abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65334966
Boze werknemer strooit met pinda's: 1 miljoen schade

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_met_pinda_s__.html

AMSTERDAM - Een werknemer van een broodfabriek die op zijn vingers werd getikt omdat hij een naaktkalender naar zijn werk had meegebracht, heeft wraak genomen. De man strooide een paar zakken pinda's rond in de fabriek, waar de peulvruchten uit den boze zijn.

Het bedrijf moest het werk gedurende 24 uur stil leggen vanwege de pinda's. Het schoonmaken en verwijderen van de nootjes heeft maar liefst 1,2 miljoen pond gekost, ongeveer 1 miljoen euro.

De 41-jarige Brit wist dat pinda's binnen de fabrieksmuren verboden waren en besloot op die manier wraak te nemen voor zijn berisping.

"Sommige mensen zijn ernstig allergisch voor pinda's en onze klanten willen niet dat er noten in onze fabriek terecht komen", aldus een woordvoerder.

De fabriek heeft de man geschorst en aangeklaagd. De uitspraak volgt nog.

, zie het al voor me..
pi_65335060
Geschorst
pi_65335071
Ik vind het wel een strakke actie
pi_65335287
Maar dit is dan wel weer vrij link voor de eventuele consumenten met een zware pinda allergie.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:58:55 #5
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_65335460
wel eens bij mars in zo'n lucht douche moeten staan omdat ik van een afdeling met pinda ingredienten naar de afdeling zonder moest

geen idee of dat ding werkt, het stof van het boren zat iig nog op mijn kleding
pi_65335510
whehehe in ieder geval beter dan je baas neerschieten
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:16:11 #7
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_65335978
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Het schoonmaken en verwijderen van de nootjes heeft maar liefst 1,2 miljoen pond gekost, ongeveer 1 miljoen euro.
Oké, de Pond staat laag, maar dit is wel erg Telegraaf-niveau
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_65336144
Hup, poging tot moord voor die kerel. Als je door zoiets kleins al zo´n grote misdaad begaat hoor je niet in deze samenleving thuis. Ik mag hopen dat de rechter in kwestie en de eisende partij inzien dat dit een gevaar is voor de maatschappij. Tuig.

Ik vroeg me al af of zoiets duur zou zijn, maar ze pakken het gelukkig behoorlijk grondig aan. Duur grapje.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 23 januari 2009 @ 00:22:14 #9
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_65336146
Wat een paultjuhhh
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_65337657
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:22 schreef Karammel het volgende:
Als je door zoiets kleins al zo´n grote misdaad begaat hoor je niet in deze samenleving thuis. Ik mag hopen dat de rechter in kwestie en de eisende partij inzien dat dit een gevaar is voor de maatschappij.
Mwah, ik zou bij de rechter toch verzoeken om aan te tonen dat het noodzakelijk was om de pinda middels zo'n dure operatie te verwijderen.
pi_65337684
mis ik iets? waarom kost dat 1,2 miljoen pond om schoon te maken?
<hr>
pi_65337690
"Oké, ik raap ze zelf wel op."
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:16:28 #13
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_65337704
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:22 schreef Paul het volgende:
Wat een paultjuhhh
I never workout
pi_65337710
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:21:11 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65337747
Mensen met een pinda-allergie. Eén hoestbui en men begint al meteen te klagen. Wat een gezanik zeg. Je moet die dingen gewoon léren eten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:22:04 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65337753
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:22 schreef Karammel het volgende:
Hup, poging tot moord voor die kerel. Als je door zoiets kleins al zo´n grote misdaad begaat hoor je niet in deze samenleving thuis. Ik mag hopen dat de rechter in kwestie en de eisende partij inzien dat dit een gevaar is voor de maatschappij. Tuig.

