Hoax (is de samenvatting zo compact genoetgquote:
Niemand heeft het over 'de oorlog', het gaat hier om 1963.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:32 schreef Sakura het volgende:
[..]
Hoax (is de samenvatting zo compact genoetg)
2 eiige tweelingen, is een 'afwijking" in de genen wat een dubbele eisprong veroorzaakt.
Normaal gesproken is de ene maand de linker en de andere maand de rechter eierstok aan de beurt om een eitje los te laten. De "afwijking" is dus dat beide eierstokken regelmatig tegelijk een eitje loslaten, een dubbele eisprong dus.
En tenzij Mengele in de oorlog al DNA kon manipuleren, is dit gewoon een hoax en is er in dat dorp gewoon een erfelijke "afwijking" aanwezig.
1-eiige tweelingen is overigens niet erfelijk (zover de wetenschap tot nu toe weet, voor zover ik weer correct weet wat de wetenschap tot nu toe weet)
Huh?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:49 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Wat sympathiek van Dr. Mengele, de meeste ouders vinden het zorgen voor 1 of 2 kinderen al een hele opgave.
Eens, lijkt me sterk dat Mengele dat kon beinvloeden. Maar zo'n verhaal levert natuurlijk leuke pers op, goed voor de verkoop van je boekie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:32 schreef Sakura het volgende:
[..]
2 eiige tweelingen, is een 'afwijking" in de genen wat een dubbele eisprong veroorzaakt.
Normaal gesproken is de ene maand de linker en de andere maand de rechter eierstok aan de beurt om een eitje los te laten. De "afwijking" is dus dat beide eierstokken regelmatig tegelijk een eitje loslaten, een dubbele eisprong dus.
En tenzij Mengele in de oorlog al DNA kon manipuleren, is dit gewoon een hoax en is er in dat dorp gewoon een erfelijke "afwijking" aanwezig.
1-eiige tweelingen is overigens niet erfelijk (zover de wetenschap tot nu toe weet, voor zover ik weer correct weet wat de wetenschap tot nu toe weet)
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:56 schreef Shivo het volgende:
[..]
Eens, lijkt me sterk dat Mengele dat kon beinvloeden. Maar zo'n verhaal levert natuurlijk leuke pers op, goed voor de verkoop van je boekie.
Het creëren van tweelingen of meerlingen is helemaal niet zo moeilijk, het wordt namelijk volop gedaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:32 schreef Sakura het volgende:
[..]
Kijk eens op het plaatjequote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:27 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Verder staat er nergens dat het om 1 of 2 eiige tweelingen gaat.
Niet per sé toch? Nou vind ik de foto erg onduidelijk, maar volgens mij staan er ook 2-eiige tweelingen op.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:25 schreef Demophon het volgende:
Maar dan krijg je 2-eiige tweelingen en niet 1-eiige tweelingen, terwijl ik uit de foto en het verhaal begrijp dat het om 1-eiige tweelingen gaat
Nou ja okee, laat ik het zo zeggen:quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:31 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Niet per sé toch? Nou vind ik de foto erg onduidelijk, maar volgens mij staan er ook 2-eiige tweelingen op.
Menselijke klonen, toen die tijd totaal onwaarschijnlijk...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
The Boys from Brazil
gebaseerd op een boek dat ik zelf ook gelezen heb en ook de film. Buitengewoon disturbing manier van denken...
Wel toevallig dat het vele malen tweelingen met blond haar en blauwe ogen is?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:42 schreef Demophon het volgende:
[..]
Menselijke klonen, toen die tijd totaal onwaarschijnlijk...
Genie?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:28 schreef Black_Tulip het volgende:
Als het waar is, neemt mijn respect voor Mengele enorm toe. Hij mag dan misdadig zijn geweest tijdens WOII, maar hij was wel een genie.
Het gaat hier niet om WO2quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:36 schreef Demophon het volgende:
[..]
Nou ja okee, laat ik het zo zeggen:
Het kunstmatig creëren van 2-eiige tweelingen is technisch mogelijk en wordt heden ten dage vele malen uitgevoerd. Als Mengele dit toen ook al kon is hij zijn tijd vooruit en was hij slim. Dit was met de toen de tijd techniek onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Het kunstmatig creëren van 1-eiige tweelingen is theoretisch mogelijk en maar kunnen we niet zo ver ik weet. Het is niet gangbaar in ieder geval. Als Mengele dit toen kon is hij werkelijk een groot en onevenaarde genie. Deze laatste mogelijkheid acht ik dus zowel onwaarschijnlijk als bijna onmogelijk.
Oo-blackgirl-oO haalde het boek The Boys from Brasil aan wat over gekloonde Hitlers ging. Jij hebt het weer over wat anders, namelijk over tweelingen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:44 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wel toevallig dat het vele malen tweelingen met blond haar en blauwe ogen is?
Misschien iets te toevallig?
Misschien eerst even opzoeken wie Mengele ook alweer was voor je zoiets typt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:40 schreef eleusis het volgende:
Als dit klopt is Mengele een baas... Maar het zal eerder een mythe zijn..
Dat dus. Dat kunde op een verkeerde manier gebruikt kan worden neemt, imo, niet weg dat je een genie moet zijn om het te kunnen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:55 schreef 68Chevelle het volgende:
Het is een start..Nucleaire energie werd ook eerst misbruikt voor bommen voordat men het als centrale ging gebruiken.
Genetische "afwijking" dus, en omdat iedereen daar familie van elkaar is, heeft iedereen die "afwijking' en worden erdus veel tweelingen geboren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:00 schreef Demophon het volgende:
Even op pubmed gezocht, er is een wetenschapplijke studie naar gedaan:
1: Acta Genet Med Gemellol (Roma). 1996;45(4):431-7.Links
Study on possible increase in twinning rate at a small village in south Brazil.
Matte U, Le Roux MG, Bénichou B, Moisan JP, Giugliani R.
Medical Genetics Unit, Hospital de Clinicas de Porto Alegre, Brazil.
A high frequency of twin births has been observed in Linha São Pedro, a small settlement which belongs to the city of Cãndido Godói, located 524 km Northwest from Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brazil, in an ethnically homogeneous population of German descent restricted to a small geographic region. From 1990 to 1994, the proportion of twin births in Linha São Pedro was 10%, significantly higher than the 1.8% rate for the state of Rio Grande do Sul as a whole. Genealogical analysis showed a high recurrence of multiple births within families, as well as a high level of inbreeding in the community. Zygosity data indicated that 9 of the 17 pairs of twins studied (53%) were dizygotic. No external environmental factors were detected that could be influencing the appearance of this characteristic. This preliminary investigation confirmed the presumed existence of a high twinning rate in the community. The high familial recurrence and the high inbreeding rate suggests the presence of genetic twinning factors. Complementary studies of twins that have yet to be evaluated and the search for additional risk factors, as well as linkage studies, should contribute to a further understanding of the biological factors related to twin births in the human species.
PMID: 9181177 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9181177
Ik ben niet helemaal overtuigd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:14 schreef Sakura het volgende:
[..]
Genetische "afwijking" dus, en omdat iedereen daar familie van elkaar is, heeft iedereen die "afwijking' en worden erdus veel tweelingen geboren.
Case solved
Slotje...
er is in amerika ook ergens een dorp waar ontzettend veel slechthorenden en dove zijn, buitenproportioneel veel.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:16 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal overtuigd.
'Lol'! Hoezo?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:16 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal overtuigd.
ze geven alleen feiten en een mogelijke logische verklaring.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:17 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Trouwens, dat citaat uit Pubmed laat natuurlijk nog niet zien of er met DNA is geknoeid of niet. Kijk, ik geloof het verhaal ook niet, maar ik heb zo'n schijthekel aan natuurwetenschappers die alleen maar voorgaande kennis kunnen herhalen en niet eens een artikel kunnen lezen...
Het is maar 1 artikel. En ik weet niet. Ik denk dat ik graag zou willen geloven dat Mengele er wel mee te maken had. Hoe vreemd dat ook mag klinken.quote:
Klopt. er zijn voorbeelden dat hij ge-expirimenteerd heeft met tweelingen, aangezien toendertijd rassenleer niet zo'n issue was, maakt hem natuurlijk wel de enige in zijn vakgebied,quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:50 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Het is maar 1 artikel. En ik weet niet. Ik denk dat ik graag zou willen geloven dat Mengele er wel mee te maken had. Hoe vreemd dat ook mag klinken.
met DNA knoeien in begin '60. Zou knap vinden dat Mengele dat helemaal heeft meegekregen daar in de bergenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:17 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Trouwens, dat citaat uit Pubmed laat natuurlijk nog niet zien of er met DNA is geknoeid of niet. Kijk, ik geloof het verhaal ook niet, maar ik heb zo'n schijthekel aan natuurwetenschappers die alleen maar voorgaande kennis kunnen herhalen en niet eens een artikel kunnen lezen...
Sonja Bakker, toch?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:08 schreef thestoryofus2009 het volgende:
het schijnt toch dat er een verhaal rondgaat dat hitler wel degelijk nakomelingen heeft...
hij kan daarvoor toch al kinderen gekregen hebben?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:15 schreef Specularium het volgende:
Zijn skelet is toch al lang geleden gevonden?
Ik zie het verband niet tussen artikel uit pubmed en artikel over Mengele.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:42 schreef EricT het volgende:
[..]
met DNA knoeien in begin '60. Zou knap vinden dat Mengele dat helemaal heeft meegekregen daar in de bergen
OT: Geloof er geen fuck van, ga mee met PUBmed artikel
Zelfs in Auschwitz hadden nieuwe gevangenen een verkeerd beeld van hem omdat hij er zo aardig uitzag.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:13 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat dus. Dat kunde op een verkeerde manier gebruikt kan worden neemt, imo, niet weg dat je een genie moet zijn om het te kunnen.
Het lijkt dat Mengele zijn tijd vooruit was. Ook vind ik het frappant en eigenlijk bewonderenswaardig dat de Brazilianen hem herinnerden als een vriendelijke man...
En de suggestie dat hij mestizo's kinderen met blond haar en blauwe ogen deed baren (wat ik dan weer onwaarschijnlijk en onmogelijk acht)? Wat ik hierboven zei dus: niet moreel verantwoord, maar wel knap als je het voor elkaar krijgt.
quote:Op zondag 25 januari 2009 09:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet tussen artikel uit pubmed en artikel over Mengele.
Wat voor resultaten en waarom worden ze nog steeds gebruikt?quote:Op zondag 25 januari 2009 10:00 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zelfs in Auschwitz hadden nieuwe gevangenen een verkeerd beeld van hem omdat hij er zo aardig uitzag.
Sommige van zijn zieke testresultaten worden nu nog gebruikt
De aardlekschakelaar is een direct gevolg van Mengeles onderzoek naar hoeveel stroom een menselijk lichaam kan verdragen voor het het begeeft. (Lang leve wikiquote:Op zondag 25 januari 2009 12:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat voor resultaten en waarom worden ze nog steeds gebruikt?
Ik wist het wel...quote:Op zondag 25 januari 2009 14:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De aardlekschakelaar is een direct gevolg van Mengeles onderzoek naar hoeveel stroom een menselijk lichaam kan verdragen voor het het begeeft. (Lang leve wiki)
Maar er is ook een schat aan medische kennis vergaart in de concentratiekampen. Dingen die we zowel voor als na de oorlog niet konden testen omdat het onethisch was/is maar wat wel heel veel interessante en belangrijke data opgeleverd heeft.
Ik vond ook nog iets over onderzoek naar onderkoeling waarvan de uitslagen nu nog gebruikt worden om onderkoelingsslachtoffers te behandelen maar ik ben vergeten de link op te slaan. Er komen in ieder geval interessante dingen naar boven die ik nog niet wist.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:52 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik wist het wel...
* Black_Tulip gaat zelf ook wiki-en
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
quote:Op zondag 25 januari 2009 15:02 schreef MinderMutsig het volgende:Zeker, maar ik moet ook nog andere dingen doen eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Pol Pot, leider van de Rode Khmer, een huilend kind troost, is hij daarvoor te prijzen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Misschien eerst even opzoeken wie Mengele ook alweer was voor je zoiets typt.
Moeder Theresa is sowieso vergelijkbaar met Mengele met haar 'lijden heeft zin dus we behandelen je ziekte niet terwijl dit om de hoek GRATIS kan maar laten je na een lange lijdensweg sterven aan iets wat met simpele medicijnen te genezen is'. Kutwijf.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als Pol Pot, leider van de Rode Khmer, een huilend kind troost, is hij daarvoor te prijzen.
Als Moeder Theresa een speelgrage puppy een trap verkoopt, moet die manoeuvre afgekeurd worden.
In de beoordeling van een actie gaat het om de actie zelf en niet om de persoon.
Het punt is dat Mengele dat zou hebben kunnen doen.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:23 schreef EricT het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, er is geen verband tussen de incidentie van tweelingen en de komst van Mengele. Het is genetisch bepaald.
het ging om een ethnisch volledig Duits dorp. Dan is het niet zo vreemd blonde, blauwogige kinderen te zien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:13 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat dus. Dat kunde op een verkeerde manier gebruikt kan worden neemt, imo, niet weg dat je een genie moet zijn om het te kunnen.
Het lijkt dat Mengele zijn tijd vooruit was. Ook vind ik het frappant en eigenlijk bewonderenswaardig dat de Brazilianen hem herinnerden als een vriendelijke man...
En de suggestie dat hij mestizo's kinderen met blond haar en blauwe ogen deed baren (wat ik dan weer onwaarschijnlijk en onmogelijk acht)? Wat ik hierboven zei dus: niet moreel verantwoord, maar wel knap als je het voor elkaar krijgt.
Omdat in dit topic veel mensen toch geloofden in de hoax en er op deze manier afgerekend wordt met al die dwaze ideëen. Lijkt me prima als er na het tumult op teruggekomen wordt met een goed wetenschappelijk onderzoek.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:24 schreef Sakura het volgende:
En waarom schop jij een HOAX van bijna een jaar oud weer naar boven?
Algemene kennis en ontwikkeling heeft geen samenvatting nodig.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |