abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:05:37 #276
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65356835
Overigens, stel dat Kuijt naar Juventus gaat voor ¤30 miljoen, dan ontvangt Feyenoord toch ook wat?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_65356883
Is 'ie bij jullie opgeleid dan? Of weet je meer over van die doorverkoopclausules?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:07:33 #278
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65356913
Landzaat heb je geen reet aan, die moet gewoon uitkijken naar een andere club. Messenga legt overigens wel de vinger op de zere plek. Feijenoord mist ballen op het middenveld. Allemaal leuke stylisten, maar verder niks.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:09:10 #279
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65356972
Het is alleen bij lange na niet prioriteit nummer 1 . Als je niet elke wedstrijd standaard 2 doelpunten tegen krijgt voetbalt het 100x makkelijker.
2000 light years from home
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:11:41 #280
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_65357060
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:09 schreef Merkie het volgende:
Het is alleen bij lange na niet prioriteit nummer 1 . Als je niet elke wedstrijd standaard 2 doelpunten tegen krijgt voetbalt het 100x makkelijker.
Ik zie het bij Feyenoord vaak genoeg mis gaan bij de omschakeling, dan staan Fer, Bruins en Wijnie weer veel te ver naar voren en staan de twee centrale verdedigers zowat alleen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:14:21 #281
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65357166
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:09 schreef Merkie het volgende:
De verdediging wordt ontlast als het middenveld zijn duels gewoon weet te winnen. Dit probleem speelt trouwens al jaren.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:25:41 #282
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65357576
quote:
Mario Been: We komen er wel uit
Door SJOERD MOSSOU
MAASSLUIS - Mario Been is vanaf volgend seizoen de nieuwe trainer van Feyenoord. Zoveel is wel duidelijk na de gesprekken die de coach gistermiddag voerde met de clubleiding. ,,Hier gaan we uitkomen.’’
afbeelding vergroten Mario Been rijdt lachend de garage uit van Feyenoord-directeur Eric Gudde. Naast hem zit Rob Jansen. FOTO MARCO DE SWART
,,Nee hè,’’ verzuchtte Mario Been vrijdagmiddag om tien voor half vijf. De trainer dacht in alle anonimiteit een ondergrondse parkeergarage in Maassluis uit te rijden, toen er vanuit het niets een fotograaf voor zijn Toyota opdook. ,,Dat meen je niet,’’ zei Been en keek toen maar lachend in de lens, met zaakwaarnemer Rob Jansen aan zijn zijde.

De geboren Rotterdammer had twee minuten daarvoor een gesprek afgerond met de clubleiding van Feyenoord, in het appartement van directeur Eric Gudde. Ook financieel directeur Onno Jacobs en huisjurist Joris van Benthem waren bij de onderhandelingen aanwezig.

,,Het was een heel goed gesprek,’’ vertelde Been een kwartiertje later, bellend vanuit zijn auto. ,,En we gaan er ook gewoon uitkomen, daar ben ik van overtuigd. De bedoeling was om er voorlopig niets over naar buiten te brengen, maar hier valt niet veel meer aan te ontkennen.’’

Feyenoord waagde in Maassluis nog een poging om Been per direct te strikken, maar de coach wil het seizoen bij NEC hoe dan ook afmaken. Komende zomer treedt hij in dienst bij de club waar hij opgroeide, tegen een gelimiteerde afkoopsom van 750.000 euro. Dat bedrag legden Been en NEC vast in het arbeidscontract dat ze in december overeenkwamen.

,,Tussentijds vertrekken was voor mij absoluut geen optie,’’ aldus Been. ,,Ik heb aan de mensen bij NEC een belofte gedaan en die wil ik nakomen, hoezeer ik ook Feyenoorder ben. Ik ben NEC heel veel verschuldigd, zo simpel is het.’’

Ook directeur Gudde was verrast over het voortijdig uitlekken van de besprekingen. Iets voor twee uur ’s middags waren Been en zijn zaakwaarnemer nog wel ongemerkt via de achteringang - die aansluit op de ondergrondse parkeergarage – naar binnen geglipt. Jacobs en Van Benthem hadden kort daarvoor wél gewoon de voordeur aan de straatzijde genomen.

Club en trainer wilden het nieuws per se over het weekeinde heen tillen, zodat zowel Feyenoord als NEC zich volledig op hun komende wedstrijden (tegen respectievelijk Willem II en Vitesse) konden richten. Volgend weekeinde staan beide clubs bovendien tegenover elkaar in de Goffert, in een wedstrijd die voor Been ongetwijfeld dubbele gevoelens zal oproepen.

,,Heel jammer dat zoiets toch weer voortijdig op straat ligt,’’ zei Gudde. ,,Maar uiteraard zijn we blij dat de gesprekken zo prettig zijn verlopen. Dat Mario het seizoen bij NEC wilden afmaken, wisten we eigenlijk van tevoren al wel. Zijn standpunt daarin was ons al heel lang bekend. En dat respecteren we uiteraard. Voor een trainer is het ook goed om aan het begin van een seizoen een frisse start te maken.’’

De kans is groot dat de huidige interim-coach Leon Vlemmings het seizoen bij Feyenoord afmaakt. De Brabander neemt de honneurs waar sinds het ontslag van Gertjan Verbeek, nu anderhalve week geleden. Feyenoord, de huidige nummer twaalf in de eredivisie, speelt feitelijk alleen nog voor de play-offs om een UEFA Cup-ticket. Om die te bereiken moet de Rotterdamse ploeg minimaal in het linkerrijtje eindigen.

,,Eerst willen we de besprekingen met Mario helemaal afronden,’’ aldus Gudde. ,,Stap twee is vervolgens hoe we het seizoen afmaken en óf we daarin nog iets veranderen. Bovendien is ook de positie van technisch directeur nog vacant, ook dat komt pas ná een akkoord met Mario aan de orde.’’

Voor de laatste post is Leo Beenhakker nog altijd een belangrijke kandidaat. Been heeft er nooit een geheim van gemaakt graag met de huidige bondscoach van Polen te willen samenwerken. En ook Beenhakker zelf gaf al aan Feyenoord ‘een fantastische klus’ te vinden.

Met een contract bij Feyenoord komt voor Been een langverwachte droom uit. De coach speelde tussen 1982 en 1988 al voor de club waar hij ook de jeugdopleiding doorliep. Voordat hij als hoofdtrainer uiterst succesvol werd met Excelsior en NEC, was hij vier jaar lang assistent-coach van Bert van Marwijk bij Feyenoord.

,,Mario is in meerdere opzichten de ideale kandidaat,’’ aldus Gudde. ,,Op korte termijn hopen we definitief duidelijkheid te kunnen geven.’’
Die kunnen we alvast verwelkomen.

Been.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:28:05 #283
53267 TC03
pi_65357700
Mario
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:39:15 #284
108558 Messenga
pi_65358188
Ben benieuwd hoelang Been de verlosser is
pi_65358714
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:39 schreef Messenga het volgende:
Inderdaad
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:58:12 #286
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65358908
Dan toch
AFC AJAX
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:30:13 #287
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65360010
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:39 schreef Messenga het volgende:
Been verlost ons nergens van op dit moment, dus ik weet niet wat jij bazelt...
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:32:30 #288
108558 Messenga
pi_65360082
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:30 schreef Happel het volgende:

[..]

Been verlost ons nergens van op dit moment, dus ik weet niet wat jij bazelt...
Vandaar ook de knipoog. Goede trainer, maar weet niet of het Feijenoord zal helpen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:39:51 #289
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65360259
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:32 schreef Messenga het volgende:

[..]

Vandaar ook de knipoog. Goede trainer, maar weet niet of het Feijenoord zal helpen.
Wat verwacht je dan precies? Jij denkt dat alles door zal gaan, zoals het nu gaat?
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:43:19 #290
108558 Messenga
pi_65360357
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:39 schreef Happel het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan precies? Jij denkt dat alles door zal gaan, zoals het nu gaat?
Er zal echt grondig schoongemaakt moeten worden. Het blijkt dat Makaay wel kan scoren, maar niet iemand is waar je een oorlog mee wint. Zoals ik al aangaf heb je een middenveld nodig met mentaliteit, wanneer men daarop scout en zorgt voor een goede ruggengraat, speel je makkelijker. Ik ken het potje van Feijenoord niet, maar er is vast nog wel geld.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:48:50 #291
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65360529
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:43 schreef Messenga het volgende:

[..]

Er zal echt grondig schoongemaakt moeten worden. Het blijkt dat Makaay wel kan scoren, maar niet iemand is waar je een oorlog mee wint. Zoals ik al aangaf heb je een middenveld nodig met mentaliteit, wanneer men daarop scout en zorgt voor een goede ruggengraat, speel je makkelijker. Ik ken het potje van Feijenoord niet, maar er is vast nog wel geld.
Dat is dus precies wat ik verwacht en wat zal moeten gebeuren. Geld is er volgens mij nauwelijks. Was er al niet om Verbeek te ontslaan.

Doel: Timmer eruit of desnoods als stand-in. Mulder of Darley keeper. Die verdienen nu een kans. Volgens mij is het niet persé nodig om een nieuwe keeper aan te trekken.

Verdediging: De verdediging verdiend drastisch versterkt te worden. Hofland, De Cler, Lucius, Greene en Timmer eruit. Laat Been El-Akchaoui meenemen. Vlaar komt weer terug, maar dat is onvoldoende. Bahia moet als stand-in dienen. Daarom moeten er sowieso verdedigers bij. Loovens zit op de bank bij Celtic, die is meer dan welkom.

Middenveld: Er moet sowieso een vechter op het middenveld komen. Een speler zoals Van Dijk bij Utrecht, Meeuwis bij Roda of Tcioté bij Twente is hard nodig. De verdediging wordt ontlast als duels al gewonnen worden op het middenveld. Landzaat eruit.

