quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat moet gewoon te realiseren zijn.
goed, maar dat wil niet zeggen dat alle mensen die in een psychiatrische instelling verblijven levensgevaarlijke gekken zijn die zo snel mogelijk opgeruimd moeten worden, dus jouw statement vind ik nogal overdreven.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nu al meerdere keren voorbij horen komen.
Het blijven incidenten, er vinden niet structureel moorden plaats in scholen of creches. Kinderen moeten wel het gevoel blijven hebben dat ze in een vrije en veilige samenleving kunnen opgroeien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat ook te ver inderdaad, maar een bepaalde vorm van beveiliging moet wel kunnen toch. Hoe vaak hebben we in de afgelopen jaren nu al niet gezien dat scholen te makkelijk binnen te dringen zijn?
bronquote:De dader kwam met zwart-witte strepen op zijn gezicht geschminkt, helrood haar en een rugzak vol messen op de fiets aan bij het dagverblijf. Hij zei dat hij een inlichting wilde vragen en raakte zo binnen.
Wat? Een clown die naar inlichtingen komt vragen op een KDV? Nee, sorry, ik zou ook niet direct wantrouwend zijn nee.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Gaat er dan geen belletje rinkelen?
Weet je hoeveel ouders op een dag in en uit zo'n verblijf lopen? (Ik woon toevallig boven een klein kinderdagverblijf en dat zijn er toch al gauw een stuk of 40) Moet je die allemaal gaan fouilleren? Verder heb je nog een constante stroom van supplieërs, schoonmakers e.d. die erin en eruit moeten. Zelfs met twee beveiligers had je dit geval lang niet zeker tegen gehouden. Ook heb je nog mensen die een kind willen aanmelden, die moeten ook gewoon naar binnen. En twee beveiligers dagelijks inhuren kost je al gauw 40 * 8 * 300 * 2 = 200.000 euro op jaarbasis, voor een kinderdagverblijf.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat ook te ver inderdaad, maar een bepaalde vorm van beveiliging moet wel kunnen toch. Hoe vaak hebben we in de afgelopen jaren nu al niet gezien dat scholen te makkelijk binnen te dringen zijn?
is niet te betalen. Ons kinderdagverblijf heeft 2 ingangen en een tuin met in elke zaal 1 deur. Dus minimaal 2 beveililgingsmedewerkers die van 0700 tot 19:00 aanwezit moeten zijn. Zit je op minimaal 12 fte aan personeelskosten per maand, minimaal 250.000 euro netto op jaarbasis schat ik in en dan nog, wat doe je tegen een man met een zak vol met messen die gek ik de kop is? Hoe hou je die tegen met je blote handen als beveiliger?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het dus over camerabeveiliging en wat beter beveiligde deuren ipv een klapdeur waarmee je gelijk binnenstaat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:27 schreef Dzy het volgende:
[..]
Weet je hoeveel ouders op een dag in en uit zo'n verblijf lopen? (Ik woon toevallig boven een klein kinderdagverblijf en dat zijn er toch al gauw een stuk of 40) Moet je die allemaal gaan fouilleren? Verder heb je nog een constante stroom van supplieërs, schoonmakers e.d. die erin en eruit moeten. Zelfs met twee beveiligers had je dit geval lang niet zeker tegen gehouden. Ook heb je nog mensen die een kind willen aanmelden, die moeten ook gewoon naar binnen. En twee beveiligers dagelijks inhuren kost je al gauw 40 * 8 * 300 * 2 = 200.000 euro op jaarbasis, voor een kinderdagverblijf.
Camerabeveiliging is onzin, daar heb je alleen iets aan achteraf. Iedereen die zich daar veiliger door voelt moet z'n hoofd laten nakijken. En beter beveiligde deuren helpen alleen als iedereen aan de deur een verklaring van gedrag moet laten zien en uitvoerig gescreened wordt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het dus over camerabeveiliging en wat beter beveiligde deuren ipv een klapdeur waarmee je gelijk binnenstaat.
Hij was zwart/wit geschminkt hè? Niet echt als een clown naar mijn idee.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat? Een clown die naar inlichtingen komt vragen op een KDV? Nee, sorry, ik zou ook niet direct wantrouwend zijn nee.
Mwoch...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:34 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hij was zwart/wit geschminkt hè? Niet echt als een clown naar mijn idee.
Nee inderdaad, maarja in de haast van het runnen van een KDV kunnen wel eens snelle beslissingen gemaakt worden door een medewerker.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:34 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hij was zwart/wit geschminkt hè? Niet echt als een clown naar mijn idee.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee inderdaad, maarja in de haast van het runnen van een KDV kunnen wel eens snelle beslissingen gemaakt worden door een medewerker.
Indeed, en wie weet had het KDV juist vandaag een clown ingehuurd. Puur toeval.. wie weet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:37 schreef Dzy het volgende:
Ook fel rood haar, samen met schmink (waarvan je niet weet hoe precies) zou best door kunnen gaan voor een clown. En aangezien hij in een extreem rustige staat was had hij zich best wel makkelijk naar binnen kunnen lullen denk ik.
Het zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Indeed, en wie weet had het KDV juist vandaag een clown ingehuurd. Puur toeval.. wie weet.
Deuren op slot in een school.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:43 schreef Loedertje het volgende:
Over dat beveiligen, in Hoogerheide (na die mafkees die een jochie neerstak) riep ook iedereen dat het voorkomen had kunnen worden ALS de deuren bijvoorbeeld op slot hadden gezeten. Een school is géén huis van bewaring , kinderen moeten dat gevoel ook niet gaan krijgen (alhoewel ik mij afvraag of een kind onder de 5 het zo zou voelen) maar goed.
Dit kan in een winkelcenrtum gebeuren, poliklniek , gemeentehuis of gewoon op straat op een drukke markt. Kun je absoluut niét voorkomen of voorzien.
Je hebt deuren die van binnenuit geopend kunnen worden maar niet zomaar van buiten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Deuren op slot in een school.
Ook leuk als er brand uitbreekt..
Of als er een kind te laat komt, alsof leraren tijd hebben om deurwachter te spelen.
Er zijn sloten/klinken, die van binnenuit gewoon open kunnen, maar van buitenaf niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Deuren op slot in een school.
Ook leuk als er brand uitbreekt..
Of als er een kind te laat komt, alsof leraren tijd hebben om deurwachter te spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |