quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:22 schreef RacerDKB het volgende:Dat zal wel psychisch zijn

Dat spul werkt echt maar voor maximaal een kwartiertje nadat het gaat werken.
Nee hoor, dat is nonsens. De effecten van caffeine zijn van zoveel factoren afhankelijk dat je dat niet zo kunt stellen. Het is bijv. afhankelijk van hormoonstatus, of je zwanger bent, of je gewend bent caffeine te drinken, of je lever goed werkt, of je rookt of medicijnen gebruikt en hoe snel je metabolisme werkt. Caffeine werkt zelfs pas optimaal na 15-45 minuten en blijft werken zolang het in je bloed te vinden is. De halfwaardetijd is gemiddeld 3-4 uur. Voor een zwangere vrouw is dat aanzienlijk langer! (ben je zwanger, Mirjam?

) En het is ook langer als een vrouw de pil gebruikt. Voor een roker is het juist weer korter. Mensen die slecht slapen als ze caffeine drinken voor ze naar bed gaan wordt niet voor niets aangeraden om zeker 5 uur voor ze naar bed gaan geen koffie meer te drinken
Dus zeggen dat het maar een kwartiertje werkt is uit je duim gezogen.
Die drankjes zijn niets voor mij. Ten eerste ga ik er ook van stuiteren en ten tweede vind ik een halve liter echt belachelijk veel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."