Jullie hebben gelijk; ik ben de laatste tijd iets teveel tijd kwijt aan dit topic. Ik ga kijken of ik dat weer kan minderen. Maar toch eerst weer een (lange) post

Update:
Gisterenochtend ben ik naar het uitzendbureau geweest waar ik helaas niet kon spreken met de contactpersoon van de Railcatering omdat die naar een crematie was. Gelukkig was er een andere hele vriendelijke meid bereid om me te woord te staan. Die heb ik mijn hele verhaal verteld. Ze had bewondering voor hoe ik met alles omga, ze was geschokt over alle misstanden bij de Railcatering en de NS, ze had begrip voor mijn handicap en situatie en ze vroeg wat het uitzendbureau voor me kon betekenen. Al met al was het een goed gesprek. Idem dito voor de huisarts, maar die ken ik al en dat is gelukkig een hele fijne man

Hij heeft me veel tips en twee telefoonnummers gegeven, een van maatschappelijk werk en een ander van een psychiater.
Vanochtend had ik een gesprek met de studieadviseur die mij nog gaat mailen met de contactgegevens van een samenwerkingsverband tussen een autismeteam in Utrecht en de Universiteit Utrecht...

En ik denk dat ik dat maar ga doen in plaats van het advies van de huisarts. Het lijkt me beter om ergens met al mijn problemen terecht te kunnen in plaats van dat ik op meerdere plekken moet shoppen naar de juiste hulp. En de malle molen van second opinion en onderzoeken stel ik voorlopig even uit.
Ook ben ik nog vanmiddag naar de huisarts geweest om een hartfilmpje te laten maken. Als ik het nog niet gezegd heb, ik heb af en toe hartkloppingen en mijn moeder heeft een hartritmestoornis, dus het is het zekere voor het onzekere nemen. Gelukkig zei de assistente dat zij niets kon zien. Donderdag moet ik bellen voor de uitslag.
Nog iets wat de huisarts zei trouwens: hij merkte op dat er veel minder psychisch normale mensen zijn dan je zou denken. Hij stelde zelfs dat van alle mensen die hij ziet in zijn praktijk (ongeacht de soort klachten) naar zijn deskundige mening toch minstens 30% een al dan niet gediagnosticeerde stoornis heeft

Daar schrik je je toch rot van... Al die psychopaten en schizofrenen die onbegeleid rondlopen, om maar iets te noemen...
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:10 schreef Maeghan het volgende:Heel herkenbaar, met uitzondering van die laatste zin dan. Het belangrijkste in een baan is doen alsof je iets goed kan. Klinkt lullig, maar is wel waar. Ja, natuurlijk niet als je er echt niks van kunt, maar da's iets anders. Mannen krijgen sneller een baan en een hoger salaris of promotie dan vrouwen omdat ze meer bluffen bij het sollicitatiegesprek en zekerder zijn van zichzelf. Ook als je doet of je druk bezig bent, krijgen mensen eerder het gevoel dat je goed werkt. Zo werkt het helaas.
Ik kan niet bluffen. Ik zorg er liever voor dat mensen denken dat ik goed werk doe omdat dat ook zo is (en dat lukt dus meestal).
quote:
Dus volgende keer doe je die formulieren gewoon alleen, je vult ze zo goed mogelijk zelf in en dan leg je ze neer. Is het niet goed, dan hoor je het vanzelf en dan kun je gewoon zeggen dat dat je niet uitgelegd is (het is je namelijk ook niet goed uitgelegd).
Dat zal ik doen

quote:
Ik heb zat mensen ingewerkt zelf en ik weet wat een normaal tempo is en ik weet wat wat een normale onzekerheid met iemand kan doen. Daarnaast ben ik zelf erg perfectionistisch, dus ook dat herken ik. En als ik het zo hoor, durf ik met redelijke zekerheid te zeggen dat je het helemaal niet slechter doet dan anderen en misschien zelfs wel beter. Je haalt je targets, je weet voor het grootste deel hoe alles werkt, je kunt hoofdrekenen (in tegenstelling tot de meeste jongeren die het nog niet eens kunnen met een kassa voor hun neus waar de bedragen op staan)...
Ik doe het niet slecht inderdaad...

Anders had ik er ook niet meer gewerkt (omdat ik zelf was opgestapt of de deur was uitgeschopt

)
quote:
Dat je moe en gefrustreerd bent na een werkdag als je er nog niet zo lang werkt, lijkt me volkomen normaal en ook niet alleen voor aspergers. Mijn vriend was de eerste weken van z'n stage ook helemaal kapot - wennen aan het ritme, wennen aan het soort werk, veel nieuwe info. Dat eist van iedereen z'n tol.
Dat is ook weer zo natuurlijk.
quote:
En ook dat wat je zegt met die bonnen uitdelen aan mensen - ik vind het volkomen normaal dat je als nieuwe medewerker nog niet weet wat je dan moet doen en wat precies mag.
Dat is waar, maar het blijft vervelend om zo voor het blok te worden gezet.
quote:
En waarom 'mag' je niet zeggen dat conducteurs meer dan koffie willen? Ik zou desnoods een collega die wel normaal doet vragen hoe hij of zij daarmee omgaat.
Zelfs de man die mij op de eerste werkdag inwerkte en er al tien jaar werkt, en het is echt een schat van een man, geeft conducteurs wel eens een capuccino in plaats van een koffie. Je niet aan de regel 'alleen koffie en thee' houden is zo ingeburgerd dat conducteurs je een zeur zouden vinden als je dat wel zou doen. Maar ik weet niet of de leiding dat ook weet. Als ze het niet weten en ik maak het hen duidelijk, ben ik de klokkenluider en klokkenluiders worden verguisd. Ze gaan het sowieso al niet op prijs stellen dat ze op de vingers getikt gaan worden door het uitzendbureau.
quote:
Verder moeten ze niet verwachten dat je iets meteen goed doet als ze het niet fatsoenlijk uitgelegd hebben. Als je in een rare situatie terecht komt, moet je misschien weleens een uitzondering maken of creatief boekhouden. Als iemand in een coupe niet lekker wordt en water nodig heeft of bijv. een mars tegen een hypo, dan ga je neem ik aan ook niet zeggen dat ie eerst z'n portemonnee moet trekken. Pech, dat zijn nou eenmaal uitzonderingssituaties en dan heb je meer verantwoordelijkheden dan alleen je kas laten kloppen.
Ook dat is allemaal waar, maar ik zou rekening moeten blijven houden met de kas, wat ook in uitzonderingssituaties betekent dat ik meer dingen moet gaan noteren zodat ik ze kan verantwoorden. Maar dan moet ik daar wel de tijd en rust voor hebben.
quote:
En als een collega lullig doet, moe tje er gewoon wat van zeggen. Tegen hem of tegen je leidinggevende.
Mijn eerste indruk is dat hij het type persoonlijkheid is dat graag met mensen geint en verder geen vlieg kwaad doet. Het lijkt me dus niet de moeite waard om daar nog meer aandacht aan te besteden. En de volgende keer vul ik, zoals je zelf ook al zei, die formulieren zelf in zodat ik geen last heb van collega's die wel willen helpen maar niet behulpzaam zijn.
quote:
Of - wat ik zou doen als ik echt boos was - is dus daadwerkelijk m'n pen en een beker koffie in de sealbag flikkeren en die aan hem geven. Maar da's geen goed plan, dus doe dat maar niet. Tenzij je per direct wilt stoppen.

Zo kwaad was ik gelukkig op dat moment nog niet
[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Tulip op 27-01-2009 20:18:57 ]