abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65336210
Is het toegestaan om beelden van personen waar je een webcam sessie mee gehad hebt openbaar te maken?
Dat wil zeggen dus zonder toestemming van de persoon in kwestie. Maar wel met medeweten van de persoon (hij/zij wist dat er gefilmd werd)

Aanleiding is de discussie in dit topic Pedojacht in 7 eenvoudige stappen, Part IV Juultje en Elsje!
pi_65336266
betrapt?
pi_65336273
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:09 schreef remlof het volgende:
Misschien waar, maar wat die gasten doen mag ook helemaal niet en is in mijn ogen veel erger.

Daar gaat het niet om . Het is gewoon wettelijk bepaald dat het niet toegestaan is andermans foto's zonder toestemming van de persoon openbaar te maken.

Wat je daar verder van vindt is m.i.z. niet relevant . Eigen rechter spelen zou nooit een optie moeten zijn.

Voila, je zegt het zelf al
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65336325
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:28 schreef Chinless het volgende:
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:09 schreef remlof het volgende:
Misschien waar, maar wat die gasten doen mag ook helemaal niet en is in mijn ogen veel erger.

Daar gaat het niet om . Het is gewoon wettelijk bepaald dat het niet toegestaan is andermans foto's zonder toestemming van de persoon openbaar te maken.

Wat je daar verder van vindt is m.i.z. niet relevant . Eigen rechter spelen zou nooit een optie moeten zijn.

Voila, je zegt het zelf al
Dat lijkt mij ja. Ik zou het graag eens willen horen van iemand die rechten gestudeerd heeft of anderzijds weet hoe e.e.a. precies werkt.

En nee ik doe dit niet omdat mijn toeter in dat topic is verschenen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:31:59 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_65336347
Voor wat ze in privé typen op msn geldt volgens mij hetzelfde als voor die foto's.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 23 januari 2009 @ 00:32:09 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_65336348
Pedo's mogen altijd openbaar gemaakt worden
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:34:01 #7
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65336387
Alberto liet het zelfs op TV zien.
I never workout
pi_65336428
Gewoon doen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:37:43 #9
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65336465
Waar maak je je trouwens druk om? Je kan niet meer veilig op jippii?
I never workout
pi_65336480
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef reetveter het volgende:
Alberto liet het zelfs op TV zien.
Mja dat wil nog zeggen dat het mag toch? Waarschijnlijk gokte hij erop dat die pedo in kwestie toch geen aangifte zou doen.

Bovendien schijnt meneer Stegeman wel meer dingen te doen die juridisch niet helemaal kloppen.

Bij wegmisbruikers zie je dus vaak dat mensen NIET herkenbaar in beeld willen en komen er dus keurig blokjes overheen.
Als het wettelijk toegestaan zou zijn (zoals in de USA) om die mensen te filmen en de beelden openbaar te maken zou dat bij wegmisbruikers dus ook gedaan worden toch?
pi_65336493
tvp
pi_65336520
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:37 schreef reetveter het volgende:
Waar maak je je trouwens druk om? Je kan niet meer veilig op jippii?
Gast kap nou gewoon.

Ben gewoon benieuwd of zomaar elke foto of webcamsessie die van je gemaakt wordt zomaar openbaar gemaakt kan worden.

Neem nou die "Baas" zo vreselijk lelijk en dan ook nog als een soort nationaal symbool van kneuzerigheid tentoongesteld worden
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:49:24 #13
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65336627
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:38 schreef Becel het volgende:

[..]

Mja dat wil nog zeggen dat het mag toch? Waarschijnlijk gokte hij erop dat die pedo in kwestie toch geen aangifte zou doen.

Bovendien schijnt meneer Stegeman wel meer dingen te doen die juridisch niet helemaal kloppen.

Bij wegmisbruikers zie je dus vaak dat mensen NIET herkenbaar in beeld willen en komen er dus keurig blokjes overheen.
Als het wettelijk toegestaan zou zijn (zoals in de USA) om die mensen te filmen en de beelden openbaar te maken zou dat bij wegmisbruikers dus ook gedaan worden toch?
Ok dus dit mag wel?

