SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en bedacht het volgende:
Als 2 mensen een kind krijgen moeten de ouders maandelijks een bedrag van ¤250,- betalen (het zou ook een wat acceptabeler bedrag mogen zijn maar we nemen 250 euro even als standaard aan) aan de overheid.
In ruil voor die ¤250,- ontvangen de ouders een pasje. Op dat pasje staat een bedrag van, je raad het al, ¤250
Oké, tot zover lijkt het niet echt een theorie die de geschiedenisboeken haalt maar het volgende vond ik wel zeer overtuigend:
Het pasje t.w.v. ¤250,- is voor het kind verboden tot hun 12e levensjaar, zakgeld e.d. word contant aan de U12 gegeven waarvan zij zelfstandig kunnen consumeren. Na het 12e jaar mag het pasje ook door de ''tiener'' gebruikt worden.
Naast de standaard ¤250,- (die je overigens ook kan sparen. Als je bijvoorbeeld een maand ¤100,- overhebt neem je die mee naar de volgende maand) mag er op een andere rekening gespaard worden bijvoorbeeld d.m.v. een bijbaantje. De pas is geldig tot het 21e levensjaar.
Nu denkt iedereen waarschijnlijk ''Ja, maar waar haal je dan die ¤250,- vandaan''? Het is mij veel gevraagt
maar het antwoord is eenvoudig:
Die ¤250,- is een extra bedrag op je uitgaven, maar dingen als kleding, eten, dure hobbies etc. etc. vervallen aangezien je met het pasje alle onkosten betaald. Verder leert het kind zo ook beter sparen. Omdat het kind al van jongs af aan ziet dat de ouders met het pasje sparen, om een wat grotere uitgave te bekostigen die het kind op dat moment verlangt, zal het zelf ook sparen en verstandig met geld om kunnen gaan omdat hij niet beter weet. Hiermee bedoel ik niet alles oppotten en nooit meer wat leuks doen, we blijven immers wel reeël, maar ik denk dat met zo`n pasje een hoop domme uitgaven voorkomen zal worden.
Dit zat ik dus een beetje te denkenhet kan zijn dat ik wat details vergeten ben
Met vriendelijke groet,Verkeerd verbonden
Nee je snapt er geen kanker van!! Je mag bijverdienen, hetzelfde wat nu al gebeurdquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:53 schreef Metalfrost het volgende:
Zo krijg je alleen maar jankende kutkinderen die gaan stelen als ze eenmaal hun geld, dat op het pasje staat, hebben opgemaakt.
Denk jij dat pubers geld bij willen verdienen als ze zo al 250 in de maand in hun klauwen geschoven krijgen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:54 schreef Skaff-a het volgende:
[..]
Nee je snapt er geen kanker van!! Je mag bijverdienen, hetzelfde wat nu al gebeurd_!!, alleen heb je door dit idee ¤250,- euro extra per maand tot je 21e!!!
ben je nou zo dom?
Wie weet, maar de mogelijkheid is er.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:55 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Denk jij dat pubers geld bij willen verdienen als ze zo al 250 in de maand in hun klauwen geschoven krijgen?
Ik dacht het toch zeker nietquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:56 schreef Skaff-a het volgende:
[..]
Wie weet, maar de mogelijkheid is er.
Jammer van je argument
Ben ik dom? Nee.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:54 schreef Skaff-a het volgende:
[..]
Nee je snapt er geen kanker van!! Je mag bijverdienen, hetzelfde wat nu al gebeurd_!!, alleen heb je door dit idee ¤250,- euro extra per maand tot je 21e!!!
ben je nou zo dom?
Dat blijven ze...het enige wat anders word is dat de kosten voor het kind nu via de overheid gaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:58 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ben ik dom? Nee.
Met dit kutidee moet je eerst die wet afschaffen waarbij ouderen aansprakelijk zijn voor hun kinderen tot hun 18e jaar. Dat lijkt me niet zo'n heel strak plan.
Waar baseer je dat op ?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:58 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ben ik dom? Nee.
Met dit kutidee moet je eerst die wet afschaffen waarbij ouderen aansprakelijk zijn voor hun kinderen tot hun 18e jaar. Dat lijkt me niet zo'n heel strak plan.
En het kind maar belasting laten betalen over dat pasje.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef Skaff-a het volgende:
[..]
Dat blijven ze...het enige wat anders word is dat de kosten voor het kind nu via de overheid gaan.
Dat zal het zijnquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef Elmostyle het volgende:
Was je stoned/high toen je dit schreef?
Ik heb namelijk dan ook altijd het idee dat alles wat ik zeg geniaal lijkttotdat het is uitgewerkt
quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef Elmostyle het volgende:
Was je stoned/high toen je dit schreef?
Ik heb namelijk dan ook altijd het idee dat alles wat ik zeg geniaal lijkttotdat het is uitgewerkt
Samenvatting:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef iszinloos het volgende:
Mijn spelling en grammatica mag wel wat beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |