abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65350145
Mw A had al 2 kinderen toen ze met opa trouwde. Was ze weduwe? hebben haar eerste kinderen ook nog recht op iets wat ze ingebracht heefT?
pi_65352353
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:26 schreef Amaranth het volgende:
Mw A had al 2 kinderen toen ze met opa trouwde. Was ze weduwe? hebben haar eerste kinderen ook nog recht op iets wat ze ingebracht heefT?
Ik weet eigenlijk niet of ze weduwe was of gescheiden op dat moment. En hoezo recht op wat zij ingebracht heeft? Zij is toch niet dood?

Lov1, er staan hier en daar wel vragen die jij kan beantwoorden vanuit het testament denk ik. Zou je daar even naar willen kijken?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:20:10 #103
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_65470469
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:51 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of ze weduwe was of gescheiden op dat moment. En hoezo recht op wat zij ingebracht heeft? Zij is toch niet dood?

Lov1, er staan hier en daar wel vragen die jij kan beantwoorden vanuit het testament denk ik. Zou je daar even naar willen kijken?
Mevr. A. was gescheiden toen ze met opa trouwde. Haar ex-man is nu ongeveer een jaar geleden overleden.

Morgenavond gaan mams en oom naar de notaris, dus het is afwachten wat daar precies uitkomt. Mevr. A. heeft ze uitgenodigd. A. was trouwens heel wantrouwig toen er gevraagd werd naar het taxatierapport...

Ik wil morgenmiddag even kijken naar evt. openstaande vragen.
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 19:01:25 #104
70532 loveli
N
pi_65740932
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:20 schreef Lov1 het volgende:
Morgenavond gaan mams en oom naar de notaris, dus het is afwachten wat daar precies uitkomt. Mevr. A. heeft ze uitgenodigd. A. was trouwens heel wantrouwig toen er gevraagd werd naar het taxatierapport...
Is er al meer duidelijkheid?
crap in = crap out
pi_65741526
Ja, alleen ben ik niet volledig op de hoogte. Maar wat ik wel weet:

- het huis is mogelijk aan opa geschonken door zijn vader buiten de gemeenschap van goederen. Wat wil zeggen dat het huis op het moment van het overlijden van oma nog niet in de erfenis zou vallen. Hiervoor wordt nog gezocht naar papierwerk, want dit zou dan ook betekenen dat het huis niet naar mw A kan gaan. (zeg ik met mijn boerenverstand)

- een gedeelte van het huis is verkocht aan de halfbroer van mijn vader en tante. Hij zegt hiervoor betaald te hebben, dit geld/de transactie is echter nergens terug te vinden. Het vermoeden bestaat dat mw A bankrekeningen achterhoudt. Dit wordt ook nog verder uitgezocht.

- mw A claimt dat ze een papier heeft met handtekening van iig mijn tante dat de erfenis van oma verrekend zou zijn. Vreemd genoeg had ze dit papier niet bij zich op het moment dat ze naar de notaris moesten en had de notaris ook geen weet van dit stuk. Dit stuk wordt nagezonden.

- er zijn nog wat onduidelijkheden over de verkoop van een gedeelte aan de halfbroer. Hij heeft het achterste gedeelte van het huis gekocht. Het is officieel nooit gesplitst (dat zou dan toch moeten denk ik?) en heeft er wat grond bij gekocht. Die grond ligt dusdanig om het huis heen dat de schuur die bij het voorhuis hoort, via een soort recht van overpad bereikt moet worden. Ergo, een rare verdeling van de grond en er wordt getwijfeld aan de rechtsgeldigheid van de verkoop. (vanwege het niet splitsen en de onduidelijke transactie. Opa was in leven tijdens de verkoop)

Nog genoeg uit te zoeken dus. Mw A wilde het graag voor alle partijen snel achter de rug hebben, mijn vader en tante willen dit eerst grondig uitzoeken (en ik geloof dat de notaris het ook allemaal wel interessant vond)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')