I never workout
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:50:14 #14
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65336642
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:41 schreef Becel het volgende:

[..]

Gast kap nou gewoon.

Ben gewoon benieuwd of zomaar elke foto of webcamsessie die van je gemaakt wordt zomaar openbaar gemaakt kan worden.

Neem nou die "Baas" zo vreselijk lelijk en dan ook nog als een soort nationaal symbool van kneuzerigheid tentoongesteld worden
Moet die zijn foto maar niet op een openbare site zetten . Hij wil toch zelf dat mensen hem zien? Nou wij hielpen hem een beetje.
I never workout
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:55:09 #15
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65336724
verkeerde topic edit.
I never workout
pi_65337162
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:49 schreef reetveter het volgende:

[..]

Ok dus dit mag wel?

[ afbeelding ]
pi_65337271
hey pedo! Kan je nu weer veilig meisjes van 12 lastig gaan vallen?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_65337338
0023
pi_65337356
Dude, this is the internet, nobody owns it
0023
  vrijdag 23 januari 2009 @ 01:44:09 #20
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65337429
He TS, goed werk man.
I never workout
pi_65337505
TS is echt zo'n verzuurde buurman die de hele dag naar buiten zit te kijken of er geen kinderen op de stoep zitten te krijten.
0023
pi_65337527
TS vindt het belangrijker de portretrechten van pedofielen te beschermen dan de misdrijven die de pedo's zelf plegen bloot te stellen.

Goed bezig, jij moet in het kabinet!
<hr>
pi_65337530
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:29 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
hey pedo! Kan je nu weer veilig meisjes van 12 lastig gaan vallen?

Morgen ga ik beginnen met je zusje !
pi_65337543
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:56 schreef Dawnbreaker het volgende:
TS vind het belangerijke de portretrechten van pedofielen te beschermen dan de misdrijven die de pedo's zelf plegen bloot te stellen.

Goed bezig, jij moet in het kabinet!
Gast ga uithuilen bij Remlof ofzo. Heb ik dat kneuzentopic op slot gegooid?

Dat dacht ik al
pi_65337554
trouwens, gelijk een 2e vraag dan..

als je geen foto's mag publiceren zonder dat de persoon in kwestie explicite toestemming geeft, hoe kunnen dan al die 100-en roddelbladen hun duizenden foto's publiceren?

Zouden die niet allang failliet moeten zijn aan rechtzaken?
<hr>
pi_65337565
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:58 schreef Becel het volgende:

[..]

Dat dacht ik al
Jij hebt het niet gelocked omdat je ten eerste er geen rechten voor hebt... en daarnaast blijf jij hameren op de portretrechten van pedo's.

Ik vind het net top dat die misselijkmakende figuren bekend gemaakt worden
<hr>
pi_65337568
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:58 schreef Becel het volgende:

[..]

Dat dacht ik al
daar geef ik je ook niet de schuld van, maar ik reken je dat huillie gedrag aan.
0023
pi_65337580
TS is een pedo? Heb ik iets gemist?
Check! √
pi_65337583
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:02 schreef slaapzakextraordinair het volgende:
TS is een pedo? Heb ik iets gemist?
ja en nee
<hr>
pi_65337589
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
trouwens, gelijk een 2e vraag dan..

als je geen foto's mag publiceren zonder dat de persoon in kwestie explicite toestemming geeft, hoe kunnen dan al die 100-en roddelbladen hun duizenden foto's publiceren?

Zouden die niet allang failliet moeten zijn aan rechtzaken?
Dat mogen ze ook niet zomaar doen:

Ze betalen daar vergoedingen voor en als een artiest het NIET wil dan mag het niet geplaatst worden ook.

Zie dit stukje uit een brief van de redactie v Story naar iemand wiens foto ze (ongewens en v internet gehaald hebben en in het blad geplaatst)

Onlangs ontvingen wij een rekening voor de publicatie van een door jou gemaakte foto in weekblad Story. Abusievelijk is deze door de vormgeving van internet afgehaald. Dit betreuren wij ten zeerste.

