abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2009 @ 20:17:49 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65634547
Mooie stukjes worden er geschreven.
Als ik niet beter wist, zou ik me bijna een grijze muis gaan voelen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_65635092
Wow Macka, wat schrijf je mooi. En wat klink je goed, en gelukkig.
pi_65635740
Mooi beschreven allemaal zeg!
  zondag 1 februari 2009 @ 23:08:35 #179
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65640865
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:17 schreef Moonah het volgende:
Mooie stukjes worden er geschreven.
Als ik niet beter wist, zou ik me bijna een grijze muis gaan voelen!
Dat ja! Ik ben bezig met mijn stukje, maar ik post hem morgen. Ik was iets te laat terug vanavond!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65641091
jaja ineens interessante avondlijke uitjes gaan faken he!
  zondag 1 februari 2009 @ 23:21:51 #181
94046 PM-girl
pi_65641363
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:14 schreef bixister het volgende:
jaja ineens interessante avondlijke uitjes gaan faken he!
Ik wil je anders vast wel pm'en waar ik werk
*
  maandag 2 februari 2009 @ 14:54:36 #182
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65656973
Ik heb alleen de laatste 3 verhalen gelezen, maar ben helemaal om.
Wat een prachtige verhalen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_65661098
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:54 schreef dutchie het volgende:
Ik heb alleen de laatste 3 verhalen gelezen
  maandag 2 februari 2009 @ 17:50:40 #184
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65663578

Ik ga die van jou ook zeker nog lezen.
En van alle anderen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:41:00 #185
94046 PM-girl
pi_65670254
Nou hier komt mijn reactie! Erg vereerd dat Macka mij gevraagd heeft.

Ik ben dus PM-girl, samenwonend in Brabant met vriend, kind en teckel. Waar ik van hou: hobbies, letterlijk Ik vind het leuk om dingen uit te proberen die ik anderen hoor of zie doen. Sommige dingen blijken direct niet bij mij te passen (sieraden maken, meubels beschilderen ), andere dingen houd ik langer vol, zoals piano spelen en bezig zijn met klei (zowel handwerk als op de draaischijf en tegenwoordig Playdoh).

Met mijn handen bezig zijn vind ik gewoon erg leuk, zeker als dat dus creatief is. Momenteel ben ik erg scheppend bezig in de keuken, heb het taartenbakken en versieren helemaal opgepakt dankzij Maneki’s CUL-topic (en zo kom ik nog eens buiten OUD).

Over OUD en CUL gesproken, het mag duidelijk zijn dat het Fok-gebruik inmiddels wat verslavende vormen heeft aangenomen. Ik probeer het wat te matigen, maar zoals eenieder hier weet, werkt dat niet altijd, zeker niet in de koude wintermaanden.
Ik ben een jaar of 4, 5 geleden zoals zovelen per ongeluk op Fok! beland door een of andere zoek-opdracht. Ik zag wel eens OUD in de active topics staan en dacht dan dat dat oude topics waren die in een archief zaten (en dus OUD). Later viel het me pas op dat al die ‘gearchiveerde topics’ betrekking hadden op kinderen en ouders, om er enkele maanden later binnen te komen en niet meer weg te zijn geweest! En ja, ook ik heb wel eens gevraagd wat tvp betekende! Inmiddels ben ik redelijk Fok-verslaafd en heb ik hele leuke contacten opgedaan in 'het echte leven' met OUD'ers.
Tot zover mijn Fok-gedrag.

Sinds mijn 6e lees ik graag. Boeken, tijdschriften, ondertitels en de krant. Als kind las ik van alles maar had een ontzettende hekel aan boeken van Wipneus en Pim (die we klassikaal moesten lezen). Liever las ik Beckman, Guus Kuijer (Olle ) en meester van de zwarte molen.
Later werd het Robin Cook en Stephen King, nu zijn het veelal scandinavische romans of thrillers. Afgelopen week heb ik leven na Hailey uitgelezen, wat ik een aanrader vind.

De televisie krijgt tegenwoordig wat minder aandacht, ik kijk enkele series zoals ER, Greys Anatomy, Six feet under en natuurlijk Wie is de mol? Films heb ik momenteel helemaal geen zin in en ik ga zelden tot nooit meer naar de bioscoop.

Ik eet graag en veel, er zijn echter ook veel dingen die ik niet zo graag lust. Maar voor een lekkere carpaccio mag je me altijd wakker maken, ik vind het nog steeds een cadeautje om dat te mogen eten na 9 maanden onthouding De italiaanse keuken spreekt me erg aan, ook om zelf te bereiden. Met de aziatische keuken heb ik niet zo veel.

Dan mijn werk (en meteen mijn antwoord op de vraag van Macka). Toen ik op het hbo zat had ik een bijbaan bij Intertoys. Een geweldig leuke werkplek was dat, waarin ik ondermeer geleerd heb is dat elke commerciele nul (zoals ik) speelgoed kan verlopen. Er waren ook leuke collega’s, met een daarvan woon ik reeds 7,5 jaar samen.

Na mijn studie ben ik gaan werken in de (jeugd)hulpverlening. Dat heb ik 4 jaar gedaan. Toen werd ik moeder en was het duidelijk dat ik niet verder wilde in dit werk. Ik heb toen gekozen voor een andere functie op kantoor (P&O), waar ik met heel veel plezier invulling aan geef.

Die leuke collega die bij me in huis woont heeft iets meer commercieel bloed in zich en is een eigen zaak begonnen waar hij, jawel, boeken verkoopt! In de beginfase heb ik veel meegeholpen, maar nu eigenlijk nooit meer. In nood kan ik de kassa bedienen maar daar houdt het dan ook bij op.

En dan mijn voornaamste ‘functie’ , moeder zijn. Een rol die ik geweldig vind, waarvoor ik dankbaar ben, waar ik soms moe van word maar wat elke dag weer fantastisch is! Het zien van de ontwikkeling, zoals Loďs en Swets die ook beschrijven. Maar ook de eigenheid van jezelf en je familie terugzien in zo'n klein nieuw mensje. De grapjes, het knuffelen, het steggelen, het gevoel dat je als ouders de belangrijkste personen bent in het leven van het kleine manneke (nu nog wel ) en de trots die allesoverheersend is.

Dan wil ik graag het stokje doorgeven aan iemand die ik nog niet zo goed ken van hier, en wel Kapitein Pannenkoek. Ik heb niet direct een vraag die over het hier of nu gaat, maar hier komt 'ie:
Over een jaar of dertig ben je oma omdat Floor en/of Pien moeder(s) is/zijn geworden. Welke moederlijke eigenschap die jij zelf hebt, hoop je dan terug te zien in je dochter(s)? Je mag twee antwoorden geven, je hebt immers twee kinderen!
*
  maandag 2 februari 2009 @ 20:48:51 #186
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65670619
Hey wat geinig, PM. Ik lees gewoon nieuwe dingen over je maar je blijft een leukerd
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 2 februari 2009 @ 21:11:05 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65671700
Wipneus en Pim zijn ook écht heel stom PM, dat had je al heel goed door vroegah!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  maandag 2 februari 2009 @ 21:13:58 #188
94046 PM-girl
pi_65671841
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:11 schreef Moonah het volgende:
Wipneus en Pim zijn ook écht heel stom PM, dat had je al heel goed door vroegah!
Het doet me deugd dat te horen uit de mondhet toetsenbord van een juf!
*
pi_65671898
Ik vind het echt leuk om dit allemaal te lezen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 2 februari 2009 @ 21:15:41 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_65671921
Wat is het heerlijk om al die verhalen te lezen! En om de mens achter de poster te zien. Ik vind het echt een geweldig topic!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_65672500
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:11 schreef Moonah het volgende:
Wipneus en Pim zijn ook écht heel stom
Nou moe
Misschien heeft het te maken met het feit dat mijn papa het vroeger voorlas en ik het niet op school hoefde te lezen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_65675458
beefcake, ik heb ze verslonden vroeger, die W&P's! (maar ook niet klassikaal hoor).

verder een erg leuke bijdrage, PM! (enne... lijkt me ideaal, een man met een boekwinkel!!! )

oja en Macka, wat ik ook nog wilde toevoegen aan m'n reactie op jouw stuk: je grote liefde ontmoeten via de theremin, wat poëtisch!!!

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 02-02-2009 23:16:11 ]
  maandag 2 februari 2009 @ 22:39:44 #193
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65675641
leuk te lezen PM! wat wist ik eigenlijk weinig van jou
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65677493
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:41 schreef PM-girl het volgende:
meester van de zwarte molen.
pi_65680578
PM, wat leuk om jou beter te leren kennen!
Maar waar ik je echt dankbaar om ben is het noemen van 'de meester van de zwarte molen'!
Ik heb dat boek verslonden vroeger, en dacht er laatst aan terug, maar kon me de titel niet meer herinneren. Ja iets met zwarte molen... dus dank je! Aj laf joe!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 08:00:12 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_65681805
oe ja, meester van de zwarte molen, die heb ik vorig jaar nog weer gekocht en verslonden
stormy waters...
sailin'
pi_65681957
PM, een man met een boekenwinkel, WAUW! Heerlijk lijkt me dat
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:00:22 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65682530
Zo leuk om te lezen, al die verhalen!
pi_65687028
Leuk topic! En wat een leuke vragen worden er gesteld.
Van PM-girl wist ik nog bijna niks, erg leuk om te lezen.
pi_65687372
Leuk al die verhalen zeg! En dat boek PM-girl vond ik ook geweldig en was ook de titel vergeten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')