abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:48:13 #51
314642 jelo74
Lachen is gezond
pi_85380999
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 07:42 schreef Levolution het volgende:

[..]

Het zijn vaak armbanden etc. Misschien heb je gelijk hoor, maar het is minimaal 18 karaats. Maar ik gok er echt op dat er vast wel wat hogers tussen zit. Die dingen zijn echt helemaal verbogen soms. :P
Gokken is en blijft gokken. (misschien leuk riskant hobby)
Geen enkele juwilier die sieraden produceerd en geld wil verdienen maakt sieraden uit 24K.
Als je tewijnig kennis hebt mag je me gerust vragen.
Als je gokken wil dan moet je niet bij mij zijn.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:03:32 #52
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_85381092
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 07:48 schreef jelo74 het volgende:

[..]

Gokken is en blijft gokken. (misschien leuk riskant hobby)
Geen enkele juwilier die sieraden produceerd en geld wil verdienen maakt sieraden uit 24K.
Als je tewijnig kennis hebt mag je me gerust vragen.
Als je gokken wil dan moet je niet bij mij zijn.
Ik herinnerde mij echt dat er met 24 karaats goud werd gepronkt, maar ik heb even wat onderzoek gedaan en ook Turkse sites bevestigen dat uit 24 karaat geen sieraden te vervaardigen zijn, terwijl anderen het tegenovergestelde beweren.
Wél worden er sieraden gemaakt van 22 karaat, dus mijn gok dat het boven de 18 karaat lag klopt wel.
Jij hebt ongetwijfeld meer verstand van goud dan ik, maar besef wel dat dit een cultureel aspect is waarbij men zoveel mogelijk wil pronken. Het gaat hun dus niet om de kwaliteit van het goud, maar om het goud zelf.

Bijvoorbeeld:

(22 ayar = 22 karaat)

Kun jij voor mij bevestigen dat er inderdaad sieraden vervaardigd kunnen en zullen worden uit 22 karaats goud? Ook al is dit niet praktisch.
This isn't even my final form.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:57:06 #53
314642 jelo74
Lachen is gezond
pi_85382902
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:03 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik herinnerde mij echt dat er met 24 karaats goud werd gepronkt, maar ik heb even wat onderzoek gedaan en ook Turkse sites bevestigen dat uit 24 karaat geen sieraden te vervaardigen zijn, terwijl anderen het tegenovergestelde beweren.
Wél worden er sieraden gemaakt van 22 karaat, dus mijn gok dat het boven de 18 karaat lag klopt wel.
Jij hebt ongetwijfeld meer verstand van goud dan ik, maar besef wel dat dit een cultureel aspect is waarbij men zoveel mogelijk wil pronken. Het gaat hun dus niet om de kwaliteit van het goud, maar om het goud zelf.

Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
(22 ayar = 22 karaat)

Kun jij voor mij bevestigen dat er inderdaad sieraden vervaardigd kunnen en zullen worden uit 22 karaats goud? Ook al is dit niet praktisch.
Kijk... jij bent nou geen beterweter maar iemand die het echt wil weten, super.
24K sieraden bestaan niet. Tijdens de productie zouden ze al hun vorm verliezen... FEIT.
18K sieraden zijn de meest voorkomende sieraden in de "highsociety" denk maar aan bijv. rolex enz.
oersterk (vanwege de legering) en zeer waardevol - 18K, de naam, enz.
20K en 22K sieraden bestaan ook. Echter is de legeringgoud bij 20K te in bepaalde vormen te hoog om te kunnen zeggen "oersterk",als je begtrijpt wat ik bedoel.
22K is hier dus nog iets erger in. Vandaar dat 20K en 22K zelden geproduceerd worden.
Als jij werkelijk het privilege hebt om zo'n armband (22K) tegen te komen, dan ga er voorzichtig mee om.
Het merk ROLEX enz. zal op zulke sieraden echter niet op staan. (met uitzondering van een enkele limitit edition die niet bedoeld is om te dragen maar om te hebben)

anyway...
Als je wil pronken dan zijn gouden sieraden daar o.a. erg geschikt voor.
Als je in goud wil investeren, dan zijn alleen gouden munten of barrn aan de orde.
Als je je toekomst wil veilig stellen en je wilt beschermen tegen inflatie enz. dan zijn alleen barren aan de orde.
Barren in de kleinst mogelijke vorm. 1,0 gr en 0,5gr (dit jaar komen ook nog 0,25gr, 0,1gr en 0,01gr uit)
Deze kun je zelfs kopen in vorm van een spaar contract.

http://www.lorenzen.nl/kb-goud/
http://goud.punt.nl/

Bij vragen hou ik me aanbevolen.
pi_85383783
turks goud is nep en/of gestolen nederlands goud niet
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:41:14 #55
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_85384127
De kleur!
pi_85384248
turks goud is niet altijd even goed te vertrouwen. Je wordt daar namelijk vrij snel opgelicht! ik zou daar persoonlijk geen sieraden kopen tenzij je er zelf echt veel verstand van hebt. ze verkopen het namelijk wel heel erg mooi! ( en veel te goedkoop)
als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat vaak ook
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:21:51 #57
314642 jelo74
Lachen is gezond
pi_85419593
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:29 schreef mtchel112 het volgende:
turks goud is nep en/of gestolen nederlands goud niet
Klopt niet helemaal kerel. Maar je hebt wel iets begrepen...

jens@lorenzen.nl

info:
http://goud.punt.nl

http://www.lorenzen.nl/kb-goud

MVG. Jens Lorenzen

PS. vraag maar gerust. NP M8

Skype = goud-jens

OK?

BB...
  woensdag 18 augustus 2010 @ 01:26:16 #58
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_85421602
spam :P
This isn't even my final form.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:25:22 #59
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_85427069
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:44 schreef Kimmed het volgende:
turks goud is niet altijd even goed te vertrouwen. Je wordt daar namelijk vrij snel opgelicht! ik zou daar persoonlijk geen sieraden kopen tenzij je er zelf echt veel verstand van hebt. ze verkopen het namelijk wel heel erg mooi! ( en veel te goedkoop)
als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat vaak ook
Ik ben er wel achtergekomen toen ik een gouden ring kocht in Turkije afgelopen jaar, dat deze niet massief was. Hij deed het lijken alsof het massief was, maar uiteindelijk was hij toch hol. De legering was ook niet helemaal zuiver aangezien hij beetje verkleurde.. Uiteindelijk heb ik die ring voor 100 euro minder verkocht in Nederland om er een "Nederlands" gouden ring van te maken. Kostte me een veelvoud van de oorspronkelijke ring, maar ik moet geen troep...

De andere Turkse sierraden zijn niet verkleurd en blijven al jaren erg mooi..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')