Je geeft zelf al de antwoorden/argumenten hier die ik ook zou willen aandragen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
...
Ik vind het alleen heel erg moeilijk om te zeggen dat het nu echt over en sluiten is dat hoofdstuk. Zonder sterilisatie heb je altijd nog de keus zeg maar. En ondanks dat het gevoel nu zegt dat het zo goed is, weet je nooit hoe je over een poosje denkt. En wat als je over een poosje toch tot de ontdekking komt dat je eigenlijk nog een alles overheersend verlangen naar zo een kleintje hebt? Sterilisatie is zo definitief.
Ik zou zelf voor een andere vorm van anti-conceptie kiezen. Zo'n definitieve keus als sterilisatie zou ík in elk geval niet nemen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou niet voor sterilisatie kiezen als er nog zo'n twijfel is, faja. Alsnog doen over vijf jaar is makkelijker dan het ongedaan maken over vijf jaar.
Uiteraard hebben we ook naar de praktische kant gekeken. Maar gevoelsmatig overheerste bij ons toch het gevoel van: het is goed zo...quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef Faja-Lobi het volgende:
Saffier, ik kan idd niet met volle overtuiging zeggen dat ik zeker weet nooit geen 3e te willen. Maar mijn man weet dat kennelijk wel met de volle 100%. Ik kan het hem wel zeggen en dan kan ik aan de pil en hij niet naar de uroloog maar als ik over 3 jaar bedenk er nog 1 te willen groot brengen en hij is nog altijd die mening niet toegedaan houdt het ook op. Dus aan de andere kant is zo een definitieve beslissing iets waar je niet onder uit kan.
Maar werden jullie op een ochtend wakker en was het toen "zo zijn we compleet" of zijn er andere factoren die mee spelen zoals financieen, ruimte etc?
vanuit de positie van een man gedacht:quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef Faja-Lobi het volgende:
Saffier, ik kan idd niet met volle overtuiging zeggen dat ik zeker weet nooit geen 3e te willen. Maar mijn man weet dat kennelijk wel met de volle 100%.
Zo herkenbaar omschrevenquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:28 schreef YPPY het volgende:
Als je zo twijfelt, zou ik niet steriliseren, dat kan altijd nog.
Bij mij kwam het moment toen ik besefte dat de kans op herhaling van alle toestanden groot is en dat het dan ws nog erger wordt. Dat kan ik niet nog een keer. Even dacht ik dat ik rammelde, maar dat was meer het verlangen naar Anna als baby, om dat mee te maken, dan een nieuwe baby. Ik vind het goed zo, gelukkig denkt J. er ook zo over, maar toch ben ik degene waar het definitief gaat worden.
dat zal je vast zo voelen... maar in dit geval spreekt de reele keuze die je doet, namelijk dat je weigert duidelijk je uit te spreken te kunnen accepteren dat hij geen kinderen meer zou kunnen krijgen, een beetje daartegen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:57 schreef Faja-Lobi het volgende:
@RM-rf, dat is dus niet het geval want ik wil enkel en alleen maar kinderen van mijn man, degene waar ik onvoorwaardelijk van hou.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:46 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Uiteraard hebben we ook naar de praktische kant gekeken. Maar gevoelsmatig overheerste bij ons toch het gevoel van: het is goed zo...
Wij zijn nu met zijn viertjes en dat is prima voor vakantiehuisjes. Als je met zijn 5en bent moet je altijd een huisje voor 6 boeken
Als het nu niet zeker weet...dan laat je toch het zaad van je man invriezen? Dan kun je over een paar jaar altijd nog kiezen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:14 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik zelf riep na de geboorte van onze zoon dat we er nu wel mee klaar waren maar toch heb ik nog wel zo nu en dan rammelende eierstokken. Mijn man is er daarintegen wel klaar mee, die heeft er in totaal 3 op deze aardbodem rond lopen inmiddels en ziet een 4e exemplaar niet meer zitten.
Gisteren bij de uroloog geweest en de afspraak is gemaakt dat mijn man zich laat steriliseren. Alleen nu vraagt hij steeds aan mij of ik het zeker weet?
Tsja nu heb ik mijn handen vol aan 2 kinderen, maar hoe denk ik er over 1 jaar of misschien wel over 3 jaar over? Wanneer wisten jullie dat het genoeg was zo?
Bij mij is het dus andersom. Ik wil nog wel een kind, maar liever niet meer zwanger zijn. Vandaar dat ik dus heel graag pleegouder wil worden, maar dat wil mijn vriend helaas niet. Dat vind ik wel moeilijk, anders was ik nu moeder geweest van een vier maand oud babytje. En als dat niet door was gegaan dan vast van een ander kindje. Maar wie weet in de toekomst...quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:22 schreef Lovechild het volgende:
En ik zeg vaak dat ik nog wel een baby wil, maar geen kind meer. Want zwanger zijn en zo'n heel klein babytje; dat vind ik geweldig. Dat ik dat nooit meer zal meemaken stemt me best weleens een beetje verdrietig. Maar het houdt natuurlijk ook gewoon een keer op, na 5 kinderen vind ik zwangerschap en baby waarschijnlijk nog leuk. En na 6 ook.
Grappig, ik zeg altijd dat als ik later groot ben ik ook pleegouder wil worden. Voor crisisopvang denk ik. Maar nevernooit van een baby. Ik ken iemand die crisisopvang voor baby's doet, daar heb ik echt diep respect voor!quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:39 schreef Tan het volgende:
[..]
Bij mij is het dus andersom. Ik wil nog wel een kind, maar liever niet meer zwanger zijn. Vandaar dat ik dus heel graag pleegouder wil worden, maar dat wil mijn vriend helaas niet. Dat vind ik wel moeilijk, anders was ik nu moeder geweest van een vier maand oud babytje. En als dat niet door was gegaan dan vast van een ander kindje. Maar wie weet in de toekomst...
Ik weet niet of dit net zo moeilijk is. Een eigen kind maakt het wel wat gevoeliger. Ik kan dit nu makkelijker naast me neer leggen, omdat ik denk, kan in de toekomst nog, als er wat kinderen het huis uit zijn. Cheyenne is al bijna 13, wie weet staat ze over een jaar of zes wel op eigen benen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:37 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Grappig, ik zeg altijd dat als ik later groot ben ik ook pleegouder wil worden. Voor crisisopvang denk ik. Maar nevernooit van een baby. Ik ken iemand die crisisopvang voor baby's doet, daar heb ik echt diep respect voor!
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat moeilijk is dat je vriend niet wil. Misschien zelfs wel net zo moeilijk als wanneer je nog een eigen kind wil en je partner niet meer...
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:54 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar bij een eigen kind slaat het biologische klokje ook door, dat voert de spanning extra op. Dan heb je 'nu of nooit', terwijl bij een pleegouderschap de kansen alleen maar groeien naarmate je een paar jaar verder bent.
Faja wat fijn dat het in ieder geval niet definitief van de baan is. Of jullie nu wel of niet voor nog een kindje gaan, dat maakt eigenlijk nu nog niet zo uit. De mogelijkheid is er en dat geeft je waarschijnlijk al het meeste rust in je koppie.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb net met mijn man gesproken en geloof dat we dat steriliseren nog even uitstellen. Ik krijg het er echt spaans benauwd van. Ik wil nog van gedachten kunnen veranderen of we al dan niet ooit nog gezinsuitbreiding krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |