Nou hier komt mijn reactie! Erg vereerd dat Macka mij gevraagd heeft.
Ik ben dus PM-girl, samenwonend in Brabant met vriend, kind en teckel. Waar ik van hou: hobbies, letterlijk

Ik vind het leuk om dingen uit te proberen die ik anderen hoor of zie doen. Sommige dingen blijken direct niet bij mij te passen (sieraden maken, meubels beschilderen

), andere dingen houd ik langer vol, zoals piano spelen en bezig zijn met klei (zowel handwerk als op de draaischijf en tegenwoordig Playdoh).
Met mijn handen bezig zijn vind ik gewoon erg leuk, zeker als dat dus creatief is. Momenteel ben ik erg scheppend bezig in de keuken, heb het taartenbakken en versieren helemaal opgepakt dankzij Maneki’s CUL-topic (en zo kom ik nog eens buiten OUD).
Over OUD en CUL gesproken, het mag duidelijk zijn dat het Fok-gebruik inmiddels wat verslavende vormen heeft aangenomen. Ik probeer het wat te matigen, maar zoals eenieder hier weet, werkt dat niet altijd, zeker niet in de koude wintermaanden.
Ik ben een jaar of 4, 5 geleden zoals zovelen per ongeluk op Fok! beland door een of andere zoek-opdracht. Ik zag wel eens OUD in de active topics staan en dacht dan dat dat oude topics waren die in een archief zaten (en dus OUD).

Later viel het me pas op dat al die ‘gearchiveerde topics’ betrekking hadden op kinderen en ouders, om er enkele maanden later binnen te komen en niet meer weg te zijn geweest!

En ja, ook ik heb wel eens gevraagd wat tvp betekende! Inmiddels ben ik redelijk Fok-verslaafd en heb ik hele leuke contacten opgedaan in 'het echte leven' met OUD'ers.
Tot zover mijn Fok-gedrag.

Sinds mijn 6e lees ik graag. Boeken, tijdschriften, ondertitels en de krant. Als kind las ik van alles maar had een ontzettende hekel aan boeken van Wipneus en Pim (die we klassikaal moesten lezen). Liever las ik Beckman, Guus Kuijer (Olle

) en meester van de zwarte molen.
Later werd het Robin Cook en Stephen King, nu zijn het veelal scandinavische romans of thrillers. Afgelopen week heb ik leven na Hailey uitgelezen, wat ik een aanrader vind.
De televisie krijgt tegenwoordig wat minder aandacht, ik kijk enkele series zoals ER, Greys Anatomy, Six feet under en natuurlijk Wie is de mol? Films heb ik momenteel helemaal geen zin in en ik ga zelden tot nooit meer naar de bioscoop.
Ik eet graag en veel, er zijn echter ook veel dingen die ik niet zo graag lust. Maar voor een lekkere carpaccio mag je me altijd wakker maken, ik vind het nog steeds een cadeautje om dat te mogen eten na 9 maanden onthouding

De italiaanse keuken spreekt me erg aan, ook om zelf te bereiden. Met de aziatische keuken heb ik niet zo veel.
Dan mijn werk (en meteen mijn antwoord op de vraag van Macka). Toen ik op het hbo zat had ik een bijbaan bij Intertoys. Een geweldig leuke werkplek was dat, waarin ik ondermeer geleerd heb is dat elke commerciele nul (zoals ik) speelgoed kan verlopen. Er waren ook leuke collega’s, met een daarvan woon ik reeds 7,5 jaar samen.
Na mijn studie ben ik gaan werken in de (jeugd)hulpverlening. Dat heb ik 4 jaar gedaan. Toen werd ik moeder en was het duidelijk dat ik niet verder wilde in dit werk. Ik heb toen gekozen voor een andere functie op kantoor (P&O), waar ik met heel veel plezier invulling aan geef.
Die leuke collega die bij me in huis woont

heeft iets meer commercieel bloed in zich en is een eigen zaak begonnen waar hij, jawel, boeken verkoopt! In de beginfase heb ik veel meegeholpen, maar nu eigenlijk nooit meer. In nood kan ik de kassa bedienen maar daar houdt het dan ook bij op.
En dan mijn voornaamste ‘functie’ , moeder zijn. Een rol die ik geweldig vind, waarvoor ik dankbaar ben, waar ik soms moe van word maar wat elke dag weer fantastisch is!

Het zien van de ontwikkeling, zoals Loļs en Swets die ook beschrijven. Maar ook de eigenheid van jezelf en je familie terugzien in zo'n klein nieuw mensje. De grapjes, het knuffelen, het steggelen, het gevoel dat je als ouders de belangrijkste personen bent in het leven van het kleine manneke (nu nog wel

) en de trots die allesoverheersend is.
Dan wil ik graag het stokje doorgeven aan iemand die ik nog niet zo goed ken van hier, en wel Kapitein Pannenkoek. Ik heb niet direct een vraag die over het hier of nu gaat, maar hier komt 'ie:
Over een jaar of dertig ben je oma omdat Floor en/of Pien moeder(s) is/zijn geworden. Welke moederlijke eigenschap die jij zelf hebt, hoop je dan terug te zien in je dochter(s)? Je mag twee antwoorden geven, je hebt immers twee kinderen!