359751
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:13 schreef ruudpuntenel het volgende:

[..]

Eens. 1000%
Misschien kan Liesje er wel op reageren, hoe er mee om wordt gegaan.
  † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 22:24:53 #52
128220 Peter6000
pi_65359829
Misschien dachten ze dat het een soort cliniclown was.
pi_65359895
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:24 schreef Peter6000 het volgende:
Ik denk dat je dicht bij de waarheid zit Peter.
Dienst Justitiële Inrichtingen ?
pi_65359943
quote:
Hij kwam wel geschminkt binnen en wilde informatie.
Kan me voorstellen dat je er dan geen kwaad in ziet.
  Moderator vrijdag 23 januari 2009 @ 22:29:54 #55
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_65360005
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:19 schreef versabommie het volgende:

[..]

ze moeten gewoon in belgie helemaal stoppen met het concept "kinderen"

Hub de schaar in die zaadlijers en eilijers en gewoon lekker opdoeken...

Ik bedoel die mongool van vanmorgen hebben ze opgepakt en zal net als dutroux morgen wel weer buiten lopen omdat iemand een vijl in zijn taart heeft verstopt ofzo ..
Om dit nou op "volksaard" te gooien.. dit soort walgelijke dingen komt af en toe voor. Je hebt Fritzl in Oostenrijk. Die andere malloot, ook in Oostenrijk. Je hebt die Schot die ergens in de jaren negentig een kleuterschool binnenliep en zestien kindjes doodschoot. Je hebt Dutroux. En nu deze gestoorde.

OK, OK... België en Oostenrijk: bom erop!
En als er nog bommen over zijn: Schotland.

O wacht, België wel precisie-bombardementen aub.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_65360011
quote:
Maar moet nu iedere instantie waar een cliniclown binnenkomt bang zijn?

Ik denk dat dat zo gaat zijn.
  One tough cookie vrijdag 23 januari 2009 @ 22:30:39 #57
169210 liesje1979
pi_65360022
quote:

[..]

Nah weet je? Het zet je wel aan het denken. Wij hebben een intercom systeem, en op 2 groepen hangt een camera. Maar als iemand echt naar binnen wil, dan kan dat wel. Ze kunnen bijvoorbeeld met iemand mee naar binnen lopen. Met 8,5 groep, is de sociale controle qua ouders niet zo heel groot. (Wel ga ik er vanuit dat iemand met een zwart-wit geschminkt gezicht niet zo maar mee naar binnen komt.) En gelukkig is de kans heel erg dat zoiets gebeurt.
Maar je staat er toch wel even bij stil, van stel, dat het bij ons gebeurt was.....

Alle sterkte voor de nabestaanden van de kinderen, en die leidster. Maar ook heel veel sterkte voor de meiden die het hebben zien gebeuren. Volgens mij raak je dat van je leven niet meer kwijt.
pi_65360074
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:26 schreef ruudpuntenel het volgende:

[..]

Ik denk dat je dicht bij de waarheid zit Peter.
dat zou best eens kunnen, deze gek heeft de kinderen gedood maar er zijn zat mensen die zich voordoen als
clown / priester / leraar of wat dan ook om kinderen sexueel te misbruiken......

Ook in Nederland hoor......... en ja... door nederlanders.......

Clown Harrie schudt fractie PvdA wakker over verklaring gedrag

(tekst: PvdA stelt vragen aan het college)

Leeuwarden, 12 januari 2009.

Onderwerp: wordt de Verklaring omtrent gedrag (VOG) altijd gevraagd?

Geacht College,

Vrijwilligersorganisaties vragen zelden om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) als zij nieuwe vrijwilligers aannemen. Hierdoor kunnen mensen die veroordeeld zijn wegens seksueel misbruik van kinderen bij organisaties aan de slag waar ze met kinderen in aan-raking komen. Hierop werd zondagavond jl. gewezen in een uitzending van het televisie-programma Zembla. De PvdA Leeuwarden is erg verontrust door de uitzending.

In de aflevering wordt het verhaal verteld van Clown Harrie, die in de jaren ‘90 honder-den kinderfeestjes opleukte. Harrie is in 1996 veroordeeld voor misbruik met kinderen. Voor dat misdrijf heeft hij acht maanden cel uitgezeten. Na zijn celstraf kon hij, ondanks zijn veroordeling, zonder problemen bij onder andere twee scoutingverenigingen, een dorpshuis en een welzijnsinstelling als vrijwilliger aan de slag met kinderen. Daarnaast werd hij via zijn bedrijf voor kinderfeestjes bij onder andere een kinderopvang inge-huurd. Zijn bedrijf heeft ¤8000 vrijwilligerssubsidie van de gemeente Breda ontvangen.

Bij alle verenigingen, instellingen en betreffende gemeente werd niet gevraagd naar een Verklaring Omtrent Gedrag. Vrijwilligersorganisaties kunnen nieuwkomers verplichten om bij het ministerie van justitie zo’n VOG op te vragen en deze te overleggen. Zo'n docu-ment toont aan dat zij geen criminele antecedenten hebben en is ook voor bijvoorbeeld onderwijzers verplicht. Vrijwilligersorganisaties vragen er echter bijna nooit om.

Er zijn in Leeuwarden grofweg drie manieren waarop de gemeente met deze problema-tiek te maken heeft. Via het totaal van verenigingen en instellingen die contact hebben met kinderen, via verenigingen en instelling die subsidie krijgen van de gemeente, zoals de BV Sport en via mensen die onder andere via de WWB werkzaamheden verrichten waarbij ze met kinderen te maken kunnen hebben.

Navraag onder diverse organisaties in Leeuwarder uit deze groepen levert het volgende beeld op: HWL vraagt van al haar aankomende vrijwilligers een VOG, bij andere organi-saties, zoals buurtverenigingen en andere welzijnsinstellingen, is hier geen zicht op. Om hier duidelijkheid over te krijgen stelt de Partij van de Arbeid de volgende vragen:

1. Heeft de gemeente Leeuwarden of hebben (door de gemeente Leeuwarden gesub-sidieerde) organisaties die activiteiten organiseren met kinderen, zoals dorps- en wijkverenigingen, sportverengingen en speeltuinverenigingen in de gemeente Leeuwarden, een beleid waarin wordt gevraagd naar een VOG?
2. Welke wel, welke niet?
3. Als er beleid aanwezig is, wordt er dan bij elke, of alleen bij twijfel, aan een aspi-rant-vrijwilliger een VOG gevraagd?
4. Hoe kijkt het College aan tegen rol en verantwoordelijkheden van de gemeente bij de drie in de inleiding geformuleerde groepen? Op welke manier wordt uitvoering gegeven aan deze rol en verantwoordelijkheid?
5. Is er binnen de subsidieverordening een artikel opgenomen waarin het de organi-saties verplicht wordt om een verklaring te vereisen van aspirant-vrijwilligers, zo nee, is de gemeente bereid dit te doen?
6. Ook als er geen (directe) subsidierelatie is, kan het College zich dan via een ande-re weg inzetten om er voor te zorgen dat aspirant-vrijwilligers altijd eerst een VOG overleggen alvorens als vrijwilligers met kinderen te mogen werken?

Namens de PvdA-fractie,

Jelmer Staal.

bron; http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/items/EkFEluuuuFgwlkRdPM.php

Datum: Dinsdag, 13 Januari 2009

unquote
  One tough cookie vrijdag 23 januari 2009 @ 22:33:05 #59
169210 liesje1979
pi_65360100
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:20 schreef versabommie het volgende:

[..]

Mijn vrouwtje is ook van den peuterspeelzalenbizz... maar die doen ze deur zomaar niet open heur... en zeker niet voor een zwart/wit geschminkte droplul

Nee! Maar het is niet uitgesloten, als iemand het echt wil.....Stel er gaat een ouder weg, met een kindje, voordat de deur weer in het slot valt duurt wel een paar seconden.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:34:36 #60
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_65360139
quote:
was het wel ja
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')