abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65294524
quote:
Ladies and gentleman, we proudly present: Kytemans hiphop orchestra!

THE HISTORY
The day Colin Benders (Kyteman), age 18, moved into his apartment in Utrecht-Overvecht he started to work day and mostly nights, on his debut album. At the same time he started performing with Holland’s biggest, like Relax, Krezip, Voicst and C-mon & Kypski and participated in the ON productions Space invasiON and Dutch Rare Groove.

THE ALBUM
Now, three years later, he presents his music. The album by the appropriate name ‘The Hermit Sessions’ is a reflection of Kytemans vision on hip hop: optimistic, soulful and pushing the boundaries of jazzy, lyrical hip-hop. The Big Question is: when will the record be out!? Save up your money till February 2009 and buy the limited edition designed by Hotel or a regular one, when you are just in it for the music!

THE ORCHESTRA
Kyteman's hiphop orchestra has grown into a monster project. Starting out as Colin Benders playing all the instruments on ‘The Hermit Sessions’ , at the live shows the stage is filled with 12 musicians and 8 mc’s. Kyteman's hiphop orchestra is immensely dynamic, divers, equally explosive and whispering, with lyrics in English and French. But above all, it is an overwhelming live experience. The orchestra has three violin players, a cellist, three horn player, keys, drummer, percussionist, bass player and of course the trumpet of Kyteman himself.
Kyteman conducts his orchestra with a top hat and a steady hand and without compromising his great trumpet playing.

Colin Benders, Kyteman. Maakt al jaren furore als trompettist, bij diverse bands. Dit is zijn nieuwe project!

Bandleden:
Trumpet, compositions & band leader = Colin Benders

Kyteman's hiphop orkest
Drums: Bram Hakkens
Percussion: Frank Wienk
Keys: Pieter de Graaf
Bass: Dibbe van Laarhoven

Red Limo String Quartet
Violin: Sietse van Gorkom
Cello: Jonas Pap
Violin: Camilla van der Kooij
Alto violin: Rani Kumar

Trumpet: Randell Heye
Trombone: Kobi Arditi
Horn: Morris Kliphuis

MC’s
Reazun
King Jule
Soulay
Unorthodox
Pax
GMB
Double G
Master Surreal

http://www.myspace.com/kyteman

[ Bericht 86% gewijzigd door Da_Ripper op 22-01-2009 08:37:12 ]
Het is de gekte van de verslaving.
pi_65295992
Hiphop en orkest in 1 zin? Apart.
pi_65296083
Ik was zwaar onder de indruk bij Noorderslag, en dat terwijl hij pas 4 officiele nummers heeft uitgebracht ofzo? (goed, veel samengewerkt met andere bands)...
Maar echt heel knap wat ie doet, en zeker als je hem gezien heb naast het optreden...een waanzinnige lamzak
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_65296106
Had nog nooit van ze gehoord, maar toen ik ze even op tv langs zag komen afgelopen weekend zag het er erg vet uit. Ben erg benieuwd wat ik van ze kan verwachten in de toekomst. De verwachtingen zijn in ieder geval al hoog. Zijn ook serious talent bij 3FM dacht ik.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:31:36 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65297361
Zet even een Youtube dan chimeid
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:55:33 #6
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_65298371
Idd, maak er ff een beetje informatieve OP van en ik voeg hem toe
Wat je vindt, ...
pi_65306648
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:55 schreef Da_Ripper het volgende:
Idd, maak er ff een beetje informatieve OP van en ik voeg hem toe
done!
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:38:58 #8
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_65306761
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:26 schreef Anneloortje het volgende:
done!
Die Kyteman klinkt eigenlijk best interessant. Iig interessant genoeg voor een (betere) OP-update

dus als u het niet al te erg vindt ...
Wat je vindt, ...
  zondag 25 januari 2009 @ 08:59:36 #9
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_65377701
Zijn er mensen die Kyteman naast Noorderslag live hebben gezien?? Heb zelf kaartjes voor De Melkweg.
pi_66290518
Net bij DWDD...Wel een held zeg! Maar ook wel een beetje een rare gozer, maar goed, dat is misschien dan ook de reden dat ie een held is
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 21 februari 2009 @ 04:22:38 #11
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_66305815
Op luisterpaal kan je zijn album beluisteren:

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/

Helemaal onderaan.
pi_66467143
Lekker, lekker.

Het album nu twee keer beluisterd en het valt me ergens toch wel tegen. 'She Blew Like Trumpets' had ik al eerder gehoord en volgens mij zelfs op tv langs zien komen en dat nummer is echt gruwelijk vet. Bij de muziek van Kyteman met zijn band speelt de show ook een ontzettend belangrijke rol. Op het album mis je die show en blijft ineens alleen de muziek over. Het spektakel dat Kyteman live is blijft op het album niet helemaal overeind.

Een aantal nummers zijn nog steeds erg sterk en over het geheel genomen blijft het een lekker album. Ik moet het ook zeker nog een aantal keer luisteren om er echt goed over te kunnen oordelen. Het album zal nog wel groeien denk ik.

Zeker de moeite waard in ieder geval.
  zondag 1 maart 2009 @ 09:40:22 #13
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_66573840
Heb zelf gisteren t album aangeschaft en ook live bewonderd. Ik kan beide waarderen.
Net een zak snoep waar elke keer een nieuwe verrassing uitgetoverd wordt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Anneloortje op 01-03-2009 21:18:20 ]
pi_66590740
Ik kende hem al eerder en vond hem toen al vet. Live is het helemaal tof en ik vind dat op het album niet altijd even goed overkomen. Had ook wel meer nummers zoals 'sorry' op het album willen zien. Toch vind ik het album echt heel goed! Ga binnenkort ook nog naar een concert ervan.
Gegroet.
pi_66612976
Ik denk niet dat ik ooit een dusdanig lovende recensie heb gelezen als vanochtend in de Volkskrant.... Hij ontwikkelt zich ondertussen wel echt als een enorm fenomeen!
  maandag 2 maart 2009 @ 13:05:51 #16
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_66613849
Ik heb het album van het weekend gekocht, goede plaat, hoewel ik niet van de hiphop ben. Daardoor vind ik sommige nummers wat minder, maar dat mag de algehele pret niet drukken!

En hij is echt een fenomeen aan het worden ja, wat Norrage zegt.
pi_66619871
Bizar dat het zo snel gaat, ik 'ken' hem nog uit Relax en vond hem altijd wel goed.
Alleen is het live inderdaad veel vetter dan op plaat. Die is wel leuk, maar weet nog niet zo te boeien als de cd.
Maarja, wat wil je met zoveel man.
pi_66693500
Weet iemand waar je die limited edition kan kopen?
pi_66813044
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_66846095
Ik ben niet zo'n hiphopper maar vind het een leuk album...Vooral de instrumentale nummers, geweldig...Moet ik echt eens live gaan zien!
pi_67008884
Het was vet gisteren, mooi om te zien hoe Kyteman echt dirigeert. Ook het "jammen" klonk erg lekker. Grappig ook om het publiek wat hierop afkomt te zien; zeer gevarieerd, van de rauwe alternatieve hiphopl iefhebbers tot tuttige meisjes die niet vooral het concert door hun i-phone zitten te kijken ( )

Ik zou dit eigenlijk het liefst in de SJU willen zien (jazz kelder in Utrecht) maar daar is ie iets te populair voor ben ik bang (heb illicit (van Paradox) daar wel een keertje gezien).
pi_67009226
Ik ga vanavond
pi_67013848
Ik ben ook niet echt een hiphopper, maar ik vind het echt lekkere muziek! Vond het live ook zwaar swingend in ieder geval!
You have got to burn to shine.
pi_67015108
Ik ben juist wel een 'hiphopper' en het is een erg vet album. Live heb ik hem (nog) niet gezien maar wanneer ik (ooit) de kans krijg dan ga ik zeker weten
  maandag 16 maart 2009 @ 12:21:05 #25
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_67098004
Ik vind het niet zo heel geweldig, ik moet zeggen dat ik het meer ga waarderen als ik het vaker hoor, maar ik snap nog niet echt waar al die ophef om gemaakt wordt. Daarom wil ik ze graag eens live zien maar dat is tegenwoordig erg moeilijk dus.

Weet iemand trouwens welke MC's er op welk nummer meedoen?

She Blew Like Trumpets is GMB
Blow The Whistle On 'em is Blaxtar
Stand For Something is BangBang

maar de rest?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_67101119
Paradox doet veel nummers, ken ik nog van mijn studie en uit Illicit, doet het erg goed moet ik zeggen!
pi_67227680
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:53 schreef JeroenV het volgende:
Ik ga vanavond
en?
pi_67246480
Ik ben nu twee keer geweest, bij 3voor12 en in Tivoli. Het eerste concert vond ik beter.
Live is het sowieso beter dan op het album, dat vind ik niet heel bijzonder. Maar dat mag ook wel met zoveel man natuurlijk, het is heel knap neer gezet. Ik zou het wel een keer gaan zien als je de cd ook leuk vindt.

Maar desondanks ben ik niet zo overrompeld als ik verwachtte. Aan de ene kant door de goede recensies, de andere kant omdat ik Kyte al een tijdje volg en hem zeer goed vindt. Maar ik had het publiek uitbundiger verwacht, meer een feest. En het is jammer dat hij zelf zo weinig speelt.
pi_67266069
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:26 schreef JeroenV het volgende:
Maar ik had het publiek uitbundiger verwacht, meer een feest.
Ja dat had ik nou precies hetzelfde (volgens mij had ik daar al iets over geschreven). Het is echt een ontzettende party band/groep en vervolgens staat iedereen een beetje schaapachtig naar dat podium te staren. Vroeger (goh ik wordt een ouwe lul....) werd er lekker tekeergegaan in Tivoli, als je nu een beetje wil springen wordt je raar aangekeken...
  zondag 17 mei 2009 @ 09:50:01 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_69110471
Gisteren in Deventer gezien. Geweldig!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_69135853
Ik ga donderdag!!!
  maandag 18 mei 2009 @ 13:07:17 #32
111328 cryotek
zie signature
pi_69148297
Subtiele TVP

Leuke muziek, wil ik graag een keer live zien
zie ondertitel
  maandag 18 mei 2009 @ 19:01:11 #33
127981 Misstique
11-07-2014
pi_69159988
quote:
Op zondag 17 mei 2009 09:50 schreef Dagonet het volgende:
Gisteren in Deventer gezien. Geweldig!
Was fenomenaal idd! De energie en het enthousiasme van Colin zelf en zn hele orkest is ongekend. Unieke, geweldige ervaring. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_69306690
De nieuwe clip gemaakt door studenten van het Grafisch Lyceum Rotterdam.
Gemaakt met een budget van ¤0,-. Gister in Watt Rotterdam geshowt aan Kyteman en willen graag ook nog een rol in de clip spelen.

Check hem hier: Kyteman - U-Town University
http://vimeo.com/4750155

vrijdag 22 mei 2009 @ 21:57:42 #35
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69306783
Schijnt een echte live band te zijn, had ze gehoord bij 3FM en dat klonk wel goed. Maar op cd is het toch niet zo interessant meer.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 27 mei 2009 @ 00:22:23 #36
209745 gggmizzle_
Who's gonna save my soul
pi_69440053
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 21:57 schreef Hukkie het volgende:
Schijnt een echte live band te zijn, had ze gehoord bij 3FM en dat klonk wel goed. Maar op cd is het toch niet zo interessant meer.
op cd kan je horen hoe goed het doordacht is en hoe het in elkaar steekt; live voel je de energie
I'd love to go back to when we played as kids
but things changed, and that's the way it is
  woensdag 27 mei 2009 @ 00:46:30 #37
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69440625
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:22 schreef gggmizzle_ het volgende:
op cd kan je horen hoe goed het doordacht is en hoe het in elkaar steekt; live voel je de energie
Mwa, misschien wel. Maar ik merkte dat het op cd eigenlijk niet interessant is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_69448090
Fantastisch was het! (Watt, afgelopen donderdag).
pi_69462286
Ik ga em weer zien op North Sea Jazz.
pi_69462871
CD blijf ik niet echt boeiend vinden, maar live is het het echt een geweldig spektakel. Gruwelijk mooie show weten ze er met zijn alle van te maken. Live absoluut de moeite waard. Zeer sterk.

Toch wel een beetje jammer dat je dat op de cd niet terug hoort. Op cd is het maar middelmatige muziek terwijl het live fenomenaal is.
pi_69601286
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:22 schreef gggmizzle_ het volgende:

[..]

Kan ik alleen maar bevestigen: gisteren deze gasten op Pinkpop gezien. Wat een energie, wat een variatie, wat een beleving, wat een openbaring. Natuurlijk had ik wel eens wat kleine stukjes bij DWDD gezien, maar dit was toch wel wat anders.

Deze ouwe lul heeft eerst lekker genoten van Springsteen, maar is jong genoeg van geest om open te staan voor andere stromingen. Colin Benders raakt wat mij betreft de juiste snaar. Zijn muziek is een niet minder dan briljante combinatie van hedendaagse elementen op een muziekhistorische basis. Bepaalde stukken neigen zelfs naar klassieke muziek. De energie en het plezier dat deze mensen hebben in het maken van muziek is hartverwarmend. Tegen het einde van het optreden zat een intense solo van Benders, die bijna ontroerend mooi was. Ik ga mijn eigen muzikale held natuurlijk niet afvallen, maar Kyteman's Hiphop Orchestra was voor mij de op één na absolute topper van dit Pinkpop. Volgend jaar Mainstage, mijnheer Smeets
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_69683790
Daar is ie dan: FIY filmt Kyteman’s Hiphop Orkest live op Pinkpop nu online op 3VOOR12TV http://bit.ly/2ffUlu
pi_69707302
Tvp
heb ze ff gezien op bevrijdingsfestival maar ze speelden al even, was dus al veel te druk in die tent
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:08:33 #44
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_69709473
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:56 schreef mazeind het volgende:

[..]

Kan ik alleen maar bevestigen: gisteren deze gasten op Pinkpop gezien. Wat een energie, wat een variatie, wat een beleving, wat een openbaring. Natuurlijk had ik wel eens wat kleine stukjes bij DWDD gezien, maar dit was toch wel wat anders.

Deze ouwe lul heeft eerst lekker genoten van Springsteen, maar is jong genoeg van geest om open te staan voor andere stromingen. Colin Benders raakt wat mij betreft de juiste snaar. Zijn muziek is een niet minder dan briljante combinatie van hedendaagse elementen op een muziekhistorische basis. Bepaalde stukken neigen zelfs naar klassieke muziek. De energie en het plezier dat deze mensen hebben in het maken van muziek is hartverwarmend. Tegen het einde van het optreden zat een intense solo van Benders, die bijna ontroerend mooi was. Ik ga mijn eigen muzikale held natuurlijk niet afvallen, maar Kyteman's Hiphop Orchestra was voor mij de op één na absolute topper van dit Pinkpop. Volgend jaar Mainstage, mijnheer Smeets
Amen.

Die solotrack is trouwens Sorry
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_69829348
Nieuwe edit van Kyteman - U-Town.
Nu op het eind ook met de dames en heren van de hele club er in.

http://vimeo.com/4985066
  maandag 7 september 2009 @ 22:43:09 #47
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72536440
quote:
wou hem net posten. ow damn nice. top 100 aller tijden imho. en dat op mijn favo festival
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 7 september 2009 @ 22:46:51 #48
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_72536622
Live gezien op de Parkfeesten in Venlo. Behoorlijk hit & miss. Soms totaal niet boeiend, maar vooral de lang uitgestrekte instrumentale jams waren zeker niet onprettig.
pi_72539140
Sorry trouwens, die schreeuw tussen een stilte door op dat filmpje van Lowlands ben ik.
What Would Goku Do
pi_72583959
Heeft iemand de opname van Lowlands als MP3?
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:21:30 #51
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72636340

pi_72638074
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:24 schreef Luni het volgende:
Heeft iemand de opname van Lowlands als MP3?
Niemand?
pi_72638284
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:28 schreef Luni het volgende:

[..]

Niemand?
Aantal nummers staan wel op youtube, je zou ze daar vanaf kunnen rippen.
Smile, it confuses people.
pi_72638436
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:37 schreef Gilead het volgende:

[..]

Aantal nummers staan wel op youtube, je zou ze daar vanaf kunnen rippen.
Hier staat het optreden ook, maar heb geen idee hoe ik dat moet rippen.

http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/42378242#ondemand.42378242
pi_72638806
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:43 schreef Luni het volgende:

[..]

Hier staat het optreden ook, maar heb geen idee hoe ik dat moet rippen.

http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/42378242#ondemand.42378242
Google maar even op "youtube mp3 download" dan vind je wel wat. Weet niet of dat ook voor die vpro-speler gaat werken.
Smile, it confuses people.
pi_72641823
Gewoon Audiograbber o.i.d. laten meelopen?
pi_72894918
Stond ook op de r'uitmarkt.
Die live jams vond ik briljant, maar laat as-je-blieft die bedroevende MC's thuis!

Deze knakkert

wist met zijn 'allemaal de handjes in de lucht' het feestje wat mij betreft aardig te verpesten.

[ Bericht 17% gewijzigd door BruineBonenMaandag op 19-09-2009 00:15:07 ]
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
pi_72894972
quote is niet edit
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
pi_76075838
Wow...wow...wow...De kerstman heeft mij die live dvd van Kyteman gegeven, wat een geweldig ding! Dat doet echt eer aan Kyteman...geweldig. Veel en veel beter dan de cd natuurlijk, want we weten allemaal hoe fenomenaal hij live is. Absoluut fantastisch
Perfecte concertbeleving.
pi_76078327
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:01 schreef Norrage het volgende:
Wow...wow...wow...De kerstman heeft mij die live dvd van Kyteman gegeven, wat een geweldig ding! Dat doet echt eer aan Kyteman...geweldig. Veel en veel beter dan de cd natuurlijk, want we weten allemaal hoe fenomenaal hij live is. Absoluut fantastisch
Perfecte concertbeleving.
De Kerstman heeft mij ook met de live dvd mogen verblijden en ik deel je enthousiasme volledig. De cd valt hierbij absoluut in het niet. Godzijdank weet de DVD wel heel goed vast te leggen hoe geweldig ze live zijn.
pi_76078558
Je ziet zo ontzettend goed hoe de groep het allemaal beleeft. zweetdruppeltjes, concentratie, beleving en aandachtig kijken naar Colin..Geweldig. Dat zie of hoor je niet als je bij het concert bent, laat staan op de cd. Maar we wisten het wel en daarom is het zo speciaal. Fantastisch. Die jam-sessie ook in het midden. Geweldig hoe de groep helemaal meeleeft en die stiltes genereert.
Iedereen die hem nog niet heeft: kopen!!
pi_76078613
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:09 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Stond ook op de r'uitmarkt.
Die live jams vond ik briljant, maar laat as-je-blieft die bedroevende MC's thuis!

Deze knakkert
[ afbeelding ]
wist met zijn 'allemaal de handjes in de lucht' het feestje wat mij betreft aardig te verpesten.
Die zijn juist briljant. Die MCs maken de show hoor! Beetje cliche, maar zij zijn het die het publiek zo mee kunnen krijgen!! En vooral deze grote dude (geen idee wie het allemaal zijn ) vind ik echt een onwijze koning.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:09:14 #63
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_76341895
Kyteman in de Oosterpoort is nu op Ned 3.
pi_76342014
Klinkt goed, eens kijken of de rest ook wat is
pi_76342192
Ik ben vooral benieuwd waar Kyteman nu mee aan komt nu ze hiermee (even) gestopt zijn...
Het orkest was gaaf, vooral live. Al vond ik het stiekem toch een beetje tegenvallen door de hoge verwachtingen toen ik ze eenmaal zag.
pi_76344441
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:18 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben vooral benieuwd waar Kyteman nu mee aan komt nu ze hiermee (even) gestopt zijn...
Het orkest was gaaf, vooral live. Al vond ik het stiekem toch een beetje tegenvallen door de hoge verwachtingen toen ik ze eenmaal zag.
Ik heb begrepen dat hij ergens bij mij om de hoek een heel rij panden heeft opgekocht en daar nu met zijn posse zit te jammen totdat hij wat nieuws heeft. Time will tell!
pi_76447421
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:18 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb die gasten afgelopen jaar tweemaal live gezien: op Pinkpop en in Tilburg op Mundial. Het is toch echt een enorm verschil of je zelf in de tent staat of dat je een registratie op je breedbeeld tv bekijkt. Zo'n registratie zal nooit de beleving van een live concert kunnen benaderen.

Oftewel: ze zijn echt een heel stuk beter dan wat je op tv ziet.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_76915463
Ik heb ze verdomme twe keer moeten missen, op Lowlands en bevrijdingsfestival Utrecht , gisteravond was trouwens ook geniaal. Mooiste moment was wel tijdens Sorry, toen begon de drummer te vroeg met inzetten, en het de toetsenist (ik dacht dat het Joperi Collignon van C-mon & Kypski waS) lachte hem faliekant uit XD.
  zondag 2 mei 2010 @ 16:47:13 #69
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_80937198
Hopen dat er nog een mooi vervolg op Keytman gaat komen.
Ik heb er wel vertrouwen in.
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:22:59 #70
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_81049261
Ze staan op Rock Werchter in ieder geval.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:29:19 #71
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_83560629
Werchter was echt TOF. Beste versie van Sorry die ik ooit gehoord heb, kippenvel liep over m'n hele rug .
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zondag 17 oktober 2010 @ 16:19:09 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87636032
Eigenlijk niet het juiste topic aangezien KHO afgelopen is, maar weet iemand hoe het staat met het volgende project?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:03:10 #73
111328 cryotek
zie signature
pi_87729264
Laatste wat ik heb gehoord van een van de mannen van t Hiphop Orkest is dat er misschien toch weer nieuw materiaal aan komt, naast een nieuw project waar ik niks van weet :)
zie ondertitel
pi_87733465
Kyteman vertelde op 6 oktober zelf over het heden en toekomst. Zoek even naar Kyteman op de site van DWDD.
pi_87734343
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:29 schreef mazeind het volgende:
Kyteman vertelde op 6 oktober zelf over het heden en toekomst. Zoek even naar Kyteman op de site van DWDD.
Kan je het niet even samenvatten voor ons? :P
pi_87770950
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Kan je het niet even samenvatten voor ons? :P
Tuurlijk:
"Hoi.... 't was me 't jaartje wel.... nieuwe dingen doen.... Kytopia.... Katja welkom.... volgend jaar schrijven.... dus dat duurt nog wel een tijdje.... dank je wel"
pi_104239734
kick ;)

quote:
Witte rook uit Kytopia: eind maart (exacte datum nog onbekend) verschijnt het tweede album van The Kyteman Orchestra. In april staan vervolgens de eerste concertdata op de agenda, waarvoor komende vrijdag de voorverkoop al begint. Dat maakt het collectief rond trompettist Colin Benders vandaag bekend.

De opnames voor het album zijn nog niet klaar. Alle muziek is inmiddels opgenomen, maar alle vocalen moeten nog vastgelegd worden. Het is de bedoeling dat de opnames in januari helemaal afgerond zijn. Eerder al vertelde filmmaker Menna Laura Meijer (die een documentaire maakte over het creatieve proces) dat de basis voor het album gelegd werd op IJsland.

De eerste shows vinden direct plaats in grote zalen. Thuisbasis Tivoli Oudegracht vormt op 4 april het logische startpunt. Daarna doet de groep de Oosterpoort in Groningen (14 april), 013 in Tilburg (19 april), Limburgzaal in Heerlen (21 april), Paradiso in Amsterdam (25 april) en de AB in Brussel (28 april) aan.

Op hits als Sorry en She Blew Like Trumpets hoeft het publiek niet te rekenen. “Bezoekers van de nieuwe show kunnen rekenen op een show met meer sfeer, met nog meer samenspel tussen de muzikanten en Benders. De nieuwe show wordt geen all stars herhaling van de tracks van het eerste album; het publiek wordt uitgedaagd, verrast en meegenomen in de ontdekkingstocht die Benders zelf het afgelopen anderhalf jaar maakte.”