Ik vroeg me al af of zoiets duur zou zijn, maar ze pakken het gelukkig behoorlijk grondig aan. Duur grapje.
Jij bent die user zonder humor, toch? De broer van Elfletterig.
pi_65337764
Ik kon het ook moeilijk geloven maar er schijnen echt mensen zo allergisch voor pinda's te zijn dat als er 1 pinda in het deeg heeft gezeten (en er weer is uitgehaald) dat microscopische korreltje wat er misschien in het deeg is achtergebleven al een heftige reactie kan veroorzaken. Wel vreemd hoor, en ik vraag me ook af hoe die mensen sowieso door het leven gaan, want ook de geur van pinda's (en pindakaas) is voor hen een groot risico. Kan je ook niet met het ov want dan maakt er iemand aan de andere kant van de coupe een boterhamzakje open, ga je in shock. Maar daarom moeten voedsel-verwerkings bedrijven die 'vrij van pinda's en noten' op hun voedsel zetten dus echt elke laatste kruimel van hun terrein houden.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:28:05 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65337818
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:23 schreef Sheriam het volgende:
Ik kon het ook moeilijk geloven maar er schijnen echt mensen zo allergisch voor pinda's te zijn dat als er 1 pinda in het deeg heeft gezeten (en er weer is uitgehaald) dat microscopische korreltje wat er misschien in het deeg is achtergebleven al een heftige reactie kan veroorzaken. Wel vreemd hoor, en ik vraag me ook af hoe die mensen sowieso door het leven gaan, want ook de geur van pinda's (en pindakaas) is voor hen een groot risico. Kan je ook niet met het ov want dan maakt er iemand aan de andere kant van de coupe een boterhamzakje open, ga je in shock. Maar daarom moeten voedsel-verwerkings bedrijven die 'vrij van pinda's en noten' op hun voedsel zetten dus echt elke laatste kruimel van hun terrein houden.
Nah ja, zulke mensen zijn toch ook alleen maar een last voor de samenleving? Waarom zou je daar zoveel geld in willen investeren? Zulke types zijn om de haverklap ziek omdat er weer eens iemand een Snickers naast hen zat te vreten.
pi_65337831
idd... survival of the fittest..

als 1 pinda je kan omleggen, verdien je niet beter
<hr>
pi_65337909
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mwah, ik zou bij de rechter toch verzoeken om aan te tonen dat het noodzakelijk was om de pinda middels zo'n dure operatie te verwijderen.
Ik kan me voorstellen dat hij die pinda's ook in de machines heeft gegooid waar broodproducten gemaakt werden. Al zou hij ze er niet direct in hebben gegooit bestaat nog steeds de kans dat er iets in terecht is gekomen. Dat moet allemaal schoon worden gemaakt. De machines moeten in zijn geheel broodvrij gemaakt worden.

Enorm veel schoonmaaktijd betekend dat de productie voor een lange tijd stil heeft moeten liggen. Dat kost veel geld. Ook zijn alle producten onbruikbaar geworden die gemaakt werden op het moment dat dit incident plaatsvond. Die kunnen niet meer worden verkocht.

Ja, dat kost behoorlijk veel.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:39:08 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65337936
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:36 schreef Karammel het volgende:
Enorm veel schoonmaaktijd betekend dat de productie voor een lange tijd stil heeft moeten liggen. Dat kost veel geld. Ook zijn alle producten onbruikbaar geworden die gemaakt werden op het moment dat dit incident plaatsvond. Die kunnen niet meer worden verkocht.

Ja, dat kost behoorlijk veel.

Kortom, een leuke actie om je gehate baas mee op stang te jagen.
pi_65365321
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

schijnbaar is die allergische reactie nogal kut

op heel veel producten zonder pinda;s etc staat ook gewoon dit product is verwerkt in een bedrijf waar ook pinda's worden verwerkt. Zo heftig is dat dus blijkbaar..
pi_65365501
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:21 schreef Ringo het volgende:
Mensen met een pinda-allergie. Eén hoestbui en men begint al meteen te klagen. Wat een gezanik zeg. Je moet die dingen gewoon léren eten.
Sommige mensen gaan dood als ze pinda's eten.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 02:13:09 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65365948
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan dood als ze pinda's eten.
Aanstellers. Zelfmoord plegen zodra er niet meer naar hun gejank geluisterd wordt. Zo kan ik het ook.
pi_65365969
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Aanstellers. Zelfmoord plegen zodra er niet meer naar hun gejank geluisterd wordt. Zo kan ik het ook.

Ik ga slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')