abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65347129

Welkom in het SES slowchat topic!!

Wie zijn de mensen die hier vaak te vinden zijn
Yesse -> Is Duaal student en gaat bijna afstuderen bij een reclame bureau, management assistente
Californium --> Afstudeerstage op Universiteit van Edinburgh van 1 september 2008 tot eind juni 2009
PieterBas -> Afstudeerstage bij een multinational om de hoek
jslavenburg --> Loopt stage bij de IT Brug te Rotterdam, opleiding ICT-Beheerder
Puala --> Loopt stage bij Bever Automatisering, opleiding ICT-Beheerder
mash_ --> Liep stage en maar vind het wel gezellig hier.
Bravebart -> Verveelde zich en vond z'n hoop in de SC;
KaheemSaid -> Het breekt zijn vrije tijd zo mooi;
HostiMeister -> Liep stage op de RU, komt af en toen weer eens binnenvallen;
Luctor.et.Emergo -> Werkt nu full-time aan den overkant;
Psychonikeo -> Heeft op zijn werk ook niets beters te doen.
G.Fawkes --> Afgestudeerd en aan het werk bij grote ICT dienstverlener, onderzoek naar verbetering dienstverleningstrajecten
Piles --> Liep stage op de financiele afdeling van een woningcooperatie tot eind juni. En was daarna niet meer weg te slaan hier...
Cuegirllie --> Stage afgerond en werkt nu vooral bij Defensie
Eer-ik --> Hij vindt ons gewoon leuk
Houniet --> Vindt ons leuk en wacht op het moment totdat hij zelf stage mag lopen
vrolijke-frits --> Vindt ons ook gewoon leuk
Bootje84 --> Loopt stage bij een trostomatengroothandel. Is met een beetje geluk begin juni klaar met scriptie.
motorbloempje --> anderhalfstejaars Informatiekunde in Nijmegen. Queen of SOG, maar moet wel echt wat gaan doen. Geen stage, gewoon Slowchat... maar dat kan dus eigenlijk niet... meer...

Handige linkjes
Historie Stage SC en SES SC-topics (met dank aan Piles...)
Uitleg over cupmaten (met dank aan Yesse...)
Beste Stage SC topic ever (met dank aan Bootje...)
Vrij om aan te vullen

(de OP)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:35:58 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_65347150
Kun je niet beter gewoon alvast van te voren een nieuw topic klaarzetten, Cali? Iedereen weet toch dat jij de laatste post wel plaatst, als je aanwezig bent.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_65347158
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:37:12 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65347198
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:27 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

milieutechnisch beter zeker? LED's verspillen namelijk minder energie aan warmte en gaan ook nog eens langer mee.

Maar als je nou zelf een uitleg zou geven. In plaats van zo'n maffe reactie..
Het ligt toch iets ingewikkelder. Allereerst (dit verhaal klinkt beetje ongeloofwaardig, maar goed) is een tuinder tegenwoordig tuinder als 2e beroep. De hoogste inkomsten haalt een tuinder uit het opwekken van energie. De WKK's (Warmte Kracht keringen) verbranden gas en zetten dit om in stroom, CO2 en warmte. Alle 3 de uitstoten zijn van belang voor de groei van planten. Planten verbruiken de CO2, groeien door het licht dat wordt opgewekt door de assimilatiebelichting en de warmte die deze geeft (naast de warmte van de verbranding). Continu worden de stroomprijzen in de gaten gehouden. De WKK's wekken veel meer energie op dan dat de tuin verbruikt. Staat de stroomprijs gunstig, wordt de stroom doorverkocht aan de energieleverancier.

Nu er LED-verlichting is (ten minste, is een test..) heb je voor -en nadelen.

Voordeel:
- Stroomverbruik daalt flink (ik gok 80%). De rest kán dus doorverkocht worden

Nadelen:
- LED-verlichting geeft geen warmte. Een normale lamp/assimilatielamp is zeer inefficiënt en maakt meer warmte dan licht (5% efficiëntie). De warmte moet er dus op een andere manier komen, ter hoogte van de plant
- Aanschafprijs. Alles is redelijk nieuw, de techniek etc. Dit win je uiteindelijk terug in de stroombesparing maar goed.
- Kleur werkt beetje wazig. Het is een redelijk felle kleur, en als je er 15 minuten heb gestaan en je teruggaat naar "normale" omstandigheden, heb je het idee alsof je net onder de zonnebank vandaan komt (voor de mensen die weten hoe het is, dat je ogen weer bij moeten stellen)

Daarnaast schíjnt het 's-avonds wel grappig te zijn, omdat er dan boven de kas een roze/paarse gloed uitkomt die van een flinke afstand te zien is.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65347201
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Kun je niet beter gewoon alvast van te voren een nieuw topic klaarzetten, Cali? Iedereen weet toch dat jij de laatste post wel plaatst, als je aanwezig bent.
dat deed ik eerder altijd... maar dat mocht ik van sommige mensen niet meer maar ik zal m de volgende keer klaarzetten en dan melden dat hij klaarstaat
pi_65347205
whoei
pi_65347210
laponinja
pi_65347226
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:37 schreef Psychonikeo het volgende:
laponinja
sssttttt
pi_65347263
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:37 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Het ligt toch iets ingewikkelder. Allereerst (dit verhaal klinkt beetje ongeloofwaardig, maar goed) is een tuinder tegenwoordig tuinder als 2e beroep. De hoogste inkomsten haalt een tuinder uit het opwekken van energie. De WKK's (Warmte Kracht keringen) verbranden gas en zetten dit om in stroom, CO2 en warmte. Alle 3 de uitstoten zijn van belang voor de groei van planten. Planten verbruiken de CO2, groeien door het licht dat wordt opgewekt door de assimilatiebelichting en de warmte die deze geeft (naast de warmte van de verbranding). Continu worden de stroomprijzen in de gaten gehouden. De WKK's wekken veel meer energie op dan dat de tuin verbruikt. Staat de stroomprijs gunstig, wordt de stroom doorverkocht aan de energieleverancier.

Nu er LED-verlichting is (ten minste, is een test..) heb je voor -en nadelen.

Voordeel:
- Stroomverbruik daalt flink (ik gok 80%). De rest kán dus doorverkocht worden

Nadelen:
- LED-verlichting geeft geen warmte. Een normale lamp/assimilatielamp is zeer inefficiënt en maakt meer warmte dan licht (5% efficiëntie). De warmte moet er dus op een andere manier komen, ter hoogte van de plant
- Aanschafprijs. Alles is redelijk nieuw, de techniek etc. Dit win je uiteindelijk terug in de stroombesparing maar goed.
- Kleur werkt beetje wazig. Het is een redelijk felle kleur, en als je er 15 minuten heb gestaan en je teruggaat naar "normale" omstandigheden, heb je het idee alsof je net onder de zonnebank vandaan komt (voor de mensen die weten hoe het is, dat je ogen weer bij moeten stellen)

Daarnaast schíjnt het 's-avonds wel grappig te zijn, omdat er dan boven de kas een roze/paarse gloed uitkomt die van een flinke afstand te zien is.
Dat van die warmte had ik me helemaal niet gerealiseerd dat dat een nadeel is. Dat is bij ons in huis zo, maar in zo'n kas wil je natuurlijk ook warmte hebben.
pi_65347278
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:37 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Klopt het dat die tuinder in de buurt van de veilingroute zit... Want daar kwam ik het ooit eens tegen...

Volgens mij kan je daar 's-nachts gewoon zonder lichten rijden.. Het is daar zo verlicht
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_65347282
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:37 schreef Californium het volgende:

[..]

sssttttt
Come shut me up, honey
pi_65347291
ff een big up for my westside nigga's
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:41:07 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_65347313
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:37 schreef Californium het volgende:

[..]

dat deed ik eerder altijd... maar dat mocht ik van sommige mensen niet meer maar ik zal m de volgende keer klaarzetten en dan melden dat hij klaarstaat
Waarom zou dat niet mogen? Ik vind het sowieso al onzin dat degene die de vorige vol post een nieuwe zou moeten openen. Het voorkomt natuurlijk wel dat er meerdere worden geopend. Maar ach, jij bent toch de laatste, dus is het net zo handig om de nieuwe alvast klaar te hebben.

Mocht ik er eens per ongeluk een volposten, mag je overigens best een nieuwe openen. Bij mij duurt het toch een eeuwigheid. Al zorg ik er meestal gewoon voor dat ik niet de laatste ben (mijn laatste post daarnet was dan ook niet zonder risico ).
pi_65347314
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:39 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Come shut me up, honey
can I
pi_65347347
de tijd kruipt
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:42:33 #16
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65347352
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:38 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Dat van die warmte had ik me helemaal niet gerealiseerd dat dat een nadeel is. Dat is bij ons in huis zo, maar in zo'n kas wil je natuurlijk ook warmte hebben.
Tuinder spelen is niet meer zo simpel als een zaadje poten onder een plastic zakje

Vond het zeer zeker erg boeiend.

Piet, het zit in Tinte, dus iets uit de richting
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65347364
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen? Ik vind het sowieso al onzin dat degene die de vorige vol post een nieuwe zou moeten openen. Het voorkomt natuurlijk wel dat er meerdere worden geopend. Maar ach, jij bent toch de laatste, dus is het net zo handig om de nieuwe alvast klaar te hebben.

Mocht ik er eens per ongeluk een volposten, mag je overigens best een nieuwe openen. Bij mij duurt het toch een eeuwigheid. Al zorg ik er meestal gewoon voor dat ik niet de laatste ben (mijn laatste post daarnet was dan ook niet zonder risico ).
das waar
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:43:54 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_65347396
Ik ga maar eens douchen, zo naar mijn zus om te eten en wat voorbereidingen te treffen voor mijn moeder verjaardag volgende week.
pi_65347487
Waarom mag je zelf trouwens niet meer de OP aanpassen?

fout gekeken
pi_65347491
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:42 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Tuinder spelen is niet meer zo simpel als een zaadje poten onder een plastic zakje

Vond het zeer zeker erg boeiend.

Piet, het zit in Tinte, dus iets uit de richting
oh ok, maar zag laatst ook zo'n paars gloed over een kas.. Het wordt tijd dat hier in Het Westland wordt gedacht aan efficiëntie in plaats van een beetje aankloten.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_65347620
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:41 schreef Californium het volgende:

[..]

can I
Yes, you can
pi_65347653
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:40 schreef HostiMeister het volgende:
ff een big up for my westside nigga's