Na het succesjaar 2009 trok Colin Benders heel bewust de stekker uit het Hiphop Orkest, misschien wel voor altijd. Hij wilde met muzikanten uit de groep nieuwe projecten starten. Dat resulteerde onder meer in Kytecrash, een kruisbestuiving tussen Benders en Gatecrash, de fusionband van collega-trompettist Eric Vloeimans. Maar uiteindelijk is het Orkest toch weer bijeen gekomen. Het tussenvoegsel ‘Hiphop’ is uit de naam verdwenen, maar de bezetting is in principe onveranderd. Ook de vocalisten zijn hetzelfde gebleven, al is de ploeg wel wat kleiner geworden. De komende maanden zal de groep korte filmpjes naar buiten brengen met beelden van het opnameproces, de eerste daarvan is vandaag te zien.

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45287650
Vanmorgen kaartjes voor Paradiso aangeschaft, ik ben heel benieuwd!
pi_104240148
Oeh dat wil ik weer zien! Hij deed bij NSJ al een voorproefje: het idee was dat ze geloof ik wat meer van die "jam" concerten gaan doen en dus wat minder hiphop en "liedjes" (ik hoop dat dat nu nog steeds het plan is). En dat was bij NSJ het absolute hoogtepunt en een van de beste stukjes concert die ik mijn hele leven heb gezien. Dus dit wordt zéér interessant en wat mij betreft veel interessanter dan zijn vorige project.

edit: fuck zeg, is ie wel ineens 28 euro nu :')
pi_104241054
Kaartjes voor Groningen. :9.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:02:35 #80
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_104244846
geen geld voor ... wel voor over ..
pi_104245737
ik woon schuin tegenover kytopia, geen witte rook gezien hoor. :)

wel tof dat ze weer wat gaan doen.
pi_104283392
En Utrecht is uitverkocht! Maar ik ben erbij :)
pi_104437273
Was te verwachten, extra concert op de donderdag :)
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2012 @ 14:23:03 #84
128220 Peter6000
pi_107028289
Hij verkoopt echt goed, morgen gaan wederom een Paradiso en een Tivoli-concert in de vvk.

En dat terwijl het album nog niet eens uit is.

Nog nooit live gezien, maar daar komt in April verandering in.
pi_107028541
Wow, wat een hoop uitverkochte concerten al zeg!
Ik heb nog geen kaartje, weet niet of ik iemand mee kan krijgen.
pi_109095217
Hij verkoopt echt alles in uren uit. Bizar hoe groot ie is geworden.

Tour begint bijna *O* En Bart Constant gaat zijn voorprogramma doen, ook leuk :)
pi_109096428
Is al bekend wat het in gaat houden, en of er een cd oid komt?
pi_109097302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:51 schreef Zocalo het volgende:
Is al bekend wat het in gaat houden, en of er een cd oid komt?
Er komt een cd ja, op 30 maart.

En de tour gaat voornamelijk dat ze live veel gaan jammen en improviseren. Dus dat gedeelte van de vorige tour dat toen het allerbeste was en slechts 15 minuten duurde, gaat nu elke show non-stop (als ik het goed heb begrepen, want er zullen vast ook wel wat singles uitkomen)! Op NSJ gaf hij hier dus een voorproefje van, en dat staat echt met stip in mijn top 5 beste concertervaringen ooit. En daarvoor was ik op zich wel fan van hem, maar ook niet echt heel erg. Van die CD word ik bijvoorbeeld niet warm of koud.
pi_109099773
Goed te horen.
Ik ga zelf niet naar een concert omdat ik het vorige keer wel tof vond, maar niet zo gaaf dat ik nu in mijn eentje wilde. De cd word ik ook niet warm of koud van, maar dit klinkt wel erg leuk. Dus grote kans dat ik spijt ga krijgen.
pi_109119320
Eerste single "The Mushroom Cloud" staat in iTunes: http://t.co/tjRKtIvV
pi_109148524
Vet :)

http://nos.nl/op3/artikel(...)-nieuw-leven-in.html

Nu al een beetje spijt dat ik niet ga, maar er zullen ongetwijfeld meer concerten komen, toch? :')

[ Bericht 27% gewijzigd door Zocalo op 15-03-2012 21:59:50 ]
pi_109154508
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:06 schreef Tourniquet het volgende:
Eerste single "The Mushroom Cloud" staat in iTunes: http://t.co/tjRKtIvV
Klinkt mooi, maar het gaat bij hun om live.

En een 50-man tellend orkest, wtf _O_ dit gaat echt bizar worden :D
pi_109159408
Mooi orchestraal. Ik ben wel benieuwd naar de uitgebreidere live uitvoeringen, dus :) Maar dit is een mooi voorproefje :)
pi_109646131
En het nieuwe album staat op Spotify. Benieuwd..........Het schijnt een mix te zijn van alles wat orchestraal is :P

http://open.spotify.com/artist/1b4TI03HCPgv8pizohyjRB
pi_109661008
Ik wil meningen zien! Vanavond in DWDD :)
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:43:27 #97
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109661146
Ik luister nu naar While I was Away. :9.
pi_109664656
3fm performance van Mushroom Cloud. Is al wat beter live :)
pi_109670377
Is het album al ergens te downloaden?
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:25:57 #100
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109670652
Wat dacht je van spotify? :{.
pi_109671972
Tsja, DWDD was een deceptie. Als er een band is die dan niet tot uiting komt, is het die van Kyteman wel...Ik dacht, aan het einde van de uitzending dus dat zal wel wat langer zijn..maar nee hoor. (opzich terecht, geen voorkeursbehandeling...)

Die 3fm performance is wel aardig, maar ik weet het nog niet. Nouja, ik ga het (ik val in herhaling) spoedig ervaren! :) En als je de opera en bombastische klassieke rare muziekstukken wegfiltert, vind ik het album best wel een beetje te pruimen...
pi_109674873
Ik ben er tevreden over! Klinkt fijn
pi_109684570
3 sterren in de VK. Dus helemaal die Volkskrant / 3voor12 voorkeursbehandeling krijgt ie vooralsnog niet. Voornaamste smet, en daar ben ik het mee eens, is dat het gewoon too much is. Veel fans zullen schrikken wss! Maar goed, dat was bij Kytecrash ook. Het is wel fantastisch dat Colin alleen aan zichzelf (en zijn orkest) en schijt heeft aan commercie en gewoon doet waar ie zin in heeft ^O^

Niet voor niets op dit moment de briljantste, geniaalste en ook wel populairste muzikant van het land.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:52:07 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109696986
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:20 schreef Norrage het volgende:
populairste muzikant van het land.
Dát is hij gewoon niet, kom op, wel even realistisch blijven.
pi_109697826
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dát is hij gewoon niet, kom op, wel even realistisch blijven.
Noem een Nederlandse artiest die alles zo snel als uitverkoopt, graag. Ik wil geen namen als Nick & Simon horen, want die tellen niet. :P Natuurlijk wel lastig te vergelijken door al de stadion groottes, en je zal er artiesten als Anouk nog wel boven kunnen plaatsen...maar in het poppodium circuit is Kyteman bij verre de grootste. En dat blindelings he, zonder dat men wist wat voor tour hij ging doen.
pi_109731413
ben nu het nieuwe album aan het luisteren maar wat klinkt het ontzettend gaaf. heel apart klassieke muziek een koor en rappers door elkaar heen. maar het klinkt gewoon goed.

echt een aanrader!

volgende week komt hij op paaspop optreden, daar sta ik zeker vooraan.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_109893589
De muzikale interesses van Fok! blijven me toch telkens verbazen. Zijn wij met zijn 3tjes ofzo de enigen die dit luisteren??

Wie gaan er vnv naar Tivoli? :)
  Redactie Frontpage woensdag 4 april 2012 @ 22:25:44 #108
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_109917473
Ik hoor hem nu op de nps-luisterpaal: http://luisterpaal2.radio6.nl/page/player/1112

Wat een prachtplaat! Die rap hoeft van mij niet, daar zal ik nooit echt aan wennen, maar de instrumentatie is werkelijk geweldig. 7/8 en The Void zijn zeer mooi. The Ballad. En dat stuk met dat enorme koor! Eigenlijk vind ik alles zó sterk, dat die hele rap me niet meer opvalt en deert.
Een on-Nederlands goede plaat! _O_

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_109921168
Nou...ik moet het nog even laten bezinken. Maar het was precies wat ik kon verwachten. Te veel van het goede...En ik vond het nauwelijks wat toevoegen aan de plaat....Als alles nou zo was als de toegift. Dat is pas muziek _O_
pi_109959548
Leuke 3voor12 recensie. Hoef ik in ieder geval niet mijn eigen mening te verkondigen, want ik ben het hier aardig mee eens. Het is een fantastisch optreden, en ik heb er eindeloos respect voor. Kyteman _O_

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)eren-in-Tivoli-.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110017503
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:36:31 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_110021388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:14 schreef Norrage het volgende:

[..]

Noem een Nederlandse artiest die alles zo snel als uitverkoopt, graag. Ik wil geen namen als Nick & Simon horen, want die tellen niet. :P Natuurlijk wel lastig te vergelijken door al de stadion groottes, en je zal er artiesten als Anouk nog wel boven kunnen plaatsen...maar in het poppodium circuit is Kyteman bij verre de grootste. En dat blindelings he, zonder dat men wist wat voor tour hij ging doen.
Okay, okay, op die manier is hij de populairste muzikant van het land, als je alle nederlandse muzikanten die populairder zijn weg moet laten. Dan heb je gelijk.
pi_110021991
Geniaal nieuw album, ik kan niet wachten ze live te zien volgende week. :9.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:58:53 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110022150
Heb net het album gekocht en ben halverwege al volledig verkocht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:17:37 #115
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_110028420
Ik vond dat eerste album, op sommige nummers na, niet echt mooi, komt vooral omdat ik niet zo van de rap erdoor houd. Het nieuwe album vind ik daarentegen erg fijn om naar te luisteren.
pi_110028646
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Okay, okay, op die manier is hij de populairste muzikant van het land, als je alle nederlandse muzikanten die populairder zijn weg moet laten. Dan heb je gelijk.
:') je snapt best wel wat ik bedoel.

En eindelijk wat Posts hier! *O*
  zondag 15 april 2012 @ 08:25:40 #117
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_110340968
Het was gisteren gewéldig!
pi_110341800
Geweldig album, beste album van Nederlandse bodem in heeele lange tijd, naar mijn mening.
  zondag 15 april 2012 @ 12:36:51 #119
127981 Misstique
11-07-2014
pi_110345794
Wat een feest in de Oosterpoort gisteravond *O*.
  zondag 15 april 2012 @ 16:44:47 #120
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_110355618
En dan kom ik er nu achter dat ze gisteravond na afloop zijn wezen jammen op een andere locatie.
  zondag 15 april 2012 @ 16:54:52 #121
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_110356096
Ik kom een groot gedeelte van het optreden trouwens tegen op youtube nu.
pi_110366689
Top album, al 10x geluisterd de afgelopen 2 weken.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_110799026
Net terug van Paradiso. Wow wow wow, wat een optreden! _O_
pi_134143608
Kyteman voor jamsessies naar: Melkweg, MC, Effenaar, Oosterpoort en Rotterdamse Schouwburg

*O*
  woensdag 11 december 2013 @ 11:11:52 #125
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_134143734
Angry at the World kan ik echt eindeloos blijven luisteren _O_
  woensdag 11 december 2013 @ 11:38:26 #126
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_134144393
Spelen ze dan geen enkel nummer tijdens die Jam Sessions?

Heb ze dit jaar in het Paard gezien, en het jammen vond ik tof, maar de nummers toch wel een stukje toffer
pi_134144422
Nope, lijkt me alleen jammen. En tsja, je kan het nauwelijks "geen nummers" noemen, want ze gaan het zelfs op album zetten.

En voor mij: Jammen >>>>>> nummers spelen. Vorige (pure) jamsessie was een van de beste concerten die ik in mijn hele leven gezien heb _O_ _O_
pi_134144471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:54 schreef Norrage het volgende:
Oeh dat wil ik weer zien! Hij deed bij NSJ al een voorproefje: het idee was dat ze geloof ik wat meer van die "jam" concerten gaan doen en dus wat minder hiphop en "liedjes" (ik hoop dat dat nu nog steeds het plan is). En dat was bij NSJ het absolute hoogtepunt en een van de beste stukjes concert die ik mijn hele leven heb gezien. Dus dit wordt zéér interessant en wat mij betreft veel interessanter dan zijn vorige project.

edit: fuck zeg, is ie wel ineens 28 euro nu :')
Vorige album zou eigenlijk al een jam-album worden, maar dat werd toen dat over de top orchestra. Nu gaat het alsnog gebeuren.

Maar hierboven een wat uitgebreidere quote van mij hoe het precies zat.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:43:00 #129
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_134144499
Nja einde van het concert in het Paard dit jaar gingen ze ook nog een goede driekwartier jammen, en dat was zeker tof, maar ik vond het ook wat rommelig, zeker toen ze de zaal op gingen delen en erbij probeerden te betrekken.

De eerste helft, waarin ze 'gewoon' nummers speelden ging van hoogtepunt naar hoogtepunt wat mij betreft. Met als absolute hoogtepunt Angry at the World, mán wat kwam daar een energie vanaf _O_
pi_134144665
Tsja, dat album kon ik sowieso niet zoveel mee. Te voorspelbaar alles wat de band doet. Die jamsessies zijn juist omdat ze rommelig en onberekenbaar zijn zo geniaal.

Maar het is natuurlijk nog een beetje afwachten hoe ze het gaan invullen.....
pi_154698024
Een live opgenomen lange set aan Jam Sessies is nu uit in een 3CD box. Mooie box, met prachtige jazzy jam sessies. Fantastisch. En nu ook op de luisterpaal te luisteren
^O^
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:10:55 #132
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154904018
Ik hoor de 3cd-doos nu. Valt me niet tegen. Ik hoor heel veel mooie en sfeervolle, maar ook flink Friki stukken. Aanrader wel.
:Y

Maar waar laat ik die doos? Die neemt wel belachelijk veel ruimte in de kast in.

[ Bericht 15% gewijzigd door bazbo op 05-08-2015 07:10:14 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 5 augustus 2015 @ 02:35:21 #133
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_154917755
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums.html

Zag hem zojuist staan op de luisterpaal en nu zie ik dit topic, ik denk dat hij hier mooi past.
pi_154919018
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:10 schreef bazbo het volgende:
Ik hoor de 3cd-doos nu. Valt me niet tegen. Ik hoor heel veel mooie en sfeervolle, maar ook flink Friki stukken. Aanrader wel.
:Y

Maar waar laat ik die doos? Die neemt wel belachelijk veel ruimte in de kast in.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Tsja, net als waar je alle andere cdboxen laat. Mooi op een plankje :D
pi_154951527
Prachtige nrs :Y O+ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')