abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65285527

Hier verder...

[deel1] Wilders wordt vervolgd

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 21-01-2009 15:40:54 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:26:09 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_65285574
Goeie OP

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_65285700
Oh ja, vorige deeltje: Wilders wordt vervolgd

Is het vervolgen van Wilders op basis van zijn uitspraken een zegen of een vloek voor de "vrijheid van meningsuiting"?
pi_65285752
Ik gok op wat uurtjes werkstraf voor Geert in een burka-wasserette.
Gelukkig zonder haar
  Donald Duck held woensdag 21 januari 2009 @ 15:33:09 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65285817
achterlijk kutland.
en al die allochtonenclubjes nu maar juichen. terwijl als ze zelf zulke dingen verkondigen, dan beroepen ze zich ineens wel op vrijheid
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65285863
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:14 schreef SCH het volgende:

Nee hoor.
Wat een luie en infantiele manier om te reageren op een bewering over Wilders dat hij niet op de man (moslims) speelt maar op de bal (de islam).
pi_65285889
Ik zie het nut niet zo, mensen worden nu juist weer meer tegen elkaar opgezet
pi_65285921
Nu zal het hek wel van de dam zijn.

Als Wilders nu aangepakt wordt, dan gaat straks elk religieus clubje mensen aanklagen die iets zeggen dat ze niet bevalt.

Zucht.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:35:54 #9
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_65285926
Het is inderdaad wel typerend wie er staan te springen: NBK, LBM, PVDA. Terwijl de liberale partijen hier terecht vraagtekens bij stellen. Maar goed, het blijft een schande. Vrijheid van meningsuitting kan je zo goed als geen grenzen aan stellen, zodra je dat wel doet begeef je je op heel erg glad ijs.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
pi_65285927
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:33 schreef __Saviour__ het volgende:
achterlijk kutland.
en al die allochtonenclubjes nu maar juichen. terwijl als ze zelf zulke dingen verkondigen, dan beroepen ze zich ineens wel op vrijheid
Je bent zelf een allochtoon, dus hou eens op
Gelukkig zonder haar
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:36:41 #11
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65285964
Ondanks dat ik geen grote Wilders sympathisant ben vind ik dit zeker wel een voorbeeld van hoe onze maatschappij naar de klote aan het gaan is. Nergens kan ik eigelijk terug vinden om welke uitspraken nu precies hij vervolgt gaat worden. Maar als het enkel om fitna is dan weet ik nog zoon 200 andere filmmakers die vervolgt moeten worden.
pi_65286049
Belachelijk
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_65286092
Oh, Wilders staat weer in de schijnwerpers. De aandacht voor dit alles zal hem wel goed uitkomen. En natuurlijk wordt hij uiteindelijk niet veroordeelt. Dat hoeft ook niet van mij hoor, maar had liever gehad dat we het nu zouden laten rusten.
pi_65286130
Het gaat om dit artikel waarop hij aangeklaagd is:

Artikel 137d Wetboek van Strafrecht, tekst per 11 november 2004:

1. Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:41:20 #15
136 V.
pi_65286150
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:35 schreef Dutch_Courage het volgende:
Nu zal het hek wel van de dam zijn.

Als Wilders nu aangepakt wordt, dan gaat straks elk religieus clubje mensen aanklagen die iets zeggen dat ze niet bevalt.
Dát, óf iedere moslimhater mag lekker stevig uit de bek ruften onder het mom van 'vrije meningsuiting'.

Kan hoe dan ook niks goeds opleveren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:41:57 #16
136 V.
pi_65286171
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh, Wilders staat weer in de schijnwerpers. De aandacht voor dit alles zal hem wel goed uitkomen. En natuurlijk wordt hij uiteindelijk niet veroordeelt. Dat hoeft ook niet van mij hoor, maar had liever gehad dat we het nu zouden laten rusten.
Precies.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:42:00 #17
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65286174
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:35 schreef Saphire het volgende:
Het is inderdaad wel typerend wie er staan te springen: NBK, LBM, PVDA. Terwijl de liberale partijen hier terecht vraagtekens bij stellen. Maar goed, het blijft een schande. Vrijheid van meningsuitting kan je zo goed als geen grenzen aan stellen, zodra je dat wel doet begeef je je op heel erg glad ijs.
'Geen grenzen stellen' klinkt natuurlijk erg leuk, maar je zal altijd een grijs gebied houden tussen vrijheid enerzijds en strafrecht anderzijds. Mag ik roepen op internet dat Halsema kanker mag krijgen, mag ik roepen dat iemand haar eens flink op d'r bek zou mogen slaan, mag ik dat zetten in een brief naar haar adres?

Je zal altijd op glad ijs blijven. Er zullen altijd overlappingen en pijnlijke afwegingen zijn. Het is imo onzin om dat gladde ijs dan maar te gebruiken om beperkingen op die vrijheid van tafel te vegen.
pi_65286276
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:36 schreef Bill_E het volgende:
Ondanks dat ik geen grote Wilders sympathisant ben vind ik dit zeker wel een voorbeeld van hoe onze maatschappij naar de klote aan het gaan is. Nergens kan ik eigelijk terug vinden om welke uitspraken nu precies hij vervolgt gaat worden. Maar als het enkel om fitna is dan weet ik nog zoon 200 andere filmmakers die vervolgt moeten worden.
Waarom die vervolging op zou moeten treden staat in de uitspraak.

Daarin wordt andere een column uit de Volkskrant genoemd http://www.volkskrant.nl/binnenland/article451302.ece
pi_65286286
Stel nou dat je door middel van duidelijke parallellen de overeenkomsten weet aan te tonen tussen de islam en het nazisme, dan zou je daar niks over mogen zeggen? Vernietiging van andersdenkenden, of het uitroeien van mensen om wie ze zijn, bijvoorbeeld. Ik begrijp niet goed waarom critici ten aanzien van religie het zwijgen moet worden opgelegd. Waarom mag je gelovigen niet confronteren met de opvattingen die ze aanhangen?
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:45:16 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_65286310
Wel mooi, we krijgen dus een minister president die vast zit .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:46:05 #21
136 V.
pi_65286350
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

'Geen grenzen stellen' klinkt natuurlijk erg leuk, maar je zal altijd een grijs gebied houden tussen vrijheid enerzijds en strafrecht anderzijds. Mag ik roepen op internet dat Halsema kanker mag krijgen, mag ik roepen dat iemand haar eens flink op d'r bek zou mogen slaan, mag ik dat zetten in een brief naar haar adres?

Je zal altijd op glad ijs blijven. Er zullen altijd overlappingen en pijnlijke afwegingen zijn. Het is imo onzin om dat gladde ijs dan maar te gebruiken om beperkingen op die vrijheid van tafel te vegen.
Ja, dat 'vrijheid van meningsuiting' ook een bepaalde verantwoordelijkheid met zich meebrengt is een concept waar de Wildersen en hun trawanten en aanhangers van deze wereld maar niet aan willen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:46:19 #22
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65286361
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:36 schreef Bill_E het volgende:
Maar je hebt je oordeel al wel klaar?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_65286376
Van de PVV site. Daar is het eerste toneelstukje al:
quote:
Uitspraak Hof is aanslag op vrijheid van meningsuiting
woensdag 21 januari 2009
De Partij voor de Vrijheid is aangeslagen door de uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam dat PVV-leider Geert Wilders moet worden vervolgd om zijn denkbeelden en uitspraken. Geert Wilders ziet de uitspraak van het Hof als een aanslag op de vrijheid van meningsuiting.

Wilders: "Zo zit Nederland blijkbaar in elkaar. Als je je mening geeft loop je het risico vervolgd te worden. Deelnemen aan het publieke debat is een gevaarlijke activiteit geworden."
"Als ik moet voorkomen, sta niet alleen ik terecht, maar ook de honderdduizenden Nederlanders die de islamisering van Nederland afwijzen. Hun mening wordt in Den Haag alleen vertolkt door de Partij voor de Vrijheid. Wie komt er nog op voor onze cultuur als ik moet zwijgen? Dat sterkt me in deze barre dagen."

De politiek leider van de PVV wordt nu veroordeeld tot een rechtsgang die waarschijnlijk jaren gaat duren en die enorme kosten met zich meebrengt.

"Wij zijn afhankelijk van kleine giften. De PVV is de enige partij die zich niet afhankelijk heeft gemaakt van subsidies. De uitspraak van het Hof brengt het voortbestaan van de Partij voor de Vrijheid in gevaar. De tonnen die we kwijt zijn aan kosten kunnen we onmogelijk opbrengen."

"Ik beschouw dit als een zwarte dag."
Wij mogen niet vervolgd worden want we kunnen de advocaat niet betalen
pi_65286387
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
De politie had op een gegeven moment zelfs een standaard klachtenformuliertje voor hevig verontruste moslims en links-autochtoon volk dat zich aan de film ergerde. Het OM kan een dergelijke protestactie niet naast zich neerleggen. Toch zit er wel een positieve kant aan de rechtzaak, Wilders heeft nu tenminste de kans om zich te verdedigen én Fitna was bedoeld om discussie los te krijgen - zijn zin heeft hij nu gekregen.
pi_65286405
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jij beperkt je tot een persoon. Wilders kankert op de islam, hij speelt nooit direct op de man. Mensen voelen zich gekrenkt omdat hij hun geloof beledigd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')