abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65961763
pfff rustig?
doe mij een blikkie rust dan..

hier een combi van kiezen, enorme verkoudheid en alles willen leren en doen maar nog niet kunnen.

resulterend in een enorm druk spook wat 's nachts iedere 2 uur wakker is en overdag absoluut niet alleen kan spelen maar alleen maar mama wil hangen en met mama of papa wil puzzelen of boekjes lezen.

ow hij zegt ondertussen wel ijsbeer, pinguin, olifant, giraffe, lieveheersbeestje, papagaai en nog veel meer dieren (naja als je weet wat hij bedoeld dan herken je de woorden )
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:23:55 #277
80382 manny
30 is best veel
pi_65961938
*geeft blik rust*

Pien hangt ook veel aan mijn benen/armen/voeten en overige ledematen. Heul handig allemaal. Ook de boerderij van Little People op haar schoot en Pien op mijn schoot. En dan wil Floor graag springen. Met mij
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:57:27 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65963191
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:00 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wat is het rustig in dreumesland. Ook wel eens lekker, eigenlijk.
Zo klinkt het net of er alleen maar drama- en huilverhalen gepost worden. Dat valt wel mee toch?

Ik wilde net een heel zwijmelverhaal gaan typen!
We waren vanavond even naar Ikea geweest en Sasha viel ong. en kwartiertje voor we thuis waren in de auto in slaap. En dan laat hij zich dus al slapend uitkleden (jas en broek), luier verschonen, pyjamabroek aan doen, slaapzakje aan doen. Dan dus een dikke kus en zo hup slapend zijn bedje in. Zo schattig, dat al slapend rekken en strekken op de commode.
Gewoon helemaal cute zeg maar.
pi_65963245
roosvisee is blijkbaar veel lekkerder uit de fles bij oma. Thuis hoeft ze het niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:12:19 #280
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65963656
Bij oma is alles lekkerder. Zelfs andijvie, spruiten, witlof enzovoorts.
Ben blij dat K_P het een stuk rustiger ervaart dan Manny! Ik zie echt een beeld voor me dat K_P op de bank ligt en Pien en Floor pa als klimrek gebruiken.

En waarom moet die Little People boerderij idd altijd op schoot? Ik snap dat niet, onhandig groot ding. Maar het feest is pas compleet als dat apparaat op schoot staat...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65964976
P_iglet, leuk al die woorden en ook dat ze steeds beter te herkennen zijn!

BE, wat lief .

Mirte "zingt mee" met het liedje "papa" van K3 (alleen het refrein, maar het klinkt wel schattig)
"papapa papapapa"
Fake it till you make it...
pi_65974163
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zo klinkt het net of er alleen maar drama- en huilverhalen gepost worden. Dat valt wel mee toch?
Als ik een x schrijf dat rustig ook wel eens lekker is ?
Begrijp niet dat je dan het bovenstaande denkt....
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:28:17 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65974767
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 06:48 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Als ik een x schrijf dat rustig ook wel eens lekker is ?
Begrijp niet dat je dan het bovenstaande denkt....
Oh nou sorry.
Dan begreep ik je verkeerd. Kwam door de combinatie van heel veel zieke kindjes de afgelopen periode, de relatieve rust in dit topic en de toevoeging het 'is ook wel weer eens lekker'. Dat klinkt voor mij als een zinnetje dat je na een hele hectische periode schrijft.

Nogmaals mijn excuses dan. Mss had ik wat meer smilies neer moeten zetten want uit je reactie maak ik op dat je het echt heel vervelend vindt?
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:11:41 #284
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65983287
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:12 schreef Memmel het volgende:

En waarom moet die Little People boerderij idd altijd op schoot? Ik snap dat niet, onhandig groot ding. Maar het feest is pas compleet als dat apparaat op schoot staat...
Oeh, die heb ik voor Lilah d'r eerste verjaardag gekocht! Wanneer gaan ze daar echt leuk mee spelen eigenlijk? (dus niet poppetjes door de kamer keilen en de boerderij afkluiven )
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65984620
Jen speelt er al wel mee hoor. Deurtje open en dicht doen, beestjes eruit halen en in de hooibaal gooien.

