abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:39:54 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65315696
Woensdag 17 december zou ik vertrekken naar Turkije!
Om de feestdagen met me vriendin door te brengen

Omdat ik daar al vaker heen ben geweest en vaak vanuit Istanbul nog 6 uur in de bus of 4,5 uur in de trein moest zitten heb ik besloten om dit keer een binnenlandse vlucht te pakken richting mijn eindbestemming! Dat zou de reistijd reduceren naar 1 uur!

Me ouders hadden de tickets geboekt als zijnde "kerstcadeau"
Bij een niet nader te noemen reisburo.

Illustratie van een niet nader te noemen reisburo

Al met al werd ik s'ochtends de 17de afgezet op het vliegveld van brussel.

Illustratie van Brussel

Ik kwam bij de check-in en zette daar de koffer op de band. Ik kreeg meteen twee "boarding passes".
1) voor mijn vlucht van Brussel naar Istanbul
2) voor mijn vlucht van Istanbul naar Eskisehir (eindbestemming)
Enfin ik gevraagd of mijn koffer mee zou reizen via de overstap of dat ik m in Istanbul van de band moest halen. Dit wist de meneer van de check-in balie niet maar hij meldde mij dat dit waarschijnlijk wel het geval zou zijn: twee boardingpasses en op de barcode van de koffer stonden beide luchthavens. Hij zei dat ik het maar het beste kon navragen bij de balie van Turkish airlines (waarmee ik zou vliegen) en hij deed voor de zekerheid een lable "transfer" aan de koffer.

Illustratie van een check-in

Dus ikke naar de balie van Turkish Airlines. En het duurde even voordat ik daar een Engels sprekend persoon te pakken had .
Uitgelegd dat ik een overstap had op Istanbul airport en dan naar Eskisehir zou vliegen en gevraagd of mijn koffer mee zou reizen (zonder dat ik 'm van de band moest halen en opnieuw in zou moeten checken). Dat beaamde de medewerker en ik had gevraagd wat moet ik doen als ik in Istanbul uitstap van het vliegtuig, het volgende deelde hij mij mee:
1) Visum kopen
2) Door de paspoort controle
3) Koffer van de band halen? Nee hoeft niet (koffer ligt waarschijnlijk niet eens op de band)
4) Door de douane
5) Links af lopen naar de "domestic terminal"
6) Bij de check-in vragen naar de gate (stond nog niet op mijn boarding pass)
7) naar de gate gaan
8) instappen in het vliegtuig

Oke tijdens de vlucht gelukkig relaxt van een film kunnen genieten.

Illustratie van een vlucht met Turkish Airlines

Eenmaal aangekomen in Istanbul heb ik het stappenplan door lopen, buiten het feit dat ik tussen stap 6 en 7 wel 1,5 uur moest wachten maar oke!

Illustratie van Istanbul

Bij stap 6 heb ik aan de gozer gevraagd of me koffer daadwerkelijk mee zou reizen zonder opnieuw
bij hem in te checken! Hij kon dit wederom beamen. Mocht dit niet zo zijn had ik nog tijd
zat om mijn koffer te regelen
. En hij meldde mij "it will travel with you, don't worry"

Dus ik in het vliegtuig gestapt richting Eskisehir.
En een uur later stapte ik daar het "mini vliegveldje" op.

Illustratie van Eskisehir

Eenmaal wachtende op de koffer bleek al snel dat deze er niet zou zijn.
Ik ben met mijn vriendin toen naar de informatie balie gesneld in de terminal/hal.
En zij meldde mij daar dat ik wel degelijk mijn koffer van de band had moeten halen in Istanbul doordat er geen douane is in Eskisehir.
Hierdoor raakte ik aardig teleurgesteld in beide heren van Turkish Airlines die ik gesproken had in Brussel en Istanbul.

Illustratie van een teleurgesteld iemand

Ze meldde mij dat ze iemand gingen laten zoeken op Istanbul Airport en dat ze 'm de volgende dag zouden nasturen.

De volgende dag dus gaan posten bij het vliegveld maar helaas geen koffer.
Uiteindelijk, na lang aandringen, een kleine vergoeding gehad om kleren te kunnen kopen.

En na 5 dagen zouden ze een rapport moeten maken en dit verzenden naar Turkish Airlines in Istanbul om het proces van verzekering op gang te zetten.
Ook ik moest het eea. faxen zoals welke spullen etc. ik kwijt was.

De 5dag gebeld of ze hadden doorgestuurd. Maar wat bleek de dame die ons zou behandelen
was op vakantie maar iemand anders zou het, na ons belletje, overnemen en sturen.

Illustratie van een telefoon waarmee je kan bellen

Ook werd ik boos aangezien de kerst nog maar twee dagen ver was en dat ik zo kerstcadeaus zou missen. En ik deze niet kon kopen van het luttele bedrag wat ze me als tijdelijke vergoeding zouden geven. Ze gingen hier niet op in. En uit pure wanhoop heb ik dan maar zelf cadeaus gekocht om de kerst niet te laten verpesten!

Na kerst ging ik terug naar Istanbul (dit keer wel met de trein omdat ik aan de aziatische zijde moest zijn en dat is makkelijker) voor een bezoek aan mijn schoonouders.
Aangezien ik daar een lang weekend zou verblijven heb ik besloten om daar op het vliegveld zelf te gaan zoeken voor mijn bagage (oa. bij Lost & Found en verloren bagage ofwel Kayip Bagaj).

Illustratie van een trein

Daar gezocht op beide terminals maar niks gevonden. Bij de international terminal moest je buiten de douane wachten. En naar ze bellen en dan zouden ze je op komen halen (volgens de dame van de info balie). Ik heb er 20 minuten staan bellen en daarna hebben ze de hoorn er gewoon naast gelegd . Daarop heb ik besloten om op "stegemanse wijze" naar binnen te sneaken. Wat me ook lukte!
We kregen wel scheve gezichten van de douane toen we naar binnen kwamen via de "personeelsingang" maar na uitleg wezen ze ons zelfs de weg naar de balie

Illustratie van een soortgelijke Alberto Stegeman actie

Bij de balie aangekomen bleek dat ik eerst mocht gaan zoeken. Na een negatieve beoordeling tussen de koffers weer terug gegaan en gaan klagen. En wat bleek ze spraken opeens geen Engels meer te spreken en wilde alleen me vriendin in het Turks afschepen. Iets wat ze niet lukte want ik eiste een vergoeding! Niet gekregen

Aan de balie meldde zij mij om alles te faxen naar hun verzekering... allang gedaan! En ze vertelde me dat het wel een maand kon duren voordat ik uitsluitsel of ze me koffer zouden vinden of uitbetalen!
Ik heb gevraagd of ze konden zien waar me koffer dan als laatste gescand was. En ze zeiden dat die hele database leeg was wel vreemd want als ik 'm in Istanbul had moeten ophalen dan moest ie daar toch wel gescand zijn... de conclusie kon getrokken worden dat ie dan nog bij de incheckbalie moest liggen in Brussel of de koffer is gestolen (wat me meer zekerder lijkt aangezien ze anders
wel konden vertellen waar die heen is gegaan of als laatste gescand is).

Anywayz... ik ben terug gevlogen naar Brussel airport. Maar door dichte mist geland op Schiphol..
Uiteindelijk wel weer terug gevlogen naar Brussel maar de vlucht duurde hierdoor 6 ipv 3,5 uur .
Toen gezocht bij Brussel of me koffer daar tussen de "verloren koffers" lag.

Illustratie van verloren koffers

Maar ook daar was mijn koffer niet. Het vrouwtje die met mij mee zocht gaf al aan dat ze maar 20 dollar per kg. zouden vergoeden. En na berekening van wat er in zat is dat ruim onvoldoende om de schade te dekken. Gelukkig zeiden ze bij de balie van Turkish airlines dat ze het per geval zouden bekijken!

Een maand later nu contact opgenomen met Turkish Airlines in Amsterdam/Schiphol! Om te vragen wat de status was en wanneer ze zouden uitbetalen (want dat me koffer niet terug komt heb ik inmiddels al lang in de gaten).
Ze meldde daar dat ik spullen wat ik miste en kopie paspoort en vlucht gegevens naar hun moest sturen. Vreemd want die had ik al na 5 dagen richting het hoofdkantoor gefaxd!
Ze zeiden dat het toch moest omdat het nu via hun ging lopen!

Dus ik opgestuurd en gebeld vandaag of het is aangekomen. En dat was het. En ze zouden het doorsturen... naar jawel het hoofdkantoor van Turkish Airlines in Istanbul en ik kan nu weer 3 tot 6 weken gaan wachten!

Mijn stemming nu:

Samenvatting
Met kerst naar Turkije gevlogen. Koffer kwijt geraakt... nergens terug te vinden waar die is gebleven.
Aangegeven bij de luchtvaartmaatschappij na 5 dagen (na vermissing). Alles opgestuurd naar ze.
Nog na weeste zoeken op de verschillende luchthavens, overal zeiden ze verschillende dingen! Daarnaast een Alberto stegeman actie moeten uitvoeren om mijn koffer te kunnen zoeken!
Turkish airlines Amsterdam wilde hetzelfde hebben als wat ik een maand geleden al naar het hoofdkantoor heb gestuurd en zij hebben dit ook weer doorgestuurd naar het hoofdkantoor zodat ik weer 3 tot 6 weken kan wachten

Klacht
-Koffer kwijt vol kerstcadeaus en kleding
-Dingen die dubbel gedaan worden
-Nu extra lang wachten

De illustraties zijn voor de Fokkers met weinig visualisatie vermogen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:44:51 #2
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_65315880
Ok.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_65315907
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Adelante op 22-01-2009 14:14:23 (quote die OP eens niet voor enkel een instemming) ]
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:47:35 #4
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_65315982

Maar je bent niet de enige hoor die dit overkomt...
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_65315987
Je hebt een vriendin in Turkije.

Zal ik dan ook maar een illustratie bijvoegen

illustratie van de vriendin van TS

Props voor de OP trouwens
U MAD?
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:47:59 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_65316001
Sterkte
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 13:48:49 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65316032
Lekker dan.
Tering, je zou nog eens met die gasten gaan vliegen.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:48:57 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_65316036
Klote koffer, maar een mooi topic met zeer verhelderende illustraties.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:49:31 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65316062
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:47 schreef de_boswachter het volgende:
Je hebt een vriendin in Turkije.

Zal ik dan ook maar een illustratie bijvoegen

[ afbeelding ]
illustratie van de vriendin van TS

Props voor de OP trouwens
Gelukkig draagt mijn vriendin geen hoofddoek

Thnx voor het medeleven
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_65316099
Samenvatting?

OH EN ME IS GEEN BEZITTELIJK VOORNAAMWOORD.
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:51:04 #11
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_65316127
Ik zal vannacht een minuutje stilte voor je houden
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:51:13 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_65316138
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:50 schreef Smart_ass het volgende:
Samenvatting?

OH EN ME IS GEEN BEZITTELIJK VOORNAAMWOORD.
Mensen die een topic niet kunnen lezen
Dom wijf
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_65316189
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:49 schreef nils7 het volgende:
Gelukkig draagt mijn vriendin geen hoofddoek
Hoe kom je er in godsnaam bij om of all places een vriendin in Turkije te hebben.
Echt... WTF.

Ik bookmark dit topic wel even voor de beste OP van 2009 in KLB. Ws. heb je al gewonnen
U MAD?
pi_65316203
Ik vind de OP wel erg lang.
pi_65316262
Me koffer? Me ouders? Me vriendin? Moet je 'Me' niet vervangen door 'Mijn'?

Wel vervelend voor je. Ik ben altijd blij als ik mijn koffers weer in bezit heb.
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:55:43 #16
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_65316286
Beste OP ooit gezien uit mijn Fok! geschiedenis!

Zet hem maar met stip boven aan boswachter!

Blijft klote dit soort dingen en die zie je idd nooit weer terug.....
The Admirals......1995-2007
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:58:30 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65316383
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hoe kom je er in godsnaam bij om of all places een vriendin in Turkije te hebben.
Echt... WTF.

Ik bookmark dit topic wel even voor de beste OP van 2009 in KLB. Ws. heb je al gewonnen
Turkije
N/A
pi_65316409

illustratie van een goede op
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_65316490
Mooie OP, ik heb hem zowaar helemaal gelezen.

Succes met je koffer verder
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_65316627
Goedkoop is duurkoop
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:08:11 #21
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65316731
Illustratie van een teleurgesteld iemand
Lang leve mij! *O*
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:08:17 #22
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_65316736
Wat een lange OP ja, en ik heb hem ook helemaal gelezen...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:11:10 #23
242864 Kjoeb
Kjoet es ken bie
pi_65316833
Edit: Niet doen.

[ Bericht 99% gewijzigd door de_boswachter op 22-01-2009 14:12:33 ]
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:11:11 #24
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65316835
Balen. Je hoort ook vaak van die verhalen van DJ's die hele platenkoffers kwijt zijn
Primum non nocere
pi_65316838
Sezten en Kjoeb: Kappen. Dankje.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')