Uiteraard kun je hier een vergoeding voor krijgen. Het Sanoma-tarief voor 1/4 foto bedraag 65 euro. In dit speciale geval willen wij dit bedrag met 100 euro verhogen.
Je kunt een rekening van 165 euro sturen naar:

Sanoma Uitgevers BV
T.a.v. Crediteurenadministratie
T.b.v. Redactie Story
Postbus 1911
2130 JL Hoofddorp

Met vriendelijke groet,

Redactie Story
fotoredactie
Karin Top

Bron: http://www.flickr.com/photos/bogers/2741679418/
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:04:49 #31
104871 remlof
Europees federalist
pi_65337599
Het topic is niet dicht om de foto's maar om het niveau, het was even leuk maar ondertussen meer dan uitgemolken. Ik heb het niet gesloten om de post van Becel, ik had daarvoor al afgesproken met de ONZ-mods dat dit het laatste deel zou zijn.
pi_65337612
dat is door iemand zelf gemaakte foto... (misschien niet eens) waar diegene zelf opstond
<hr>
pi_65337679
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:03 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ja en nee
Niet ja en nee gewoon nee

Verder als je pedo hunter wilt zijn . Zorg dan dat je binnen wettelijke kaders blijft .

Daarnaast worden er foto's geplaatst die echt kant nog wal slaan.

Een 19 jarige jongen die met een 14 jarig meisje camt is meteen een pedo?Op welke grond dan? Laat hij zijn piemel aan dr zien? Maakt hij sexueel getinte opmerkingen?

Nee ze msnen sjonge jonge wat een pedo zeg Dutroux zou dr jaloers op worden!

Je beschadigd mensen op deze manier . Wat denk je als de partner/klasgenoten of je werkgever dergelijke dingen onder ogen krijgen?

In feite maakt de persoon die door jullie als "pedo" wordt afgeschilderd zich totaal niet schuldig aan enig strafbaar feit maar door de negatieve beeldvorming kan het de meest vreselijke gevolgen hebben. Staan jullie hier ook bij stil?

Verder zijn er gewoon wetten in dit land . Als ik een topic open over downloaden knalt een modje er ook gewoon terecht een slotje op.
pi_65337714
ten eerste, heb ik geen foto geplaatst in dat topic. Ten tweede vind ik dat je chatten en chatten hebt.

Gewoon praten zal niemand een probleem mee hebben, maar chatten zoals bleek uit posts::

"Ik wil je kutje likken"

of

"Zou je mijn harde lul eens willen voelen"

Ja dan vind ik zoiemand echt wel een pedo. Als jij dat niet vindt, dan vind ik jou een josti én een pedo
<hr>
pi_65337730
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:13 schreef Becel het volgende:

[..]

Niet ja en nee gewoon nee

Verder als je pedo hunter wilt zijn . Zorg dan dat je binnen wettelijke kaders blijft .

Daarnaast worden er foto's geplaatst die echt kant nog wal slaan.

Een 19 jarige jongen die met een 14 jarig meisje camt is meteen een pedo?Op welke grond dan? Laat hij zijn piemel aan dr zien? Maakt hij sexueel getinte opmerkingen?

Nee ze msnen sjonge jonge wat een pedo zeg Dutroux zou dr jaloers op worden!

Je beschadigd mensen op deze manier . Wat denk je als de partner/klasgenoten of je werkgever dergelijke dingen onder ogen krijgen?

In feite maakt de persoon die door jullie als "pedo" wordt afgeschilderd zich totaal niet schuldig aan enig strafbaar feit maar door de negatieve beeldvorming kan het de meest vreselijke gevolgen hebben. Staan jullie hier ook bij stil?

Verder zijn er gewoon wetten in dit land . Als ik een topic open over downloaden knalt een modje er ook gewoon terecht een slotje op.
Uitgaande van je felheid hier doe jij dit ook wel eens?
Check! √
pi_65337879
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:19 schreef slaapzakextraordinair het volgende:

[..]