Ze heeft nu ook een puzzel, dan vraag ik pak Bumba en dan pakt ze het juiste stukje en als ik vraag pak nu een Bumbalu, dan pakt ze weer het juiste stukje. Kan dat eigenlijk wel, of was het toeval?
pi_65984776
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:47 schreef Ticootje het volgende:
Jen speelt er al wel mee hoor. Deurtje open en dicht doen, beestjes eruit halen en in de hooibaal gooien.

Ze heeft nu ook een puzzel, dan vraag ik pak Bumba en dan pakt ze het juiste stukje en als ik vraag pak nu een Bumbalu, dan pakt ze weer het juiste stukje. Kan dat eigenlijk wel, of was het toeval?
Kan wel al hoor :Y

[ Bericht 19% gewijzigd door Danny op 06-01-2023 08:21:09 ]
pi_65989368
Ja hoor Ticootje dat kan best. Je kon Linde een half jaar geleden ook best vragen om iets van speelgoed te pakken en dan begreep ze heel goed wat je bedoelde.

Iemand nog tips voor een meisje dat 'ik ben 2 en ik zeg nee' alvast uitprobeert met anderhalf Als ik voor elke nee die ik op een dag hoor een euro krijg kan ik zo mijn baan opzeggen.

Wil je wat drinken -> Nee en dan vervolgens hard huilen omdat je geen drinken krijgt
Alles is 'Nee' of 'Linne doen' En waag het niet om je ermee te bemoeien als ze iets zelf wil doen want dan begint ze te gillen... Dit is vast weer een fase toch Over een weekje ofzo kan ik haar toch gewoon weer lekker helpen haar jas aan te trekken zonder gegil?

O ja vanmorgen zag ze dat ik een heel klein rompertje uit de droger haalde (mijn eerste aanwinst voor haar broertje of zusje) en toen zei ze Baby
pi_65989496
Oh en dat zelluf doen... pff..

Gister eten gekookt en ik lekker geprakt voor Jen, mama helpen. NEEEEE dat was duidelijk niet de bedoeling, brullen! Maar zelf stukjes broccoli ging er goed in. Maar het resultaat was dus dat ze te weinig had gegeten en de rest van de nacht heel veel wilde drinken en ik hoorde haar maagje knorren. Dus dat is ook niet echt de bedoeling.

Moeilijk, want ik kan haar moeilijk voeren met een trechter en zelf eten gaat langzaam en op een gegeven moment heeft ze geen zin meer maar nog wel honger.
pi_65989594
Ticootje wij geven Linde daarom bij moeilijk te eten dingen gewoon geen bestek. Dan eet ze met haar handjes. Soms is ze zo in de ban van haar vorkje dat ze 20 minuten alleen maar wil prikken en eraf halen. En dan is inmiddels het eten koud en wil ze niet meer
pi_65989756
Nee Jen eet inderdaad ook met haar handjes. De lepel kan ze ook wel, maar dat gaat echt heel langzaam. Maar het was gister dus inderdaad met de handjes.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:09:39 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65989766
Ik zit er dan gewoon naast met een lepeltje/vorkje en stop er af en toe gewoon ook wat in en dat accepteert hij dan prima, zou dat bij jullie ook niet merken Ticootje? Gewoon ongemerkt terwijl zij heel druk bezig is met 'r bordje?
pi_65989870
Ja dat probeerde ik ook, en vaak lukt het ook wel. Maar gister weigerde ze elke vorm van hulp. Maar goed gister was M. er ook niet en ik was laat met eten omdat ik en laat uit mn werk was en nog boodschappen moest doen en toen moest koken. Hoe doen alleenstaande moeders dat??! Ik was gesloopt na het eten. Snel met Jen in bad en hup Jen op bed (wat gelukkig erg goed ging) en dan alles opruimen in huis en de was vouwen. Ik was blij toen ik op bed lag.
pi_65989926
Ik ben blij dat Maarten het geen drol uitmaakt of het eten warm of al koud is. Hij eet wel door.
Soms is hij druk en dan mag hij echt niet zelf gaan klooien met een vork. En dan is het miepen en niet meer willen eten.
Meestal zeg ik van "Tja dan niet...mama eet wel door hoor!"
Vaak gaat hij daarna wel weer eten.

Maarten zou ow zo graag met z'n handen willen eten maar hij gaat er dan mee spelen en overal overheen smeren. Ook over zichzelf en als bonus de katten
pi_65990041
Onze hond installeert zich ook vaak onder de stoel van Jen.

Nou ik ga er maar vanuit dat gister gewoon een rommel was. Dat beloofd wat als M. straks een week weg moet...
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:22:19 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65990287
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:11 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat probeerde ik ook, en vaak lukt het ook wel. Maar gister weigerde ze elke vorm van hulp. Maar goed gister was M. er ook niet en ik was laat met eten omdat ik en laat uit mn werk was en nog boodschappen moest doen en toen moest koken. Hoe doen alleenstaande moeders dat??! Ik was gesloopt na het eten. Snel met Jen in bad en hup Jen op bed (wat gelukkig erg goed ging) en dan alles opruimen in huis en de was vouwen. Ik was blij toen ik op bed lag.
Op dat soort dagen, dat de tijd echt krap is, krijgt hij van mij gewoon een potje.
Of ik kook iets vooruit, of haal wat uit de vriezer voor hem zeg maar.
En dat opruimen en die was doe ik dan gewoon lekker niet.
pi_65990410
Hahaha ja onze kat gaat ook al bij de tafel/achter de stokke zitten als we gaan eten

Ticootje als we iets eten dat veel zooi maakt (bv rijst) dan leg ik wat oude kranten onder haar stoel. Scheelt een hoop opruimwerk

En op de dagen dat we allebei werken maak ik vaak iets vooruit (bv lasagna die hoeft alleen even in de *ping* of ik maak alvast pastasaus/pesto, dan hoef je alleen nog pasta te koken) . 's Morgens aardappels en groenten al schoonmaken en klaarzetten is natuurlijk ook een optie. Dan ben je met 20 minuutjes klaar als je thuiskomt.

En de was wacht dan maar gewoon een dagje
pi_65991308
Hier zit ook altijd 1 kat onder zijn stoel Die weet dat er vaak wel iets valt. Alhoewel ze met een doperwt niet zo blij is.
pi_65997722
Ik heb ook een hele tijd een plastic tafelzeil onder de kinderstoel gelegd, totdat ze er bewust naast gingen gooien. Nu ruim ik aan het eind van de dag alle eetzooi op. 1x per dag dus.

En dat kat vermaakt zich prima met alle etensresten.
pi_66016817
Damian is weer helemaal beter! Hij is weer lekker ontdeugend en druk.
Nog 8 dagen en dan is hij al weer 2.
Damian is erg van de complimentjes en straf op dit moment.
Als ik iets goed doe, zoals hem lekker in bed stoppen zoals hij dat fijn vindt of zijn speelgoed opruimen, dan klapt hij in zijn handjes en zegt hij heel blij: zo ja! Goedzo mama.
En als zijn papa iets doet wat Damian niet leuk vindt, dan spreekt Damian hem streng toe. Hij zwaait dan met zijn vinger en zegt Papa nee! Bij mij doet hij dat gek genoeg niet.
We krijgen ook vaak te horen dat we lief en mooi zijn.
Erg schattig.

Over het eten..
Wij hebben laminaat en stofzuigen en dweilen vaak na het eten.
Gelukkig kan Damian tegenwoordig wel netjes eten.
En als we echt een drukke dag hebben en weinig tijd in de avond dan eet Damian vaak een boterham en wat fruit, dat eet hij vlot op en daar maak je hem ook nog gelukkiger mee dan groente.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:33:37 #300
156412 hestria
erg gastvrij
pi_66016980
hier heb ik eigenlijk nooit last met eten, meneer kan al zelf redelijk met een lepeltje eten, moet alleen opletten dat ie niet met zijn bord/bakje gaat gooien, voor de verder rest laat ik hem gewoon lekker klooien, hij kan een half uur bezig zijn om al het eten van zijn bord naar de tafel te brengen en dan weer terug, ondertussen eet hij gewoon af en toe een hapje en ik voer hem ook regelmatig tussendoor een lepeltje.
Als manlief een keer thuis is met eten dan is het hier juist een rommel, kennelijk is het feit dat papa er een keer bij is bijzonder genoeg om meteen al de tafelmanieren te negeren. Michelle eet haar bord niet meer leeg, of gaat met haar handen eten, en dennis loopt ook alleen maar te etteren.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')