abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65256574
In Washington, op Capitol Hill, is Barack Hussein Obama ingezworen als 44e president van de VS. Een menigte van bijna drie miljoen mensen ging uit zijn dak toen Obama officiëel tot President werd benoemd. Gelijk daarna hield Obama wederom een indrukwekkende speech.

quote:
In zijn eerste rede als 44ste president van de Verenigde Staten heeft Barack Obama op Capitol Hill in Washington gezegd dat de Amerikanen bij de stembusgang in november hebben gekozen voor 'hoop in plaats van angst'. De nieuwe president zei dat de VS 'klaar zijn om opnieuw te leiden'

"Vandaag zijn wij samengekomen omdat wij voor hoop hebben gekozen in plaats van angst, voor de wil om samen te handelen in plaats van conflict en onenigheid". "Wij kondigen het einde aan van kleingeestige klachten en valse beloften, scherpe kritiek en versleten dogma's die veel te lang onze politiek hebben verstikt", zei Obama terwijl enkele meter van hem zijn voorganger, de Republikein George Bush, zat. Bush heeft de VS acht jaar bestuurd.

De nieuwe president zei dat de VS "klaar zijn om opnieuw te leiden". Hij waarschuwde "extremisten" in de wereld dat zij Amerika niet zullen verzwakken en dat dat Amerika ze "zal verslaan". De eerste afro-Amerikaanse president in Washington kondigde tegelijk een "andere benadering" van de moslimwereld aan en beloofde Irak op een "verantwoorde manier" te zullen verlaten na daar ruim vijf jaar geleden te zijn binnengevallen.

Op binnenlands vlak zei Obama dat een land niet lang voorspoed kan kennen als het de rijken bevoordeelt. De "fel verzwakte" Amerikaans economie is het "slachtoffer van de hebzucht en onverantwoordelijkheid van sommigen".

De VS zullen zonder tijd te verliezen de opwarming van de planeet bekampen, beloofde de nieuwe president, daarmee het beleid van de vorige regering omkerend.

Net zoals bij zijn aankomst op Capitol Hill was er gejubel en gejuich op de Mall na de toespraak. Van over de hele wereld, ook vanuit België via premier Herman Van Rompuy, waren er felicitaties.

De schattingen voor het aantal bezoekers liepen op tot 3 miljoen. Daarmee verpulverde Obama het record van Lyndon Johnson (iets meer dan 1 miljoen mensen in 1961). Bij de tweede inauguratie van George W. Bush vier jaar geleden waren zo'n 400.000 aanwezigen.Bron: De Tijd
quote:
Dutch Queen Beatrix, in a telegram, congratulates President Barack Obama on his inauguration as 44th President of the United States.
Congratulations Mr.President
Bijzondere dag, bijzonder moment, ik kan niet anders zeggen... Kreeg er kippevel van
Erg indrukwekkende speech weer. Zware klus voor hem en zijn regering in bijzonder moeilijke tijden. Een flinke sneer naar het beleid van Bush en handreikingen naar de wereld. Hopelijk gaan we mooie jaren meemaken en komt er echt CHANGE to the world.

Feliciteer hier Obama, geef je mening over de speech of wil je wat anders melden, doe het hier en houd het leuk! YES WE CAN!
Ja, er lopen ook topics zat in POL, maar NWS mag er ook wel één
pi_65256774
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij de eerste shitload aan kritiek over zich heen krijgt.
pi_65256955
quote:
Congratulations Mr.President
Bijzondere dag, bijzonder moment, ik kan niet anders zeggen... Kreeg er kippevel van
Erg indrukwekkende speech weer. Zware klus voor hem en zijn regering in bijzonder moeilijke tijden.
Helemaal mee eens. En dat in deze tijd ! Heel veel succes gewenst
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:49:38 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65257444
Yes we can only get dissapointed!

Check hoeveel verkapte havikken om 'm heen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:05:18 #5
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_65258010
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:49 schreef -skippybal- het volgende:
Yes we can only get dissapointed!
Een beetje dit effect:

(Van Kevin Kallaugher)
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_65258243
Ik ben benieuwd.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65258282
Beatrix weer hoor, op persoonlijke titel, onze Black Box die uit de juiste baarmoeder kwam.
pi_65258687
Leuk hoor, de eerste zwarte president! Maaruh, voor de rest is hij tot nu toe slechts een hype met een hoop praatjes. Praatjes vullen geen gaatjes, maar ik hoop dat ie er wat van bakt! Uiteindelijk trekt hij daar niet alleen aan de touwtjes.
pi_65258820
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
....Maaruh, voor de rest is hij tot nu toe slechts een hype met een hoop praatjes.....
Dat is wel een inkoppertje hè, beetje raar als je beleid gaat maken terwijl je voorganger er nog zit.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65258996
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:26 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat is wel een inkoppertje hè, beetje raar als je beleid gaat maken terwijl je voorganger er nog zit.
Jawel, dat is ook zo, maar ik doel meer op het feit dat de hype waarschijnlijk groter is dan de man zelf. Doordat het de eerste zwarte president is met een nogal charismatisch voorkomen is hij nu zo immens populair. Ik moet nog zien of hij waar gaat maken waar ie voor staat. Daarnaast komt ie in een nogal lastige tijd binnenrollen, erft hij 2 oorlogen en een gigantische staatsschuld. Ik sta er nu dus vrij sceptisch tegenover en wacht wel tot de hype weer over is gewaaid en ook de Fokkertjes beginnen met Obama bashen.
pi_65259102
Obama had wel wat moeite met die eed...

Voor de rest valt er nog weinig te zeggen, maar het is toch leuk dat-ie zoveel mensen hoop geeft (nu afwachten hoe lang het duurt tot ze hem hevig gaan bekritiseren)
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 20:44:07 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65259531
die kritiek is er allang hoor

het leger vind zijn plannen om dit jaar nog het zwaartepunt van de operaties van Irak naar Afghanistan te verplaatsen omdat de logistieke en ondersteunende eenheden die hier voor nodig zijn juist volgens Obama zijn plannen in Irak moeten blijven (itt de gevechtstroepen), bijvoorbeeld
zal heus wel meer zijn maar mijn interesses zijn soms wat beperkt

overigens vind ik de aandacht een beetje overdreven, al die figuren huilen, zo mooi, gaan ze aan hun kleinkinderen vertellen dit en dat puur en alleen omdat het een gekleurde kerel (en geen George W. Bush) is ... dat is idd voor het eerst, maar erg veel zal er niet veranderen denk ik

maar goed, gefeliciteerd en good luck
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')