abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65294723
Ik ben van plan te gaan beginnen met een studie rechten en wil dan graag in Amsterdam gaan studeren, heb me al een beetje voorbereid(ben ook nog naar andere studies aan het kijken zoals politicologie) maar in dit topic gaat het over de studie rechtsgeleerdheid.

Deze studie kan ik zowel aan de uva alsmede aan de vu doen. Wat zijn de voordelen en nadelen van deze twee universititeiten? Wat raden jullie aan? Hoeveel contacturen bij de ene en bij de andere? En welke staat beter aangeschreven (kan daar niet zo goed uitkomen met vergelijkingssites zeggen allemaal wat anders ) Dat soort vragen, en vooral antwoorden

Alle adviezen, meningen of want dan ook is welkom, zolang het maar ontopic is. Alvast bij voorbaat dank
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:46:34 #2
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65303006
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:10 schreef superbobo het volgende:
Ik ben van plan te gaan beginnen met een studie rechten en wil dan graag in Amsterdam gaan studeren, heb me al een beetje voorbereid(ben ook nog naar andere studies aan het kijken zoals politicologie) maar in dit topic gaat het over de studie rechtsgeleerdheid.

Deze studie kan ik zowel aan de uva alsmede aan de vu doen. Wat zijn de voordelen en nadelen van deze twee universititeiten? Wat raden jullie aan? Hoeveel contacturen bij de ene en bij de andere? En welke staat beter aangeschreven (kan daar niet zo goed uitkomen met vergelijkingssites zeggen allemaal wat anders ) Dat soort vragen, en vooral antwoorden

Alle adviezen, meningen of want dan ook is welkom, zolang het maar ontopic is. Alvast bij voorbaat dank
de UvT allicht
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_65303070
Bij de VU krijg je Dooyeweerd's wijsbegeerte van het wetsidee. Aan de UvA doceert men de Marxistische rechtsleer. Dat is het verschil.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_65303370
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:48 schreef Scaurus het volgende:
Bij de VU krijg je Dooyeweerd's wijsbegeerte van het wetsidee. Aan de UvA doceert men de Marxistische rechtsleer. Dat is het verschil.
weet je ook toevallig hoe het in Leiden zit?
당신을 사랑합니다
pi_65304247
Totale dominantie van Andreas Kinneging en Afshin Ellian. Rechts-conservatief, dus.
pi_65304512
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 00:28 schreef Scaurus het volgende:
Totale dominantie van Andreas Kinneging en Afshin Ellian. Rechts-conservatief, dus.
En in Utrecht?
  donderdag 22 januari 2009 @ 01:01:26 #7
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65304881
gooi die van de UvT er dan ook maar ff bij als je ze toch allemaal gaat opnoemen
pi_65304954
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 00:40 schreef Apfelsaft het volgende:
En in Utrecht?
Enige neutrale, wetenschappelijk verantwoorde rechtenopleiding in Nederland
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:57:21 #9
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65307008
Ik hoor betere verhalen over de UvA

Ik ga naar Leiden om Rechten te studeren. Heb de afgelopen 2 jaar in A'dam gezeten maar vond het niks
Primum non nocere
pi_65312566
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 01:06 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Enige neutrale, wetenschappelijk verantwoorde rechtenopleiding in Nederland
Nee aan jouw adviezen heeft deze persoon erg veel!

Leiden natuurlijk, oudste rechtenopleiding van Nederland. Mooiste pand, beste naam, goede docenten, leuke masters en een super leuke stad!

En tussen VU/UvA zou ik het niet weten, volgens mij heeft de UvA een wat betere naam. De VU ligt handiger indien je een spoorknor bent.
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:17:22 #11
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65312842
Van het VU hoofdgebouw krijg je oogkanker trouwens

[ Bericht 15% gewijzigd door Florian_ op 22-01-2009 12:27:42 ]
Primum non nocere
pi_65334897
aha ben niet echt links ingesteld, dus dat marxisme bij de uvA wordt waarschijnlijk niets. Maarja misschien dan toch voor Leiden gaan en de extra reistijd op de koop toe nemen.

Btw iemand nog enig idee wat betreft contacturen, en moeilijkheidsgraad?
pi_65336205
Leiden? Je bedoelt Achter Woerden? Ik zou het nog net geen dorp willen noemen.

Volgens mij boeit het geen drol waar je rechten volgt, zoveel zullen de opleidingen niet verschillen. En anders staat het wel op de site van de uni. Zelf doe ik rechten aan de UU, en 't bevalt goed tot nu toe. Weinig contacturen, hoor- en werkcolleges zijn oké - relaxte ligging in de binnenstad.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 03:15:39 #14
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65338106
UvT, UvT, UvT
pi_65338629
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:41 schreef superbobo het volgende:
aha ben niet echt links ingesteld, dus dat marxisme bij de uvA wordt waarschijnlijk niets. Maarja misschien dan toch voor Leiden gaan en de extra reistijd op de koop toe nemen.

Dat is ook onzin van die kerel. De UvA is iets linkser dan de VU misschien maar het is niet zo dat je dat in vakken extreem merkt.
pi_65351576
En wat betreft contacturen hoeveel zijn er ongeveer, en hoeveel moet je er ongeveer bij thuisstudie nog insteken?
pi_65351751
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:41 schreef superbobo het volgende:

Als je niet voor ejzelf kan denken en zo dom bent om een satirische opmerking letterlijk te nemen, kan je beter niet gaan studeren. .
pi_65351788
Rechten is een erg zware studie, ik denk dat je er van alle studies het meeste tijd aan kwijt bent, samen met geneeskunde. Ik vermoed een dikke 50 uur in de week, rond tentamenperiode meer zelfs. Contacturen +- 20 per week.

Tenzij je natuurlijk voor 6'jes gaat.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 18:33:40 #19
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65351816
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:32 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Rechten is een erg zware studie, ik denk dat je er van alle studies het meeste tijd aan kwijt bent, samen met geneeskunde. Ik vermoed een dikke 50 uur in de week, rond tentamenperiode meer zelfs. Contacturen +- 20 per week.

Tenzij je natuurlijk voor 6'jes gaat.
De mensen die ik gesproken heb zijn het hier niet echt mee eens..

En Leiden heeft bijv. slechts 8 contacturen per week
Primum non nocere
pi_65351850
En ik geloof dat de UvA qua rechten beter staat aangeschreven dan de UvA, maar over het algemeen is onderwijs op de VU gewoon wat beter. De VU staat wel bekend als wat ouwbollig, de gebouwen zijn heel erg lelijk en de gezelligheid schijnt ook tegen te vallen. Toch zou ik voor de VU kiezen als ik nu opnieuw zou moeten kiezen.
pi_65351867
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:33 schreef Florian_ het volgende:

[..]

De mensen die ik gesproken heb zijn het hier niet echt mee eens..

En Leiden heeft bijv. slechts 8 contacturen per week
Dan gaan die mensen niet voor een 8 gemiddeld.

Contacturen verschillen per semester, per jaar, etc. Je kan niet zeggen hoeveel contactuur per week een opleiding is. Ik zou er ook niet tevel naar kijken, want het is nooit erg veel.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 18:37:03 #22
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65351921
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:35 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Dan gaan die mensen niet voor een 8 gemiddeld.

Contacturen verschillen per semester, per jaar, etc. Je kan niet zeggen hoeveel contactuur per week een opleiding is. Ik zou er ook niet tevel naar kijken, want het is nooit erg veel.
Een 8 gemiddeld is toch een keuze? Een streven? Ik ben van mening dat je een opleiding als 'zwaar' kunt bestempelen als de grote meerderheid die de studie volgt daadwerkelijk moeite heeft om voldoendes te halen.
Primum non nocere
pi_65351983
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:37 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Een 8 gemiddeld is toch een keuze? Een streven? Ik ben van mening dat je een opleiding als 'zwaar' kunt bestempelen als de grote meerderheid die de studie volgt daadwerkelijk moeite heeft om voldoendes te halen.
Daar gaat het niet om, ik zeg alleen dat je er zoveel tijd in moet stoppen als je voor een dergelijk cijfer gaat.
pi_65353061
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, ik zeg alleen dat je er zoveel tijd in moet stoppen als je voor een dergelijk cijfer gaat.
Het zal per persoon verschillen hoeveel tijd er nodig is om een 8 te halen, dat zal echt niet voor iedereen 50 uur per week zijn.
pi_65353321
NO SHIT SHERLOCK.

TS VRAAGT HOEVEEL TIJD. KAN JE NIET ZEGGEN. PROBEER IK DUIDEIJKER TE MAKEN. IS VOOR IEDEREEN ANDERS.

TS: VOLGENS KOERT EN FLORIAN VERSCHILT HET PER PERSOON HOEVEEL TIJD JE ERIN MOET STOPPEN, HOPELIJK HEB JE ER WAT AAN.

. . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')