Aanval: Een extra spits zou fijn zijn. Denk niet dat er verder nog iemand nodig is. Makaay en Slory zou ik graag als duo zien met daarachter De Guzman of Bruins.

[ Bericht 37% gewijzigd door Happel op 23-01-2009 23:02:36 ( ) ]
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:04:10 #292
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65360986
quote:
Hofland forceerde breuk namens spelersgroep

Kevin Hofland is daags voor het ontslag van Gertjan Verbeek naar Dick van der Well gestapt. Hofland meldde aan de Voorzitter van de RvC dat het vertrouwen van de volledige spelersgroep in Verbeek weg was. Dit meldde Van der Well vanavond in Langs de Lijn, het sportprogramma op Radio 1. Van der Well is vervolgens gaan praten met Peter Bosz en Eric Gudde. Deze verzochten Van der Well nog een lijmpoging te ondernemen. Deze mislukte waarop het ontslag volgde van Verbeek.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:06:20 #293
53267 TC03
pi_65361060
Wel een goede analyse Happel, maar er zullen eerst spelers moeten vertrekken om te zien hoe het verder gaat en wat er nog meer nodig is. Ik heb zo'n idee dat Fer zich weleens goed kan gaan ontwikkelen onder Been, en hij heeft wel een aardige fysiek voor op het middenveld.

Vorig jaar stond de verdediging als een huis met Vlaar en Hofland als centraal duo. Nou is het ook weer zo wat om de hele toekomst op te hangen aan een paar goede wedstrijden meer dan een jaar geleden, maar het lijkt me toch niet dat ze het voetbal verleerd zijn.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:14:39 #294
53267 TC03
pi_65361295
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:04 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]
Goh, dat wisten we nog niet.
pi_65362217
Obama - Been ik zie overeenkomsten Maar ik moet nog maar zien of hij het waar kan maken.
  Moderator vrijdag 23 januari 2009 @ 23:54:32 #296
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_65362546
Mario

Eindelijk wat goed nieuws na die belabberde week
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:04:39 #297
185115 Juk
Misschien
pi_65362903
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:48 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik verwacht en wat zal moeten gebeuren. Geld is er volgens mij nauwelijks. Was er al niet om Verbeek te ontslaan.

Doel: Timmer eruit of desnoods als stand-in. Mulder of Darley keeper. Die verdienen nu een kans. Volgens mij is het niet persé nodig om een nieuwe keeper aan te trekken.

Verdediging: De verdediging verdiend drastisch versterkt te worden. Hofland, De Cler, Lucius, Greene en Timmer eruit. Laat Been El-Akchaoui meenemen. Vlaar komt weer terug, maar dat is onvoldoende. Bahia moet als stand-in dienen. Daarom moeten er sowieso verdedigers bij. Loovens zit op de bank bij Celtic, die is meer dan welkom.

Middenveld: Er moet sowieso een vechter op het middenveld komen. Een speler zoals Van Dijk bij Utrecht, Meeuwis bij Roda of Tcioté bij Twente is hard nodig. De verdediging wordt ontlast als duels al gewonnen worden op het middenveld. Landzaat eruit.

Aanval: Een extra spits zou fijn zijn. Denk niet dat er verder nog iemand nodig is. Makaay en Slory zou ik graag als duo zien met daarachter De Guzman of Bruins.
Ik ben het grotendeels met je eens. Heb alleen 2 kanttekeningen.

Eén is dat ik denk dat Hofland met een goede verdediger naast zich het wel goed kan doen. Zoals gezegd stond het een jaar geleden met Vlaar samen wel goed. Hofland wordt alleen ook een jaartje ouder en van Vlaar moeten we nog maar even zien of hij nog op niveau terug komt.
Iets waar ik wel vrij zeker van ben is dat Fer de man op het middenveld is om die rol van "bal-afpakker" te vervullen.

Als ik 1 speler zou moeten kiezen die volgend jaar moet komen is dat een centrale verdediger met de ervaring om de baas te zijn in de kleedkamer. Maar omdat je Gio/Makaay/etc daar ook hebt zitten praat je wat het baas zijn betreft al gauw over een onhaalbare speler.

Edit: En als Been deze week tekent is het eerste wat hij moet doen de Guzman en Biseswar bellen en flink die konten kussen. Een verhaal tegen Biseswar over de TD die hem weg wilde hebben maar nu zelf weg is en dat dus kwaliteit altijd boven komt drijven zal wel goed vallen denk ik.
The only thing I fear is my MoM
pi_65364099
Willem II...kat in 't bakkie niet?

2-0.
pi_65364155
Been gaat ook Lorenzo Davids meenemen denk ik, zoiets had hij volgens mij al eens gezegd.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  Moderator zaterdag 24 januari 2009 @ 00:56:34 #300
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_65364242
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef koningdavid het volgende:
Been gaat ook Lorenzo Davids meenemen denk ik, zoiets had hij volgens mij al eens gezegd.
Als ie El-Akchaoui maar mee neemt
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')