Uitgaande van je felheid hier doe jij dit ook wel eens?
Nee . Lees terug . Dan zie je waar die felheid vandaan komt.
pi_65337900
Ik denk dat jij juridisch volkomen gelijk hebt Becel, alleen kom op man, het zijn vieze pedo's ....
<hr>
pi_65337964
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:35 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik denk dat jij juridisch volkomen gelijk hebt Becel, alleen kom op man, het zijn vieze pedo's ....
K vind het niet helemaal fair dat ik nu als "pedovriendje" te boek sta . K heb toch ook gezegd dat ze van mij publiekelijk gefolterd mogen worden?

Ik vond (en daar blijf ik bij) dat er een aantal zaken opstaan die echt te ver gaan. Een simpel msn gesprekje zonder enige sexuele toestanden en dan iemand een stempel opdrukken ?

En van die wetten dat was puur interesse hoor . Dat vroeg ik me in topics waar "baas"genoemd was ook al af . Meer zo van goh mag dit (wettelijk gezien) wel allemaal. Zonder verdere bijbedoelingen alleen uit interesse .

Stel nou hé . Dat die jongen morgen naar de bus loopt om te gaan werken . Vervolgens loopt er een of andere frusti rond die hem op FOK! in het pedo topic heeft zien staan. Vervolgens flipt die gast compleet en doet hem wat aan! Of zijn vriendin ziet het . Of zijn ouders . Snap je?

Als echt duidelijk naar voren komt dat iemand pedofiel gedrag vertoont dan vind ik het prima . Zet zn foto op internet , doe aangifte en traceer desnoods via zn provider zijn adres. Knokploeg erbij ook prima.

Niet mensen zonder enige aanleiding beschadigen . Volgens mij bedoelde Remlof dat ook met "het niveau van het topic" .
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:44:15 #39
104871 remlof
Europees federalist
pi_65337980
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:37 schreef slaapzakextraordinair het volgende:

[..]

Dit is meer een soort van: Een vriend van m'n vader zijn achterneef vroeg zich af of......
Ik denk dat we een zaak hebben meneer de cock met C O C K
pi_65337981
zonder enige aanleiding, dan ben ik het helemaal met je eens. het nadeel van dit soort regels is dat de pedo's ook worden beschermd hierdoor.
<hr>
pi_65338002
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
zonder enige aanleiding, dan ben ik het helemaal met je eens. het nadeel van dit soort regels is dat de pedo's ook worden beschermd hierdoor.
Dan moeten ze het zoals in Amerika doen . Namen en adressen van pedofielen vrijgeven. Maargoed dat is een andere discussie. Ben gewoon benieuwd of je zomaar naar willekeur mensen hun tater op internet mag pleuren.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:56:12 #43
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65338037
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:49 schreef Becel het volgende:

[..]

Dan moeten ze het zoals in Amerika doen . Namen en adressen van pedofielen vrijgeven. Maargoed dat is een andere discussie. Ben gewoon benieuwd of je zomaar naar willekeur mensen hun tater op internet mag pleuren.
Ze zetten zichzelf op het internet, hyves, facebook etc. Dat is openbaar en die foto´s daar ook. Wat ze mij gestuurd hebben staat ook op de hyves van die lui.
I never workout
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:56:42 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_65338040
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:49 schreef Becel het volgende:

[..]

Dat zijn in de VS ook nog alleen veroordeelde pedo's. Dit zijn vooral curieuze mannelijke maagden van in de twintig volgens mij
pi_65338103
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zijn in de VS ook nog alleen veroordeelde pedo's. Dit zijn vooral curieuze mannelijke maagden van in de twintig volgens mij
Er zitten ook vrouwen tussen hoor . Maar daar hoor je (terecht ) niet zoveel over.
Natuurlijk zou dat wel beter zijn . Nu worden pedofielen die hier hun straf hebben uitgezet soms gewoon geplaats in wijken met volop kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')