Bij mij is het dus andersom. Ik wil nog wel een kind, maar liever niet meer zwanger zijn. Vandaar dat ik dus heel graag pleegouder wil worden, maar dat wil mijn vriend helaas niet. Dat vind ik wel moeilijk, anders was ik nu moeder geweest van een vier maand oud babytje. En als dat niet door was gegaan dan vast van een ander kindje. Maar wie weet in de toekomst...quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:22 schreef Lovechild het volgende:
En ik zeg vaak dat ik nog wel een baby wil, maar geen kind meer. Want zwanger zijn en zo'n heel klein babytje; dat vind ik geweldig. Dat ik dat nooit meer zal meemaken stemt me best weleens een beetje verdrietig. Maar het houdt natuurlijk ook gewoon een keer op, na 5 kinderen vind ik zwangerschap en baby waarschijnlijk nog leuk. En na 6 ook.
Grappig, ik zeg altijd dat als ik later groot ben ik ook pleegouder wil worden. Voor crisisopvang denk ik. Maar nevernooit van een baby. Ik ken iemand die crisisopvang voor baby's doet, daar heb ik echt diep respect voor!quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:39 schreef Tan het volgende:
[..]
Bij mij is het dus andersom. Ik wil nog wel een kind, maar liever niet meer zwanger zijn. Vandaar dat ik dus heel graag pleegouder wil worden, maar dat wil mijn vriend helaas niet. Dat vind ik wel moeilijk, anders was ik nu moeder geweest van een vier maand oud babytje. En als dat niet door was gegaan dan vast van een ander kindje. Maar wie weet in de toekomst...
Ik weet niet of dit net zo moeilijk is. Een eigen kind maakt het wel wat gevoeliger. Ik kan dit nu makkelijker naast me neer leggen, omdat ik denk, kan in de toekomst nog, als er wat kinderen het huis uit zijn. Cheyenne is al bijna 13, wie weet staat ze over een jaar of zes wel op eigen benen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:37 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Grappig, ik zeg altijd dat als ik later groot ben ik ook pleegouder wil worden. Voor crisisopvang denk ik. Maar nevernooit van een baby. Ik ken iemand die crisisopvang voor baby's doet, daar heb ik echt diep respect voor!
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat moeilijk is dat je vriend niet wil. Misschien zelfs wel net zo moeilijk als wanneer je nog een eigen kind wil en je partner niet meer...
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:54 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar bij een eigen kind slaat het biologische klokje ook door, dat voert de spanning extra op. Dan heb je 'nu of nooit', terwijl bij een pleegouderschap de kansen alleen maar groeien naarmate je een paar jaar verder bent.
Faja wat fijn dat het in ieder geval niet definitief van de baan is. Of jullie nu wel of niet voor nog een kindje gaan, dat maakt eigenlijk nu nog niet zo uit. De mogelijkheid is er en dat geeft je waarschijnlijk al het meeste rust in je koppie.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb net met mijn man gesproken en geloof dat we dat steriliseren nog even uitstellen. Ik krijg het er echt spaans benauwd van. Ik wil nog van gedachten kunnen veranderen of we al dan niet ooit nog gezinsuitbreiding krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |