quote:Ladies and gentleman, we proudly present: Kytemans hiphop orchestra!
THE HISTORY
The day Colin Benders (Kyteman), age 18, moved into his apartment in Utrecht-Overvecht he started to work day and mostly nights, on his debut album. At the same time he started performing with Holland’s biggest, like Relax, Krezip, Voicst and C-mon & Kypski and participated in the ON productions Space invasiON and Dutch Rare Groove.
THE ALBUM
Now, three years later, he presents his music. The album by the appropriate name ‘The Hermit Sessions’ is a reflection of Kytemans vision on hip hop: optimistic, soulful and pushing the boundaries of jazzy, lyrical hip-hop. The Big Question is: when will the record be out!? Save up your money till February 2009 and buy the limited edition designed by Hotel or a regular one, when you are just in it for the music!
THE ORCHESTRA
Kyteman's hiphop orchestra has grown into a monster project. Starting out as Colin Benders playing all the instruments on ‘The Hermit Sessions’ , at the live shows the stage is filled with 12 musicians and 8 mc’s. Kyteman's hiphop orchestra is immensely dynamic, divers, equally explosive and whispering, with lyrics in English and French. But above all, it is an overwhelming live experience. The orchestra has three violin players, a cellist, three horn player, keys, drummer, percussionist, bass player and of course the trumpet of Kyteman himself.
Kyteman conducts his orchestra with a top hat and a steady hand and without compromising his great trumpet playing.
done!quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:55 schreef Da_Ripper het volgende:
Idd, maak er ff een beetje informatieve OP van en ik voeg hem toe
Die Kyteman klinkt eigenlijk best interessant. Iig interessant genoeg voor een (betere) OP-updatequote:Op donderdag 22 januari 2009 08:26 schreef Anneloortje het volgende:
done!
Ja dat had ik nou precies hetzelfde (volgens mij had ik daar al iets over geschreven). Het is echt een ontzettende party band/groep en vervolgens staat iedereen een beetje schaapachtig naar dat podium te staren. Vroeger (goh ik wordt een ouwe lul....) werd er lekker tekeergegaan in Tivoli, als je nu een beetje wil springen wordt je raar aangekeken...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:26 schreef JeroenV het volgende:
Maar ik had het publiek uitbundiger verwacht, meer een feest.
Was fenomenaal idd! De energie en het enthousiasme van Colin zelf en zn hele orkest is ongekend. Unieke, geweldige ervaring.quote:
op cd kan je horen hoe goed het doordacht is en hoe het in elkaar steekt; live voel je de energiequote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:57 schreef Hukkie het volgende:
Schijnt een echte live band te zijn, had ze gehoord bij 3FM en dat klonk wel goed. Maar op cd is het toch niet zo interessant meer.
Mwa, misschien wel. Maar ik merkte dat het op cd eigenlijk niet interessant is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:22 schreef gggmizzle_ het volgende:
op cd kan je horen hoe goed het doordacht is en hoe het in elkaar steekt; live voel je de energie
Kan ik alleen maar bevestigen: gisteren deze gasten op Pinkpop gezien. Wat een energie, wat een variatie, wat een beleving, wat een openbaring. Natuurlijk had ik wel eens wat kleine stukjes bij DWDD gezien, maar dit was toch wel wat anders.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:22 schreef gggmizzle_ het volgende:
[..]
op cd kan je horen hoe goed het doordacht is en hoe het in elkaar steekt; live voel je de energie
Amen.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:56 schreef mazeind het volgende:
[..]
Kan ik alleen maar bevestigen: gisteren deze gasten op Pinkpop gezien. Wat een energie, wat een variatie, wat een beleving, wat een openbaring. Natuurlijk had ik wel eens wat kleine stukjes bij DWDD gezien, maar dit was toch wel wat anders.
Deze ouwe lul heeft eerst lekker genoten van Springsteen, maar is jong genoeg van geest om open te staan voor andere stromingen. Colin Benders raakt wat mij betreft de juiste snaar. Zijn muziek is een niet minder dan briljante combinatie van hedendaagse elementen op een muziekhistorische basis. Bepaalde stukken neigen zelfs naar klassieke muziek. De energie en het plezier dat deze mensen hebben in het maken van muziek is hartverwarmend. Tegen het einde van het optreden zat een intense solo van Benders, die bijna ontroerend mooi was. Ik ga mijn eigen muzikale held natuurlijk niet afvallen, maar Kyteman's Hiphop Orchestra was voor mij de op één na absolute topper van dit Pinkpop. Volgend jaar Mainstage, mijnheer Smeets
wou hem net posten. ow damn nice. top 100 aller tijden imho. en dat op mijn favo festivalquote:
Niemand?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:24 schreef Luni het volgende:
Heeft iemand de opname van Lowlands als MP3?
Aantal nummers staan wel op youtube, je zou ze daar vanaf kunnen rippen.quote:
Hier staat het optreden ook, maar heb geen idee hoe ik dat moet rippen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:37 schreef Gilead het volgende:
[..]
Aantal nummers staan wel op youtube, je zou ze daar vanaf kunnen rippen.
Google maar even op "youtube mp3 download" dan vind je wel wat. Weet niet of dat ook voor die vpro-speler gaat werken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:43 schreef Luni het volgende:
[..]
Hier staat het optreden ook, maar heb geen idee hoe ik dat moet rippen.
http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/42378242#ondemand.42378242
De Kerstman heeft mij ook met de live dvd mogen verblijden en ik deel je enthousiasme volledig. De cd valt hierbij absoluut in het niet. Godzijdank weet de DVD wel heel goed vast te leggen hoe geweldig ze live zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:01 schreef Norrage het volgende:
Wow...wow...wow...De kerstman heeft mij die live dvd van Kyteman gegeven, wat een geweldig ding! Dat doet echt eer aan Kyteman...geweldig. Veel en veel beter dan de cd natuurlijk, want we weten allemaal hoe fenomenaal hij live is. Absoluut fantastisch
Perfecte concertbeleving.
Die zijn juist briljant. Die MCs maken de show hoor! Beetje cliche, maar zij zijn het die het publiek zo mee kunnen krijgen!! En vooral deze grote dude (geen idee wie het allemaal zijnquote:Op zaterdag 19 september 2009 00:09 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Stond ook op de r'uitmarkt.
Die live jams vond ik briljant, maar laat as-je-blieft die bedroevende MC's thuis!
Deze knakkert
[ afbeelding ]
wist met zijn 'allemaal de handjes in de lucht' het feestje wat mij betreft aardig te verpesten.
Ik heb begrepen dat hij ergens bij mij om de hoek een heel rij panden heeft opgekocht en daar nu met zijn posse zit te jammen totdat hij wat nieuws heeft. Time will tell!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:18 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben vooral benieuwd waar Kyteman nu mee aan komt nu ze hiermee (even) gestopt zijn...
Het orkest was gaaf, vooral live. Al vond ik het stiekem toch een beetje tegenvallen door de hoge verwachtingen toen ik ze eenmaal zag.
Ik heb die gasten afgelopen jaar tweemaal live gezien: op Pinkpop en in Tilburg op Mundial. Het is toch echt een enorm verschil of je zelf in de tent staat of dat je een registratie op je breedbeeld tv bekijkt. Zo'n registratie zal nooit de beleving van een live concert kunnen benaderen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:18 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben vooral benieuwd waar Kyteman nu mee aan komt nu ze hiermee (even) gestopt zijn...
Het orkest was gaaf, vooral live. Al vond ik het stiekem toch een beetje tegenvallen door de hoge verwachtingen toen ik ze eenmaal zag.
Kan je het niet even samenvatten voor ons?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:29 schreef mazeind het volgende:
Kyteman vertelde op 6 oktober zelf over het heden en toekomst. Zoek even naar Kyteman op de site van DWDD.
quote:Tuurlijk:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kan je het niet even samenvatten voor ons?
Vanmorgen kaartjes voor Paradiso aangeschaft, ik ben heel benieuwd!quote:Witte rook uit Kytopia: eind maart (exacte datum nog onbekend) verschijnt het tweede album van The Kyteman Orchestra. In april staan vervolgens de eerste concertdata op de agenda, waarvoor komende vrijdag de voorverkoop al begint. Dat maakt het collectief rond trompettist Colin Benders vandaag bekend.
De opnames voor het album zijn nog niet klaar. Alle muziek is inmiddels opgenomen, maar alle vocalen moeten nog vastgelegd worden. Het is de bedoeling dat de opnames in januari helemaal afgerond zijn. Eerder al vertelde filmmaker Menna Laura Meijer (die een documentaire maakte over het creatieve proces) dat de basis voor het album gelegd werd op IJsland.
De eerste shows vinden direct plaats in grote zalen. Thuisbasis Tivoli Oudegracht vormt op 4 april het logische startpunt. Daarna doet de groep de Oosterpoort in Groningen (14 april), 013 in Tilburg (19 april), Limburgzaal in Heerlen (21 april), Paradiso in Amsterdam (25 april) en de AB in Brussel (28 april) aan.
Op hits als Sorry en She Blew Like Trumpets hoeft het publiek niet te rekenen. “Bezoekers van de nieuwe show kunnen rekenen op een show met meer sfeer, met nog meer samenspel tussen de muzikanten en Benders. De nieuwe show wordt geen all stars herhaling van de tracks van het eerste album; het publiek wordt uitgedaagd, verrast en meegenomen in de ontdekkingstocht die Benders zelf het afgelopen anderhalf jaar maakte.”
Na het succesjaar 2009 trok Colin Benders heel bewust de stekker uit het Hiphop Orkest, misschien wel voor altijd. Hij wilde met muzikanten uit de groep nieuwe projecten starten. Dat resulteerde onder meer in Kytecrash, een kruisbestuiving tussen Benders en Gatecrash, de fusionband van collega-trompettist Eric Vloeimans. Maar uiteindelijk is het Orkest toch weer bijeen gekomen. Het tussenvoegsel ‘Hiphop’ is uit de naam verdwenen, maar de bezetting is in principe onveranderd. Ook de vocalisten zijn hetzelfde gebleven, al is de ploeg wel wat kleiner geworden. De komende maanden zal de groep korte filmpjes naar buiten brengen met beelden van het opnameproces, de eerste daarvan is vandaag te zien.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45287650
Er komt een cd ja, op 30 maart.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:51 schreef Zocalo het volgende:
Is al bekend wat het in gaat houden, en of er een cd oid komt?
Klinkt mooi, maar het gaat bij hun om live.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:06 schreef Tourniquet het volgende:
Eerste single "The Mushroom Cloud" staat in iTunes: http://t.co/tjRKtIvV
Dát is hij gewoon niet, kom op, wel even realistisch blijven.quote:
Noem een Nederlandse artiest die alles zo snel als uitverkoopt, graag. Ik wil geen namen als Nick & Simon horen, want die tellen niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dát is hij gewoon niet, kom op, wel even realistisch blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Okay, okay, op die manier is hij de populairste muzikant van het land, als je alle nederlandse muzikanten die populairder zijn weg moet laten. Dan heb je gelijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Noem een Nederlandse artiest die alles zo snel als uitverkoopt, graag. Ik wil geen namen als Nick & Simon horen, want die tellen niet.Natuurlijk wel lastig te vergelijken door al de stadion groottes, en je zal er artiesten als Anouk nog wel boven kunnen plaatsen...maar in het poppodium circuit is Kyteman bij verre de grootste. En dat blindelings he, zonder dat men wist wat voor tour hij ging doen.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Okay, okay, op die manier is hij de populairste muzikant van het land, als je alle nederlandse muzikanten die populairder zijn weg moet laten. Dan heb je gelijk.
Vorige album zou eigenlijk al een jam-album worden, maar dat werd toen dat over de top orchestra. Nu gaat het alsnog gebeuren.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:54 schreef Norrage het volgende:
Oeh dat wil ik weer zien! Hij deed bij NSJ al een voorproefje: het idee was dat ze geloof ik wat meer van die "jam" concerten gaan doen en dus wat minder hiphop en "liedjes" (ik hoop dat dat nu nog steeds het plan is). En dat was bij NSJ het absolute hoogtepunt en een van de beste stukjes concert die ik mijn hele leven heb gezien. Dus dit wordt zéér interessant en wat mij betreft veel interessanter dan zijn vorige project.
edit: fuck zeg, is ie wel ineens 28 euro nu
Tsja, net als waar je alle andere cdboxen laat. Mooi op een plankjequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:10 schreef bazbo het volgende:
Ik hoor de 3cd-doos nu. Valt me niet tegen. Ik hoor heel veel mooie en sfeervolle, maar ook flink Friki stukken. Aanrader wel.
Maar waar laat ik die doos? Die neemt wel belachelijk veel ruimte in de kast in.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |